Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Orosz sivatagi málhafelszerelés (nem teljes)

2017.12.01. 08:05 :: Combat Gear Admin

24167397_1957247327624875_610878673_o.jpgDudi ajánlotta a figyelmembe a fenti képet, amelyen a Szíriában szolgálatot teljesítő orosz katonákon is látható, egyszínű sivatagi málha és védőfelszerelés látható. Ez nem teljes készlet.

Bal felüllátható a 6B43-as védőmellény és a hozzátartozó lövedékálló betét. Alatta a teljes 6sh117-es készlet, málha mellényel, járőrzsákkal és célzsebekkel.

Felette a 6B47-es sisak, sisak huzattal és hatszínű sivatagi hord zsákkal. Tőle jobbra egy eddig általam nem látott málhazsák, és jó pár apróság amiket nem veszek ki pontosan. Viszont a kép jobb szélén látható, MSA-ra hasonlító, headset figyelemre méltó.



111 komment

Címkék: orosz

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr4213408021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

durczás 2017.12.01. 10:44:48

A hátizsák 6Sh118, alatta a téglalap alak az a sátorlap/ponyva a tokjában, a zsák mellete jobbra a 6E1 egyéni vízszűrő klt., 6E2 sisaklámpa, 6E6 multiszerszám tokjában meg a GSSh 01 01 aktív hallásvédő rádiós változatban, mindegyik gyönyörű disznó színben, egyedüli kakukktojás a sisak és tartozékai számára gyártott csokicsipsz mintás szatyor.

delta81 2017.12.01. 11:26:05

A tárzsebek alatti hosszúkás szütyő mi volna?
Az ennek a bal oldali végénél levő valami pedig Camelbak(-szerű)?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.12.01. 11:39:16

@delta81: A bal oldali az a gázálarc combtokja.

A hosszúkás szütyő szintén a 6sh117-hez van, az a polifoam/matrac tokja.

Tom Sinner 2017.12.01. 12:26:11

@delta81: A Camelbak-ezéssel óvatosan. Az egy márka, nem egy termék. Ilyen alapon pl Source-nak is lehetne nevezni az ivózsákot.

A disznószínről jutott eszembe, hogy a kutyabarnát kik használják még általános színként a málhafelszerelések terén az amcsikon meg rajtunk kívül?

durczás 2017.12.01. 13:01:02

@Tom Sinner: walkman, hilti, flex, roxon, doka, mogotex, tovább is van, mondjam még? Felesleges az ilyeneken rugózni..

Tom Sinner 2017.12.01. 13:09:49

@durczás: Ez nem rugózás, hanem figyelemfelhívás arra, hogy egy szót helytelenül használunk.

durczás 2017.12.01. 13:12:22

@Tom Sinner: Remek, további jó munkát!

blogen 2017.12.01. 14:15:39

NF-10 vízszűrő:
www.arms-expo.ru/armament/samples/811/83100/

Múltkor valahol szóba került, hogy kapnak e a túrázók között általánosan elterjedt víztisztító készülékekhez (Katadyn, stb.) hasonlót a katonák is és ez alapján az oroszok igen.

A NATO haderőkben van ilyesmi?

Rowen 2017.12.01. 15:36:33

Máshol nem tudtunk rájönni, hogy valóbanegy kerámiával jasználják, vagy csak a szemléltetés miatt került ki a fél pár. Erre van valami nem tipp alapú infótok ?

dudi01 2017.12.01. 16:21:00

@Rowen:

Biztos,hogy 2 van nekik.Igazából bakancsuk is van attól,hogy nincs a képen.

Rowen 2017.12.01. 16:53:02

@dudi01: gépesített könnyű gyalogság, támadó feladatokkal, nem vágnám rá zsigerből a dupla plétet.

dudi01 2017.12.01. 18:04:21

@Rowen:

Az már csak a te bajod.Hová van az írva,hogy a támadás sikeres lesz és nem kell visszavonulni?És ez csak egy harcászati szituáció az 1000-ből.

Ezen kívül próbáld ki,hogy ha előre rakod a tárakat meg a platet úgy,hogy hátul nincs plate akkor hogy fog állni rajtad a mellény.Elárulom elöl a töködnél lesz az alja hátul meg a tarkódnál.

dudi01 2017.12.01. 18:06:16

Arról nem is beszélve,hogy a gépesített könnyű gyalogság már eleve butaság.

recon71 2017.12.01. 20:42:55

@dudi01: És mi van,ha nem előre rakja a tárakat,ráadásul telerakja a védőmellény hátát?

hungaryhonvéd 2017.12.01. 22:00:38

@durczás:

Rugózás:

A blognak szinte indulása óta olvasója vagyok. Köszönet érte, h csinálod/csináljátok!

Érintettségem okán néha még nekem is sikerülni szokott egy speciális rendszert megélő/"elszenvedő" alanyként szakmai hozzászólásokat produkálnom.

A témafelvetések többsége és azok megvitatása, kitárgyalása igen is szakmai alapú. Mindez megköveteli a pontos kifejezések használatát a tisztánlátás érdekében, még akkor is, ha a zöm műkedvelő geardo-fan.

Jelen esetben a rovar-bogár, a nem minden láncfűrész stílfűrész (amely eszköz rendszeresen belevág a sorokba, és jelen esetben direkt nem használom a márka helyesen leírt változatát!) esetéről van szó.

Az rendben van, h zömmel tudjuk miről olvasunk és írunk, de akkor is tiszteljük meg egymást a pontossággal vagy annak megközelítésével.

Az elírások félreértésekre adhatnak okot, melyek tapasztalhatóan tipikus és parttalan üzenetváltásokhoz vezetnek. A pongyola fogalmazás és a rendszeresen visszatérő helyesírási-, fogalmazási hibák agyon...k az adott posztot minden tekintetben.

Ne légy rest élesítés előtt mástól segítséget kérni ezek kijavítására, h a blog szakmai nívója egyenletes szinten maradhasson, még akkor is, ha mindez nem életbe vágóan fontos.

Bocs az OFF-ért.

recon71 2017.12.01. 22:15:19

@hungaryhonvéd: Egyetértek,hogy nem baj,ha valaki segítő szándékkal felhívja a figyelmet valami félreértést okozóra.
Egyébként én is ki lettem régebben javítva pont ugyan ezért és igaza is volt a kijavítónak. Nekem akkor az ivózsák megnevezést javasolták helyette és azóta azt is használom.

hungaryhonvéd 2017.12.01. 22:36:45

@recon71:

Ezért sem szabad visszaesni ugyan ebbe a hibába.

Ellenkezője megbocsájtható, de energiarabló, elkedvetlenítő, "DELETE"-érett...

Ha adott eszköznek (bárminek) konkrét márkája, típusa, egyedi azonosítója van, használjuk!
Ha nem, akkor a leginkább elfogadottat, a mindenki által leginkább ismerhetőt, a fogalmat/tárgyat leginkább lefedő/leíró kifejezést használjuk! (mekkora mozgástér van még így is...)

Ennyit megér, hiszen van aki időt tölt mindezek elkészítésével és van, aki időt tölt mindezek elolvasásával és van, aki mindezek kommentelésével is...

recon71 2017.12.01. 23:07:18

@Rowen: Egyébként annyira nem írtál hülyeséget a csak 1 védőpanel használattal kapcsolatban,hogy elég sok chest rig is készült 1 befogadására,de főleg,hogy az orosz Ratnik program 6B46 védőmellénye is azért lett egyesek szerint pont ilyen,mert azt is tervezték csak eggyel használni. Legalábbis itt a blogon azt írta valaki. Ha ez igaz,akkor az oroszok tényleg gondolkoztak eddig is csak az első használatában:

www.frontowiec.com/24885-large_default/ti-oz-bnz-gs-combat-protection-vest-bnz-6b46-base-section-digital-flora.jpg

Ettől függetlenül még én is csodálkoznék,ha tényleg csak egyet használnának,csak azt sem zárom ki 100%-ra.

dudi01 2017.12.02. 13:40:04

@recon71:

Két LVL IV plattel rádióval EÜ csomaggal és 4 db 30-as AK tárral egy üres tártartóval meg egy kb 0,5kg-s utility zsebbel 12,5 kg a mellényem.Még is mi bűbánatnak használnál egy platet?

recon71 2017.12.02. 15:22:05

@dudi01: És hol van a víz,a gránátok,a pisztoly,a cipelendő műszerek,aknák,esetleg kaja vagy bármi. Ráadásul pont te voltál az aki fel volt háborodva amikor azt írtam,hogy sok aminál a túlterhelés miatt csak 6 tár van! Most meg hirtelen elég lett 4 is?

recon71 2017.12.02. 15:31:13

Korábban nagy vitám volt azért,mert azt jósoltam,hogy az oroszoknál is terjedni fognak majd a Smersh szerű málhák,mivel azok a védőmellényekhez sokszor ideálisabbak,mint a málhamellények:

gdb.voanews.com/93C54787-DF12-4BFC-BED9-8F1F40823719_cx0_cy7_cw0_w1023_r1_s.jpg

És ha már kidobta! Ez a "buta" orosz sem veti meg a szemellenzős sapkát a sisak alatt:

cdn2.img.sputniknews.com/images/105786/52/1057865238.jpg

Gondolom őt is hülyének tartják most sokan.

@dudi01: És hol vannak az oldal védő betétek is,amikért szintén cirkuszoltál,mert szerinted elhagyhatatlanok,annyira szükség van rájuk? Na így add össze ezt a súlyt! Megjegyzem bőven a te hátad már pár óra alatt is megfájdító 16 kg-os súly fölött van!

Rowen 2017.12.02. 17:17:44

@dudi01: RRV... létezik, használják, van is oka miért pont úgy.

A szerintem és a miért tennék szintű érvelés az amire magamtól is képes vagyok, ha nincs forrásod a szakmai válaszhoz, akkor nem muszáj próbálkozni.

durczas 2017.12.02. 17:33:32

@recon71: Megint kevered a gizikét a gőzkével. Egyszer már megegyeztünk, hogy beosztástól, funkciótól és feladattól függően válogatja össze, mit cipel magával a harcos (két lábon).
Az oroszokkal kapcsolatban teljesen felesleges jóslásokba bocsátkoznod, mert:
-egy-két fotó meg semmit nem bizonyít,
-az ottani szabályzókkal nem vagy kapcsolatban,
-a második mondatommal összefüggésben ott is nagyon eltér, milyen alakulat milyen cuccokat milyen forrásból mennyiért tud beszerezni.
-nem "nyugati" fejjel gondolkodnak
-stb

Tessék két kép, emberünk ugyanaz.

www.kephost.com/image/E8NC
www.kephost.com/image/E8Nu

Az egyik képen otthon, a másikon Szíriában látható. A lövedékálló mellény R-Karbid gyártmány, saját beszerzés ebből az évtizedből.
A Szmersh heveder, amit alá vett viszont egy évtizeddel korábbi gyártmány, az lehet központi beszerzés maradványa is.
Tehát van egy fénykép, egy fajta hordmódról, de mégsem bizonyítja azt, hogy általánosan elterjedt megoldásról van szó, mert komplett alegységekről ilyen módon történő használatban nem készültek képek.
A Szmershet eddig is használtak az oroszok, és ezután is fogják, függetlenül attól, hogy Te mit jósolsz nekik.

durczas 2017.12.02. 17:39:31

@recon71:

"-az ottani szabályzókkal nem vagy kapcsolatban,"

elnézést kérek ez a mondat helyesen leírva:

"-az ottani szabályzókkal nem vagy tisztában,"

recon71 2017.12.02. 17:47:55

@durczas: De a kép Szíriában készült,és nagyon csodálkoznék,ha oda nem azt küldenék ki már,amit a legjobbnak tartanak,akkor is,ha már nem mai gyártmány. Még 2 kép Smersh-ekről amit ugyanott véletlenül kidobott:

external.fbud1-1.fna.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQAV0F-27XdSgNeI&w=960&h=540&url=https%3A%2F%2Fgdb.rferl.org%2F8045F4DE-E3E6-4F18-8EBF-937E98C27650_w1200_r1_s.jpg&sx=0&sy=0&sw=1200&sh=675&_nc_hash=AQDOdSQ4Bj5fGVB3

external.fbud1-1.fna.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQDmIkrpefxBbVz1&w=960&h=960&url=http%3A%2F%2Farmamentresearch.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F2.png&_nc_hash=AQCEIjYd4jpJ8cv1

És igen,az ottani szabályzókkal nem vagyok tisztában,de nem is értem,hogy ennek mi köze ahhoz,hogy most már egyre több oroszon látni Smersh-t? Eddig szerinted nem lehetett látni oroszon Szíriában,most már többön is igen. Tehát terjedt vagy sem?

recon71 2017.12.02. 17:50:49

@durczas: Ezt meg nemrég olvastam 1 közösségi oldalon,nem én írtam:

"Azt írták a grey shoposok valahol hogy több operátor vett smershet atacs-fg-ben akik mentek most Szíriába, szóval lehet, hogy feltűnik majd képeken."

Vehettek volna annyi más modern holmit is,ha nem tartanák ők is jobbnak ilyen helyekre.

recon71 2017.12.02. 17:54:31

@recon71: És a képed jól mutatja,hogy ők is terhelik a derékra,csípőre a védőmellény alá is a Smersh-t! Ilyen képet is nagyon hiányoltál nemrég:

www.kephost.com/image/E8NC

dudi01 2017.12.02. 18:05:34

@recon71:
Mellényről beszélünk,minek lenne rajta pisztoly vagy pisztoly tát?A többi meg a zsákba való kivéve a vizet meg a gránátot.De ha 3 liter vízzel meg két gránáttal számolok a mellényen és a tárak számát is megtoldom még kettővel akkor sincs a mellény 20kg!

recon71 2017.12.02. 18:08:28

@dudi01: És akkor már nem adódik hozzá az összsúlyhoz?
Ugye tudod,hogy a 20 kg 4 kg-al több,mint a 16 kg,amitől neked már pár óra álldogálás után is megfájdult a hátad?

dudi01 2017.12.02. 18:08:41

@Rowen:

Ma már a chest rigek szerepét döntő többségben átvették a védő mellények ha valaki platet is akar magán tudni.És most ugye erről beszélünk nem arról amikor nem akarsz platet magadon mert úgy gondolod,hogy nincs rá szükség.

recon71 2017.12.02. 18:18:34

@durczas: Ugye emlékszel,hogy miről volt a vitánk?
Azt kritizáltad,hogy én a Smersh,PLCE szerű málhák terjedését jósoltam,mert a mai védőmellényekkel ezek sokkal komfortosabbak,kényelmesebbek,egészségesebbek. Már nem előre húznak,és derékra is átterhelhetők. Számomra az,hogy már Szíriában és az elit otthon is alkalmazza ezeket,úgy érzem igazol. Akkor még te is azt írtad,hogy mutassak ilyen képeket és akkor még tényleg nehéz volt találni.

@dudi01: És ez az orosz védőmellény a Ratnik programból:

www.frontowiec.com/24885-large_default/ti-oz-bnz-gs-combat-protection-vest-bnz-6b46-base-section-digital-flora.jpg

Ettől függetlenül nincs jó véleményem erről a mellényről. A hagyományos védőmellények kényelmesebbek 1 panellal is.

dudi01 2017.12.02. 18:45:20

@recon71:
Mennyit látsz belőle Szíriában...?

recon71 2017.12.02. 18:49:30

@dudi01: Ebből a Ratnik mellényből? Remélem egyet sem és elvetették a tervet. De írtam is,hogy azért,mert a hagyományos mellények is jobbak 1 panellal,pl. fent a képen lévő 6b45 is.

dudi01 2017.12.02. 19:16:21

Akkor miért példálózol vele?

recon71 2017.12.02. 19:21:01

@dudi01: Basszus,azért,mert az oroszok gondolkodnak 1 panel alkalmazásában,mint a mellényük is mutatja,hisz csináltak ilyen mellényt!
Arról meg fogalmam sincs,hogy elvetetették e ezt a mellényt,csak remélem,mert mi is kísérleteztünk hasonlóakkal és nagyon nem jöttek be. Leginkább azért amit írtam,meg azért,mert piszkosul nehéz volt segítség nélkül becsatolni.

recon71 2017.12.02. 19:22:57

@dudi01: Ettől függetlenül én is marhára csodálkoznék,ha tényleg összesen csak 1 panelt kapnának,mert azért bőven lehetnek olyan feladatok is amikor alig kell vinni valamit és olyankor már egyértelmű előny a hátsó védelem.
Viszont,ha megpakolnak piszkosul mondjuk valami nehéz cuccal,műszerrel,fegyverrel vagy bármivel és ezért nagy a megterhelés,nagy eséllyel én is csökkenteném a kínjaim a hátsó panel elhagyásával.

Elmentem edzésre,meg dolgozni,ne keressetek mostanában! Hacsak nem lesz nagyon unalmas az este.

joni firpo 2017.12.02. 20:10:16

@recon71: Szemernyős vagy ellenzős, de nem szemellenzős...az kicsit furán nézne ki.
Ha már itt nyelvtannáciskodunk :)

durczas 2017.12.02. 21:54:46

@recon71:

Akkor szépen sorban.

Szmershes linkelt képek. Jósold meg, hogy a két bakán egyénileg általuk beszerzett, vagy központi beszerzésből származó Szmersh van. Nem mindegy ugyanis, honnan, merről, mennyiért jutottak hozzá. Egyébként is a linkelt képeiden ebben az összeállításban csak a tárakat, esetleg kgr.-ot és rádiót és ESK-t cipelnek.
Megint kevered a feladatot, beosztást, funkciót, és ezek ismeretének hiányában jósolsz, állítasz dolgokat.

Naívság azt hinni, hogy az oroszok a legjobb cuccaikkal felszerelve küldik az embereiket pl Szíriába. Leírom újra, más a gondolkodásmódjuk. Egy szintig tesznek mindenre, ami az átlagot érinti.

Hol állítottam/írtam le azt, hogy Szíriában eddig az oroszok nem hordtak Szmershet?

A Grey shopos mondatodhoz. Az eredeti mondat úgy hangzik: ATACS-FG Szmershet vettek katonák, akik Szíriába mennek majd harcolni.
Elmagyarázom a különbséget:
1. Nem központi, hanem egyéni beszerzés, mert a baka maga vette.
2. Atacs FG-t vettek, ami most divatszín a ruszkiknál a multifos mellet.
3. A fenti kettő alapján lehet, hogy csak erre volt pénze, lehet a színe tetszett meg neki, de tovább nem találgatok, mert az nem az én műfajom.
4. Szergej Makarov, a shop tulaja elsősorban üzletember, ért a marketinghez, de néha orbitális baromságot is leír/posztol. Komplett egységeket nem tőle öltöztet az állam, pár ember meg nem az egész sereg. Ilyen alapon az R-Karbid, Gearcraft, Ars-Arma, meg a többi manufaktúra is naponta telekürtölhetné a netet azzal, hogy pár harcos náluk vásárolt, (mint arról képek tanúskodnak) és akkor csak az Ő cuccuk a LEGIT/eredti/Original,Issued stb., de nem teszik.

A képemen, amit visszalinkeltél hol látsz Szmershet? A mollés málhaövhöz vette fel a Szmersh vállhevederét, ennyi. Attól az még nem Szmersh.
Ez is inkább arra volt példa, hogy bizonyos eltérő célú alakulatokon belül a saját és állami beszerzésű cuccokat is lehet hordani, de ezekből a képekből messzemenő következtetéseket levonni- ahogy szoktad, botorság. Másrészt semmi nem igazolja, hogy az egész haderőn belül elterjedt a fotón látható megoldás.

Hogy miről vitázok veled azt pontosan tudom. Én viszont nem jósolok, ellentétben veled. Meg a "majdnemolyan" kialakítású/összeállítású málháimból nem vonok le messzemenő következtetéseket, hogy most ez a tutti... meg később majd az lesz a tutti.

Azt az ellentmondásodat azért megmagyarázhatnád:
1. ha a PLCE/Szmersh vonal nálad a menő, akkor miért írod azt a 6sh117-nél: "Végre 1 olyan málhamellény ami kialakításába nem nagyon lehet belekötni! " hiszen a 6sh117 és a PLCE/Szmersh konstrukció az általad folyamatosan emlegetett terhelés szempontjából (is) totálisan eltérő?
2. az oroszok mégis mi a fenéért nem Szmersshel szereltek fel mindenkit a 6sh117 helyett?
3. Akkor miért ezzel a málháddal
img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25223435_bf24a8aa678488dbcdce3315f2164ebb_xl.jpg
meg ezzel a málháddal példálózol
img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25509175_a78e74ac8498ac8be173af5e0598cd3a_xl.jpg
Ezek most akkor tessék is mondani, hova is terhelnek?

A BNZ-hez (6B46) készül hátpanel is. Ugyanúgy befogadja a Gránit 5A, 6A lapokat.

dudi01 2017.12.03. 05:52:10

@recon71:

Miután sehol nem látod te még is mit gondolsz...?

recon71 2017.12.03. 13:34:35

@joni firpo: Köszi! Ez a szemellenző,szemernyő annyira idegen szavak nekem,hogy még ez sem szokott beugrani. Ennyi év alatt a napellenzőt szoktam már meg,mindenhol ezt használtuk.

@durczas: Nem tök mindegy,hogy egyénileg beszerzett e vagy központilag? Csak az a lényeg,hogy nem eltűntek,hanem már Szíriában is használják ezeket,tehát terjednek.

"Megint kevered a feladatot, beosztást, funkciót, és ezek ismeretének hiányában jósolsz, állítasz dolgokat."

Ezt megint nem értem,hogy jön ide? Használják vagy sem? valamikor jobb vagy sem?

Korábban te kértél bizonyítéknak tőlem képeket arról,hogy az oroszok Smersh-et használnak védőmellény alá véve,meg derékra terhelik!

"Megint kevered a feladatot, beosztást, funkciót, és ezek ismeretének hiányában jósolsz, állítasz dolgokat."

Így van! A bakák szerint erre ezek a jobbak. Engem tök nem érdekel,hogy ki szerzi be,hogy a seregnek van e annyi esze,hogy rájöjjön,hogy ezek védőmellényekhez SOKSZOR jobbak,a lényeg,hogy a bakák már tapasztalatból tudják,ezért a szintén nagyon jó,de kevésbé ideális védőmellényhez 6sh117 helyett ezt választják,még saját költségen is!

"A képemen, amit visszalinkeltél hol látsz Szmershet? A mollés málhaövhöz vette fel a Szmersh vállhevederét, ennyi."

Te linkelted be a Smesh témában,én is csodálkoztam,de hittem neked,gondoltam ezen típus verziókhoz jobban értesz. Egyébként amire én visszalinkeltem arra így is tökéletes,mivel így is Smersh-szerű,mint ahogy szoktam,hogy alulra vették a málhamellényt és derékra terheltek,és kívülre rá a védőmellényt. Ilyen képet hiányoltál nemrég tőlem,mert szerinted ezt az oroszok nem alkalmazzák. De ismétlem,én a Smersh szerű,PLCE szerű málhákat szoktam emlegetni,nem konkrét típusokat,ugyanis ezek azok amik jól összeállíthatók úgy,hogy a védőmellény alá férnek és nem terhelnek előre.

És már régebben is írtam,azért nem terjedt el ez egész seregben még ez a megoldás,1. vagy mert nem olyan védőmellényeket használnak amik alá odaférne,2. mert nem ilyen málhát kaptak,3. mert nem ismerik ezt a megoldást,mint a legtöbben. Ehhez ilyen irányú tapasztalat vagy a megoldás ismerete kell.

Én viszont jósolok,eddig mindig bejöttek a jóslataim. Még azok is amiket már a 90-es években megjósoltam. Ha kipróbálok rengetegszer valamit és az bizonyul a legjobbnak,akkor úgy gondolom,hogy idővel mások is eljutnak arra a következtetésre. És el is jutottak.

"1. ha a PLCE/Szmersh vonal nálad a menő, akkor miért írod azt a 6sh117-nél: "Végre 1 olyan málhamellény ami kialakításába nem nagyon lehet belekötni!"

Olvasd el,ott is többször leírtam! Röviden,direkt leírtam,hogy MÁLHAMELLÉNY-ként a 6sh117 az egyik legjobb. Vagyis nem védőmellénnyel! A Smersh szerűek meg védőmellénnyel. Illetve esetenként még azzal is nagyon jó,de csak nagyon hátra terhelve és rövid ideig cipelve,mivel így akkor is minden súly a gerincet terheli. Egyébként az is írtam,hogy még azt is lehet derékra terhelni,ha úgy zsebezzük és állítjuk be,de már kevésbé ideális úgy,mint a Smersh szerűek.

"PLCE/Szmersh konstrukció az általad folyamatosan emlegetett terhelés szempontjából (is) totálisan eltérő?"

2. Totálisan eltérő??? Mindegyiken oldalt vannak a nagy súlyú tárak,elöl semmi nehéz és nagy. Elöl semmi nincs útban a lábnak és semminek,a maradék holmi meg hátul lent van málházva. Hol van az az eltérés?

"2. az oroszok mégis mi a fenéért nem Szmersshel szereltek fel mindenkit a 6sh117 helyett?"

Szerintem hibát követtek el. Az angolok miért chest rig-eket rendszeresítettek 1 pár évre,az amik FLC-t?

"3. Akkor miért ezzel a málháddalhttp://img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/25509175_a78e74ac8498ac8be173af5e0598cd3a_xl.jpg"

Mert imádom,ezt a komfortot tudja nagy súllyal a 6sh117 is,de ismétlem,MÁLHAMELLÉNY-ként,nem védőmellénnyel. És esetenként védőmellénnyel is,a fent leírtak szerint.

És ezek a málhák azért is marha jók,mert derékra is terhelnek,hátrafelé is húznak és a láb mozgást sem akadályozzák 1 picit sem. Plusz magas súlypont,ami megint csak segít.

De ugyan ezeket írom már évek óta.

recon71 2017.12.03. 13:46:11

@dudi01: Azért nem sehol sem látom,mert 1 csomó felvételen vannak ebben a kiállításokon és hasonlókon. Terepes katonákon nem sokszor láttam még,ebből gondolom,hogy nekik már nem jött be (vagy még nem kaptak belőle) és meg is értem.

dudi01 2017.12.03. 15:09:55

Akkor minek példálzózol vele?Szerinted nem jó megoldás,senkin nem látni így mások szerint is.

dudi01 2017.12.03. 15:13:42

@recon71:
Ami az oldalsó betéteket illeti olyan nincs rendszeresítve a Honvédségben én meg magamnak saját pénzből biztosan nem fogok venni.

recon71 2017.12.03. 15:46:30

@dudi01: Basszus,most komolyan,számodra nem tökéletesen bizonyítja azt,hogy az oroszok gondolkodnak csak 1 plate használatában,hogy ilyen mellényt is terveztek rendszeresíteni???

"Ami az oldalsó betéteket illeti olyan nincs rendszeresítve a Honvédségben én meg magamnak saját pénzből biztosan nem fogok venni."

Ez most,hogy jön ide??? 1. nem is a magyar seregről van szó,hanem az oroszról,náluk meg a 6b45-höz meg van.
De pont te írtad azt,hogy micsoda fontos az oldalvédelem,elhagyhatatlan szerinted,még képpel is bizonyítottad,és erre te mégsem vennél magadnak???

dudi01 2017.12.03. 16:02:04

Ha valami szerintem szar meg mások szerint is szar akkor azzal nem példálózok mert felesleges!

dudi01 2017.12.03. 16:02:56

@recon71:

A saját mellényemről beszéltem,hogy 12,5 kiló nem az oroszról...

recon71 2017.12.03. 16:20:03

@dudi01: Most komolyan,erre válaszolj,hogy végre lezárhassuk!!! Attól még,hogy szar,nem bizonyítja tökéletesen,hogy az oroszok gondolkodnak csak 1 plate használatában?

És a saját mellényeden miért nem fontos az addig szerinted elhagyhatatlan oldalvédelem? ha saját mellényben vagy,már nem lőhetnek oldalba?

joni firpo 2017.12.03. 19:01:51

@recon71: Nem szeretnék öncélúan nyelvtannáciskodni, de a "napellenző" szóösszetétel sapkákkal kapcsolatban sosem.volt használatos. Ugyanakkor a "szemernyő" hangozzék bár idegenül számodra, évszázadok óta használatban van, ráadásul szabatosabb is, hiszen a sapka e bizonyos része nem csak a naptól véd.

recon71 2017.12.03. 19:09:13

@joni firpo: Elhiszem,de én nem emlékszem,hogy korábban valaha is hallottam volna a "szemernyő" kifejezést,ezért jegyzem meg olyan nehezen. Viszont a napellenzőt már gyerekkorom óta hallom folyamatosan,még a seregben is így hívta mindenki,ezért állandóan az ugrik be. Attól függetlenül,hogy engem is zavar,hogy igazából nem a napot ellenezzük.
De megígérem,hogy igyekszem ezt a szemernyőt használni,most is azt akartam,csak helyette a szemellenző ugrott be. Talán egyszer majd a "szemernyő" is megragad a fejemben. :D

recon71 2017.12.03. 21:49:23

@joni firpo: Nagyon csodálkoztam azon amit írtál,hogy pl. a "napellenző" szóösszetétel sapkákkal kapcsolatban sosem volt használatos,miközben én rengeteget hallottam,ezért beírtam a keresőbe,hogy ne érezzem már magam annyira hülyének:

www.decathlon.hu/napellenzos-sapka-futashoz--id_8359584.html

www.multinavigator.hu/termek.php?id=7420

www.jtc.hu/termekek/58749670/columbia-bora-bora-cachalot-napellenzos-sapka-160-100-.html

És még sorolhatnám a "szemellenzős" és "napellenzős" sapkákat. Ettől függetlenül tényleg igyekszem majd a "szemernyő"-t használni helyettük,mert sokkal szakmaibb,csak nem akartam egyedüli hülyének tűnni.

estván 2017.12.03. 22:38:43

Szemellenzőnek inkább a lószerszám azon alkatrészét hívják, ami meggátolja hogy a paci össze-vissza nézelődjön ahelyett hogy előre figyelne meg húzna. :)

joni firpo 2017.12.03. 22:38:48

@recon71: Emlékszel a szobavizilós reklámra? A neten rengeteg hülyeség is van ... forráskritika használata ajánlatos. Az meg nem meglepő, hogy a szakszavak helyes használta kihalt a mai korban, amikor írni-olvasni alig tudnak az emberek.

joni firpo 2017.12.03. 22:40:19

@estván: Azért írtam, hogy egy szemellenzős sapka érdekesen nézne ki. Bár, ha jobban belegondolunk, politikusoknak ma is rendszeresített felszerelési cikk :)

recon71 2017.12.03. 22:57:50

@estván: @joni firpo: Egyetértek veletek,de ettől még nagyon is elterjedt ezen szavak használata,pl. a Dechatlon is így árulja a sapkáit. Most több oldalra is rákerestem és eddig egyetlen helyen nem árultak "szemernyős" sapkát,csak az előbbieket. Ha hibázik aki használja ezen szavakat,akkor az ország 99% hibázik. Eladók és használók együtt.

Megjegyzem,ha én nyilvános helyen "szemernyős" sapkát szeretnék vásárolni,nem kizárt,hogy kijavítana az eladó,meg meg is mosolyogna,szerintem annyira nincs használatban. Ettől függetlenül tényleg szakmaibb.

Egyébként a "boci" gyakorló mennyire szakmai? Azt nem ciki használni? Vagy az a rendes neve?

recon71 2017.12.03. 23:27:50

@estván: @joni firpo: Beugrott végre mire emlékeztet a "szemernyő" (először megint szemellenzőst írtam :D )!!! Olyan mint a "kerékpár,televízió",stb.. Rajtuk is szoktak mosolyogni,hogy affektálnak,szerintem a "szemernyő"-vel is ezt érném el mondjuk vásárláskor.

De ez emlékeztet 1 pár évvel ezelőtti vitára is,amikor meglepetésemre 1 egyáltalán nem buta és nem is parasztosan beszélő valaki azon kardoskodott,hogy az nem "borjú",hanem "borgyú",mert szerinte az a helyes amit a szakma használt már 100 éve is és nem az amit a városiak kialakítottak belőle. :D
Megjegyzem,én a másik oldalon álltam.

De itt a blogon megígérem,igyekezni fogok a "szemernyőt" használni,mert tényleg szakmaibb és szakmaibbnak is tűnik az ember tőle!

joni firpo 2017.12.04. 08:37:51

@recon71: A "boci" természetesen nem hivatalos elnevezés, hogy is lehetne az??? Itt jön be a képbe, hogy a szakmai felületeken az ember értelemszerűen használ gúnyneveket, rövidítéseket stb., részben azért, hogy ne kelljen annyit gépelnie, részben azért, hogy minél bennfentesebbnek, szakmaibbnak látszódjon. A "szemellenzős" kifejezéssel az a baj - mint azt Estván kolléga is megírta - hogy konkrétan mást jelent! A "napellenzős" pedig nem fedi a teljes valóságot. A "szemernyő" pedig, ahogy írod is, nem igazán közismert - de attól még ez a helyes. Régi militáriával foglalkozó szakmai oldalakon a szemernyős sapkákat gyakran "siltes", "sildes" (sőt olvastam már "sültös"-nek is) említik, a német eredeti ("Schild") után. Amúgy a szakmai felületeknek egyfajta "köznevelési" hatással is kellene bírnia, ez természetesen csak illúzió, mert valójában annyian nem olvasnak ilyen felületeket, hogy tömegesen elterjedjenek az itt kijavított hibák. Mindenesetre lehet, hogy legközelebb a Decathlonban elkérem a panaszkönyvet és beleírok ... :-)

recon71 2017.12.04. 15:25:01

@joni firpo: Ezekben egyetértek,de úgy érzem,hogy a "napellenző" és a "szemellenző" (még akkor is,ha mást is hívnak annak) már annyira beépült a köznyelvbe,a "szemernyő" meg annyira eltűnt,hogy ma már a katonai szakmai oldalakon kívül a "szemernyő" tűnik a furcsának,a megmosolyogtatónak,az affektálónak.
Ettől függetlenül igyekszem itt majd azt használni,de még most is időbe telt,hogy beugorjon. Minden beugrott helyette (szemtakaró,szemfedő és minden hülyeség :D ),csak az nem. Idővel talán megjegyzem.

Azért az is megjegyzem,hogy itt a blogon nem tudom van e olyan aki ne a "terepszínű" vagy a "tereptarka" szavakat használná,még össze is vesztek pár éve,hogy melyik a szakmai,pedig tudtommal a szakmai a "tereptarka". Én igyekszem is ezt használni,de még ennyi év után is zavarban vagyok amikor leírom,mert annyira affektálónak érzem magam tőle,meg annyira elavultnak,mivel ez is eltűnt már a köznyelvből. Egyébként máshol nem merem használni,csak itt. Mondjuk 1 üzletben már én is "terepszínű"-t mondok,hogy ne nézzenek rám furcsán.

A többi sportszer árusítónak is elküldhetnéd a pacis képet! :D

Pl.: "Salomon Race Cap nagyon-nagyon könnyű szemellenzős futósapka versenyzéshez"

Tom Sinner 2017.12.04. 15:45:16

@recon71: Mint írta Joni, rengeteg ember van, aki még magyarul beszélni sem tud, nem még írni. Nincs jelentősége annak, hogy különböző oldalakon hogyan szerepel fent egy tárgynak a neve, mert lazán lehet ökörség. Lásd pl military webáruházban MC-nak árult MTP gyakorló, és én vagyok a hülye, mert egy eladó csak jobban tudja. Vagy airsoftos oldalakon az AK74U-nak hirdetett replika, ami 1, olyan nincs, 2 az meg amúgy is AKSZ74U, de itt is én vagyok a hülye, meg mit szólok bele abba, minek mi a neve, ott úgy van fent és kész. Amúgy amiről szó van, azt én meg sildként ismertem világéletemben.

Tom Sinner 2017.12.04. 15:47:04

@recon71: A boci az nem ciki. Ez a meghonosodott beceneve. Az már sokkal cikibb, mikor vért izzadva próbálunk valami amerikás, gírdós nevet kitalálni a 2015M-re, lásd az egyébként foglalt Huncam-ot, vagy a még bénább HUNPAT-ot.

recon71 2017.12.04. 16:09:52

@Tom Sinner: Na ez igaz,én is sok ökörséggel találkoztam már. Egyébként valaki a PLCE-t is chest rig-ként árulja.

recon71 2017.12.04. 16:15:39

@Tom Sinner: "A boci az nem ciki. Ez a meghonosodott beceneve."

Mondjuk ugyan ez igaz a "napellenzőre",a "terepszínűre",meg a többire is,ezek terjedtek el,ezek honosodtak mára már meg.

durczas 2017.12.04. 17:59:46

@recon71:

El kell hogy keserítselek -sajnos a véleményeddel ellentétben, hogy a 6B46 nem jó konstrukció- mert a BNZ-t is hordják az oroszok Szíriában. Tehát a logikád mentén akkor már terjed az is, mint a Szmersh.

A Szmershel kapcsolatos linkjeimet folyamatosan a warbeltes témára húzod rá, de kettő (warbelt/mollés málhaöv kontra Szmersh) igen eltérő rendszer.

A jóslataid nálam nem jöttek be, mert pár málha (ephodok, molle mellény, Tarzan, Szmersh, partizan stb) után én még mindig a csecsrig mellett maradtam.

Nem figyeltél arra amint írtam, a PLCE/Szmersh és a 6sh11x terhelés szempntjából totál eltérő. Vagy szerinted nem?

"Mert imádom,ezt a komfortot tudja nagy súllyal a 6sh117 is,de ismétlem,MÁLHAMELLÉNY-ként,nem védőmellénnyel. És esetenként védőmellénnyel is,a fent leírtak szerint."
Volt már rajtad 6sh117? Vagy csak valami "majdnemolyan" alapján megjósoltad ezt is?

estván 2017.12.04. 18:07:32

@joni firpo: Előfordul a "simléder" is, ami szintén német kifejezés (schirmleder = "bőr ernyő") torzítása. :D

Panaszkönyvet amúgy nem fognak neked találni, mert az meg Vásárlók Könyve. ;)

@recon71: Lehet hogy az a szemellenzős futósapka LÓversenyzéshez van? :)

Egyébként teljesen más tészta egy becenév, vagy egy hivatalos megnevezés helytelen, pongyola megfogalmazása.

recon71 2017.12.04. 21:39:00

@durczas: Basszus,még hányszor írjam le,hogy a 6b46 szerintem 1 selejt,1 kaki? Nem is értem honnan vetted,hogy szerintem az jó,hisz 1 rakás hozzászóláson keresztül szidtam.

"warbelt/mollés málhaöv kontra Szmersh) igen eltérő rendszer"

Pakold meg őket ugyan úgy és rájössz,hogy nagyon is ugyan az a rendszer! Ugyan oda terhelnek,ugyan oda húznak,ugyan arra adnak mozgásszabadságot.

"én még mindig a csecsrig mellett maradtam."

Mert nem pakolod meg őket úgy,mint ahogy élesben kénytelen lennél,meg nem is cipeled,futsz bennük azzal a súllyal annyit az biztos. Fuss le pár kilométert egy 6-7 kilóssal,vagy napokon,heteken át legyen rajtad napi 8-12 órán keresztül,aztán megváltozik a véleményed.

"a PLCE/Szmersh és a 6sh11x terhelés szempntjából totál eltérő. Vagy szerinted nem?"

Akkor félreértettem,mert a legtöbbször tényleg eltérő,de sokan úgy zsebezik fel a 6sh117-et is,mint a Smersh-et,akkor már nem.

6sh117 nem volt rajtam,de volt 1 rakás ugyan ilyen felépítésű és mindnél ugyan az volt az eredmény. 1000%,hogy ha a 6sh117-et ugyan úgy pakolom,mint azokat,akkor az is teljesen ugyan úgy hátra fog húzni (ha szintén túlpakolom hátul). De minden zseb is ugyan úgy fog vagy nem fog akadályozni,ha ugyan oda rakom arra is.

@estván: Szerintem nálunk is a "simléder" a legelterjedtebb.
Megjegyzem a "málhaöv" is szerepel a lósportban,nem csak a "szemellenző",akkor most azt sem használhatjuk.
Nem hiszem,hogy csak a lovas sportokhoz használják a "szemellenzős" sapkákat:

www.decathlon.hu/mt-ferfi-szemellenzo-id_8309272.html

Vajon az országból még hány embernek tűnt fel ez a megfogalmazás,pedig biztos,hogy sok tízezren rákattintottak már? És senki nem szólt,hogy ez így nincs rendben és változtassanak?

recon71 2017.12.04. 22:28:44

@durczas: Ha már a jóslatokról volt megint szó,beugrott,hogy már a RATNIK bemutatásánál is jósoltam régen,szerinted nem volt igazam!?:

"A 6B46-nak viszont nem jósolok ebben a formában nagy jövőt,mert hasonló a RRV védőmellényekhez (tacticalkit.co.nz/files/3812/9542/7840/PK-C712-RRV_L.jpg). Mindegyiket tragikusan nehéz fel-le venni és utánállítani,főleg a nagyon nem kézre álló hátsó felső csat megoldás miatt.
Viszont a 6B45 egyes megoldásai még mindig a kedvenceim."

Látod már akkor is ezt jósoltam és -az alapján amit írtál- ez is be jött!

A chest rig-ekkel kapcsolatban pedig megemlítem,hogy egyébként pont a napokban vettem én is megint 1 chest rig-et. Nekem is annyira tetszenek és kisebb súllyal megrakva túrázni talán még jó is lesz. De azzal a súllyal amivel élesben megpakolnám,már sokkal kényelmetlenebb,akadályozóbb lenne,mint sok más jobb konstrukció. Nagyon sokat szívattam,kínoztam velük magam,hogy mára már eszembe se jusson katonaként még egyszer felvenni.

estván 2017.12.04. 22:35:49

Nem akarok vitát kezdeményezni/folytatni, de a Decathlon híresen szarul fordít, néha bődületes szamárságokba lehet botlani náluk. Elképzelhető, hogy google fordítóba pötyög egy semmilyen sporthoz nem értő (de még igényesen magyarul fogalmazni se tudó) ember...
A képen amúgy pont egy valóban napellenző látható: "sapka nélküli szemernyő" amit a '80-as években a teniszezők hoztak divatba.

recon71 2017.12.04. 22:59:19

@estván: Ha csak a Decathlon használná,akkor igaz is lehetne,de általánosan használják máshol is:

"szemellenzős sapka lyukkal"
"Pepe Jeans London, Baton Szemellenzős Sapka"
"Látogató sapka szemellenzővel"
"Salomon Race Cap nagyon-nagyon könnyű szemellenzős futósapka versenyzéshez"
"Salomon XA+ Cap nyári futósapka szemellenzővel és tarkóvédővel"
"Trendhim Fekete beanie szemellenzővel"

Egyik sem Decathlon,mindegyik más-más oldalról származik.

recon71 2017.12.04. 23:02:53

@estván: "A képen amúgy pont egy valóban napellenző látható"

Eddig arról volt szó,hogy a "napellenző" sem helyes,ugyanis én is ezt használtam eredetileg! Véletlenül nem "szemernyő"-t akartál írni? :D

estván 2017.12.04. 23:05:23

@recon71: Az "eszköznek" a neve napellenző. Arra találták ki, hogy Björn Borgnak ne süssön a szemibe a nap Wimbledonban. :)

recon71 2017.12.04. 23:13:18

@estván: Ez most komoly??? Ennyi idő elment és kiderül,hogy mégis csak jó volt az,hogy én is a megszokott "napellenző"-t használtam? Hisz ugyan erre szolgál,ugyan így néz ki és ugyan ott van ez a szemvédő rész azokon a sapkákon is amikre használtam. Akkor kár volt megkeverni a fejemet,hogy helytelen és próbáljam a "szemernyő"-t használni helyette.

estván 2017.12.04. 23:18:30

@recon71: Az én olvasatomban nem, mert ebben az esetben a sapka az "eszköz", a szemernyő pedig az egyik alkatrésze. Ami ugye nem csak akkor tesz jó szolgálatot, ha a nap süt.

recon71 2017.12.04. 23:24:01

@estván: Most komolyan,az az ugyan ilyen tető nélküli CB sapka amit pár éve az amik is hordtak Afganisztánban táboron belül,napellenzősnek mondható,de a tök ugyan olyan sapka,csak tetővel már nem?
És mi van azokkal a sapkákkal,amiknek letépőzárazható a tetejük és máris ugyan így néznek ki?

recon71 2017.12.04. 23:40:46

@estván: Ráadásul 2 ilyen tető nélküli sapkám is van és a kánikulában futáson kívül,még a téli sapkára is rá szoktam venni,hogy az eső,havas eső vagy a hó ne az arcomba,szemembe essen. Akkor az én sapkáim mik? Hisz talán a legkevesebbet a nap ellen használtam őket.
Nem hinném,hogy ennek van bármi köze ahhoz,hogy "napellenző" vagy "szemernyő".

Pláne,hogy régen azzal lettem kijavítva,hogy azért sem jó a "napellenző"-t használni,mert nem a napot ellenezzük vele. Björn Borg a napot ellenezte vele?

recon71 2017.12.05. 00:51:21

@estván: Nem is kerestem,de annyit beszéltünk róla,hogy már tök véletlenül is kiszúrom:

katpol.blog.hu/2008/10/02/tanyersapka

"magas teteje miatt pedig igen jellegzetes viselet lett. Díszítést, jelvényeket szemellenzőt nem viselt magán, színe szürke volt."

Akkor ide is küldeni kell 1 pacis képet! :D

Tom Sinner 2017.12.05. 12:22:55

De amúgy tényleg, segítsetek már. A CB-t ki használja még az amcsikon meg rajtunk kívül málhafelszerelések és kiegészítőinek általános színeként? Csak mert írtátok, hogy az nem divatolás, meg majmolás részemről. Én akárhogy próbálom erőltetni a memóriám, nagyon más nemzet, amire azt lehetne mondani, hogy úhh, ez igen, ezek biztos nem majmolnak, hanem azért használják, mert ez a tuti, nem ugrik be.

Tom Sinner 2017.12.05. 12:25:58

@Tom Sinner:
"(...)meg majmolás részünkről" - helyesen. Bocsi most keltem.

joni firpo 2017.12.05. 13:41:45

@Tom Sinner: És megint ott tartunk ahol elkezdtük....vagyis sehol :-)
Maradjunk talán annyiban, hogy azok, akik döntési helyzetben voltak, CB-t szerettek volna (ne kutassuk, hogy azért, mert jobb mint a zöld? vagy mert amerika-majmolók? vagy mert bal lábbal keltek föl reggel? tök mindegy) - ha te lettél volna ott, akkor most valami orosz színű cuccot venne az ANH és a ruszofóbok vernék félre a harangokat, hogy miért kell Moszkva popóját nyalni...

recon71 2017.12.05. 20:06:27

@durczas: 9 után majd rákeresek,nekem 1 javított Smersh-nek tűnik elsőre. Esetleg tudni róla valamit,hogy rendszeresítették e,meg kik használják,stb.?

durczas 2017.12.05. 21:34:28

@recon71: félrement, szóval nem tudom szerinted mit javítottak a Szmershez képest ezen.... rendszerben volt, van, és az oroszok használják. De nem mindegy kik használják? Nálad ez úgysem szempont...

recon71 2017.12.05. 21:40:57

@durczas: A málhaövét javították a PLCE-hez hasonlóra. Ezt szoktam írni a Smersh nagy hibájának. Ezen sem kell már küszködni az után vagy beállítással.
Arra voltam kíváncsi,hogy olyan beszerzés,mint nálunk anno a horvát volt,vagy magasabb szinten döntöttek arról,hogy ilyen kell.

durczas 2017.12.05. 22:08:53

@recon71: El kell keserítselek,mert már a Szmersh előtt is volt málhája az SSOnak 2002-2003 körül, aminek ilyen módon állítható öve volt. Partizan Sbrya AK. De nem ezt a vonalat vitték tovább.

"Arra voltam kíváncsi,hogy olyan beszerzés,mint nálunk anno a horvát volt,vagy magasabb szinten döntöttek arról,hogy ilyen kell."
Mi ez a zagyvaság?
Mert "nálunk" milyen "beszerzés" volt a horvát mellény?

Most meg hirtelen hogyan kezdtél jelentőséget tulajdonítani a beszerzési háttérnek? Eddig ez sem érdekelt téged...

recon71 2017.12.05. 22:19:35

@durczas: A Parizant én is ismertem régről,de ezen a típuson most először szúrtam ki,hogy ennek is ilyen a málhaöve. Leginkább ezért kérdeztem rá,hogy továbbfejlesztése a Smersh-nek vagy 1 vele párhuzamosan gyártott nagyon hasonló.
Akkor most csalódtam,már abban reménykedtem,hogy végre a Smersh gyártói változtattak. Akkor nem kellene mindig külön javasolnom a málhaöv azonnali lecserélést,amikor valakinek ajánlom.

És ismétlem,annyiban érdekel a beszerzési háttér,hogy ha a sereg vesz jobbat,akkor a seregről lesz jobb véleményem,ha a katonák,akkor csak a katonákról,a seregről nem.

Tom Sinner 2017.12.06. 18:46:51

@joni firpo: Én nem különösebben kedvelem az orosz mintákat, lásd pl a digi flora, flora, lesz, disznószín. Csak azért kérdem, mert írták, hogy ez nem divat, meg majmolás így meg úgy. Kíváncsi vagyok miért nem, mert kb mindenki aki eszembe jut, az mást használ.

recon71 2017.12.06. 21:32:56

A könyvjelzőim közt találtam és rájöttem,hogy elfelejtettem belinkelni:

narodna-pravda.ua/wp-content/uploads/2017/06/2014-03-04t150615z_1433290999_gm1ea341s2e01_rtrmadp_3_ukraine-crisis.jpg

i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/09/29/16/44DC990E00000578-4933910-The_soldier_shot_and_killed_two_fellow_soldiers_and_one_officer_-m-13_1506698771576.jpg

Ezek azok a felzsebezések amiket említettem,amikor a Smersh szerű málhák és a 6sh117 szerű málhák már nem teljesen eltérő terhelésűek,mivel a 6sh117 szerűeket a Smersh-ekhez hasonlóan is fel lehet és szokták is zsebezni.

joni firpo 2017.12.07. 08:32:17

@Tom Sinner: Amióta létezik magyar haderő, minden "majmolás" vagy kényszermajmolás, leszámítva a huszár-egyenruhát (amit viszont rólunk majmolt az egész világ) és a tölgylevél-álcamintát (amit végül nem rendszeresített a hadsereg).
1848-as honvédruha: kényszermajmolás
1869-es honvédruha: majmolás
1915, táboriszürke: majmolás
1920, tábori barna: majmolás
1938, háromszínnyomású tereptarka: majmolás
1990, bocitarka: majmolás

Most akkor pont szegény kojotbarna fáj neked? :-)

Partizán 414 2017.12.07. 11:04:27

Van-e olyan támogató egység típus az Amerikai illetve akár az Orosz/Ukrán hadseregben, akik nehéz fegyverzettel vannak fölszerelve? (RG-6, Milkor MGL, KS-23 Nehéz sörétes puska, stb.)

(A KS-23: modernfirearms.net/en/shotguns/russia-shotguns/ks-23-eng/ , azért sorolom ide, mert van egy olyan lőszere, amivel ha belelősz egy autó motorjába 100m-en belül , megállítja az autót... Bár bizonyítékot nem láttam, de ezt írják róla.)

A kérdés miértje: Mert kíváncsi vagyok rá.

Partizán 414 2017.12.07. 11:05:09

(Akár PKM féle Pecheng vagy mi, de az szimpla támogató nálam.)

estván 2017.12.07. 18:42:01

@joni firpo:
1960, keki: majmolás
1962, olívzöld: majmolás

:D

Tom Sinner 2017.12.07. 20:21:06

Akkor konszenzus van köztünk abban, hogy a KB csak a majmolás miatt van. Még szerencse, hogy a 2015M azért viszonylag egyedi lett. (mondjuk a rendszerváltás előtt többnyire kényszerpályán mozogtunk, én ezért annyira nem minősíteném sima majmolásnak, a kényszermajmolás találó.)

joni firpo 2017.12.07. 20:29:47

@Tom Sinner: A 2015M mint egyedi? Szvsz. inkább egy MC-klón. De mindegy is.

estván 2017.12.07. 21:04:05

@Tom Sinner: Az olívzöldet pont az amcsiktól (Kuba "közvetítésével") lestük, mert a szovjetektől másolt keki valamiért nem lett az igazi. ;)

recon71 2017.12.07. 21:38:01

@estván: @joni firpo: @Tom Sinner: Szerintem nem baj,ha majmolunk,ha magunk nem tudunk olyan színvonalút előállítani. Viszont,ha a divatnak köszönhetően 1 olyat majmolunk le,ami rossz,az már más helyzet.

joni firpo 2017.12.08. 07:59:22

@recon71: Tekintve, hogy a fogyasztói társadalomban - mely gittet oly sokszor átrágtunk már - nem annyira egyszerű eldönteni, mi a különbség a tartalmi fejlesztés és az optikai tuning között, illetve tekintve, hogy a divatnak mindig is része volt az egyes viseletek, felszerelések terjedésében, elvi szinten könnyű ilyen megállapításokat tenni. A gyakorlatban viszont annál nehezebb meghatározni, hogy kinek mi a "progresszív másolás" és mi a "divatmajmolás". Szóval szép lehetsz, de okos nem.

Tom Sinner 2017.12.08. 08:58:55

@joni firpo: Én elég ideig láttam napi szinten 15M-et ahhoz, hogy nyugodtan mondhassam, sok köze nincs hozzá, maximum az elv. Meg nagy távolságból. De leginkább az egyik kínai mintára emlékeztet, meg a dél-afrikaira, amit még ti fedeztetek fel, mikor új volt a minta.

Tom Sinner 2017.12.08. 08:59:35

@estván: Erről van valami cikked? Érdekes olvasnivaló lenne.

Tom Sinner 2017.12.08. 09:06:46

@recon71: Én pont ezért örülök, hogy az UCP korszak nálunk kimaradt, de nem értem ezt az amerikai vonalat, miért őket másoljuk. Különösebben már nem vagyunk jóban velük, meg aztán van egy rakás középhatalom itt a közelben is, akik felől ihletet meríthettünk volna. Pl lehetett volna nekünk is saját mediterrán/arid, vagy minek is neveztétek, nem közép-európai színvilággal megáldott "flecktarnunk" és még sorolhatnám. Míg az ukiknál nyomatták az MTP-t voltak kétségeim, de mostanra csak kialakult, hogy a térségben eléggé jól felismerhető lesz a szerelésünk, meg jobb is lesz, mint eddig volt. Bár a barnát én az izraeliek fűzöldjére cseréltem volna, ha rögtön kéne egy példát mondanom. (annak ellenére hogy nem kedvelem sem a terroristákat, sem a megszállókat, a kelet-ukrajnai szakik meg csak nyugatos szemmel ezek, mielőtt valaki felhozná megint a profilképemet.)

joni firpo 2017.12.08. 09:32:17

@Tom Sinner: "Pl. lehetett volna..." - igen, ha te vagy ott, akkor és amikor és te győzöd meg azt, akit kell. Essen már le a tantusz MINDENKINEK, hogy az ANH kutatás-fejlesztési kapacitása gyakorlatilag megszűnt. Nincs miről beszélni. "Lehetett volna" mindenféle, meg még lehet is, de a döntési mechanizmusok úgy működnek, hogy aki jókor van jó helyen, az mondja meg a tutifrankót. Úgyhogy ha nem tetszik a kojot meg a MC, akkor legjobb, ha politikusi pályára lépsz :-)

durczás 2017.12.08. 13:54:16

@Tom Sinner: gugli US OG 107 és ordít a hasonlóság a nadrág és zubbony tekintetében is.

durczás 2017.12.08. 13:56:16

@Combat Gear Admin: mint ahogy itt is lett jelezve, már az első hozzászólásban.. :D

Tom Sinner 2017.12.08. 17:57:31

@joni firpo: Volt idő, mikor benne voltam a politikában, elég is volt. Hál' Istennek, csak a különlegesek használnak kamu MC-t, agyvérzést is kapnék, ha annyi kreativitás lenne az ANH háza táján, hogy amerikai akciófilmekből merítve akarnák a magyar honvédség arculatát megváltoztatni.

Fentebb szó volt a kekiről, hogy nem lett jó, és úgy jött be az olívzöld. A keki miért nem volt jó? Már túl szovjetes volt?

Kullancs1983 2017.12.08. 18:50:54

@Tom Sinner: Itt a blogon szólta hozzá valaki, hogy a tervezésnél az is szempont volt, hogy a katonák más, hasonló mintázatú egyenruhák darabjait és kiegészítőit is viselhessék ha valamiből (a bevett magyarosch szokás szerint) nem kapnak rendszeresítettet. Sisakhuzattól a télikabátig. Hogy a spanyolviaszt akarják föltalálni, olyat senki nem mondott.

joni firpo 2017.12.08. 22:39:50

@Tom Sinner: Nem tudni. Egyelőre nem találtam semmilyen dokumentumot arra nézve, hogy 2 év után miért változtatták meg a pamutvászon gyakorlóruha színét. A kubai közvetítésű USA-majmolás csak egy elmêlet.

recon71 2017.12.08. 23:10:00

@joni firpo: Egyetértek. Csak azt akartam közölni,hogy engem nem zavar a majmolás,ha jó célt szolgál. Nálam az nem feltétlenül jelent negatívumot.

Partizán 414 2017.12.30. 14:56:31

Az oroszoknál hogy nevezik azokat az egységeket, amelyeket gránátvetővel szereltek fel? ( Pl.: RG-6) Milyen málha mellényeik lehetnek, milyen felszerelésük lehet? Google a barátom, de ha nem tudom milyen szavakat írjak a keresőbe, úgy nehéz lesz. ( Yandex Translate-t használok, és a Heavy Weapon Platoons angolról oroszra fordítását követően keresésbe kezdtem, de nem kaptam számomra megfelelő eredményt.)


süti beállítások módosítása