Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Új magyar egyenruha család

2016.07.14. 13:14 :: Combat Gear Admin

Határozatlan ideig lekerült a bejegyzés, csak a hozzászólások miatt marad itt üresen. 



567 komment

Címkék: új egyenruha új magyar egyenruha

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr778887322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2016.08.02. 01:40:59

@vad05: Végre valaki aki megírja,hogy még ismeri és használja is itthon ma ezt a minimum 80 éves megoldást. Tökéletesen egyetértek azzal amit írtál. A napszemüveg mindent besötétít,azt is amit nagyon látni kéne.

Sajna ez a sisakra szerelt eddigi külső napellenzők negatívuma,mint írtam,hogy 1 helyre esnek a mai éjjellátók rögzítőbakjával.

Egyébként ez sem megoldhatatlan probléma szerintem. 1 napellenző szerűséget az éjjellátó tartó bak alá oda lehetne fogatni 1 gumigyűrűvel is. Nekem legalábbis anno az is bejött. Ha nincs rá szükség,akkor körben eltolni oda ahol nincs útban vagy zsebre vágni,ha pedig kell,akkor meg előre húzni,és lehajtani.

JanaJ 2016.08.05. 19:55:28

@Combat Gear Admin: Vissza kerül a cikk? Mert én lemaradtam és továbbra is érdekelne?

joni firpo 2016.11.10. 10:03:17

www.honvedelem.hu/cikk/60143_parancsnokvaltas_a_kfor_harcaszati_tartalek_manover_zaszloalj_elen

A család mostohagyermeke - a 15M szabású bociruha - látható a KFOR-os magyar katonákon.

joni firpo 2016.11.30. 11:43:52

És itt is:
www.honvedelem.hu/cikk/60507_a_kfor_szeme_es_fule

Hivatalos elnevezése: 90 M módosított hadi- gyakorló egyenruha.

joni firpo 2016.12.05. 13:44:58

És így néz ki közelről:

www.kephost.com/image/vMee
www.kephost.com/image/vMe4
www.kephost.com/image/vMeW

Mondjuk ez nem egy akkora szám, a zubbony nincs karcsúsítva pl., de azért összességében - már csak a kívülhordós zubbony miatt is - egy jó alternatívája lehetett volna a 90M hadi-gyakorlónak.

joni firpo 2016.12.06. 07:43:05

Hopp! Nincs új a Nap alatt? A katonák megint "posztóban" fognak járni? :-)

"The Army has developed a wool-blend uniform composed of 50 percent wool, 42 percent Nomex, 5 percent Kevlar and 3 percent P140 antistatic fiber, according to a recent Army press release."

Forrás:
kitup.military.com/2016/11/wool-blend-uniform.html

delta81 2016.12.06. 10:09:09

@joni firpo: Kik vannak a magyarok mellett DPM(szerű)-ben, fehér fűzős "szkinhed"-bakancsban?
És milyen fegyver van náluk? Galil?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2016.12.06. 11:58:13

Portugál ejtőernyősök. A fehér fűzős bakancs annyira nem volt szokatlan az ejtőernyősöknél.

joni firpo 2016.12.06. 15:53:03

@delta81: Nem tudom. Nem értek a fegyverekhez :-(

recon71 2016.12.06. 19:49:37

@delta81: @Combat Gear Admin: A színes fűzős bakancs nekem először a franciáknál tűnt fel a 90-es években a párizsi katonai parádékon,de szerintem ők csak a díszelgésekre használták azokat. Gondolom a portugálok is csak ilyenkor fűzik be ezeket.

joni firpo 2016.12.07. 08:53:59

@gyula0910: Régi portugál hagyomány, már a 70-es években is létezett:
67.media.tumblr.com/tumblr_mdnojerYvm1rcoy9ro1_1280.jpg

delta81 2016.12.07. 08:54:15

@gyula0910: A szubkultúrákra vonatkozó csekély és lehet, hogy elavult ismereteim szerint a fehér fűzős fekete bakancs az újfasiszta szkinhedek "jelvénye". Katonáknál még nem láttam ilyesmit, azért volt fura.
Mondjuk róluk sem tudok annyit, mint szeretnék... Így pl. a Galil is fura volt a portugáloknál. Az náluk az általánosan rendszeresített fegyver?

joni firpo 2016.12.07. 09:08:30

@delta81: Az amerikaiak Koreában már 1950 táján használtak fehér bakancsfűzőt, pl. a 3. gyaloghadosztály zászlóvivőiről van kép, ahol festett sisakbéléssel, fehér sállal-kesztyűvél és bakancsfűzővel feldíszítve feszítenek. Ezek ilyen nem-hivatalos ékítmények voltak, a helyi parancsnokok igényei/ízlése szerint.

Tom Sinner 2016.12.07. 12:17:44

@delta81: Én nem hinném, hogy a szkinderek viva il duce, meg hasonló módon üdvözölnék egymást, ergó az újfasiszta szöveg baromság. Ahogy a nácziakra is azt mondani hogy fasiszták. Az is csak az alul iskolázott kommunisták ökörsége és szellemi öröksége. Azt sem hinném, hogy a szubkultúrából eredne a fehér fűzős szokás, sokkal inkább a katonai volt előbb, és azt vették át a kopaszok.

Az ánglius wikipédia azt írja, hogy a portugál légideszantosok tolják Galillal.

delta81 2016.12.07. 13:17:01

@Tom Sinner: Hát,eztetetet én még iskolás koromban olvastam (90-es évek közepe) és egy pár dolog megragadt belőle: a fehér fűzőst már írtam, a piros a kommunista punk, a kék a rendőrgyűlölő punk, a zöld meg a környezetvédő punk. Meg hasonló hülyeségek. Egy aprócska szösszenet volt csak egy akkori újságban, kis érdekes gyűjtemény. Nem gondolom, hogy az írója komoly kutatómunkát végzett volna, honnan ered a szokás. Nem kívántam politikai téren állást foglalni, tőlem aztán mindenki abban hisz, amiben akar, legyen neon-náczi (köznyelvben fasiszta) vagy vérkommunista, csak ne legyen kötelező...
Csak egyszerűen szemet szúrt a fehér fűző, amit korlátozott lehetőségeim miatti hiányos ismeretim következtében még nem láttam katonán. Ennyi.

Tom Sinner 2016.12.07. 14:35:24

@delta81: Az a fasiszta annyira benne van köznyelvben, hogy csak a kommunisták, a nyugdíjasok, meg a legsötétebb liberálisok nyomják. 70 év eltelt a háború óta, azért az átlag polgár már tudja, hogy a fasiszta nem egyenlő a náczival (nemzetiszocialistával), bár nyilván a különbségekkel nem sokan vannak tisztában.

delta81 2016.12.07. 14:50:26

Akkor elnézést a pongyola fogalmazásért, senki politikai nézeteit nem kívántam megsérteni :) Főleg hogy nem is foglalkozom politikával... Csak az a pár sor a színes fűzőkről így égett bele a tudatomba...

Tom Sinner 2016.12.07. 16:21:10

@delta81: Nem volt benne sértés, de gondoljunk magunkra értelmiségiként, és fogalmazzunk amennyire tudunk mindig helyesen. :)

recon71 2016.12.07. 16:25:39

@joni firpo: A 70-es évek beli portugál színes fűzőkről nem tudtam,de tényleg,mintha vietnami felvételeken is láttam volna néha. Mindenesetre nekem azon a 91-es francia katonai parádén tetszett meg,hogy megragadjon bennem. Sokat dobott a látványon.

estván 2016.12.07. 17:39:18

@delta81: Akkor abba bele se kezdjünk, hogy az eredeti skinhead mozgalomnak köze nem volt a nemzetiszocializmushoz vagy akár a rasszizmushoz olyannyira, hogy színes bőrűek is előfordultak köztük? :D

A piros egyébként (a baloldaliak mellett) az anarchisták kedvelt színe is.
Az általad említetteket annak idején én is olvastam/hallottam valahol, de azt hiszem, ez túl leegyszerűsített skatulyázás. Gondoljunk csak bele: itthon a '80-as években már bőven voltak punkok, de fogadok hogy bármelyikük személyes sértésnek tartotta volna, ha kommunistának titulálják. :)

camilló 2016.12.07. 17:50:25

@delta81: @estván: Angliából indult ki a punk mozgalom, amiről itthon a 80-as években keveset tudtunk. Max. a képeken lehetett látni a punkokat, de azt kevesen tudták, hogy eredetileg munkás fiatalok mozgalma volt, és bármilyen fájdalom, de bizony baloldali (nevezzük talán anarchistának, bár ez nagyon szerteágazó). Valóban a külsőségek alapján lehetett látni, ki melyik csoporthoz tartozik és bizony ebben a cipőfűző színének is jelentősége volt.

camilló 2016.12.07. 17:53:13

@Tom Sinner: Azért azt jó ha tudod, hogy minden náci fasiszta, de nem minden fasiszta náci. Delta helyesen mondta, hogy a köznyelv a nácikat és a fasisztákat egy lapra teszi, de még az antifasiszta mozgalmak is csak belső körben különítik el a két mozgalmat.

Tom Sinner 2016.12.07. 19:00:10

@camilló: Igen, tudjuk, ahogy azt is, hogy a jobboldaliak is fasiszták. Legalábbis valakik szerint. Az antifasisztákról meg annyit, hogy már a szóval is magukat minősítik, hiszen 70 évvel a háború után még mindig azt tartják a világ legnagyobb problémájának, hogy pár kopasz a kocsmában "zikkájl"-ozik. Mert hogy más "fasiszták" már nemigen vannak.

recon71 2016.12.07. 22:24:23

@delta81: Megmondom őszintén,én is csak nemrég szembesültem azzal,hogy a portugálok is Galilt használnak és akkor rákeresve a seregre,elég sokat láttam náluk. De G3-ast talán még többször:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ca/Portuguese_G3_Rifle.JPEG

Érdekesek a DPM árnyalatok különbségei a katonákon.

recon71 2016.12.07. 22:32:44

Én csak annyit tudok,hogy a 80-as években divat lett a punknak lenni. Szerintem senkinek semmi fogalma sem volt semmiről,egyedül a majmolás,a feltűnési viszketegség miatt lettek ők punknak kinéző egyének. Ők pl. felvételek után alakították a viseletüket,arról fogalmuk sem volt,hogy esetleg valaminek külön jelentése is lehet,mint pl. a cipőfűző színének.

estván 2016.12.07. 23:12:09

@camilló: Nagy-Britanniában a fennálló rendszer ellen fordulni kommunista elveket vallva teljesen hihető dolog.

Egy '80-as évekbeli, mondjuk óbudai punk szintén rendszerellenes gondolkodású volt, eddig stimmel. De pont egy szocialista pártállami rendszer ellen fejezte ki ellenszenvét.

@gyula0910: Ez is igaz, hogy a fiatalabb korosztályok gyakran csak a szubkultúrák külsőségeit veszik át, de az egésznek a miértjéről, szimbolikájáról mit se tudnak.

camilló 2016.12.08. 05:46:56

@gyula0910: @estván: Teljesen jól beszél Gyula! Nálunk más ok volt és akkor punk zenekarnak számított a Beatrice is. Valójában a Rols Frakció volt az, ami teljesen úgy zenélt és viselkedett is, mint egy punk zenekar. Nagy Ferónak is voltak megmozdulásai a koncerteken, de szerintem neki sem volt lövése sem az egészről. A punkok végül is a fennálló rend ellen lázadtak a maguk eszközeivel. A Beatrice pettyes kendője az jelképezte, hogy vannak "hibák" a létezett szocializmusba. Ma ugy eerősítik a mítoszt, hogy halálra el voltak nyomva ezek a zenekarok. megjegyzem, ha annyira el lettek volna nyomva, akkor egy koncertet sem tarthattak volna. Akkoriban a koncertszervezésekre volt egy központi szervezet (nem jut eszembe a neve), aki leszervezte melyik zenekar, hol fog játszani. Általában a helyi kultúrházak, vagy KISz szervezetek szervezték a bulikat, az országos szerven keresztül. Nálunk pl. már év elején lehetett tudni, hogy melyik zenekar mikor fog fellépni. Mai szemmel már hihetetlen, de egy olyan "kisvárosban" mint amilyenben én vagy @Tom Sinner: lakik szinte minden hónapban voltak koncertek. Az Angliai punk mozgalomról még annyit, hogy inkább voltak anarchisták, mint az általános értelemben vett kommunisták. Nagy különbség van ezért tartottam szükségesnek megjegyezni. Valamikor a 80-as évek elején az Inter Presss Magazinban jelent meg velük kapcsolatban egy cikk, én pl. akkor hallottam először a punk mozgalom kialakulásáról.

camilló 2016.12.08. 05:49:37

@Tom Sinner: Nem pár kopasszal van baj, de hogy emlékeztesselek rá, bizony a háború után is előfordultak fasiszta rendszerek és most is vannak. Ilyen volt Pinochet diktatúrája, és most ilyen van az egyik szomszéd országban is! Tovább megyek, a jelenlegi nálunk lévő rendszerben is vannak fasiszta jegyek!

camilló 2016.12.08. 05:52:26

A fűző színével kapcsolatban. A 70-es évek banánköztársaságainak a katonáinak az egyenruházatánál is használtak fehér fűzőt. A katonai rendészeteknél volt megfigyelhető, hogy igyekeztek "díszesen" öltözni.

joni firpo 2016.12.08. 10:14:07

@camilló: Kicsit offba csaptunk ezzel a punk/skinhead-mozgalmas dologgal, de ez is mutatja a katonai viseletek szélesebb társadalmi beágyazottságát. Amennyire én emlékszem a 80-as évek második felének ifjúsági "mozgalmaira", jóllehet a skinhead/punk ellentét már kezdettől fogva létezett, de azért bőven voltak olyan koncertek, ahol működött a "békés egymás mellett élés", illetve voltak deklaráltan "jobbos" és "balos" skinheadek például. A fehér fűzőt viszont sokan csak divatból viselték, mert "jól nézett ki".
A Mos-Oi zenekarnak egyébként volt egy remek, egyenruhákról szóló száma:
www.youtube.com/watch?v=yQ8eutpBkts

Tom Sinner 2016.12.08. 14:09:34

@camilló: Ez hogy fasiszta jegyek felfedezhetőek itt, meg ott még nem jelenti azt, hogy van fasizmus. Mondjuk Ukrajna az más tészta, és egészen izgalmas is, főleg annak tudatában, hogy tolja őket azt "antifasiszta" EU/NATO, sőt még izraeli vonalról is vannak ott érdekességek. És ugye úgy, hogy folyamatosan tetten érhetőek az élet minden szegletén a szélsőjobbos gondolkodás hozadékai, aminek leginkább elszenvedői az oroszok, meg valamilyen szinten mi.

recon71 2016.12.08. 16:35:11

Egyébként a csecsen háborúból láttam olyan képeket,ahol a csecsen harcosok is fehér fűzőt használnak. Nem hiszem,hogy ez jelentene náluk valamit,vagy hogy a szépség miatt használták volna ezeket a szedett-vedett szakadt ruháikhoz,inkább csak arra tippelek,hogy nem tudtak rendes színűt beszerezni.

estván 2016.12.08. 17:42:37

@gyula0910: Szerencsére terepen úgyis gyorsan elkoszolódik. :D

recon71 2016.12.29. 01:44:39

Az új magyar egyenruha családhoz is jók volnának hasonlók:

www.youtube.com/watch?v=sTw12QU6m2g

www.youtube.com/watch?v=1y9Sxmg-RDc

Szerintem azokat a PKM rakaszzsebeket nagyon rossz helyre tették.

Ilyenkor mindig vívódom,hogy az ilyet hova linkelje az ember? Az ukrán új cuccok volt téma,de már rég. A PKM rakaszzsebhez is lehetne,de a Virtushoz és a dán új felszerelésekhez is összehasonlításnak. Aztán ide jutott a magyarhoz összehasonlításnak.

Tom Sinner 2016.12.29. 03:52:20

Én már annak is örülnék, ha minél több katonához eljutna a 2015M egyenruhacsalád, mert addig ilyen képek fognak kijönni a srácokról. Ha nem tudnám, azt hinném, hogy airsoftosok, vagy valamilyen lázadók. A HM hivatalos(?) FB lapja osztotta meg, tipikusan ez is olyan fotó, amit én nem mutogattam volna.
scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/15747911_1002537883185809_4930624036278765623_n.jpg?oh=53e401b6b16bcecd76f67eb137ee0ec8&oe=59241CC4

recon71 2016.12.29. 04:10:57

@Tom Sinner: Jól látom,hogy ezek Osprey mellények? Már a rendőrnapon is lehetett látni bemutatózni valakiket ilyen Osprey mellényekben.
Szerintem meg inkább szándékos ez. Ezzel akarták megmutatni,hogy vannak új MC szerű mellények,zsebek és sisakhuzat. Bár nem hinném,hogy a fotós tudta,hogy ezek nem a rendszeresített cuccok.

Tom Sinner 2016.12.29. 21:07:48

@gyula0910: Én is pont ezen gondolkodtam. Nem hinném, hogy ezzel bárki is bizonyítani akart volna valamit. Szerintem saját pénzen vették ezeket, kb pont azért, mint én: ez az egyetlen szóba jöhető, relatíve olcsó, és sok kütyüvel ellátott hadi mellény. Talán egy éve, vagy legalábbis év elején, mintha ugyancsak linkeltem volna egy fotót, amin egy honvéd(nem a rendfokozatra értem, hanem általában) szintén Ospreyra emlékeztető mellényben feszít. Talán ahogy annak is, nekik is megengedték hogy viseljék, még ha rettentő bénán mutat is a két teljesen eltérő minta egy idejű használata. Én kezdő airsoftosként tartottam valahol itt, ahol ők: a DDPM-et vegyítettem a flecktarnnal. Ma már azért úgy válogatom össze a cuccaimat, hogy a színek vagy a minták legalább harmonizáljanak.

recon71 2016.12.29. 21:45:44

@Tom Sinner: Én mint már többször említettem,kevésbé tartom fontosnak a szépséget,az egységességet az életben maradási esélyekkel szemben és az,hogy csak 1 mellénnyel javítunk a bocin,már ez segít. Szóval én már ennek is örülök,ennyivel kevesebb mindennel van nagy gond.
Én is nagy esélyt adok annak,hogy a divatnak köszönhetők az Osprey mellények. Valaki vett,aztán sorra vett magának mindenki.
Bár azt sem zárom ki,hogy úgy történt,mint amikor szerződéses voltam a horvát mellényekkel,hogy az alakulat vagy egység vásárolt fel magának többet.

recon71 2016.12.29. 21:48:33

@Tom Sinner: A bizonyítást pedig úgy értettem,hogy lehet ezzel a képpel is akarta demonstrálni a fotós vagy a szerkesztő,hogy fejlesztések vannak,hisz a katonákon már nem csak az ősöreg boci cuccok vannak. Csodálkoznék,ha tudták volna,hogy ezek igazából nem a MH fejlesztésének köszönhetők.

Tom Sinner 2016.12.30. 10:20:43

@gyula0910: Az a horvát legalább hagyományos erdei minta volt, ahogyan a boci is. Erdei meg egyfajta multi-variánst vegyíteni nagyon béna, ahogy anno flecktarnt is a BW-vel, bár az akkor nem is nézett ki olyan rosszul. Az Osprey szerintem nem tesz hozzá semmi pluszt ahhoz, hogy életben maradjanak, ugyanott(?) tartanának egy TMK-val, már ha lenne. Azok színe legalább "semleges" passzol mindenhez.

A második kommented abszolút elképzelhető. Egy sokak által orosz propaganda lapnak nevezett felület ezt írta: "Az újságírói lét nem jelent minőségigazolást: a mai napig semmilyen hatósági ellenőrzés nem vizsgálja, hogy a parlamentből tudósító újságírók beszámíthatóak-e." kicsit kifordítva, azt sem igazolja semmi, hogy az újságírók egy kicsit is konyítanának ahhoz a témához, amiről tudósítanak. Pedig illene.

recon71 2016.12.30. 15:52:44

@Tom Sinner: Az újságírós hozzászólásoddal kapcsolatban azonnal beugrott a pár napja történt ami-japán Pearl Harbor-i megemlékezés,ahol a narrátor azt mondta a lehajtott fejjel részvétet nyilvánító elnökökről,hogy vigyázzban állnak és,hogy 2500 tengerészgyalogos hallt meg a támadásban.
De azok az esetek is,amikor 1 Kalasnyikról szóló videóban M16-okat és G3-akat is mutogattak. Meg amikor az izraeli sereg helyett a briteket mutatták Irakban és még számtalan eset előfordult már.

Lehet hülyén néz ki a bocival az MTP,de már az is hatalmas eredmény,hogy valamivel megtörik az egybefüggő sötét foltot,amit az egységes boci mutat. Mi is úgy néztünk ki szerződésesként,mint 1 szabadcsapat,de ettől sokkal hatékonyabbak lettünk,mint a teljesen egységes elcseszett rendszeresítettekben. De az Osprey is előrelépés a TMK-val szemben,mert ezzel már megoldható a hangtalan fel-le vétel és után is lehet állítani,valamint a test méreteihez is ideálisabban állítható.

joni firpo 2017.03.14. 13:14:51

www.honvedelem.hu/cikk/62322_hazatertek_a_katonak

Családi találkozó ... van itt minden. Bocitarka goretex-kabát, módosított 90M gyakorló kabát nélkül, 15M műveleti ruha sivatagi kabáttal...

csak nézünk, mint a moziban :-)

Unio 2017.03.14. 13:57:40

@joni firpo: Gyóóóó tiszta tereptarkák :D :D
Egyszer lesz olyan Goretexes kabátom, kell lerúgom értem a Honvédelmi minisztert vagy valamelyik tábornokot az 1000 közül :D Tudom szemét voltam, nem bocs :D :D

Na most akkor igaz, hogy az új ruciból csak kb 3000 lesz (vagy annyi se), vagy rendesen lefedik vele az egész Honvédséget?

Unio 2017.03.14. 14:00:29

Ha le kell rúgnom, így akartam, de gondolom érthető voltam. :)

krisss93 2017.03.14. 14:16:25

Hát az első iraki váltásnak még nem volt 2015M kabátja amikor kimentek, ezek szerint nem vitték utánuk.

A most visszatérő koszovói váltás meg egyáltalán nem is vitt 2015M ruhát, ők pompáznak a módosított 90M-ben.

krisss93 2017.03.14. 14:17:21

@Unio: Az egész honvédségnek lesz mivel boci már 2 grammra való sincs és nem is gyártják.

Unio 2017.03.15. 10:36:39

@krisss93: Akkor azt mondhatom, hogy örülök. Csak maradjon is meg a minőség, meg ne legyen "okosban" megoldás.

Tom Sinner 2017.03.15. 12:48:08

@Tom Sinner: Most látom, mekkora ökörséget írtam. "Erdei meg egyfajta multi-variánst vegyíteni nagyon béna, ahogy anno flecktarnt is a BW-vel," a BW itt DDPM akart lenni, nem tudom hogyan jött ez össze.

@Unio: Nekem is hasonló gondolataim vannak. Ha az megvan, utána jöhet a 2015M. :D
"Egyszer lesz olyan Goretexes kabátom, kell lerúgom értem a Honvédelmi minisztert vagy valamelyik tábornokot az 1000 közül :D"

recon71 2017.03.17. 15:37:35

@krisss93: Ez még mindig ugyan az a tereptarka amit eddig vizsgálgattunk? Most már tényleg kíváncsi vagyok rá élőben is,főleg,hogy a korábbi felvételeken mennyire másnak látszott.
Tényleg lila a névfelvarró és a rangjelzés az egyik képen?

krisss93 2017.03.17. 15:59:04

@gyula0910: Még mindig ugyanaz a tereptarka :D
Nem lila, hanem a sivatagi egyenruhához tartozó barna, csak a fény olyan érdekesen esik rajta.

recon71 2017.03.17. 17:01:56

@krisss93: Láttam nagyon régen 1 műsorban,hogy a felvételekhez sokszor különböző színű fényszűrőket használnak,pl. ezzel a kép hangulatát is lehet változtatni. Azt hiszem pl. a sárga élénkíti a színeket,a kékesek meg borúsabbá teszik. Nem kizárt,hogy 1 ilyen fényszűrő miatt lilás ami nem is lilás és emiatt tűnik másabbnak a tereptarka is.
De ez lehet csak a kamera specialitása is. A család több fényképező alkalmatossága is más-más képeket csinál.

Tom Sinner 2017.03.17. 18:21:25

@krisss93: Nekem is tetszik, és abszolút bizakodó vagyok azok ellenére is, hogy terepen készült fotót még mindig nem láttam a 2015M-ről. Mondjuk továbbra is állítom, hogy egy kis plusz zöld (az eddigi gyakorlatoktól eltérően nem a láthatósági!) kéne bele, amit mellénnyel egyéb kiegészítőkkel bőven lehetne kompenzálni. De értem én, hogy mindig a nagykutyákhoz kell igazodni, még ha ide amiket azok kitalálnak, nem mindig a legjobb dolgok.

dudi01 2017.03.17. 18:56:25

Nekem nagyon tetszi abban a pár percben amíg rajtam volt jó anyagúnak és kényelmesnek tűnt.

dudi01 2017.03.17. 18:58:05

Milywn nagykutyához kell igazodni?Az MC 1000× zöldebb ennél!Amit számonkérsz rajta az le ne igazodás!!!

recon71 2017.03.17. 19:17:51

@dudi01: Az MC a zöldebb?
Megjegyzem amikor én mertem azt írni,hogy ez más,mint az MC és az MTP,akkor nem emlékszem,hogy egyetértettél volna velem.

Tom Sinner 2017.03.17. 21:10:16

@dudi01: Nem is cáfoltam sehol azt, hogy az MC zöldebb ennél. Azt írtam, hogy ez nem elég zöld, de lehetne kompenzálni pl mellénnyel (nem a "világítós" zölddel, amit a TMK-nál lehetett látni). A nagykutyás rész arra vonatkozott, hogy az egyik szerint most a kutyabarna a menő, és ezért mindenki bólogat, hogy na igen, az jó mindenhová. Én kételkedem ebben, itthonra meg főleg (beszéltük, ősszel sem láttam sehol sehol fakó, és barna dominanciájú színeket, és decemberben is akadt bőven zöld terület, ahol nem volt hó. Most március van, és még most sem barna minden, sőt olyan zöld kezd lenni megint a vidék, hogy a rágcsálóknak már lazán szedhettem friss füvet).

dudi01 2017.03.18. 20:01:12

@gyula0910:

Az elve nem más(egy minta mindenhová).Nem pedig a megvalósítás.

recon71 2017.03.18. 23:41:06

Hogy ne legyen félteértés,én azt mondom,hogy ez a tereptarka beállt a sorba és igyekezett 1 hasonló lenni,mint az MC vagy az MTP. Nagyobb távról lehet már össze is keverhetők,de közelről szerintem nagyon látszik a különbs

Tom Sinner 2017.03.19. 03:48:30

@gyula0910: Vannak gyenge képességű emberek. Én pont a napokban oktattam ki egy arcot, aki egy MFH kamu MC boonie-t akart rásózni valakire, aki 2015M kalapot keresett. Az hagyján, hogy nem látja az MC és a kamu MC közti különbséget, de hogy nem veszi észre, hogy sehogy sem egyezik a minta a 2015M-mel, plusz még ott a b*zi nagy MFH címke is, na attól kikészültem.

recon71 2017.03.19. 21:24:40

@Tom Sinner: Mentségére a fiúknak én sem szúrom ki sokszor a különbséget még az MTP és az MC között sem. De pont ezért mondom azt,hogy a 2015M mintázat nagyon más,mert közelről azon azonnal szemet szúr. Még akkor is,ha nagyon látszik,hogy mikhez akartak hasonlót. Aminek így is megfeleltek. Ennyire közelről és ennyire vizslatva meg úgyis ritkán szokták nézegetni.
Kíváncsi lennék,hogy vadi új MTP,MC és 2015M között különböző távolságokon mennyire lennének észrevehetőek a különbségek.

Unio 2017.03.20. 00:06:55

@Tom Sinner: Na igen a 2015M, kéne vagy 4 garnitúra. Kettő hordásra, kettő pedig gyűjteménybe. :)
De írok majd a honvédelmi mincsinek, hogy ugyan szánjon már meg ha az én adómat is lopják, ennyi azért jár már nem azért! :D

Tom Sinner 2017.03.20. 09:07:07

@gyula0910: Bár a 2015M is "multi" minta, elég markánsan eltér az általad felsorolt kettőtől. Lehet hogy az MC-t és az MTP-t össze lehet keverni közepes és nagy távolságból, főleg, ha rommá fakul az MTP, mint a cuccaim nagyja, de kétlem, hogy a 2015M-mel akárhonnan is össze lehetne téveszteni. Mondjuk ez az állításom elég ingatag lábakon áll, mert fakó állapotban, és terepen sosem láttam még azt, ellenben a régebbi kettőt már igen.
MC: Újabb www.orbitaltactical.com/wp-content/uploads/imported/1/CRYE-PRECISION-FIELD-PANTS-AC-ARMY-CUSTOM-G2-GEN-II-MULTICAM-SF-DIFFERENT-SIZES-191721085381-8.jpg
Fakuló agenerationxersfinalyears.files.wordpress.com/2014/05/iowa-multicam-national-guard.jpg
MTP: Újabb i.imgur.com/Fk4eP.jpg
Fakuló s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/67/25/e8/6725e8186ad7b403d80e563da2f2c3eb.jpg
2015M: Újabb www.kephost.com/images/2017/03/20/kep.jpg

Egyértelműen kivehető a képeken, hogy az MC és az MTP is zöldnek készült, csak az idő múlásával lesz kicsit homokszínűbb, majd ronda fakó. A 2015M viszont eleve úgy jön ki, hogy a homokszín dominál. A foltok méretét meg a formáját meg talán pont ez a sorrend adja vissza. Legkisebb, részletgazdagabb foltok MC, nagyobbak, MTP, elnagyoltak 2015M. Én úgy gondolom, hogy ezekkel az elnagyolt foltokkal a 2015M jobb mint az előző kettő.

Tom Sinner 2017.03.20. 09:08:45

@Unio: Be csudás is lenne ilyen készletre szert tennem! Addig is marad az MTP, mert az hasonlít rá legjobban. Még jó, hogy e minta mellett döntöttem anno, minimálisan hasonlíthatok a srácokra, aztán kitudja, lehet még más haszna is lesz a dolognak.

Tom Sinner 2017.03.20. 09:17:03

@Tom Sinner: Az utolsó MTP-s fotó kapcsán jutott eszembe, hogy tán itt szidta valaki a bocskai amiatt, ahogy kinéz, meg a magyarkodása meg stb miatt. Ha jól emlékszem annyira mondta, hogy már másoknak is feltűnt, mennyire gyűlölt mindent, ami magyar, honvéd létére. (Mondjuk nekem is van ilyen ismerősöm, aki inkább szárdzsentnek nevezi FB-on a rendfokozatát mint őrmesternek a foglalkozásoknál, illetve az összes kommentjénél is visszatükröződik, mennyire imádja Amerikát, a Hazánkat meg hogy lenézi.) Na most itt van az a tipikusan brit bojtos sapka. Nem sok annál bénábban kinéző fejfedő van, a katona mégis büszkén viseli azt, mert hazája és úgy általában a sereg (egyik) jelképe. Megnézném, mikor szidja azt odaát valaki, mert béna, használhatatlan túl brites, nem elég XXI századi stb. Persze az, hogy a bocskain lehetne mit fejleszteni az nem pusztán tény, hanem már kötelessége is lenne a fejlesztésnek, én mindenesetre nem azt nézném mindezek ellenére sem, hogy idegen katonák mit fintorognak, ha azt meglátják. Nekünk is van mint lesajnálóan nézni, nálunk sokkal modernebb hadseregeknél is.

joni firpo 2017.03.20. 09:44:58

"Megkezdődött a katonák egyéni felszerelésének, ruházatának megújítása, az új eszközökkel és hadigyakorló egyenruhákkal történő ellátás folyamatosan zajlik. A fejlesztések idén is folytatódnak, ezek középpontjában továbbra is az ember, a katona áll, kiemelt figyelemmel az egyéni felszerelésükre, a ruházatukra, a fegyverzetükre és a haditechnikai eszközökre." - Dr. Benkő Tibor vezérezredes, HVKF

www.honvedelem.hu/cikk/62362_eron_felul

joni firpo 2017.03.20. 09:50:05

@Tom Sinner: A tradíciót "el is kell tudni adni", magyarul bele kell(ene) nevelni a katonákba. Ez azonban elég nehéz egy olyan hadsereg esetében, amely olyan gyakran változtatja az identitását, mint a magyar fegyveres erők tették a XIX-XX. században. Egy olyan erős hagyományokkal bíró, múltját gyakorlatilag soha meg nem tagadó, "folytatólagos" hadsereg esetében, mint a brit, a leghülyébb sapkát is "el lehet adni" menőként. Nálunk először az értékválságot kell(ene) fölszámolni és a katonák mögé tenni a pénzt meg a megbecsülést. Akkor a tradíciók is hamarabb a helyükre kerülnének, hidd el.

Tom Sinner 2017.03.20. 11:52:43

@joni firpo: Az identitásválság a Honvédségnél különösen február környékén köszön vissza, legalábbis szembeötlő módon. Év közben pl a fentebbi linken is érezhető, hogy a Magyar Királyi Honvédség hagyományait is ápolni kívánja a MH/HM, azt mégis a dezertőrökre emlékeznek a Kitörés napja környékén, nem azokra a kevesekre, akik hűek maradtak az esküjükhöz, és nem álltak át, tették le a fegyvert, hanem folytatták a harcot. Talán tavaly ezt meg is kérdeztem tőlük komment formájában, válasz helyett törlést kaptam. Vagy volt korábban valamilyen hídvetős vagy nem is tudom milyen cikk, és következetesen szovjet hagyományokra hivatkoznak. Valóban ideje lenne már eldönteni, hogy a Honvédség minek a hagyományát kívánja folytatni, a MKH-ét, vagy a MN-ét, a kettő együtt nagyon goteszk. Bár ahogy ma kinéznek a dolgok, inkább az MN vonal az erős, az átörökölt emberanyag miatt is. A többi meg csak külsőség.

durczás 2017.03.20. 13:50:50

@joni firpo: vajon hányszor fogják még ezt, meg ilyeneket hazudni? :/

recon71 2017.03.20. 17:01:15

@Tom Sinner: Egyetértek azokkal amiket a tereptarkákról írtál.
De,hogy bonyolítsam kicsit,valamikor meg nagyon kiszúrni különbségeket:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24966359_3d83efdcaab56b435a8d4240f779674b_xl.jpg

Valamikor meg nagyon nem venném észre,hogy nem mind MTP:

c1.staticflickr.com/6/5540/12224213596_89aef112af_b.jpg

Pista Joska 2017.04.17. 23:29:00

Sziasztok
Halando ember hozza tud jutni valahogy a 15M gyakorlohoz/ kabathoz?

estván 2017.04.18. 00:40:41

@Pista Joska: Persze! :)
Annyit kell tenned csak, hogy először is jelentkezel katonának. Szerződésesnek, vagy hivatásosnak (NKE Hadtudományi és Honvédtisztképző kar, vagy az Altiszti Akadémia).
Ez után a következő lépés az, hogy olyan helyre kell kerülni, ahol már eleve ki van osztva (pl. Katonai Rendészeti Központ), vagy misszióba kell kijutni.
Viszont ezek a ruhadarabok nem kerülnek a saját tulajdonodba, használatra kapod őket és majd el kell számolni velük.
Ha majd (valaha) a KREP-ben is kapható lesz, akkor a hivatásos állományúak ruhapénzre tudnak vásárolni.

joni firpo 2017.04.18. 06:23:34

@estván: A 15M nem kerül soha KREP-re. A ht. állomány is természetben fogja kapni, elszámoláskötelesen. A civil játékosoknak marad a lopott holmi...

joni firpo 2017.04.18. 06:26:02

@joni firpo: .... kérdés, hogy mennyire tudja majd fenntartani a rendszer a "szigorúságot".

krisss93 2017.04.18. 11:47:17

@joni firpo: Szerintem ez amúgy nem is kérdés :D

joni firpo 2017.05.16. 08:40:49

Itt a kánaán... :-)

"...a katonák egyéni felszerelésének, harctéri fegyverzetének és a haditechnikai képességeknek a fejlesztése mellett..."

(magyaridok.hu/belfold/kozel-szazmilliard-forintbol-fejlesztik-honvedseget-1701895/)

recon71 2017.05.16. 21:40:14

@joni firpo: Én most is pesszimista vagyok. A sok pénz magában nem old meg semmit,azt is el lehet költeni szar dolgokra. Félek megint csak így járunk,ha megint olyanokra bízzuk az új cuccok beszerzését,akik nem értenek hozzá. Erre jó példa mondjuk az AK-63MF emeletes red dot-ja. Ahelyett,hogy az alacsony bakost vettük volna,olyanra költöttük el a pénzt ami túl magas,ami nem csak a katona fejét veszélyezteti indokolatlanul,de még a nagyítós optika résszel sincs 1 síkban. De a gránátvetőjével is ugyan így rosszra költöttünk 1 csomót. Szóval én akkor örültem volna igazán,ha azt is írják hozzá,hogy most végre 1 igazán hozzáértőre bízzák a fejlesztést. És nem idiótákra,akik csak elpazarolják. Nincs az a pénz amit ne lehetne rosszul elkölteni.

krisss93 2017.05.16. 22:08:09

@gyula0910: A red dot segííílykébűű jött szóval nem igazán lett költve rá :D

recon71 2017.05.16. 22:17:48

@krisss93: Így már értem az AR-ekhez készült magas bakot. Vajon mennyi saját forrásba került volna csak a tartó bakját alacsonyra cserélni,hogy jó legyen?

krisss93 2017.05.16. 22:39:33

Nem sokba, de mivel az egész AK modernizációs projekt nagyjából 5 év gyermekágyi bénulásban meghalt ezért nem is számít.

recon71 2017.05.16. 22:48:21

@krisss93: Gondolom mert nem okozott osztatlan sikert. Az tény,hogy volt amiben nagy előrelépés lett,de sajna ezt úgy oldották meg,hogy más dolgokban meg nagyon romlott a fegyver.

krisss93 2017.05.16. 22:56:17

@gyula0910: Baromi orrnehéz lett, főleg gránátvetővel. Az első modernizált verzió meg hulladék lett.

A fő problémát az jelentette, hogy elfogytak az F karabélyok...

recon71 2017.05.16. 23:10:41

@krisss93: Egyéb más új negatívumok mellett.

recon71 2017.05.17. 21:19:11

@joni firpo: Akkor jól sejtettem,hogy Te is így gondolod. :D

joni firpo 2017.06.27. 13:58:06

„A Magyar Honvédség Magyarország biztonságának a záloga, és ezért szükségünk van olyan képességekre, amelyekkel a magyar embereket és mind az Európai Uniót, mind pedig a NATO-t tovább tudjuk erősíteni” – hangsúlyozta. A fejlesztések ezért átfogók lesznek és szinte valamennyi fegyvernemet érintik; a Zrínyi 2026 nevű program befejezésével egy ütőképes haderő állhat rendelkezésre, amely hatékonyan védheti meg a határokat és az állampolgárokat. A fejlesztések kiterjednek a légiszállításra, a helikopterekre, a légvédelemre, a vezetés-irányítási rendszerekre, a kibervédelemre, a hibrid hadviselés elleni védekezésre, a különleges műveleti képességre és az egyéni felszerelésre, ruházatra. Ezt kiegészíti a hadiipari kapacitások növelése – fűzte hozzá (a miniszter).

Megmondta vagy nem megmondta?! Azt a röpke 8 évet csak kivárjuk valahogy :-)

www.honvedelem.hu/cikk/64099_a_honvedseg_magyarorszag_biztonsaganak_a_zaloga

recon71 2017.06.27. 21:22:58

@joni firpo: Nekem a Lövész 2020 is rohadt távolinak tűnik még most is.

estván 2017.06.28. 00:17:39

@gyula0910: Nem baj, már ki van találva a Zrínyi (vagy mi...) 2026 is. :D

krisss93 2017.06.28. 10:40:13

@gyula0910: Főleg hogy az a program már nem fut...

recon71 2017.06.28. 16:52:36

@krisss93: Nekem úgy tűnik,hogy ez a Zrinyi 2026 is csak azért van,hogy 2026-ig leállíthassák a reklamálókat,hogy dolgoznak és 2026-ra lesz kész a tuti. Aztán 2026-ban meg lesz 1 új program 2032-vel. Eddig ugyanis a Lövész 2020-szal állították le a kritikusokat.

De most komolyan,bárki is azt gondolja,hogy amit most kitalálunk,az jó lesz 2026-ban is? Ugyanis olyan sebességgel változik minden,hogy 1 év alatt elavul minden. Ez megint csak parasztvakítás vagy paraszthülyítés.

krisss93 2017.06.28. 18:19:34

50 évvel le vagyunk maradva, innen szép nyerni :D

recon71 2017.06.28. 18:51:27

@krisss93: És nem is volna lehetetlen,de nem ezekkel az emberekkel!

Mint már többször írtam,hogy 1 rakás mindent bevezethettünk volna itthon,amit csak a világ évekkel,évtizedekkel később kezdett el. Pl. térdprotektoros nadrág,alacsony dot-os AK,PLCE szerű terhelés a védőmellények miatt,stb.. Itt egyetlen akadálya van a fejlődésnek,az a gárda,amelyik akkor is és most is útját állja minden jónak.

krisss93 2017.06.28. 19:56:25

@gyula0910: Hát ahogy egy oktatóm mondani szokta:
"Emberek, hülyékkel nem lehet háborút nyerni!

joni firpo 2017.06.29. 08:22:00

@krisss93: De ez a mondás van tovább is ... teljes formájában ugyanis így hangzik:
"Emberek, hülyékkel nem lehet háborút nyerni! De mi azért megpróbáljuk..."


süti beállítások módosítása