Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) lbt (6) LBT (3) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

5.56x45 mm vs 7.62x39 mm

2016.01.28. 09:14 :: Combat Gear Admin

IMG_0504.jpgAz utóbbi pár hétben beszélgetések során nem egyszer került szóba a két kaliber, persze nem a hagyományos hazai testrész méregetős beszélgetések során, hanem szigorúan szakmai szempontok és felhasználói élmények alapján. 

Végül pedig rábukkantam egy nagyon jó cikkre is, ami két esetet mutat be, amelyek során nagyjából azonos helyen, és azonos távolságból értek el találatot a két lövedékkel, és elég pontosan dokumentálták a sérüléseket. 

Mindkét esetnél körülbelül 150-200 méterről találták el az áldozatokat, és nagyon nagy valószínűséggel hadi lőszerrel tették mindezt, tehát nem a legjobb minőségű civil piacon elérhető változatokkal. Bár a jobb minőség szerintem csak a pontosságban, nem pedig az okozott sérülés mértékében játszik szerepet. 

Az első esetnél a találatot 200 méterről érték el, egy 7.62x39 mm-es lövedékkel. A lövedék a bal farpofa felső részén ment be, majd szépen átment a delikvensen. Nem ért csontot, nem nagyon okozott kárt sem, persze nem lehetett kellemes ülnie még egy pár napig. 

A lövedék egyben távozott a testéből, tehát a sebet ellátva és fertőtlenítve gyakorlatilag nem nagyon volt további teendő. Sőt a sérülés más napján már munkába is tudott állni az úriember. Magamból kiindulva viszont, biztos lábadoztam volna még pár napot. 

A másik esetnél a találatot a jobb farpofa, jobb alsó sarkában érték el. A képen látható a kis méretű bemeneti nyílás, ami a lövedék méretét tekintve egyáltalán nem meglepő. Ebben még nincs semmi különleges.

Itt viszont látható a kimeneti seb, ami a jobb combnál található és vagy harminc centi hosszan nyúlik el. Összefoglalva, a kimeneti seb igen jelentős, és látszólag ezt nem fekszi ki az ember pár nap alatt. 

A második esetnél a nagy mértékű sérülést az okozta, hogy a lövedék megpattant a comb csont felső részén, és így távozott a comb felső részén. A nagy méretű kimeneti sebet, a combcsont leszakadó részei és a széteső lövedék okozták. 

A röntgen képen látszik még a sebre kívülről rárakott Quicklot vérzéscsillapító kötszer, illetve a törött csontok körül lévő világos fehér pontok a lövedék szétesésekor keletkező darabok. 

A két eset nagyon jól bemutatja a fő különbségeket az adott űrméretű lőszerek között. Nyilván nem lehet teljesen megegyező találatokat produkálni,de ha a 7.62-es lövedék még csontot is ért volna, akkor nagy valószínűséggel azt eltörve távozik a testből, de semmiképpen nem produkál hatalmas kimeneti sebet.

És még egyszer mondom, ez nem bizonyítja egyik ország, világnézet, politika, vallás, fegyver, hadsereg és bármi egyéb felsőbbrendűségét a másikkal szemben, csupán szemlélteti a két lövedék hatásait, gyakorlati példákkal szemléltetve. 

 Forrás: http://sofrep.com/45197/why-id-rather-be-shot-by-an-ak47-than-an-m4/#ixzz3un8SHqyh



116 komment

Címkék: ak m4

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr478325568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Sinner 2016.01.28. 09:56:43

Én ugyanezt olvastam kicsit másabb kontextusban az 5,56-ossal kapcsolatban. Az amerikánusok kifejlesztettek valami spécibb lőszert, mert Afganisztánban ha fontos szervet nem ért a lövés, egyszerűen tovább tudott sétálni a talibán. Mivel nem "kapitalista disznók", csak "csövesek" azaz soványak, pont így száguldott rajtuk keresztül a lövedék. Ez így ismét egy olyan összehasonlítás, aminek nem sok az értelme. Az 5,56-os egészséges katonák ellen fasza, míg a 7,62-es könnyebben páncélozott egységek ellen. Legalábbis a dolgok mai állása szerint (vagy ahogyan azt én ismerem).

gepard145 2016.01.28. 14:17:51

@Tom Sinner: M855A1 olvass utána, sok anyag van már róla.
Ez lőszertípus igazi "gamechanger"!
Mondjuk mikor érünk már el oda, hogy nem "kaliberről" beszélünk, hanem lövedéktípusokról?
Hazai viszonyokat tekintve, inkább kapjak tüdőlövést 9x19 Luger FMJ-től minthogy expandáljon bennem egy 9X19-es Hydra-Shok...aztán ugyanaz a lőszertípus :D
Csak az egyik esetben lesz kb 150ml temporális kavitáció, míg a másodikban kb 600ml szóval lehet választani.
A permanenst pedig már fel sem hozom...

dudi01 2016.01.28. 17:27:04

Tévedés!!!Ha mind a kettő csontot ért volna vagy egyik sem ért volna csontot az mutatná meg a különbséget.Egyébként az M855A1
nem nagyon fog bukdácsolni mert wolframkarbid a hegye ergo úgy át megy az emberen mint fos a libán(de még a LvL IV plateet is átlövi amire nem,hogy a normál 43M lőszer de még a 39M B-32 sem képes).

dudi01 2016.01.28. 17:29:03

@gepard145:

Te lőttél már LvL IV platre M855A1-el?Nálunk akik lőttek azt mondják,hogy kettőt is átlő kis távolságból közepesről pedig egyet.

gepard145 2016.01.28. 17:38:53

@dudi01: Sajna nem, csak M855-el 16-os csőből 10-es acéllapra. Azért az acélmag ott sem fos.
De komoly cucc ez az A1, ezt az általad mondottak csak megerősítették.
ESAPI stand alone platek voltak vagy SAPI esetleg magyar kerámia?
Nem csoda h az USA-ban sem lehet (ha jól tudom) 7N10-et venni surplusban csak 7N6-ot :)
Figyeli az ATF h ki tudja átlőni a páncéljukat ;)

dudi01 2016.01.28. 18:45:03

@gepard145:

Bevallom ezt elfelejtettem megkérdezni pedig eszemben volt.
De amint tudom utána járok mert nem mind1.

kószák egyike 2016.01.28. 22:50:00

Én sem szeretem ezt az összehasonlítást. A fő kérdés az, hogy mire kell a lőszer éppen. Hova, mire? Ez dönti el mit választanék inkább. Már ha választhatok. :)

durczás 2016.01.29. 08:56:37

jézusom, ebből mi lesz ? :-)

I_Isti 2016.01.29. 09:45:48

Hát, ez egy jó horrorisztikus poszt lett, ki lehetne tenni rá a 18-as karikát....

recon71 2016.01.29. 16:27:11

Ha a lőszerek így fejlődnek,hogy át lehet lőni a védőmellényeket 1 karabéllyal,akkor vajon tudják ezt követni a védőmellények védelemben? Vagy leáldozott a védőmellényeknek? Az sem mindegy,hogy mi árt jobban,ha átszalad az emberen a töltény vagy ha átüti a védőmellényt és már deformálódva,bukdácsolva halad tovább az emberben.

De azt is érdemes figyelembe venni,hogy milyen távolságban találkozik a legtöbbször a védőmellény a lövedékkel.

Ha pedig a megállítóerőről van szó,akkor gondolom mindenki látta azt az izraeli videót ahol a buszmegállóba hajtó sofőrt mennyi lövés éri és újra feláll késelni,pedig emlékeim szerint a rá lövő még tárat is cserél a pisztolyban annyit lő belé.

dudi01 2016.01.29. 17:10:33

@gyula0910:

A norvég Skjodl cég már teszteli az új generációs lőszerek ellen védelmet nyújtó betéteket.

g.d 2016.01.29. 19:47:03

@gepard145:
"Hazai viszonyokat tekintve, inkább kapjak tüdőlövést 9x19 Luger FMJ-től minthogy expandáljon bennem egy 9X19-es Hydra-Shok"

És mégis miért jó neked hosszú percekig, esetleg órákig fuldokolni a saját véredben mielőtt kiszenvedsz, ahelyett hogy egy pillanat alatt távoznál az élők sorából?

gepard145 2016.01.29. 20:06:59

@g.d: nem tudtam hogy olyan kemény emberek vannak itt, akikből a PTSD kiölte az iróniát, de egy kb. 500 Joule-os energiával becsapódó, nem deformálódó 8 grammos lövedék jó eséllyel nem tenne pontot földi pályafutásomra.
Járőr/tűzpárban mozogva meg az IFAK-ből egy chest seal-el, feszülő légmell esetén 14-es tűvel, kihúznám az aranyóráig. Igaz ha el is olvastad volna amit írok, akkor feltűnhetett volna hogy "hazai viszonyokat" említek, tehát jó eséllyel 15 percen belül ott a ROKO. Az általad vázolt hemothorax valóban szar ügy.
Amellett, ha azt hiszed hogy BÁRMILYEN maroklőfegyver lőszerének/lövedékének EGYETLEN találata alkalmas arra, hogy egy felnőtt embert nem a központi idegrendszerén eltalálva azonnal kiüsse, akkor nézegess Hollywood-i filmeket.
Gondolom a pszichikai stophatás, fiziológiai stophatás stb. stb. eltérő háttere ismert előtted.

recon71 2016.01.29. 21:27:58

@gepard145: "ha azt hiszed hogy BÁRMILYEN maroklőfegyver lőszerének/lövedékének EGYETLEN találata alkalmas arra, hogy egy felnőtt embert nem a központi idegrendszerén eltalálva azonnal kiüsse"

Erre tök jó példa az izraeli videó amit említettem. Soha nem gondoltam volna,hogy ennyire semmilyen hatása is lehet ha 1 emberbe ennyit belelőnek. De említhettük volna azt a híres ami esetet is amikor negyven akárhányat lőttek a felpörgött fegyveresbe a tűzharc során,mindenféle fegyverekkel,az meg mintha fel sem vette volna.

recon71 2016.01.29. 21:31:05

@gepard145: De volt sok-sok éve 1 híres eset amikor 1 baltás megvadul valakit a rendőrök lelőttek. Azt 1 ex rendőrkommandósom ismerősöm lőtte le és még évek múlva is mesélte,hogy nem értette mi van,mert az elején mintha vaktölténnyel lőtt volna,semmi hatása nem volt a találatoknak.

recon71 2016.01.29. 21:43:04

@dudi01: Kérdés,vajon melyik nyeri meg a versenyt! Egyébként ugyan ilyen vita volt anno a harckocsizó fegyvernemek miatt is,mert nagyon úgy tűnt,hogy a páncélelhárítás nagyon megelőzte a páncélvédelmet. Sokak a fegyvernem teljes megszűnését jósolták. Tény,hogy a sok-sok millióba kerülő több személyes harckocsit 1 töredékébe kerülő páncéltörővel felszerelt egyetlen katona ki tudta lőni. Erre jó példa a mai szíriai harc is.

Tudom,hogy ez 1 komplex dolog,több dolog is beleszól ebbe,de a 90-es évek beli horvát taktika is ezt bizonyította. Elemzők vitatkoztak is erről akkoriban. Ugyanis a horvátok szinte csak kézifegyverekkel,kézi páncéltörőkkel törtek előre a nehézfegyverzetű,tankos szerbek ellen. Persze nem nyílt mezőkön rohamozva,hanem csak elkerülve azokat a területeket,ahol a nehézfegyverzet és a tankok érvényesülni tudtak.

Ha a védőmellények nem tudják követni a lőszerek fejlődését,akkor ugyan ez lesz.

recon71 2016.01.29. 21:50:42

Én pl. AK-47-tel átlőttem 1 pulykát többször is,de az ég adta világon semmi látszatja nem volt. Egyszer csak később eldőlt és kimúlt. A filmek után nagyon nem ezt vártuk volna.

gepard145 2016.01.29. 21:53:41

@gyula0910: Egy eltökélt, adrenalinnal/droggal teli ellenfelet a kisagyat ért találat nélkül max. egy, a linkben említett Super Magnum vadászlőszer torzót ért lövése fog azonnal tűzbe rogyasztani. 1000 m/sec feletti sebességekről beszélünk, hogy azonnali és teljes szövet és idegrendszeri károsodást okozzon a becsapódás. Lásd a linket:

www.youtube.com/watch?v=MsxXfGHlgUA

Sem rendvédelmi, sem katonai vonalon nincsenek ilyen típusok rendszeresítve, legtöbbször 700 m/sec alatti sebességekről beszélünk.
Maroklőfegyvernél meg ha a crackpipás n*ggert kell lelőni, a legmodernebb szolgálati célű lőszerek is min 6-8 lövést igényelnek, hogy 3-30 sec közötti tartamban abbahagyja cselekményt a személy...gyakorlatilag a kivérzés lesz sokkal erősebb, de el lehet felejteni az azonnali stophatást.
Ha az elkövető nincsen befolyásoltság alatt és mentálisan nem kész a harcra, akkor meg egy darab .22 LR lövedék találatától is KÖZEL ugyanakkora arányban fejezik be a cselekményt mintha nagykaliberű (9mm- .40- .45) lövedékkel találták volna el...
Gondolkodjon el ezen mindenki aki fegyvert visel, ha visel... (nagyon remélem persze hogy tűzkészen...)

recon71 2016.01.29. 22:06:55

@gepard145: Egyetértek.
Vannak jobb helyek ahol azt tanítják,azt szoktatják,hogy nem szabad törődni azzal,ha találatot kapunk,az 1 semmiség,meg sem szabad állni,csak menni tovább. Így van esély a túlélésre,ha az ember leblokkol,elhagyja magát,hiszt meglőtték,akkor szinte biztos,hogy vége.

gepard145 2016.01.29. 22:15:41

@gyula0910: Igen, az a baj hogy sokan keverik a stophatás fogalmát. Eléggé képlékeny dolog és felhasználótól függ h mit ért alatta.

recon71 2016.01.29. 23:25:16

"kettőt is átlő kis távolságból közepesről pedig egyet"

Ettől jópár kérdés felmerült bennem! Ezek szerint közepes távról is hiba ilyen lőszerrel ellátott ellenség ellen védőmellényt felvenni. Ha pl. Ukrajnában kiújulnak a harcok,ott ezt nem fogják kihasználni? Mindkét fél támogatói tudnak ilyen lőszert előállítani és adhatnak is,ha kell. A védőmellényeik jelenleg még nincsenek ilyen szinten,akkor ott el fognak tűnni a védőmellények? Vagy az esetek annyival nagyobb részében történnek a találatok ennél jelentősebb távolságokból,hogy akkor is érdemes lesz használni őket? Vagy a repeszek és egyebek elleni védelem akkor is indokoltabbá teszi őket? Mondjuk házak,erdők megtisztítása -ahol viszonylag kicsik a várható lőtávolságok- hiba lesz lesz védőmellényt felvenni? Ha a várható lőtávolságoknak megfelelően lesz célszerű védőmellényt venni vagy nem venni,akkor a védőmellényre is vehető és külön is hordható málháké a jövő?

De mióta ezt olvastam,azon is agyalok,hogy megemlítsem e,de annyira bosszant,hogy nem bírom megállni! 1 tudományos műsorban azt vizsgálták okosok,hogy igaz e amit valakik állítanak,hogy az életüket valami semmiség mentette meg. 2 eset ugrik be ennyi idő után amit vizsgáltak is. Az egyiknél 1 fényképezőben állt meg a lövedék,a másikban 1 fémpénzzel töltött pénztárcában. Az okosok ezt lemodellezték azzal,hogy kiraktak mindegyikből egyet és közelről rálőttek. Persze átvitte a lövedék és kijelentették,hogy kamuzott az illető. Most vagy hülyék csinálják a műsort vagy mindenkit hülyének néznek? Vajon,ha más szögből csapódik be a lövedék,mondjuk 10-szer akkora távról kilőve,esetleg megpattanás után valamiről,akkor is biztos,hogy nem áll meg benne?
A vietnami chest rig-ekre is sokan állították,hogy életet mentettek,de valakik ezt is hülyeségnek tartották. Nincs olyan távolság ami után már annyira legyengül a lövedék,hogy ne tudjon áthatolni 2 töltött AK táron? Pláne,ha előtte még sűrű növényzet is lelassította? Mindenesetre szerintem azért többször árthattak,mint segítettek. De ettől még nem nevezném hazugnak az azt állítókat.

rekszem 2016.01.30. 05:42:32

@gyula0910: Ok, de bizonyos távolság esetén már a zubbony is megfogja a lovedeket, szóval így vizsgálni nincs sok értelme.

dudi01 2016.01.30. 13:01:52

@gyula0910:

Nem mind1,hogy mekkora erővel csapódik a testedbe a lövedék éppen ezért nem lehet felesleges a védőmellény ami ráadásul nem csak a lövedékektől kell,hogy védjen hanem a repeszektől.
Nyugodj meg a repeszek több embert ölnek meg a háborúkban mint a lövedékek tehát a mellények maradni fognak akkor is ha át lehet őket lőni.

recon71 2016.01.30. 15:57:50

@rekszem: Hát épp ez az! Milyen tudományos szakemberek vannak az olyan műsorban akiknek nincs ennyi tudományuk sem?

recon71 2016.01.30. 16:08:08

@dudi01: Szándékosan említettem speciális eseteket,mert nem minden esetben okoznak több sérülést a repeszek,azokban gondolom. Mondjuk 1 SF egység vagy valami hasonló feladatot végrehajtó csapat az ellenség hátában ritkábban van kitéve tüzérségi támadásnak.

Erről nincs infóm csak okoskodok,de a védőmellényen áthatoló lövedék nem deformálódik,nem kap gurulatot,nem kezd el bukdácsolni?

recon71 2016.01.30. 16:30:43

@dudi01: Nálunk felderítőknél pl. bevonták a rohamsisakokat is anno,arra hivatkozva,hogy számunkra többet ártanak,mint használnak. Csökkentik a hallásunk és jobban is fáradunk miattuk. Szerintük sokkal nagyobb esély van arra,hogy ezek miatt halunk meg,mint a fejet ért repeszektől és a sisakról lepattanó lövedékektől.

A védőmellényekre ez nem lehet hasonlóan igaz? Sokak szerint a katonákra ható túlterhelés,a lassító,fárasztó hatásuk,a muníció és egyebek kevesebb vihetősége mellett még ha majd át is lehet lőni őket,akkor aztán tényleg nem tudom nagyobb veszély e a repeszek elleni korlátozott védelem.

Csak 1 példa! Szerződésesként sokszor kellett minél gyorsabban kifutni vagy az ellenség tűz zónájából,vagy a tüzérségi tűz alá vett területről. Mindezt végrehajtani 1 plusz 10 kg-os védőmellénnyel is,biztos hogy sokszor lassabban végrehajtható. Nem jobb kijutni gyorsan a tüzérségi tűzből,mint sokáig bent lenni 1 viszonylag kis felületen védő védőmellényben?

dudi01 2016.01.30. 17:52:36

@gyula0910:

A védőmellényről nem vállnak le repeszek már ha modern.
Védőmellény minimum abban a formában mint most van kell.Aki ezt másként gondolja az azért van mert soha nem harcolt.

Acélsisakkal érvelni hülyeség ugyan úgy mint az SF-el mert előbbi tökéletesen elavult utóbbi pedig kb a világ katonáinak kb 1%-át sem teszi ki.

recon71 2016.01.30. 18:24:52

@dudi01: Azt ki írta,hogy leválnak a repeszek a védőmellényről?
Azt viszont kérdeztem,hogy nem deformálódik a lövedék,nem e kezd el bukdácsolni,nem e kap gurulatot az egyiken áthaladva?

Az,hogy a sisak acél e vagy sem esetünkben tök mellékes,a lényeg,hogy arra akartam utalni,hogy a nagyobb védelem sokszor többet árt,mint használ a vele járó negatívumok miatt.

Ha át lehet lőni majd a védőmellényeket,akkor csak az,hogy
-a repeszek ellen véd azon a kis felületen,ahol 1 PC takar,arányban lesz e ahhoz,hogy
-sokkal jobban megterheli a katonát
-sokkal hamarabb sérül meg
-sokkal hamarabb megy tönkre az egészsége
-sokkal jobban fárad
-sokkal jobban hibázik
-sokkal lassúbb lesz
-sokkal kevesebb lőszert vihet
-sokkal fáradtabb lesz és ettől rosszabbul is céloz
-sokkal rosszabbul is gondolkodik
-sokkal lassabban tud fedezékbe menekülni
-sokkal kisebb távot tud megtenni
-(amennyiben a védőmellényen áthaladó lövedék már sérül vagy bukdácsolni is kezd,akkor sokkal nagyobb roncsolást is okoz,mintha csak áthaladna az emberen)

Emlékeztetlek,te a 17 kg-os védőmellényre nem vennéd fel az FLC málhádat,mert az magában is túl nehéz! 1 modern PC a rárakott plusz 10-20 kg cuccal sem lesz könnyebb,sőt sokkal nehezebb!

Azt,hogy a védőmellény a mai formában mindig kell,azt mond azoknak az ami SF egységeknek akik nem vesznek fel most sem pl. Kolumbiában a kábszer ellenes dzsungel harcokhoz! Emlékezz a videóra amit belinkeltem! De ez az ausztrál sem érthet veled egyet amelyik nem vett fel,inkább több lőszeres málhaszerelést:

vignette4.wikia.nocookie.net/militarydefence/images/a/a5/Australian-sas-crye3-1-.jpg/revision/latest?cb=20120531061925

A másikon lehet,hogy van,mert abba tehető,de érdemes elgondolkodni,hogy akkora felületen mennyi értelme van! Vajon mennyi esély van arra,hogy pont azt éri a találat és nem mondjuk mellette,ahol szerinted még veszélyesebb is,mivel oldalabbról már több szervet is érhet.

recon71 2016.01.30. 18:32:59

@dudi01: A vietnami háborúban az amik nem vették fel a kevesebb,mint fel ilyen súlyú védőmellényt,mert szerintük többet árt,mint használ. Ha átlőhetők lesznek a mai mellények,akkor azok is csak a repeszek ellen fognak védeni,csak minimum kétszerese súllyal és kisebb felületen fedve.

Egyébként sok katona most is csak azért hord oldalvédelmet,mert kötelezővé tették számukra. Ha még átlőhetők is lesznek a mellények,akkor vajon hányan nem akarnák majd felvenni,ha nem lenne kötelező?

Na lépnem kell edzésre és melózni,azért nem tudok 1 darabig reagálni többet!

dudi01 2016.01.30. 19:10:58

@gyula0910:

Ha gurulatot kap akkor nem üti át,ha átüti akkor nem kap gurulatot.deformálódni fog a lövedék az átütéskor csak teszem azt nem 2000 km/h-val csapódik a testedbe hanem csak 1000-el.
soha nem a katona fogja eldönteni,hogy mit vegyen fel hanem valami főnöke aki nem véletlen adja rá azokat a cuccokat amiket.

recon71 2016.01.30. 23:37:03

@dudi01: Probalok visszaemlekezni,lehet rosszul emlekszem es nem gurulatnak nevezik amikor a lovedek a pancelt atutve elveszti a stabilitasat es iranyt valtva elfordulva megy tovabb? Szerintem mi azt is annak hivtuk meg.

recon71 2016.01.30. 23:44:28

@dudi01: Biztos,2000 m/s-okban kell gondolkozni,mert en ugy tudo,hogy serules merteke 1000 m/s alatt csak a lovedek formajatol es meretetol fugg. Ha pedig a vedomelleny miatt deformalodik,elfordul,maris nagyobb kart okoz. Meg valami! Nem fordulhat elo az az eset,mint a pancelisoknal,hogy a masik panelrol meg vissza is pattan? Pancelosokba rebdesen szoktak pattogni a lovedekek.

recon71 2016.01.30. 23:53:39

@dudi01: Az SF egysegek sokszor megvalaszthatjak mit vesznek fel,lasd a belinkel ausztralokrol a kep. Sajna sok olyan pelda van amikor nem azert tesznek kotelezove valamit mert annyira jo! Pl. a politika is nagyon beleszol ebbe. Ha azt tudjak mondani,hogy a katona vedomellenyben van,akkor a tarsadalom nyugodtabb,kevesbe aggodik,lazong. Aztan lehet tobbet ary az a vedomelleny. Az atlag katonakra is ra kene bizni a dontest.

Rowen 2016.01.31. 22:49:05

tomeg*sebesseg*sebesseg/2 a célballisztika leggyakrabban előcitált képlete, amiből látszik, hogy a sebességet igen indokolt csökkenteni. Előbbire pedig alkalmasak a modern védőmellények átütés ide vagy oda.

Másik érdekesség, hogy az m14 vietnámi kivonását azzal indokolták elsősorban, hogy távoli céloknál már egy vastagabb ruházat is megvédi az ellenséget a komoly sérülésektől, aztán szinte azonnal mégis rendszerbe helyezték a típust, szal gondolhatunk bármit, ha felettünk se mindig tudják mit is akarnak.

recon71 2016.01.31. 23:14:26

@Rowen: Szerinted nincs szerepe a lövedék formájának és méretének?

Egyébként tényleg rosszul fogalmaztam,de mivel eddig senki nem szólt érte,úgy gondoltam ezt sem vette észre senki,mint annyi egetverő nagy ökörséget sem és vívódás után úgy döntöttem,hogy jobb ha nem kezdek újra feleslegesen vitát. De mivel kiderült a hibám,kénytelen vagyok. :) De gratulálok,hogy neked legalább feltűnt!

Tényleg van szerepe a sebességnek is,de korántsem annyi,mint 2000 m/s és 1000m/s esetében,ami számok korábban lettek említve. Leginkább ezekre a számokra reagálva válaszoltam akkor rosszul,a nagy kapkodásban. Ugyanis 1000m/s körül már az 5,56-nál létrejön a hidrosztatikai sokk,alatt már ez nincs.

Ettől függetlenül tényleg igazad van,a sebesség is számít,csak arra akartam utalni,hogy még mindig kevesebbet árt 1 valamivel gyorsabb lövedék,mint 1 roncsolt,deformálódott,a testben vándorló,esetleg pattogó lövedék. Pl. a 45-ös lőszer hiába lassúbb,nagyobb megállító erővel bír,nagyobb sebet hoz létre,mint 1 gyorsabb 9mm-es.

recon71 2016.01.31. 23:24:57

@Rowen: Az M14-re ezt mondták? Soha nem hallottam erről. Viszont arról sokat,hogy a világháborúban a vastag téli ruházat is sokszor megvédte az embert a géppisztolyok lövedékeitől. Persze,gondolom nem közvetlen közelről. De az SAS is 7,62-es puskalőszerre váltott -mint amilyet az M14-is tüzel- olyan bevetéseknél,ahol van esély,hogy járművekben ülőkkel kell tűzharcot vívni,mivel a korábban használt gyengébb lőszeres fegyvereik elégtelennek bizonyultak.

Az előbb megint nem fogalmaztam tökéletesen! Azt a hibámat most észrevettem,hogy nem írtam oda a példánál,hogy azonos típusú lövedékekkel okoz nagyobb sebet a nagyobb kaliberű,de lassúbb 45-ös. Régen tudtommal semmilyen 9mm-esess lövedéktípussal nem tudták hozni az alap 45-ös szintjét,de ki tudja,lehet mára már mégis megolátták.

recon71 2016.01.31. 23:31:04

@Rowen: Ez az M14-es téma nem hagy nyugodni. Nagyon csodálkoznék,ha ezért is vonták volna ki őket,mert az utódja még rosszabb ilyen szempontból. Az a lőszertípus pont az erősebbsége,a nagyobb lőtávolsága és nagyobb átütése miatt maradt máig is meg.

axy 2016.02.01. 00:30:17

@gyula0910:
Nem igaz. Bármelyik JHP hozza. Sőt.

recon71 2016.02.01. 00:56:06

@axy: Lehet,nem tudom,én még a régi vitára emlékszem,ahol az ami rendőrök és az SF 45-ösöket akart és sokan kaptak is,mert a 9mm-eseket gyengének megállítóerejűeknek találták. 1 darabig emiatt elkezdett terjedni 1 köztes űrméret is a rendőröknél(40-es SW?),de az sokkal uralhatatlanabbnak bizonyult,és inkább visszatértek a 9mm-esekhez. Ez a vita még pár éve is fellángolt,mert a katonák a 9mm-esek helyett 45-ösöket szerettek volna Irakban is,de csak az SF kaphatott.
Ezeket az infókat én a Kaliber magazinból veszem főként,ha nem szerinted stimmel,velük kell vitatkoznod! Egyébként ők is 9mm-es pártiak,de ők a duplázások és a nagyobb tárkapacitás miatt írták,hogy mégis ezek a jobbak. 45-ösnél a nagyobb rúgás miatt ez nehezebb feladat és a lőszer is fele annyi,de ettől még jóval nagyobb megállító erővel bír ugyanazon típusú lövedék.

axy 2016.02.01. 08:33:21

@gyula0910:
A katonak nem hasznalnak JHP loszert.
Az osszes amerikai rendor fele 9 mm hasznal. Minden mas kaliber a masik feleben van.
Egy amerikai lokikepzo csak enbyit mondott.
A 9 mm megallito erejevel az a gond, hogy a katonak nem tudnak pisztollyal lonni.
Pisztollyal csak az SF egysegeknel gyakorolnak eleget, minden mas katona elvegez esetleg egy pisztolykurzust, v. hasznalja azt amit az kinti eletbol hoz, ami edeskeves a valodi tudashoz.

Stahlgewittern 2016.02.01. 11:10:28

Ha már a témához nem tudok szólni érdemben, erről a képről kérnék véleményeket és tényeket. www.honvedelem.hu/kep.php?src=container/gallery/56ad0cfa6a7c9_14.jpg&w=935&h=472

joni firpo 2016.02.01. 12:51:42

@Hetman55: Az ezredes úr viseletiileg külön intézmény a honvédségen belül, fölösleges a ruházatát/felszerelését elemezni.

recon71 2016.02.01. 14:01:56

@joni firpo: A fegyvert honnan vette? Ilyet is használhat?

recon71 2016.02.01. 14:22:14

@axy: Szándékosan próbálok nem bonyolultan és lehetőleg röviden írni,mert senki nem szereti a túl hosszú és bonyolult fogalmazásokat,de sajna ez sokszor pont fordítva sül el,mint most is,mert utána még sokkal többet kell sokszor írni,hogy az ember megmagyarázza.

1. nem csak az Irakban szolgáló katonák akartak 45-ösöket,mint írtam is,hanem főként az amerikai rendőrök otthon és már évtizedek óta!
Egyébként a SEAL is 45-ösöket használ,gondolom nem azért,mert nem tudnak lőni.

2. mint írtam,nem azért használnak újból 9mm-est az ami rendőrök,mert nagyobb a megállítóereje a lőszerüknek,hanem az uralhatóbbsága miatt. Írtam azt is,hogy volt 1-2 próbálkozás köztes lőszerekkel is -főleg olyan legendás híres esetek után,amikor a 9mm-es nagyon rosszul szerepelt- de azok is idővel eltűntek,mert annyival nagyobb hátrarúgást produkáltak,hogy inkább mégis visszatértek a 9mm-esekhez.

3.azt is írtam,hogy a Kaliber hozzáértői is 9mm para pártiak,mert szerintük is a duplázások miatt és a nagyobb tárkapacitás miatt jobban meg lehet állítani valakit. Gondolom erre utalt a te említett ami lőkiképződ is,de ettől még az igaz,hogy 1 db 45 lövedék nagyobb megállítóerővel bír,mint 1 db 9mm-es.csak,hogy ne legyen megint félreértésre esély,persze az általánosan használt öntöltő lőszerekről van most is szó,mint a para és az ACP és ugyanolyan lövedéktípussal összehasonlítva.

recon71 2016.02.01. 14:26:53

Itt a blogon van több hozzászóló,aki ilyen fegyver témákban jártas,kérem erősítsenek már meg az információimban! Nagyon nincs kedvem újra végigtúrni több doboz Kaliber,Haditechnika és hasonló magazint,hogy bemásolhassam a cikkeket amikre hivatkozok.

recon71 2016.02.01. 14:47:31

@joni firpo: Rabintex lehet az említett ezrede úron,a vállpárnánál feltuningolva? Rajta nem tűnik nagynak.
Szeretem az ilyen embereket,legalább próbálkoznak,tapasztalatokat szereznek.

estván 2016.02.01. 16:14:32

@joni firpo: "Az ezredes úr viseletiileg külön intézmény a honvédségen belül, fölösleges a ruházatát/felszerelését elemezni."

ööö izé... Gól. :D

F.t. 2016.02.01. 16:18:08

@gyula0910:
A 1986-os Miami lövöldözés után nyílvánította az FBI elégtelennek a 9x19-t. Akkor 10mm Auto-ra akartak áttérni, ami túl erősnek (uralhatatlannak) bizonyult a legtöbb ember számára. Ezért először gyengítették (kisebb lőportöltetettel), majd áttértek a .40S&W -re.
Csak hogy +p vgay +p+ os 9x19 is simán tud (illetve pisztolyok is ki bírják) 6-700 J torkolati energiát.
A .45ACP nagyobb űrmérete miatt elméletileg nagyobb a megálító hatása, de a 9mm jobb átütőképességű. Aztán ezt felül írják a kölönböző lőszerek (hollowpointok nál már előnynem
A különleges erők a hangtompitó miatt szeretik(meg a megszokás/hagyomány) a .45-t.Illetve ez első széria m9-es szánja széttört, mert naponta több ezert lőttek vele, magán beszerzésű (IMI-től vettek az Uzihoz gyártott,laposabb röppályájú azaz erősebb) lőszert is.
De 2Vh-ban a .30 M1 karabélyra is azt mondták, hogy túl gyenge és nincs megállító hatása(1300J körül).

Mellény: egyrészt a közvetlen találaton kívül véd a repeszektől is (pl. kézigránát ), másrészt fedezéken átütő/ messzebbről leadott/ gurulatot kapott (ami valami akdályon irányt vátoztató, megpattanó lövedéket jelent) lövedékek is vannak. Most se nagyon van olyan mellény ami közvetlen közelről leadott lövésektől megvédene.
Döntsön a katona: szerintem nem feltétlen jó ötlet, a legtöbben a kényelem felé mennének. Maradjunk a filmeknél: a Sólyom végveszélyben (Blackhawk down) ott is azzal kezdték, hogy vedd ki a hátlapot úgy se lőnek hátba, ne hozz éjjellátót/vizet, mert csak egy órára megyünk. Aztán még se úgy lett.

Az eredeti képekre visszatérve: ez az amire a vadászok azt mondják, hogy a pontos/jó találat többet számít mint a lőszer, akkor lenne jó az össze hasonlítás, ha mindkettő . De nem véletlen hogy a karabélylőszereket nem használják őznél nagyobbra (és arra is csak közelről, jobb híján).

estván 2016.02.01. 16:28:42

@gyula0910: Kövezzetek meg, de szerintem airsoft. :)

Egyrészt mivel leginkább AK-104-nek (vagy 74SzU-nak? de ahhoz nem stimmelne a tár...) tűnik, ami itthon papíron a büdös életben nem volt rendszerben. Másrészt semmi nem indokolja hagyományőrző/megemlékező rendezvényen/túrán éles fegyverrel részvételt (külföldi jellegű egyenruhában meg szintén nem, de ebbe Joni Firpo hozzászólása miatt inkább bele se megyek...).

Stahlgewittern 2016.02.01. 16:29:32

@joni firpo: :D Ezt megértem.
Még a kamuflázsos kommandósfegyvert is.
De a gyakorlógránát...

F.t. 2016.02.01. 16:51:52

@F.t.: kimaradt egy mondat: (hollowpointoknál már nem egyértelmű ez az előny)

estván 2016.02.01. 16:58:26

@Hetman55: A faszbúkon aszongya az MH 88.: "Ha jelen esetben csak a fegyver látványa jelentett Ön számára gondot, akkor ugyan utólag, de biztosíthatjuk, hogy ezek a fegyverek nem éles fegyverek voltak!"
scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/12657336_1255717797776640_8535748873440770469_o.jpg

A többi embernél látható a sárga csíkos, "lyukas" tár (gyakorló/szemléltető), de azt hiszem, akkor magán a csúzlin is kéne lennie egy ugyanolyan csíknak.
A "BM-es" kivitelű (sötét markolatos) AMD-hez nem tudok hozzászólni, a tipp hatástalanított vagy gáz-riasztó.

Az a gatya, amin a térderősítés szemmel láthatóan elütő színű, na az a Gurkha. :) Lippai úr cucca
valószínűleg valami komolyabb fajta.

recon71 2016.02.01. 17:14:42

@F.t.: Köszönöm! Ez a válasz már tényleg elég szakszerű és meg is adtad a kiinduló kérdésre a választ,méghozzá arra,hogy a gyorsabb átlag 9mm-es para a nagyobb megállító erejű vagy a lassúbb 45-ös ACP.

"A .45ACP nagyobb űrmérete miatt elméletileg nagyobb a megálító hatása, de a 9mm jobb átütőképességű"

A lényeg,hogy nem csak a sebesség és a tömeg számít a megállító erőnél,a roncsolás mértékénél,hanem a lövedék mérete is. A nagyobb általában szétnyílva,felgombásodva,deformálódva is nagyobb lesz.

recon71 2016.02.01. 17:23:12

@F.t.: Amit a mellényekről írtál,azzal is egyetértek,de azért szólnék hozzá!

"Döntsön a katona: szerintem nem feltétlen jó ötlet, a legtöbben a kényelem felé mennének."

Ezzel ugyan azt írtad,mint amit én mondok,amit én tartanék jónak!

A Sólyom végveszélyes példára!
1. Tényleg átlőtték a kevlár nélküli védőmellényt,de vajon a katonák nem vittek volna betétet,ha nem találták volna nagyobb veszélyforrásnak a túlterhelést?
2. Egy embert a filmben átlőttek az igaz,de vajon biztos,hogy nem lett volna több ami áldozat attól,hogy a szomáliaknak lassú,hibázó,fáradt,mellé lövő,kimerült,elgyötört,sokkal kevesebb lőszert vivő amikra kellett volna vadászniuk a túl nehéz kevlárbetéteik miatt?

recon71 2016.02.01. 17:47:07

@F.t.: Ha már ebbe az irányba is elmentünk,sajnos mégiscsak végig kell túrnom azokat a dobozokat,mert én egyértelműen úgy emlékszem,hogy csakis a megállító erő miatt akartak a rendőrök és katonák 45-öst a 9mm-esek helyett,nem a sérült Beretták miatt.

Csak,hogy ne legyen félreértés,én is 9mm-es párti vagyok,de ettől még ezeket írták a témával foglalkozó cikkekben. Szeretem a kisebb rúgást és a több lőszert,de ettől még elfogadom,hogy a nagyobb 45-ös lövedék nagyobb hatással van becsapódáskor ugyanazon lövedéktípussal.

Félek leírni,hátha most meg emiatt megy el a vita megint más felé,de nagyon idevág! Az 5,45-ös lőszereket gyengének gondolták sokan az 5,56-ossal szemben,mert lassúbb az 5,56-osnál,de becsapódáskor a deformálódás és bukdácsolás miatt kiderült mégis sokkal pusztítóbb a hatása. Arról is lehetett olvasni,hogy az ENSZ be is akarta tiltani emiatt. Ezért is merült fel bennem az említett kérdés is,hogy a védőmellényt átütő lövedék már sérülten,deformálódottan nem végez e hasonlóan sokkal pusztítóbb munkát? Nem fordulhat elő,mint a páncélosokban,hogy a hátsó panelról még vissza is pattan?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2016.02.01. 18:02:22

@Hetman55: Hát ő, ezt azért kikérné magának :) Szerintem semmilyen vetületbe nem férnek be mindketten.

Lehet megmosolyogtató az Ak Beta, de a CV beszédes, a publikációi pedig szintén elég jók. És megnézném az érpataki polgit a kinizsi 100-on.

@estván: Szerintem a szabás alapján mind Gurkha.

recon71 2016.02.01. 18:40:57

@estván: A mögötte álló katonák miatt azt gondoltam valami rendes katonai eseményen készült a kép,de így már értem,hogy került oda az az AS AK.

Én ezt is javaslom mindenkinek,ha katonai felszerelés szerető ember,mert tapasztalatszerzéshez ez is nagyon fontos. Van az,hogy 1 tökéletesnek gondolt málhaszerelés nagyon nem lesz tökéletes,ha fegyvert is kell vinni. De 1 ilyen túrán a különböző fegyver hordszíj megoldások is letesztelhetők. Sok sztároltról kiderült már,hogy ilyenkor már nagyon hátrányos.

recon71 2016.02.01. 18:49:11

@estván: Tényleg nem annyira hagyományőrző az összeállítás,de gondolom ők inkább a teljesítmény miatt vettek részt.

Szeretem az ilyen képeket,ahol jól össze lehet hasonlítani pl. a tereptarkákat. Jól látszik,melyik kevésbé elütő a növényzettől.
Mindenesetre én még mindig nem írnám le azt a szürkést sem,bár nem tetszik. Ha növényzet közt rosszabb is,városi környezetben viszont jobb. Én meg nem merem kijelenteni,hogy nem lesz a jövő a városi hadviselésé.

joni firpo 2016.02.01. 21:25:42

@Combat Gear Admin: A katonákon Gurkha, az ezredes úron kínai MC-klón, mindenkin Rabintex-málha, az AMD Keserű-féle gáz-riasztó.
Extravagáns megjelenése ellenére én sem keverném ezredes urat az érpataki polgárjenővel.

recon71 2016.02.01. 23:50:30

@F.t.: Lemértem mérlegen,eddig 25kg Kaliber magazint szedtem össze a régi dobozokból. A megtalált számokat visszamenőleg 2012-től 2005-ig végiglapoztam,de persze a konkrétan keresett cikk nem volt köztük. Egyenlőre szüneteltetem a keresést,mert már kiakadtam.

Mindenesetre több olyan más cikket is találtam amikben szerepelnek ilyesmik,hogy az SF egységek "a 45ACP megállítóerejét istenítik" és a SOCOM is 45-ösre írt ki tendert a nagyobb megállító erő és tényleg a könnyebb hangtompíthatóság miatt is,amit később töröltek. De olyan cikkek is vannak,amik azt tárgyalják,hogy az ami légierő is kifejezte igényét a 9mm-esek helyett valamilyen 45-ös pisztolyra,de mára az is kiderült,hogy ezt is törölték. Jól dolgozik a Beretta lobbi.

Megismétlem,mert többször félreértettek már! Én is 9mm párti vagyok,de ettől még elismerem ugyanazon lövedéktípusnál a 45-ös nagyobb megállítóerejét. Sajna ezek a fegyverek nagyobbak,uralhatatlanabbak,megterhelőbbek,ezért sem szorítják máig sem ki a 9mm-eseket.

recon71 2016.02.01. 23:56:48

Ráakadtam keresés közben olyan írásokra,amik nagyon szoktak érdekelni pár blog olvasót,ha kell megint lefényképezhetem őket és feltölthetem ide?

Pl:
- SOCOM JCP pisztolytender/Vissza a múltba (a 45-ösök miatt)
- Iraki háború 1-2/Irak: Kézifegyverek élesben

recon71 2016.02.02. 00:27:15

És ha már ráakadtam! Régebben említettem,hogy milyen frappáns vicces szlogen is volt az AK modernizációnk idióta magas optikái miatt,az egyik Kaliberből gyorsan kimásolom,amíg megint el nem felejtem:

"A szerelék sín magasság okán -fekete humorral-egyszerűbb lenne minden katonát misszió előtt fejbe lőni,és akkor megspórolják az utaztatás-temetés költségét."

Az végső AK63MF-en szerencsére azért már lejjebb vitték a magasságot,de még mindig nem eléggé.

bandi979 2016.02.02. 03:00:51

@gyula0910: Az USA fegyveres erői 1985-ben kezdtek áttérni a Colt M1911, és M911A1 pisztolyokról, és a .45ACP lőszerről, a Beretta M9 (Beretta M92F) pisztolyokra, és a NATO standard 9x19mm Parabellum(Luger) lőszerre. Erre az időre az USA fegyveres erőin kívül mindenki ezt a lőszert használta a NATO-ban a pisztolyaihoz, géppisztolyaihoz. Ekkorra a pisztolyaik erősen elhasználódtak, mivel a legfiatalabb Colt M1911A1-eiket 1945-ben vásárolták. Kellett tehát egy új modern hadi pisztolyt rendszeresíteni, aminek viszont már a NATO standard 9x19-es lőszert kellett tüzelnie. Ezt a tendert nyerte meg a Beretta az M92F pisztolyával. Az árversenyben, még a nyilvánvalóan jobb Sig Sauer P-226-ot is legyőzte a tenderen. Kicsit később a NAVY SEAL viszont a Beretta helyett pont a Sig P-226-ot rendszeresítette, és ezt viszik magukkal napjainkban is a bevetésekre. A HK Mark 23 is rendszerben van náluk .45ACP lőszerével együtt, de tudomásom szerint a mérete és tömege miatt nem erőltetik a használatát. Ha hangtompítós fegyver kell nekik, akkor inkább a HK MP-5SD-t viszik, mivel az integrált hangtompítójával, alig nagyobb, és nehezebb mint a Mark 23 hangtompítóval, és lámpával-lézerrel felszerelve, de viszont sokkal nagyobb annál a tűzereje. Amúgy szinte minden évben bedobják, hogy új tender lesz valamilyen .45ACP kaliberű pisztolyra kiírva, de a kezdeti lelkesedés után már nem reagálnak erre a fegyvergyártók, mert eddig az összes ilyen programot törölték. Egyébként a 9mm Luger nagyobb tárkapacitása szerintem értékesebb adott szituációban, mint a .45ACP megállítóereje. Modern JHP lövedékkel felszerelt 9mm luger lőszer szinte ugyanazt a stophatást tudja, mint a .45ACP JHP lövedékkel. A katonáknál tényleg lehetne jelentősége az FMJ lövedékek miatt a .45ACP jobb stophatásának, de viszont szerintem annyival nagyobb és nehezebb a .45ACP, hogy nem éri meg a többlet terhet. A katonák többségének ugyan csak tartalék fegyver a pisztoly, de azért nem mindegy, hogy 3 pisztolytár esetén 21 lőszer(M1911) van náluk, vagy 45(M92F), vagy kettő tár esetén 14(M1911), vagy 30(M92F). A stophatás problémák a katonáknál pedig az esetek többségében tényleg abból adódnak, hogy gyakorlatlanok a pisztollyal(Tisztelet a kevés kivételnek!), és sajnos még kis távolságról sem nagyon találják el harci helyzetben az ellenséget, és aránytalanul sok lövést kell leadni egy támadó harcképtelenné tételéhez, közben meg a 9mm luger lőszert okolják, holott ha .45-sel lőnek mellé, az ugyanúgy nem állítja meg a támadót, csak sokkal gyorsabban elfogy a muníció! Az USA különböző rendőri szerveinél jelenleg a különféle egységek kb. 80%-a a .40SW lőszereket használja. A második helyen a 9mm Luger van, és csak a harmadik helyet foglalja el az amerikai kedvenc, vagy inkább úgy mondanám, hogy nemzeti kaliber, a .45ACP. Pedig ott sok rendőri szervnél gyakran a rendőr választhatja meg nemcsak a pisztolyt, hanem a kalibert is. A 90-es években a .40SW jött, és a rendvédelmi felhasználóknál az USA-ban mostanra kiütéssel győzött! Az ok egyszerű: kb. a .45ACP stophatását, és a 9mm Luger tárkapacitását ötvözte megközelítőleg. Kicsit azért "morcos" lövés közben, de a női, és gyengébb testalkatú férfi rendőrök is kordában tudják még tartani. Mint már fentebb is megírták az FBI az 1986-os Miami tűzharc után kielemezte nagyon alaposan ezt a témát, és a túl erős 10mm Auto lőszerrel való kísérletezés után előbb csökkentették a lőportöltetét, majd lerövidítették azt, és ezzel megszületett a jelenlegi legideálisabb rendvédelmi kaliber a .40SW. Az FBI-t meg az USA sok rendvédelmi szerve tartja etalonnak, és ezért követi ebben a témában is más dolgok mellett. De mint írtam egy modern JHP lövedékkel szerelt 9mm Luger lőszer is kiváló stophatást nyújt. Persze 1986-ban még nem voltak olyan jó minőségű JHP lövedékes lőszerek mint napjainkban. Azonban egy dolog van, amit semmilyen modern fegyver-lőszer kombináció nem helyettesíthet. Ez pedig az alapos lőkiképzés, és a folyamatos gyakorlás! Enélkül a legmodernebb fegyver-lőszer kombináció is csak dísz a katona-rendőr oldalán, vagy még rosszabb, egy megszerzendő célpont az ellenségnek, bűnözőnek!

recon71 2016.02.02. 04:36:37

@bandi979: Remélem nem azért írtad,mert félreértettél,hanem csak a pontos infók miatt,mert én is nagyjából így tudom és nekem is ez a véleményem! Én egyébként nem tudtam volna ilyen szakszerűen leírni és ennyit nem is mertem volna.

Amit máshogy tudok az annyi,hogy még a 9mm JHP sem éri el a 45-ös JHP szétnyíló méretét és az ebből adódó nagyobb felületen való roncsolást,energia átadást (nem tudom mi a tökéletes kifejezés erre):

i156.photobucket.com/albums/t3/KnightOfTheOldeCode/Handgun_expanded_JHP.gif

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2016.02.02. 11:30:50

@bandi979: Annyit tennék még hozzá, hogy a .45 ACP puha célok ellen hatásosabb mint páncélozottak és fedezékben lévők ellen. Ez katonai szempontból nem biztos, hogy olyan vonzó, viszont ott főleg önvédelemre használták, és nem elsődleges fegyverként, mint a rendőrök esetében. Szerintem ezt is figyelembe kell venni.

Az M9-est még a kiskezüek is szidták, szerintem is kényelmetlen, illetve a nevezett SEAL-eknél kicsit hamarabb belerakták a kritikus lövés számot, ezért jöttek elő a megbízhatósági problémák.

Az MK23 meg inkább a speciális SEAL igényeknek lett kitalálva. Lehet, hogy nagy és nehéz, de még mindig egy pisztolyról beszélünk, amit elméletileg könnyebb használni hajóra felmászva vagy vízi műveleteknél. Mondjuk mostanában mintha kikopott volna már, és több hasonló egységnél az MP-7-es és társai terjedtek el, amik a SEAL-nél is átvették a helyét.

F.t. 2016.02.02. 11:44:37

@gyula0910: Bár alapvetően egy hollywoodi film jelenete alapján beszélünk :) :
-biztos hogy jobb lett a mellény a hátsó panel kivételével? Pont te szoktad felhozni a túlzott előre terhelést: itt a mellény hátáról levettek pár kiló terhelést és kb ugyanannyit felraktak (legalább részben)előre lőszer/víz formában, szóval éppen akár még megterhelőbbé is válhatott a mellény,nem?

vad05 2016.02.02. 12:39:34

Egy kicsit utána néztem ennek a DHET-nak. Volt ott egy kisebb szakasznyi MKH-s hagyományőrző többé-kevésbé autentikus egyenruhában, a Kratochvil Honvéd Középiskola növendékei gumi gépkarabélyokkal, pár civil túrázó "militaria" jellegű vegyes öltözetben, páran az szentendrei altiszti akadémiáról és az új 2. KRE katonái 34- es és 88-as karjelzésekkel és zászlókkal. Náluk voltak a gyakorló fegyverek és ők voltak agyonmosott (szinte teljesen kiszürkült) Gurkha MC-ben és MICH 2000-es sisakokban, valamint Rabintex-mellényekben. Az ezredesről meg köztudott, hogy AS-ozik, (onnan lehet a kgr. is) és a gyakorlótéren, de misszióban is mindig úgy néz ki, mint egy karácsonyfa. Ettől függetlenül elég komoly gyakorló-ruha és mellény-gyűjteménye van, amiket persze éjjel-nappal "tesztel". Az őt ismerők szerint már fiatal korától megvan ez a beütése. Úgy hogy nem csoda, ha ezt az alkalmat se hagyta ki! :) Ahogy néztem, a résztvevők több állomásukon is tartottak bemutatókat gyerekeknek, akik a képek alapján nagyon élvezték, hogy megfogdoshatták és felvehették a katonák cuccait.

recon71 2016.02.02. 15:09:30

@Combat Gear Admin: A Beretták kényelmetlenségének az oka -a hozzáértők szerint- a markolat kialakítása,mert nyakban sokkal vastagabb,mint a konkurenseké,mint pl. a P226-é.

@F.t.: Őrülök az ilyen hozzászólásoknak,mert nem hőbörgés és hülyeség,ráadásul tökéletesen igazad is van!
De!
- Szerintem akik nem vettek védőpanelt hátra,azokon oldalt és hátul volt minden terhelés az ALICE málhában és szerintem azért ellensúlyozta az előre rakott plusz max 4kg-ot. 1 átlag chest rig-nél nagyobb az előre húzás és azoknál még ellensúly sincs.
- Elöl bent hagyták a védőpanelt: Én úgy gondoltam,hogy azt sem vitték magukkal.
- Ha bent volt az első védőpanel és úgy lőtték át,akkor pedig szerintem kifejezetten szerencséje volt az átlőtt katonának,mert így hátul kiment a lövedék és az jobb,mintha a hátsóról mondjuk visszapattan belül. Ha nem pattan vissza,akkor is az abba becsapódáskor biztos visszafelé is hat valamennyire.

Másrészt!
Ha a film hiteles,akkor csak 1 embernél mutatták azt,hogy átlőtték a védőmellényen keresztül. Nem számoltam,hogy mennyit mutattak a sérültekről,de a többi mindenféle más területű sérülésekkel mutatták. Ebből az jön le,hogy max 1-2 ember életébe került a védőpanel miatti átlövés.
Viszont!
- Ha vittek volna védőpanelt,akkor valószínűleg valamivel kevesebb lőszert vittek volna és akkor biztos,hogy nem tudtak volna kitartani,mert így is ép hogy csak. Akkor pedig mind meghal a mentőosztagig,jobb esetben fogságba esik.
- De a film végi nagy futás katonáinak a sorsa szintén megpecsételődött volna,mert védőpanellal nem tudták volna megcsinálni.

Szóval szerintem,azokban a helyzetekben amikben a film mutatta őket,egyértelműen jobb döntés volt összességében a védőpanelok otthonhagyása. Abban a bevetésben biztos,hogy sokkal nagyobbak lettek volna a veszteségeik!

recon71 2016.02.02. 15:11:04

@vad05: Én gratulálok nekik,sok ilyen kéne!

recon71 2016.02.02. 16:48:55

És ha már volt említve a Miami-i lövöldözés,aminek a hatására akkora vita robbant a 9mm-esekről,és valakit érdekel a konkrét eset,azt is feltölthetem a Kaliberből!
De arra az esetleírásra is ráakadtam amit régebben említettem,amikor megmutatkozott,hogy esetenként mennyi lövés után is harcképes maradhat valaki,pláne,ha be van drogozva!

recon71 2016.02.02. 16:56:58

Itt van a korábban említett videó is,ahol látszik,hogy a buszmegállóba hajtó és késelni kezdőbe mennyit is lő bele valaki és mégis mindig feláll és újra nekiáll késelni.
Azért gyerekek ne nézzenek ilyet!:

hvg.hu/vilag/20151014_18_video_brutalis_merenyletet_rogzitett_e#

recon71 2016.02.02. 17:01:49

@Combat Gear Admin: Igaz! Nem mindegy,hogy elsődleges fegyver e vagy sem a pisztoly.

axy 2016.02.02. 20:29:03

@bandi979:
Nagyjából jó amiket írsz, némi update.
Először MARSOC, majd SEAL is alapfegyver tekintetében átállt a G19-re ami nagyjából a legkommerszebb pisztoly. Egyébként átgondolt jó kompromisszum, a megbízhatóság, rejthetőség, tűzerő, pontosság terén.
Nekem személy szerint egyébként nincs bajom a .45-el, kifejezettem kedvelem, csak "kedvem nincs" hozzá.

axy 2016.02.02. 21:14:59

@gyula@axy: Rosszul fogalmaztam, TELJESEN csak jó némi kiegészítés. Elnézést pongyola fogalmazásért.

dudi01 2016.02.02. 21:27:11

@gyula0910:

Gurulatnál nincs átütés.Visszapattani biztosan nem fog a hátsó plat-ről,ha nem elég erős a lőszer akkor megáll benne.Igen deformálódni fog a lőszer de nagyon lecsökken a sebessége emiatt deformáció ide vagy oda kevés energiát fog csak átadni a testednek és ez is nagyon fontos.

Az SF nem jó példa mert kb a világ katonáinak kb 1%-a SF.

dudi01 2016.02.02. 21:28:08

@dudi01:

gondolj bele egy 12,7-es vagy 14,5-ös lövedék nem azzal öl meg,hogy letépi valamid vagy akkora sebcsatornát csinál mint egy metróalagút hanem már a becsapódáskor annyi energiát ad át ami halálos.

recon71 2016.02.02. 21:45:43

@dudi01: Azt hittem ezen már túl vagyunk,hisz már megmagyaráztam talán többször is!

Akkor megint!

1. Ki írta,hogy gurulat után üti át?

2. A mellényt átütő lövedék,főleg ha szögben üti át,irányt válthat,instabillá válhat és mi azt is gurulatnak szoktuk nevezni,még ha lehet nem is ez a legjobb szó rá,de sajna jobbat nem tudunk.

3. 1 jó példa az 5,45-os lőszer! Ha átszaladna az emberen akkor 1 pici lyukat fúrna,de ha valami megbillenti,akkor instabillá válik és az oldalával előrehaladva is fog roncsolni és az gondolom egyértelmű,hogy sokkal nagyobb sebet csinál a nagyobb felület miatt? Pedig lassúbb lesz,mintha nem billenne ki és csak átszaladna.

Az SF mire nem jó példa? Pont az SF a legjobb példa,mert ők járnak elöl tapasztalatokban,felszerelésekben. Ha ők nem visznek inkább védőmellényt,akkor az azért van,mert tudják mi a jobb és szerencséjükre ők meg is tehetik!
Náluk nem 1 hülye politikus dönti el,hogy kell védőmellény,aki soha nem hordott ilyet,fogalma sincs arról,hogy ezzel mennyire túlterheli a katonáit,csak azt gondolja a hülyéje,hogy ha véd az csak jó lehet. Egyébként én is így gondoltam és mindenki,amíg az ember ki nem próbálja.
Leegyszerűsítve,te kinek a tanácsát fogadnád el jobban,hogy mit vegyél fel? 1 politikusét aki soha ilyesmit nem hordott és semmit nem is csinált benne,vagy 1 SF katonáét,aki már sokat megtapasztalt?

recon71 2016.02.02. 21:52:38

@dudi01: Egyértelmű,hogy a sebesség számít,de megint megismétlem,hogy ki lett hagyva a fontosságból a lövedék mérete! Ha nem így volna,akkor miért készülnek a lövedékek felgombásodóra? Nem azért,hogy nagyobb legyen a méretük becsapódáskor? Miért jobb a bukdácsoló lövedék becsapódás után,nem azért mert nagyobb sebet csinál még ha lelassul is annyira,hogy meg is áll? Ha nem lassulna le teljesen,akkor átszaladna.

1. A hozzáértőket kérdem,melyik okoz nagyobb sebet,melyiknek van nagyobb megállító ereje,a felgombásodó lassú,nagy méretű, a testben megálló pisztolylőszernek vagy a sokkal gyorsabb és csak átszaladó karabélylőszernek?

2. Melyiknek van nagyobb megállítóereje,az átszaladó gyors karabélylőszernek vagy a testben nullára lassultnak a bukdácsolás miatt?

recon71 2016.02.02. 22:02:30

@dudi01: Talán így egyszerűbb lesz! Melyik okoz nagyobb sebet,melyiknek nagyobb a megállítóereje,az egyben maradó 9mm-es pisztolylövedéknek,vagy a testben nullára lelassult felgombásodónak. Ugyan az a tömeg és sebesség marad,csak a deformálódás miatt nagyobb lesz a felülete és az ellenállása.
A védőmellényen átfúródó lövedék amennyiben deformálódik és kimozdul a tengelyéből,ugyan így nagyobb felületen fog energiát átadni.

Bocs a hozzáértőktől,ha nem a tökéletes kifejezéseket használom!

recon71 2016.02.02. 22:11:25

@dudi01: A 12,7 mm-es lőszert 820m/s kezdősebességűre írták,tehát lassúbb,mint egy 5,56-os és mégis melyik a halálosabb ha átszalad rajtad?
Persze még a hidrosztatikai sokk alatti sebességen az 5,56-os.

axy 2016.02.02. 22:12:32

@gyula0910:
A pontos találat, a taktika, képzettség éberség, reakció, a döntő. Kaliber a lövedék alakja meg többi sokatlagos kérdés..
Keress rá Mordechai Rachamim-ra.

Elég az eredeti cikkből a két seb. Ha csak a két sebet látom akkor kapásból ellenkező kaliberre gondolok. az M43 jellegzetes sebe a nagyméretű kimeneti nyílás, mert rendszerint pont ennyire fordul el a testben, míg az 5,56 ha elég közelről lőve szilánkosodik, a testben leadja az energiát, és csak legnagyobb egybe maradt darab üt át.
Pont azért éli reneszánszát amit gepárd és bandi irt a gyors pontos szűk 3-4 találat ami rendszerint működik, és nem kaliber.
Az FMJ 9 mm divat leszólni, mint semmire jó kaliber holott 100 éve rendszeresített hadi lőszer ez alatt kiderült vona ha rossz. Nem az ölőerő vele, gond sőt hanem az átütő másokat veszélyeztető hatás. Ha rendesen megcélozzák így szegcsonton át érkező, a gerincen át távozó lövedék bárkit leültet.

recon71 2016.02.02. 22:32:22

@axy: Azért az első rész egyáltalán nem való ide! Egyértelmű,hogy minden számít,sokszor nyert már a rosszabb fegyverrel ellátott a modernnel szemben a taktikának,képzésnek vagy bárminek köszönhetően.
De ettől még nincs igazam,hogy a nagyobb felülettel roncsoló nagyobb megállító erővel bír? Melyik 9 mm-es a jobb megállító erejű,az egyben maradó vagy a nagyobb felülettel roncsoló felgombásodó? Ha nem így lenne,akkor nem ilyenre csinálnák őket.

És megint leírom,most már sokadszor,hogy én is 9mm-es párti vagyok,mert egyenlőre nem ismerek jobbat,de ettől még tisztában vagyok a korlátaival.

Stresszhelyzetben,mozgó célpontra,1 védőmellényben kimerült,remegő,rosszul látó katonától ne várjunk már pontos gerinclövést. Örüljünk ha egyáltalán eltalálja az ellenfelet!

axy 2016.02.02. 22:43:31

@gyula0910:
a lövést mindig ilyen állapotban lévő katona adja le. A képzés arról szól, hogy erre képes legyen. Az SF katonától se csodát várnak, csak ezt. Ezért tölt órák ezreit a lőtéren. És ezért csesz fel mindig amikor azt halom, hogy misszióba menőkkel végtag lövést gyakoroltatnak.

recon71 2016.02.02. 23:03:29

@axy: Szerintem nincs olyan ember,még az SF sem,aki ezekben a helyzetekben ennyire pontos lövésre lenne mindig képes,főleg ha mondjuk 50 méterre ugrabugrál előtte valaki AK-val. Ugyanis nemcsak lőteres szituációkban kell használni a fegyvert.
Ezért volna nagy segítség az,ha nem 1 icipici fej vagy gerinc nyújtotta célpontot kéne eltalálni ahhoz,hogy harcképtellé váljon biztosabban az ellen,hanem már a nagy törzs is nyújtaná ezt,de erre még egyenlőre nincs semmilyen lőszer használatban.

recon71 2016.02.02. 23:08:34

@axy: Lehet félreértés az a végtag lövés gyakorlás. Mi is lőttünk célba végtagra,de nem azért,hogy a végtaglövést gyakoroljuk,hanem csak a kisebb célfelület miatt,a pontosabb lövést. Az volt ezzel a cél,hogy a szórásunkat beszűkítsék az adott távon is. Ha mondjuk 10 méterre volt a célalak és a test előtti kéz volt kijelölve célnak,akkor ez 1 távolabbra lévő személy méretű célt jelentett. Pont,mint AMD-vel 100 m-es lőtéren 300 m-es célalakleküzdés gyakorlása.

bandi979 2016.02.03. 01:04:08

@gyula0910: Természetesen nem értettelek félre, és nem okoskodni akartam, csak gondoltam összefoglalom dióhéjban azt a néhány információt, amit ezzel kapcsolatban tudok, gondolok. A 9mm Luger JHP a méreténél fogva valóban nem éri, nem érheti el a .45ACP JHP szétnyíló méretét, roncsolását, azonban amit a modern 9mm Luger JHP-k tudnak, az szolgálati célra bőven elég.

bandi979 2016.02.03. 01:20:50

@Combat Gear Admin: A Beretta M9-nél tudomásom szerint a szánok törtek az extrém sok lövéstől. Ezt a problémát később a szán megerősítésével orvosolta a Beretta, de arra már rendszeresítette a SEAL a Sig P-226-ot, az meg alapból bírta azt a nagy megterhelést, amit kapott tőlük. Az MP-7 viszonylag elég jól elterjedt az utóbbi időben mind a katonai, mind a rendvédelmi spec. egységeknél, de általában csak kis mennyiségeket vettek belőlük. Sajnos még nem tartottam ilyen fegyvert, és a hozzávaló lőszert a kezemben. De nagyon kíváncsi lennék, hogy a jó páncéltörő képességen kívül, puha célra milyen lehet a hatása ennek a fegyver-lőszer kombinációnak? Érdekelne a felhasználók tapasztalata. Kár, hogy hazánkban nem nagyon van ilyen ember jelenleg, aki erről hitelesen első kézből tudna nyilatkozni. De ugyanígy érdekelne az FN Five-Seven, FN P90 fegyverek, és lőszerük tapasztalatai is.

recon71 2016.02.03. 01:35:14

@bandi979: Ennek örülök! Jó volt,hogy valaki leírta azt amibe én nem mertem belevágni és közel sem tudtam volna így.

Annyi kiegészítést azért tennék hozzá,hogy korábban az ami légierő a Beretták leváltására is a 45-ös kaliberre írt ki tendert. De mára már tudjuk,hogy mégis maradtak a 9mm-es Beretták.

És én inkább úgy fogalmaznék,hogy "amit a modern 9mm Luger JHP-k tudnak, az szolgálati célra" egyenlőre talán a legjobb választás!

bandi979 2016.02.03. 01:38:03

@axy: A Glock-19 tényleg nagyon jó pisztoly! Ráadásul nagyon kompakt méretű, 15-ös tárkapacitása pedig akkora, mint a legtöbb egyel nagyobb szolgálati méretű fegyvernek. Azért a Glock-17 mellett lőve kicsit virgoncabbnak érződik, de gyakorlatilag ugyanazt a pontosságot hozza, és az én nagy tenyeremben is még éppen, hogy jó fogású. A .45ACP kalibert amúgy én is kedvelem, de valóban az utóbbi időben nagyon elszállt az ára 120-140 ft környékére, ami azért szerintem irreális. Annál is inkább mivel töltve most is ki lehet hozni kb. 40 ft körül, és nem gondolom, hogy még a 27%-os ÁFA, és a hüvely ára sem indokolná azt a 100 ft-os árkülönbséget! Egyébként én jobban szeretek .45ACP kaliberű pisztollyal lőni, mint .40SW kaliberűvel, mert a .40SW-t én kicsit "nyugtalanabb", nagyobb hátrarúgásúnak tapasztaltam lövés közben. Persze ez relatív, de én így éreztem, így tapasztaltam.

recon71 2016.02.03. 01:45:20

@bandi979: Ezen az MP-7-en én is gondolkoztam már,hogy az a lőszer mondjuk a tálibok ellen mennyire lehet hatásos!

Az FN Five-Seven és az FN P90-re ugyanez vonatkozik. Egyébként ezeket 1 ismerősöm Afganisztánban lőtéren kipróbálhatta és ilyen téren jó volt róluk a véleménye,de sajna megállító erő és hasonlók tekintetében ő sem tud véleményt mondani.

recon71 2016.02.03. 01:51:03

@bandi979: Sajna egyikkel sem lőttem,de valaki azt mondta,hogy a .40SW gyorsabban,hirtelenebb rúg,a .45ACP meg lassabban és ezért csalóka az érzés. Talán a lövedék más kezdősebesség miatt.

F.t. 2016.02.03. 14:05:14

@gyula0910: Lehet én emlékszem rosszul, de (a film szerint legalábbis), ezek egyéni döntések voltak, azaz volt aki nem vitt hátsópanelt, volt aki nem vitt éjjellátót, volt aki simán csak több lőszert rakott be, de a nagy részük a hivatalos kiosztással ment.
És kicsit utánna olvasva be is bizonyosodott hogy egy film alapján nem szamad semmire sem következtetni:
- a végső futás egyáltalán nem úgy történt ("Mogadishu run"). Akik a járművekre nem fértek fel (a felmentésként érkező katonák közül is jó pár) azok vonultak vissza gyalog kb 1 mérföldet(nem az egész városon ).
- a visszaemlékezésekben biztos van Delta force-s, akit hátba lőttek, de mellény megvédte (teljesen harcképes maradt - nem tudom, hogy kevlar vagy a plate fogta meg ), és elesett toronygéppuskás ranger akit hátba lőttek és nem volt bent a hátsó betét.

recon71 2016.02.03. 15:18:37

@F.t.: Én olvastam róla azt hiszem,de az esettel foglalkozoó dokufilmet is láttam,de nem emlékszem,hogy azokban voltak e és mik az eltérések.

Én azt mondom most is,lehet,hogy 5 embert megment 1 nehéz védőmellény,de lehet,hogy 20 meg miatta hal meg,csak sajna azt nem lehet mérni. A filmben lehet,hogy több ember életét megmentette,de nagy esélyt látok arra,hogy többet megölt volna vagy ha senki nem vitt volna,többen megúszták volna. Ezt arra alapozom,hogy rengeteget éles súlyú cuccokkal megpakolt töltöttem védőmellényben és azzal a terheléssel hihetetlen gyengén lehet csak teljesíteni. Ami védőmellénnyel szörnyű nehéz és rosszul sikerül,védőmellény nélkül gyerekjáték.

A film konkrét esetére visszatérve,ha kevesebb lett volna a vitt lőszerük,akkor reggelig nem húzták volna ki sehogy. Az,hogy kihúzták,köszönhető azoknak is,akik a védőpanel helyett inkább lőszert vittek. ha nem ez lett volna,akkor mind meghal,de minimum fogságba esik. és ez nagyon megbillentené a statisztikát a védőmellény miatt megmentettek felől a védőmellény miatt odaveszettek felé.

Lehet,hogy tényleg csak 1 km volt az a futás,de attól teljesen reális lehet a katonákat olyan kimerültnek mutatni,mert azokkal a málhafelszerelésekkel tényleg döbbenet megterhelő tud lenni. Az ALICE úgy hihetetlenül megterhelő futás közben,de a delták málhamellénye is eléggé abban az összeállításban. Ha pedig a védőpanel is volt rajtuk,akkor pedig fokozottan.

recon71 2016.02.03. 16:02:16

Ha már fegyverekről van szó! Az említett Iraki háború/Kézifegyverek élesben kaliber cikkben szerepel olyan,hogy a katona nagy távolságú lövésekhez külön tár speciális lőszert pakol a málhára,míg közeli célok ellen a hagyományost használja,és úgy emlékszem,hogy az M4-hez. Ezt másig is alkalmazzák? Vagy már minden löszerük alkalmas a nagy távú pontosságra?

dudi01 2016.02.03. 20:58:43

Ha már 5,56 akkor tud nekem valaki M4 röppályamagasságot mondani 0-tól 500 méterig 10 vagy 0 méterenként?
Nem az érdekel,hogy mennyit süllyed a lövedék az érdekel,hogy mennyit emelkedik.ezt csak azért írtam le mert én csak olyat találtam,hogy mennyit esik a lőszer.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2016.02.14. 08:51:38

Látom itt már volt némi disputa előttem... xD Én csak annyit szeretnék a témához hozzátenni, hogy a két lőszer (és ugye a fegyverek) között legalább egy ha nem több generációs különbség van...
Az oroszok már '74-ben lecserélték a 7.62-est.

recon71 2016.02.14. 21:37:37

@Magyar Harczos (facebook): Én inkább úgy fogalmaztam volna,hogy az oroszok elkezdték használni az 5,45-öst is,mert a 7,62-es karabélylőszeres AK-ból ma is rengeteg van náluk használatban.

recon71 2016.02.14. 21:40:41

Nem tudom volt említve ezeknek az extra erős és pontos 5,56-os lőszereknek az a hátránya,hogy nagyon hamar tönkrevágják a fegyvereket? Valószínűleg a fegyver rúgása és uralhatósága is nő velük.

recon71 2016.02.14. 21:47:20

@bandi979: Elolvastam újra a Miami-incidensről szóló cikkeket és meglepődtem,mert nem is emlékeztem,hogy a 2 elkövető veterán katona volt,az egyik méghozzá Ranger. De arra sem emlékeztem,hogy egyik sem volt semmilyen kábszer vagy alkohol hatása alatt.

recon71 2016.02.15. 21:47:57

Ha már AK! Valakinek nincs infója arról,hogy az AK Alfa orosz konstrukció e? Átépített vagy új fegyver? Angol tudás nélkül nem tudom kibogozni. Sajnos a videók nem mutatják szétszedve.

estván 2016.02.16. 01:49:42

@gyula0910: Na hirtelen ennyi: amerikai termék, izraeliek közreműködésével tervezték.
Újonnan gyártják az orosz hagyományok alapján, de fejlesztett technológiával.
7.62-es, és kompatibilis az eddig használt tárakkal. Hamarosan a boltokban.

Jeffrey Spender mielőtt megkérdezed: nem, nem rendelheted meg neten, akkor sem ha Szpecnaz-os őrnagy voltál, jelenleg TEK-es alezredes vagy, és jövőre átmész a KMZ-be ezredesnek. :D

recon71 2016.02.16. 04:49:28

@estván: Köszönöm!
Már azt hittem,hogy az oroszok hallgattak rám és megcsinálták gyorsan amit korábban itt a blogon javasoltam nekik,hogy végre a tok felső résszel építik egybe a csövet. :D
A fegyveroptikák világában csak így maradhatnának versenyben.

Mielőtt felháborodna mindenki! Amennyiben tényleg így dolgozták át,mert sajna egyértelműen ezt még nem merem ennyiből kijelenteni,az amik és izraeliek valószínűleg nem én miattam csinálták meg ezt. Hanem egyszerűen csak ugyan arra a következtetésre jutottunk. Habár már azon sem lepődnék meg,túl sokszor jött ki a világ olyasmikkel később,amiket mondjuk itt a blogon is jósoltam.

F.t. 2016.03.21. 13:35:37

@gyula0910:
Bocs, eddig nem volt időm válaszolni:

Szerintem ez pont olyan helyzet volt, ahol páncél nélkül sokkal nagyobb veszteség lett volna (vagy meg se próbálják):
egy város közepén, páncélozatlan teherautón/platón össze zsúfolódva , úgy hogy min 2-3 irányből lőnek egyszerre, semmit nem számít, hogy mennyire vagy fürge. Ugyan így órák után egy épületben szorítva így is-úgyis fáradt és koordinálatlabb leszel.

recon71 2016.03.21. 23:18:04

@F.t.: Azért ők biztos,nem úgy gondolták,mint Te,hisz többen szándékosan nem vitték a kerámia betéteket.
Egyébként amíg üldögélni kell csak,addig tényleg jobb a nagyobb védelem,mert olyankor nem nagyon fáraszt.
Azért vannak fokozatok,nagyon nem mindegy,hogy mennyire vagy fáradt. Igaz,mindenképp fáradsz,de nagyon nem mindegy,hogy mennyire. Nem mindegy,hogy nagyon lassulsz e le,válsz figyelmetlenné,hibázóssá vagy csak kicsit.

Jó lenne tudni,hogy hány védőmellény kapott találatot és hol,akkor könnyebb lenne kiszámolni valamivel a hatékonyságukat! Sajna azt akkor sem lehet kiszámolni,hogy hányan úszták volna meg,ha 1 kisebb súlynak köszönhetően gyorsabbak,frissebbek,erősebbek,figyelmesebbek és szellemileg is fittebbek maradtak volna,vagy több lőszert vihetnek.

F.t. 2016.03.30. 15:06:04

@gyula0910:
egy kicsit a motoros ruha viselésre emlékeztet :)
Ott is fel szokott merülni, hogy mi jobb hogy rajtad van a ruha, ami megvédhet, vagy az hogy nem kapsz hőgutát.
Én személyszerint úgy gondolkodom, hogy akkor is érhet baleset, ha mindent jól csinálok, úgy hogy inkább felveszem. Ugyanígy ha harcolnom kellene valahol inkább viselem a mellényt, mert atóól hogy én vagyok a világ legügyesebb/legképzettebb ... katonája simán kaphatok találatot.

recon71 2016.03.30. 21:54:01

@F.t.: Próbáltad őket éles súlyra pakolva? Mert én ugyan ezt mondtam,amíg ki nem próbáltam. Aztán teljesen megfordult a véleményem. Ugyanis védőmellénnyel és minden rávalóval megpakolva a túlterheléstől,a kimerültségtől már minden szörnyű nehéz vagy egyenest lehetetlen lett,ami előtte gyerekjáték volt. A sebességem a töredékére esett vissza,ahol előtte lazán áthaladtam,azután már áthatolhatatlan lett. Ráadásul a túlterhelés okozta kínok el is terelik a figyelmet. Olyan hibákat vét olyankor mindenki,amit előtte sosem. Lelassul az agyműködés,lassulnak a reflexek,remeg a tested,ettől mellé is lősz.

Szóval tökéletesen megértem azokat az SF katonákat akik nem viszik az oldalvédelmet vagy kihagyták az első-hátsó paneleket is. Szerencséjükre ők megtehették. Ők nem hülyék,csak ők is úgy tapasztalták,hogy ezek többlet súlya többet árt,mint használ.

recon71 2016.03.31. 00:15:36

@F.t.: Egyébként a motoros ruha hasonlat nagyon nem jó,mert az csak hőgutát okoz és nem kell benne különösebben megterhelőket csinálni. Ennyi negatívummal még a védőmellény is jó lenne. De azzal nem csak üldögélni kell,hanem kúszni,mászni,futni,menetelni,lőni,stb.,úgy,hogy vele együtt már 20-30 kg legalább a terhelésed. És az marha sok.
A motorosok sem vennék nagyon fel,ha a ruhájuk még ilyen nehéz is lenne,pedig nekik futni,kúszni,mászni sem kell bennük.

recon71 2016.08.05. 02:00:39

@Jeffrey Spender: Ha már G36 kedvelő vagy,megemlítem,hogy a Kaliber -gyors beleolvasás- szerint,a HK beperli a német hadügy minisztert vagy sereget vagy kit,mert szerintük a HK teljesítette a kiírt feltételeket a fegyverrel.
Én ezt úgy értelmeztem,hogy nem azért,mert hamisak az állítások,hanem mert a tender kiírási feltételek közé az nem volt beírva,hogy azt is bírniuk kell,amit Afganisztánban már nem bírtak.

recon71 2016.08.17. 00:41:20

Remélem sokan emlékeznek arra,hogy azt mondtam,hogy szerintem az optikáknál a fejlődési irány az,hogy az egymás feletti optikák egyre közelebb kerülnek majd egymáshoz! 4 perc után érdemes megnézni ezt az új Leupold optika együttest:

fegyvervideo.hu/articles.php?article_id=1303

Megoldották ők is,de szerintem túlbonyolították. Meg lehetne ezt oldani sokkal egyszerűbben és jobban is.

recon71 2016.10.15. 16:03:12

@Jeffrey Spender: Lehet olvassák a blogot és lopják az ötleteket? :D
Az ami rendőrök G36-osain megjelentek az alacsony és nyitott sínek,amiket oly régóta hiányoltam,az emeletes és zárt megoldás helyett:

cdn.c.photoshelter.com/img-get/I0000TrpdWEEHT7U/s/750/750/police2-030703.jpg

Bár ez még mindig messze van a konkurens típusok megoldásaitól. Sokkal jobban bele kéne nyúlni a G36-ba,hogy elfogyjanak a hátrányok.

recon71 2016.10.25. 01:44:50

@gyula0910: Kíváncsi vagyok ez is bejön e?
Én a G36 helyében,hogy lefaragjam a hátrányt a felső irányzék és egyéb tartó sín miatt,megszüntetném a felhúzókar középső állását,vagyis vagy jobbos,vagy balos állása lenne csak. Így végre végigvezethetővé válna a sín.


süti beállítások módosítása