Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Jacket Wind Cold Weather (ECWCS Level 4)

2015.07.28. 08:00 :: Combat Gear Admin

img_7279.jpgAz amerikai hadseregben a jelenleg rendszeresített ECWCS készlet hét rétegből áll. Az első két réteg az aláöltözőkből, a harmadik egy fleeceből áll.

img_7280.jpgA negyedik réteg viszont a képen is látható szél álló dzseki. A rendszer egyébként nagyon jó variálható, és együtt illetve egyesével is eredményesen használható.

img_7281.jpgA mellkason található három tépőzár, a haderőnemi, név és rendfokozati felvarrók számára. Erre természetesen azért volt szükség, mert a dzseki viselhető a legfelső ruhadarabként is.

img_7282.jpgA két mellkason lévő villámzáras zsebhez kívülről lehet hozzáférni, így védőmellény alatt viselve is használható. Maga a zseb és a hozzátartozó villámzár elég nagy, és praktikus.

img_7284.jpgA kabát alsó része „shock cord”-al húzható összébb, amelyek elől és a belső oldalon találhatóak. A derék összehúzása mellett, a kabátot feljebb is lehet húzni.

img_7286.jpgA jól bevált YKK villámzár helyett az eddig nem ismert SCM-et használták. Ez egy teljesen hagyományosnak tűnő, vízálló réteg nélküli villámzár. Ami feltűnő, az a kisméretű kocsi, és textil húzószár.

img_7290.jpgA tépőzáras felkar zsebeken kívül nem található tépőzár, viszont az IFF négyszögeket és az azt rejtő hevedert megtartották. Ez pedig már az ACU-nál is kicsinek bizonyult.

img_7292.jpgA mandzsetta csak félig gumírozott, tehát nem állítható méretre, de a kabát jellegéből adódóan ezt nem éreztem problémának.

img_7293.jpgA kabáton a könyök résznél nem található erősítés, és valószínűleg a vékony anyag nem indokolta a hónalj alatti villámzárak elhelyezését sem.

img_7294.jpgA ¾-es gallérhoz nincs rejthető csuklya, de őszintén szólva ez nem is hiányzott. Több réteg viselése esetén zavaró is lenne.

img_7296.jpgA dzseki anyaga 98% Nylon és 2% Spandex. Nem vízálló, talán csak kis mértékben, viszont szélálló. A Spandex miatt viszont rugalmas, kényelmes viselet.

img_7287.jpgNa most alapvetően az ECWCS rendszer nagyon jól hozzá igazítható az időjáráshoz, és a rétegeket még csak nem is kell sorba viselni.

img_7297.jpgA Level 4-es dzseki isten igazából csak egy szélálló könnyű réteg. Túl sok mindent nem szabad várni tőle, de kis helyen is elfér és védőmellény alatt is viselhető. Emellett kényelmes és több réteggel együtt is az marad. A vékony anyaga miatt viszont sérülékeny is.

A kabátért köszönet Magyari Róbertnek!



76 komment

Címkék: army jacket ecwcs multicam multi terrain

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr487659950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joni firpo 2015.07.28. 13:55:04

Ezeken a széldzsekiken egyet nem értek: a név- és hadsereg-címkéket miért így varrták föl? Idétlenül néz ki. Igaz, hogy a képen látható dzseki is nagy a viselőjére, emiatt még jobban ferdülnek a "tape"-ek kifelé, de szerintem ha pont az ő mérete lenne, akkor is hülyén nézne ki.

Egy másik - tisztán esztétikai jellegű - megjegyzés a cikkhez: a falon lévő tag-et le lehetett volna photoshoppolni (hacsak nem direkt van ott :-)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.28. 14:00:10

@joni firpo: Ez volt a gettó edition.

Az a baj nem öltöztem alá, de ettől függetlenül a teljes ruházatot hordva nekem pl. az L a kényelmesebb méret.

A felvarrók tényleg hülyén mutatnának, nem tudom miért így került fel. De alattuk fut végig a varrás. Ha vízszintesen rakják fel, akkor is lenne egy kis esztétikai hiba a varrás miatt.

joni firpo 2015.07.28. 17:15:41

@Combat Gear Admin: Én is arra tippeltem, hogy a varrásvonal miatt tették oda, de akkor is bénán néz ki. Pedig az amerikai ruhák tervezéséhez általában jó dizájnereket alkalmaznak.

Unio 2015.07.28. 17:26:05

A CG is halad a korral, az utca rappereinek is kell tereptarka ruha. A taget meg tényleg fotóboltolni kellene, azért mert sz*r és jobbat csinálok félkézzel. Hoppáááá lebuktam :D :D ..„Woop-woop! That's the sound of da police! That's the sound of the beast!”

www.youtube.com/watch?v=_BxBs4f4RIU

Unio 2015.07.28. 17:29:58

Komolyra fordítva:
Széldzsekinek tényleg jó lehet, bár engem annyira nem fogott meg. Egyetértek, hogy a felvarró tépőzárrészek tényleg gagyin mutatnak, a címkéknél meg én se értem, hogy miért így csinálták, 100x nagyobb az esélye, hogy kiszakad egy idő után.

recon71 2015.07.28. 21:34:20

Én ezeket a szél álló ruhákat nemigen értem. 1 ruha csak a szél ellen? Még soha nem éreztem,hogy ilyenre is szükségem volna. Ha túl sok a pénzünk és már van mindenünk,akkor mire költsünk még? - Szél álló ruhára! :D

Ez a 7 réteg öltözet is kicsit soknak tűnik. Nem lehet valami gyors megszabadulni vagy belebújni egyszerre több rétegbe.

joni firpo 2015.07.28. 21:44:32

@gyula0910: Nagyon jók ezek a széldzsekik, könnyű, kis helyen elfér és - adott esetben - nagyon jó plusz védelmet nyújt a katonának. A hét rétegű időjárás-elleni védelmet pedig nem úgy kell elképzelni, hogy fölveszed mind a hét réteget, hanem úgy, hogy hétféle öltözetet kombinálhatsz. Ez egy eléggé átgondolt és korszerű rendszer, amelynek egyes elemeiről az ANH "L2020" koncepciója is álmodozik...
Sarkvidéki/magashegyi körülmények között pedig szükséged van a réteges öltözködésre, amikor majd az ANH Sarkvidéki Hadteste megszállja az Antarktiszt, kicsit kevés lesz a vatelinbéléses bocimikádó+molinó kombó ...

recon71 2015.07.28. 22:00:41

@joni firpo: Igaz! A magyar viszonyokból indultam ki,az extrém időjárásra szánt ruházatokra nem gondoltam.

Kell cipelni szél elleni ruhát,eső elleni ruhát. Nem lehetne a kettőt kiváltani eggyel? Nem viccből vannak a kifordítható ruhák sem. Ott is két ruhát megoldanak eggyel. Nekem még mindig pazarlónak tűnik csak a szél ellen ruha.

Én plusz gyakorlót szoktam vinni ilyen szerepre. Ami biztos,hogy nehezebb és több helyet foglal,mint ez a szél elleni ruha. Úgyhogy annak a seregnek akinek nincs pénze,az használja erre a másik gyakorlóját,akinek meg van,az meg vigyen ilyet. Persze,ha nem lehet kiváltani ezt a szél védő ruhát az esővédővel.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.07.29. 08:16:58

Kapucni nélküli széldzseki. Az ész megáll az amerikaiakon. xD
De legalább már a spandex is begyűrűzött a hadiiparukba, a következő az lesz remélem, hogy rájönnek, hogy milyen szexi és tactical look-os tapadósnacit lehet belőle csinálni. Mint a Metal Gear-ben xDDD
BDU leggings :D

I_Isti 2015.07.29. 09:03:58

@joni firpo: -35 fokban, vízszintesen eső hóban, fölveszed még a nagymama atombugyiját is, hogy ne fagyjál oda, nemhogy a hét réteget (szvsz, és :)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.29. 09:08:55

@gyula0910: Tekintsük ezt egy technikai ruházatnak. Szél álló, mert néha pl. menetnél ha az ember ledobja a zsákot akkor jól tud jönni egy plusz réteg. Ha a gore-tex túl meleg, akkor jó ez. Plusz ugye, ez egy rétege a teljes ECWCS-nek.

joni firpo 2015.07.29. 10:27:02

@I_Isti: Az amerikai rendszernek pont az a lényege, hogy a hétféle lehetőségből ki tudd választani azokat, amelyek biztosítják a megfelelő hőtartás/mozgási szabadság kombinációt. A "hideg/száraz" besorolással rendelkező VII. réteg alá nyilván nem veszed föl a "hideg/nedves" besorolású goretex-ruhát, mert értelmetlen.
A kellően elmaradott hadseregek (mint pl. az ANH) alkalmazzák az ilyen nagyibugyis kényszermegoldásokat, mint amikor a boldogult átkosban az ember fölvette a molinóra a kék nájlonmackót, arra a vattanadrágot meg a kabátbélést és kívülre egy fölülméretezett kezeslábast. aztán örült ...

A széldzseki leírása egyébként:

"Shell Layer: Designed to be worn with base and insulative levels in transitional environments to provide wind and sand protection.

The Wind Jacket is designed to act as a low volume shell layer that optimizes the moisture wicking properties of other GEN III insulative and next-to-skin layers. It is also designed to be worn under body armor. Constructed from stretchable nylon with a water resistant finish, this full-zippered jacket provides wind and sand protection with low weight and bulk."

Vagyis pl. homok elleni védelmet is nyújt, megint egy olyasmi dolog ami nálunk nem kellhet annyira (bár ki tudja?).

Itt egyébként megtekinthető a hétrétegű ruházat (részletes ismertetéssel):

adsinc.com/equipment/gen-iii-ecwcs/

Tom Sinner 2015.07.29. 11:55:38

@gyula0910: Pont ezt akartam írni, hogy én a MTP waterproof dzsekit akartam csakúgy hűvös időben is használni, de tényleg csak arra való, hogy esőben felvegyük. Muszáj leszek windproofosat is venni egyszer. Különben a britek általános MTP nadrágja olyan lehelet vékony, hogy ha módom lesz rá, veszek még egy windp. gatyát pluszba. Nem olyan vastag mint a boci nadrágom, de legalább abban nem félek attól, hogy ha elhasalok benne, akkor kiszakad valahol.

Nekem amúgy a december végi Tortúrán abszolút bevált a technikai póló + gore tex dzseki kombó. Menet közben még így is volt hogy "szellőztetni" kellett, de a hátizsákban azért volt polár pulóver is 5 percnél hosszabb megállókra. Ha lennének a dzsekimen koptató rétegek, meg szellőző nyílás és miegymás, abszolút fölöslegesnek érezném a szélálló dzseki létét. De hát az ángliusoknál ilyen nincs.

JanaJ 2015.07.29. 15:46:55

@gyula0910: Ez szerintem a nem tétel kategória náluk. Tök jó hogy van gy nagyon könnyű széldzsekijük. A kapucni nem tudom miért hiányzik, sisakra úgyis vállalhatatlan.

Unio 2015.07.29. 18:21:51

@joni firpo:
„Az amerikai rendszernek pont az a lényege, hogy a hétféle lehetőségből ki tudd választani azokat, amelyek biztosítják a megfelelő hőtartás/mozgási szabadság kombinációt.”

Talán már az 51-es rendszertől (de a 65östől biztosan) a réteges öltözködést és a kombinációt alkalmaztak, vagy abban gondolkodtak.
Régebben valamelyik cikkhez linkeltem egy oldalt/fotót, ahol a 65ös rendszer felépítése volt látható, és igaz, hogy ma már eléggé elavult, de már ott is rétegeztek.
Lehet szidni az amerikaiakat sok mindenért, és ma amúgy is divat őket ütni vágni verbálisan(ez sokszor jogos is), de, hogy aki az állítja, hogy az ECWCS-hez nem értenek és szarok stb stb.. az nagy butaságra és gőgre vall.
Persze az más dolog, hogy én nem dobok hanyatt az ilyen szélállóktól meg a Goretex párkától, de attól még biztos, hogy jól betöltik a szerepüket csak jól ki kell őket ismerni és alkalmazni. Meg persze, hogy M65 fan vagyok, nálam az a True Legend :D.

recon71 2015.07.29. 21:01:42

@JanaJ: Nekem sem hiányzik a kapucni,én különben is nagy kapucni ellenes vagyok még az esővédőknél is.

recon71 2015.07.29. 21:12:05

@Combat Gear Admin: Nekem is van 1 nagyon kicsire összehajtható és nagyon könnyű melegítő felsőm tartaléknak,arra a szerepre is,mint ez a szél álló ruha. És sokszor van nálam 1 plusz gyakorló szintén ugyanezért. Úgyhogy nekem nem is ezzel van a bajom,mert jó dolog. Hanem inkább az elnevezésével,hogy szél ellen. Ha úgy lenne megnevezve,hogy szél ellen és plusz kívülre gyorsan még felvehető kicsit melegítő ruha,így már nem tűnt volna annyira számomra viccesnek,hogy csak a szél ellen is csinálnak ruhát.
Csak gondolkodok,ezt nem lehetett volna egyben megoldani az esővédővel?

Szóval átgondolva,jó 1 ilyen szél álló ruha,ami plusz 1 rétege valamennyire melegít is gondolom. Így már maximálisan támogatok 1 ilyet.

recon71 2015.07.29. 21:18:14

@joni firpo: Mi is volt,hogy 91-ben felvettünk mindent. :D Molinóra torna melegítő,arra a 1 vagy 2 gyakorló,mikádó és arra a kezeslábas. Még így is majdnem megfagytunk.

recon71 2015.07.29. 21:23:11

@Magyar Harczos (facebook): Talán azért hagyták le a kapucnit,mert a katona úgysem nagyon használhatja,mivel korlátozza a hallást. Erre 90-91-ben még különösen nagy hangsúlyt fektettek. A kapucni mással is kiváltható,aminek már nincs ekkora hátránya.

dudi01 2015.07.29. 21:30:28

Mi jó az 65-ben???Éretem én,hogy gőzmozdony de 2015-öt írunk!!!

estván 2015.07.30. 00:09:44

@gyula0910: Jaja, "magyar ECWCS" januári éjszakai lövészetre, ahová természetesen Urallal mentünk :)

Mondjuk az ember b@szhatja az akárhány réteg rongyát, ha a legalsó nem izzadságelvezető, a legfelső meg nem lélegző :(

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.30. 08:20:39

@dudi01: Olyan mint a mikádó, csak jó :)
Hozzátenném, hogy én szerintem itt inkább a civil és hétköznapi viseléséről van szó. Nyilván terepen kenterbe veri bármelyik ECWCS.

@gyula0910: Kapucni azért sem indokolt itt, mert ezt nem a legnagyobb jégverésbe tervezték, és majd úgyis hord sapkát. Ha meg akkora a szél netán az eső, akkor meg jöhet a következő réteg. Illetve mellény alatt úgysem a legjobb megoldás a kapucni.

joni firpo 2015.07.30. 08:32:56

@Unio: Ilyesmikre gondolsz?

kepfeltoltes.hu/view/150730/WP_002644_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/150730/WP_002645_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az M65-ös dzseki klasszikus darab, de napjainkban már tényleg inkább civil viseletre mint katonai alkalmazásra való.

Unio 2015.07.30. 10:06:32

@dudi01: @Combat Gear Admin:

Igen, főként a hétköznapi viselésre gondolok.
Hogy miért jó? Mert erős az anyaga: Van olyan ismerős aki fakitermelésnél használja és 3-4 év alatt tudta igazán agyonverni, mire a mai (de még jó pár régi) hájtek ruhák egy hónapig nem bírnák. Aztán a szabása: Kellően bő, de úgy szabták, hogy azért jól mutasson az emberen, ne úgy mint a fostos szaloncukor mikádó.
A US Armynál 2009-2010 környékén kezdték kivonni (A nemzeti gárdánál gondolom azért még előfordul), és értem is, hogy miért. Bár szerintem nem haltak volna bele hogyha a kor színvonalához igazítják nem csak színben meg tépőzárazásban, hanem új zsebekkel meg a meglévők átalakításával. Tadam! Oszt kész is mondjuk az M12 vagy valami más fantázianévvel ellátott kabát. Én pl ötvöztem volna a Smockkal, hibridbe.
Amúgy túrázásra se rossz, persze okosan kell aláöltözni ha nem akarod a bélését használni.
Egyébként ugyanez a véleményem a nadrágjáról, na azt meg pláne nem lett volna nehéz picit variálni.

Amúgy meg tudjuk jól, hogy Rambo ezt hordta, ha pedig ő hordott ilyet, akkor aki kemény akar lenni, az is ilyet visel :D.

@joni firpo:

Igen erre gondoltam. Ez a 65ös rendszer ha jól nevezem nevén. Amit fentebb linkeltem, abba már benne van a Gore párka is de még a régi bélések és az M65ös is. Úgy tudom, hogy azt a rendszert nevezik Gen 1-nek, bár szerintem ez attól függ, hogy honnan nézzük, mert ha az 50-es évektől, akkor nekem az a gen 1. Mindegy, majd kiokosítotok.

Unio 2015.07.30. 10:10:30

@Unio: A rajzon nem fíld dzseket van, tévedtem.

joni firpo 2015.07.30. 10:50:12

@Unio: Az általad küldött rajzon számomra csak a 4. (2. sor első) kép nem világos. (És igen, M65-ös azon már nincs.) Bár, ha ezt a másik, szöveggel is ellátott rajzot nézzük:

olive-drab.com/images/ecwcs_chart_800_01.jpg

Akkor úgy tűnik, hogy a Gen.1. ECWCS-be még belekombinálták az M-65-ös rendszer nylonbélését is, ami nekem elég furcsának tűnik, mert ha azt még rávették a "medve-ruhára" (Gen.1. fleece liner, ez itt ni: ecx.images-amazon.com/images/I/41v-tSHNJ1L._UX342_.jpg), az már elég durva kombináció, amolyan Michelin-baba - de elképzelhető, hogy Alaszkában esetleg szükség volt rá.

Unio 2015.07.30. 11:14:56

@joni firpo: Nekem is érdekes ez az egész. A képet innen csentem:

ciehub.info/clothing/CW/ECWCS.html

Igen, így már elég pufi fánk lesz a viselője. Én is csak arra tudok gondolni, hogy Alaszka miatt használhatták így.
A második linked sajnos nem jó, de kb ilyen (segítsünk a passzív és lusta kommentelőknek :D):

armyuniverse.com/images/groupimages/9778-9980.jpg

Tom Sinner 2015.07.30. 14:35:38

@Unio: A második link legvégéről le kell törölni az írásjelet, hogy a "g" legyen az utolsó és jó is lesz.

Unio 2015.07.30. 14:44:36

@Tom Sinner: Igaz, a zárójel a ludas, kösz ;).

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.07.31. 19:49:21

én viszont szemüveges vagyok (ha nincs épp kontaklencsém), és sildes sapka plusz kapucni nélkül nem vagyok hajlandó létezni esőben... Nem tudom ki próbálta már a szélvédőn lecsurgó esőcseppek között célozni... xD
Meg a kapucni az stílus. Elfedi az arcod, szeretik az arcfelismerő kamerák is. Ne legyetek szemüvegesek :D
www.facebook.com/photo.php?fbid=10205008348072669&set=a.1025071711322.2004160.1361147445&type=1&theater

Tom Sinner 2015.07.31. 20:00:25

@Magyar Harczos (facebook): Én már nem vagyok az! :P (egész életemben az voltam)

Unio 2015.07.31. 20:35:25

@joni firpo: Köszönöm. Javítom magam, akkor amit én linkeltem inkább gen 2-3 mint 1, jelentős eltérések vannak köztük.

recon71 2015.07.31. 21:16:17

@Magyar Harczos (facebook): Próbáltál már esővédő kalapot vagy kalapra húzható esővédő akármit? Soha többet nem fog hiányozni a kapucni.
De a sisakok nagy része is kiváltja a kapucnit esőben. A sisak alá is vehető napellenzős sapka,ha ilyen problémád van.
De ez különben sem esővédő,hanem szélvédő. :D

recon71 2015.07.31. 21:21:31

@Magyar Harczos (facebook): Jól néz ki a bullpup PKM,csak nem túl sok látszik így ki a kezelőből fedezék fölött tüzelve?

recon71 2015.07.31. 21:48:40

@dudi01: Legalább annyira lehet rá írni,hogy bullpup PKM,mert a PKP is PKM kis módosításokkal. És ez sem PKP,hisz az sem bullpup. De tény,hogy a PKP későbbi és annak a jegyei is felfedezhetőek.

Tom Sinner 2015.08.01. 05:17:44

@gyula0910: Múlt vagy az azt megelőző hónapban voltam kint egy 55-ös túrán, és kb a felétől masszív esőt kaptunk ami szinte végig kísért. Az esővédőmnek a kapucniját nem kellett viselnem, mert kalapvolt a fejemen, és kapaszkodj meg: 2500 ft-os piacos M-Tramp, nem valami különlegesség. Mikor megvettem, már akkor éreztem hogy az anyaga sokkal erősebb, mint a korábbi lencsemintás MFH-snak, és kicsit aggódtam, hogy bele fog rohadni a fejem. A múltheti 30-as kis túrámon jó melegben ezt nem éreztem, de az 55-ösön olyan jól bírta az esőt, hogy abszolút nem éreztem vizesnek a fejem, nem csökkent semennyit a komfortérzetem benne.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.08.01. 14:43:43

@Tom Sinner: ez a kalap ez boonie vagy olyan újabban divatos szélesebb karimájú?

recon71 2015.08.01. 15:28:32

@Tom Sinner: @Magyar Harczos (facebook): Nekem konkrétan eső ellen készült kalapjaim is vannak,most már több is hozzám került az évek alatt.
Mindegyik más valamennyire. Az egyik nagyon boonie kialakítású.

De javaslok valamit! Lehet kapni nagyobb gémkapcsokat,de a kicsi is jó,de a naggyal jobban fog kinézni. Azzal rá lehet csíptetni a hagyományos beázós kalapok tetejére valami vízlepergető anyagot,ha nincs más nejlont és máris az is tökéletesen vízállóvá válik.

Máris nem zavarja semmi a hallást,tökéletesen ki lehet látni és a fej forgatását sem zavarja,mint a csukja.

recon71 2015.09.02. 23:39:26

@Magyar Harczos (facebook): Ma eleredt az eső és nem vittem esőkalapot,így vészmegoldásként a hagyományos dzsungel kalapomat tettem vízállóvá. Javaslom próbáld ki! Szerintem többet nem fogsz kapucnikkal bajlódni.:

www.kepfeltoltes.hu/150902/SDC10037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/150902/SDC10041_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nagyon nem látszik,de a lényeg,hogy nagyobb fajta gémkapcsokkal 1 nejlon van ráfogatva a kalapra körben. Én 1 cipőfűzőt is fűztem át rajtuk,de ez már nem számít,csak nekem így jobban tetszett. A gémkapcsok alatt kicsit összébb van csípetve a nejlon,hogy ne legyen nagyobb a kalapnál.
Akinek van valami lélegző anyaga is erre,persze az inkább azt használja.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.09.04. 19:48:01

@gyula0910: Zacskóval a fejen, na ne viccelj! :D És az álcázás meg szzzupper szpecnazos kinézet hol marad? xD
www.kepfeltoltes.hu/view/150904/szpecnazzzzzzzzzzz____www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/view/150904/sumrak-me_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nekünk szemüvegeseknek kell a hosszú simli (sild) esőben mert a boonienak még alácsap. Meg amúgy nem gyűlik a nyakadba a lecsorgó víz? :)
Most már álcaruhákat hálós fülrészel gyártják, főleg a partizán meg ss mintásakat (ha esetleg jönni akarnál azzal hogy nem hallasz benne jól.) ;)

recon71 2015.09.04. 21:26:39

@Magyar Harczos (facebook): Ezért írtam,hogy ez csak vészmegoldás volt. Akinek van jobban rejtő színű nejlonja vagy valami lélegzőbb anyaga,mint írtam is,az azt tegye rá!

Attól függ milyen kalapot használsz,valamelyiknek kisebb,valamelyiknek nagyobb a karimája. Nekem konkrétan minimum 4 fajta gyári esővédő kalapom is van és én is tényleg a nagyobb karimájúakat szeretem. Minél nagyobb a karima rész,annál erősebb szél sem veri be az esőt. Persze a karima se legyen már irreálisan nagy,mert az meg hülyén néz ki.

A nyakamba sem folyik a víz,mivel a kalap karimája hátul is elvezeti a hátra,amin már van esővédő.

"Zacskóval a fejen, na ne viccelj" Erre csak azt tudom mondani,hogy az ami kalapos rendőrök rendszeresített gyári ilyen zacskót kapnak eső esetére és a városokban is így grasszálnak.

www.uniprouniforms.com/new/user/uploads/small/hats/2116-CLR.jpg

www.dsasd.org/media/products/rain_cover.png

Ha nem nevetséges 1 városban,akkor szerintem 1 erdőben,ahol nem lát senki,tökéletes. Inkább,mint a kényelmetlen csukja.

Én javaslom próbáld ki! Többet nem fogsz esővédő kapucnikkal bajlódni,amik jobban befüllednek,ami alól nem hallasz ki,ami zavarja a kilátást.

recon71 2015.09.04. 21:36:43

@Magyar Harczos (facebook): Pont jó,hogy írtad a hálós fülrészű álcaruhákat,mert nemrég kérdeztem,hogy vannak e ezekkel valakinek tapasztalatai! Esetleg próbáltál ilyet? Leginkább a szúnyogok ellen akarnék 1 ilyet,amennyiben tényleg jók.
Nem melegebbek a kalapnál a csukják?
Mennyire jó,mennyire zavarja a hallást a fülhöz dörzsölődő anyag?
Követi zavarás nélkül a csukja a fejet?
A csukján nem szúrnak át a szúnyogok?
A fület,arcot súroló szúnyoghálón sem szúrnak át?

Amennyiben ilyened van,1 jó tanács! Belülről feketére színezd ki a szem előtti szúnyoghálós részt és sokkal jobb lesz a kilátás!

recon71 2015.09.04. 21:59:23

@Magyar Harczos (facebook): Kihagytam a nagy napellenző negatívumát. Az átlagos baseball sapkák napellenzője már sokszor túl nagy a nagyítós fegyver optikákhoz,mint az ACOG. Nekiütközik célzáskor,nem engedi elég közel a szemet. Ezért is szokták hátra fordítani,de ez 1 csukja alatt nem kivitelezhető.
Ezért is kisebbek az újabb katonai sapkák napellenzői,mint régen. Bár egyes optikákhoz talán még ezek is túl nagyok. Jó kalapoknál viszont meg lehet hajtani úgy a karimát,hogy ne ütközzön bele.

dudi01 2015.09.04. 22:33:39

@gyula0910:

Fényt derítettem arra,hogy miért hordták a késüket a 2.vh-ban a lábszáron az ejtőernyősök.az az oka,hogy ha esetleg fán landoltak akkor egyszerűbb és biztonságosabb volt onnan elővenni a kést mint ha a felsőtestükön vagy az övükön van(az utóbbi két esetben az is előfordulhatott volna,hogy csak a hevederek oldásával férsz a késhez ami nem biztonságos lévén egy fán lógsz).

recon71 2015.09.04. 22:46:52

@dudi01: Ez annyira igaz,hogy 90-91-ben ilyen lábszárra rögzítős késeket hordtak ugrásokkor a mélységi felderítőink.
Emlékeim szerint,ha nem ugrottak,akkor ők sem a lábszáron hordták. Viszont volt olyan időszak,amikor nagyon sok nem ejtőernyős,pl. biztonsági őr is,a lábszáron hordta,mert divat lett.

joni firpo 2015.09.05. 10:45:57

@dudi01: Akkor már praktikusabbnak tűnik a brit és a német megoldás: kés egy speciális combzsebben. Igaz, erre mondhatjátok, hogy az meg nem variálható. Előnye viszont, hogy a felszerelés hátrahagyása esetén is marad nálad legalább egy kés. Balkezesek persze szívnak...

recon71 2015.09.05. 15:19:32

@Magyar Harczos (facebook): Gyári,kalandkalapra húzható nejlonszerűség:

www.grampsleather.com/rain-boonie-details.html

Olvasd el mit írnak,hogy miért jobb! Bár elég szarul néz ki.

Ezek pedig gyári esővédő kalapok:

www.google.hu/search?q=Survival+Solutions+Rain+Boonie&biw=1304&bih=671&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI9pz_3dbexwIVwz8aCh11DAIJ#tbm=isch&q=Waterproof+H2O+Proof+Boonie+Hat&imgrc=_

Ránézésre minimum akkora a karimájuk,mint 1 baseball sapkáé.

recon71 2015.09.05. 15:29:38

@Magyar Harczos (facebook): Már a harmadik dologról bizonyosodott be,hogy nem mi voltunk az elsők akik ilyet kitaláltak,pedig azt hittük még a 90-es években.
Ugyanis,ha jól olvasom,már Vietnamban is használtak esőkalapokat:

www.google.hu/search?q=Vietnam+War+OD+Green+GI+issue+Jungle+Rain+boonie+hat+1968+dated&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI-q761dfexwIVSdIaCh2NZAJ8&biw=1304&bih=671#imgrc=kLLcoroH0TQmIM%3A

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.09.05. 23:27:13

@gyula0910: Köszönöm hogy megosztottad a tapasztalataidat. A kapucni az álcaruhán az én értelmezésemben nem kényelmi dolog (csak az esőpárkán az) hanem olyasmi ami ha 1 százalékkal növeli a túlélési esélyeket (észlelésed)akkor már volt értelme. Ami engem illet én (ha nem esik)akkor is megszállotja vagyok a kapucnis (csukjás) álcázásnak, mivel mobil és a tapasztalataim szerint 30 százalékkal növeli az álcázást, és egy mozdulattal kiiktatható. Például ha bemész a szomszéd faluba valami ennivalóért vagy kérdezősködni álcafestékkel totál lekent fejjel, hogy "Csókolom osztán látott és mostanában erre idegeneket"? valószínűleg azt a választ kapom, hogy "Hát fiam te is elég bizalmatlanul festesz!" xDD
Jó ötlet ez az esővédő kalap, de pont azt veszi el amiért én csukját hordok: a BDU sapka simlije együtt forgatja a kapucnit az arcommal ha a nyakam elforgatom. A simli beleakad a csukja keretébe. Amúgy is hosszúkés fejem és nyakam van általában kicsi is a legtöbb kapucni.
Amúgy jogos az észrevétel sapka nélkül tényleg problémás lehet de már ezt is "kezelik" zsinór behúzó van homlok részen mint a régi szovjet felderítő álcaruhán, meg ilyenek. Amúgy most varratok kapucnit a boci zubbonyomra... Az lesz ám a hülyeség LOL

recon71 2015.09.06. 05:07:48

@Magyar Harczos (facebook): Egyetértek az ellenzős sapka csuklyához alkalmazásával,én is ezt javaslom mindenkinek,aki csuklyát használ.

Ettől függetlenül én nagyon ellenük vagyok,legesleginkább a sokszor a legfontosabb,a hallás korlátozása miatt. Katonaként soha nem engedték még a nagy hidegben sem a fül letakarását a hallás tökéletes megőrzése érdekében és a tapasztalataim alapján nagyon egyetértek vele. Nem is engedném egyetlen katonámnak sem,hogy csuklyát húzzon lopakodás közben.

A szúnyoghálós fülrészű csuklyákról nem tudok nyilatkozni,de ha az jó,akkor azt lehet engedném.

De arról sem vagyok meggyőződve,hogy a csuklyás fej jobban rejt,mint az oldalt és hátul gyűrt karimájú kalapos. Sőt a kalapok az emberi fej feltűnő kerekségét is megbontják,ha pedig teletűzdeljük növényzettel,akkor meg pláne jobban rejt mindennél.

Ha még katona volnék és mindenképp csuklyát akarna hordani mondjuk 1 katonám,akkor azt csak úgy engedném,hogy a fület ne takarja el. Valahogy így,mint az esővédő csuklyáknál is ahogy javasoltam:

www.kepfeltoltes.hu/150906/5553414131_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Orosz katonáknál meg sokszor láttam csuklyát így hordani,egyértelmű,hogy a hallás megőrzése miatt:

www.kepfeltoltes.hu/150906/2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.09.06. 15:41:44

@Magyar Harczos (facebook): www.kepfeltoltes.hu/150904/szpecnazzzzzzzzzzz____www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyébként ezen a képeden Te vagy? Tetszik a cucc (legalábbis nyárra) és a málha is jól van összeállítva. Ritkán látni ennél a típusnál ilyet.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.09.06. 23:32:40

@gyula0910: Nem, nem én vagyok rajta és azt sem tudom ki az. Netes kép. Valószínűleg német lehet és airsoftos. :)

Tom Sinner 2015.09.07. 06:29:06

@gyula0910: Az én tapasztalataim azok, hogy terepen a kalapos figurát könnyebben kiszúrom, mint azt, aki nem viseli. Jártam már úgy, hogy a csókát messziről észrevettem, de a tűzpárját nem és komolyan idegesített, hogy az hol lehet? A kalaposra hátulról akartam menni, és soha nem nézett arra, ahonnét jöttem, de mivel nem láttam a társát, ez fokozott figyelemre intett.

recon71 2015.09.07. 21:04:43

@Tom Sinner: Biztos,hogy a a kalap miatt szúrtad ki? Nem lehet,hogy az öltözete,a helyzete vagy a mozdulatai miatt volt feltűnőbb a társánál?
Gyűrt karimájú kalapos volt akit kiszúrtál,mert az egyenes karima egyenes vonala szerintem is van,hogy kirí a környezetből? Vagy nem a kalap színei voltak árulkodók?

Elképzelhető,hogy ezt meg a kalap lobbisták találták csak ki,hogy a kalap azért is jó,mert az emberi fej környezetből kitűnő kerekségét elfedi?

Ha ez nem igaz,akkor 1 előny levonva.

1 biztos,hogy növényzettel helyesen megtűzdelve tökéletes tud lenni 1 mozdulatlan emberen.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.09.07. 22:32:07

@gyula0910: Nézd én megértem amit mondasz de a hallással nekem még nem volt problémám (pláne hálós fülrésznél)meg amúgy nekem hallásvizsgálaton azt mondták átlagon felüli a hallásom, mindkét fülemnél hamarabb hallottam meg a sípolást mint az átlag... :)
Ha jól látom a képeken izraeli bélelt kabátot viselsz ami extrául árnyékolja a hangot szerintem. Na meg a gore-tex kapucni is ami szerintem ropog és csörög is ha a sapekhoz ér, de ugyanígy a legtöbb eső vagy korlátozottan esőálló műszálas esővédő kabátok csukjái is sokkal jobban zajolhatnak mint a gyakorló anyagából készült puha vékony kapucni.
Statikus védelem: :D
www.kepfeltoltes.hu/view/150907/recon_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nyáron amikor nagy meleg van én azért hordok széles karimájú kalapot (nem booniet hanem ilyen patentos szélesebb szafarit) hogy rádobjak egy álcaneccet. Kiválóan oldja a nyak fej váll kontúrt. :)

recon71 2015.09.07. 22:46:17

@Magyar Harczos (facebook): Nem azt mondom,hogy rossz a hallásod,de 2 azonos hallású ember közül az hallja meg előbb a másikat,aki füle szabadon van. Ezért volt tilos bármit húzni a fülre katonaságnál főleg terepen és őrségben. És terepen,ez tökéletesen be is igazolódott.

Igaz,az 1 zajos izraeli kabát,de nem találtam más jobb kapucnis katonai holmit otthon,amiben bemutathattam a csukják fül elöli elkötését. Értelem szerűen ez minden csuklyával kivitelezhető és kivitelezendő,amikor fontos,hogy a hallás legyen minél tökéletesebb.

Gondolom Te is voltál már úgy,hogy füleltél,mint az állat,mert szeretted volna meghallani előbb a másikakat? Olyankor is úgy érzed,hogy nem gond a füleden lévő vékony ruhaanyag? Én most nyáron próbálkoztam mindennel a szúnyogok miatt,de még a legvékonyabb ruhaanyag is drasztikusan rontotta a hallást.

A szúnyoghálós fülrészű csuklyákat még nem volt szerencsém kipróbálni,de nagyon szeretném. De azt tudom,ha a szúnyogháló a fülemhez ér,akkor azon már a szúnyog átszúr és amennyiben nem stabilan áll,a súrlódás is kelt annyi zajt amennyit nem szabadna.

Tudom,hogy sok ruhán van csukja,ez most a divat és vésztartalékként is jól jöhet,de terepen és őrségben indokolatlanul viselni életveszélyes.

recon71 2015.09.07. 23:27:37

@Magyar Harczos (facebook): Leginkább azért vagyok kíváncsi a szúnyoghálós csuklyás megoldásra,mert hátha a hibái ellenére is még mindig jobb,mint a többi megoldás.
Ugyanis sokat túrázok 1 folyó közelében,ahol estenként rengeteg a szúnyog. A nyári 40 fok közeli hőmérséklet ilyen területen kegyetlen meleg tud lenni. Ez a kettő együtt nagyon megkeserítheti az amúgy élvezetes tevékenységeket. A kalapra húzott szúnyoghálós megoldás negatívuma,hogy a kalap karimája alatt megreked a felszálló meleg,ha meg feltekerem vagy felhajtom,akkor a szúnyogháló a bőrhöz ér és a szúnyogok átszúrnak. Meglepetésemre a shemagh is minden formában szintén nagyon meleg ilyen páradús területen és a hallást is rontja. Próbáltam mindenféle vékony anyagot használni,hasonlóan a légiósok sapka lepeljéhez és a japánok világháborús sapkájához hasonló módon,de a hallást mindig nagyon lerontották. Még talán a legjobbnak az ellenzős sapkára vett necc kendő bizonyult,de ez sem volt messze tökéletes. Na ezért volnék kíváncsi a szúnyoghálós fülrészű csuklyára.

recon71 2015.09.08. 01:26:38

@Magyar Harczos (facebook): Persze van az az eset,hogy én is használok csuklyát,de csak végszükségben,ha nincs nálam jobb a kiváltására. Van az a hideg vagy ha otthon hagytam az eső elleni jobb cuccaim. De csakis,ha nem szükséges a maximálisan jó hallás.

Csak arra akartam felhívni a figyelmet,hogy ahol fontos a hallás,lopakodás közben vagy őrségben,ezek hátrányosak más hallást nem korlátozó megoldásokkal szemben.
Lehet a világ legélesebb hallásúja a felderítőm,akkor is nagyon kiakasztana,ha 1 ici picivel is korlátozná ezt a képességét és ezzel csökkentené akár csak ennyivel is a túlélési esélyünket.

Te sem örülnél,ha az életed a tét,hogy az elöl lévő 1 erdőben -vagy amikor alszol és ő őrködik- nem 100%-osan hall vagy csak 90.

Tom Sinner 2015.09.08. 16:02:07

@gyula0910: A ruházata teljesen jó volt az adott terephez, a kalapját vettem először észre, ahogy azzal nézett jobbra-balra. Sima dzsungelkalapot viselt, nem volt egyenes a karimája, de olyan béna sem, mint a honvédségié.

Korábban kérdés volt úgy látom, milyen a kalapom. Sima piacos (M-Tramp) boonie az. Hétvégén 5 órán keresztül szakadt az eső, én meg túráztam benne. Teljesen szétázott, de nem rombolta a komfortérzetemet most sem.
1drv.ms/1KKycnn

recon71 2015.09.08. 16:35:33

@Tom Sinner: "ahogy azzal nézett jobbra-balra"

Nem lehet,hogy a mozgás hívta fel a figyelmed,nem a kalap formája? Ha mozdulatlan lett volna,akkor is feltűnőbb lett volna?
Ettől függetlenül 1 kerek fej jobbra-balra nézése tényleg kisebb feltűnést okoz a kisebbsége okán. Kisebb változást okoz a környezetben.

Egyébként az izraeliek sisakra húzandó hatalmas akármije (be nem ugrik a neve) is így működik. 1 mozdulatlan emberen jobban rejt,mert a sisak kirívó kerekségét eltakarja,de a nagyobb mérete miatt,mozdulva meg sokkal feltűnőbb.

A képet nem tölti be. Én is volt,hogy sima kalapban voltam esőben,de 1 idő után már fáztam az átázás miatt és piszkosul zavart,hogy nem láttam a szemembe csorgó esőtől,valamint,hogy a nyakamon át befolyt a ruhámba. De a saját kalapjaim között is van anyag különbség. Valamelyik kicsit vízlepergető,valamelyik meg issza a vizet.

recon71 2015.09.08. 16:46:57

Mielőtt valaki írná,hogy a csuklyát sokat lehetett látni a 80-as években is használni a katonákon,még sisakra húzva is! Az azért volt mert nem volt se kalap,se sisakhuzat és valahogy álcázni kellett a fejet. Esetenként az álcázatlan fej nagyobb veszélyforrást jelentett,mint a csökkentett hallás. Főleg ahol nagyobb volt a látótávolság,mint a halló. Lehetett mérgelődni,hogy most nem vagyunk feltűnők,de rosszabbul hallunk,vagy fordítva.

Most viszont vannak kalapok,sisakhuzatok és egyebek,amik a fejet is álcázzák és a hallást sem rontják le.

Tom Sinner 2015.09.08. 17:48:36

@gyula0910: Nálam működik, de olyan képet illesztettem be, amit te már láttál, talán csak Harczos számára lenne érdekes. Kalappal és mozgással feltűnő volt nagyon, abszolút mozdulatlanságban meg nem sokáig tud lenni egy ember, főleg ha tudja, hogy vadásznak rá és mivel párban van, megfelelő fogadtatásban kívánja részesíteni azt. Különben mozdulatlanul is kiszúrtam volna lehet. Az izraeliek "szakácssapkája" sohasem gyűrődik ugyanúgy, az ember szeme szerintem nem tud úgy ráállni mint egy kalapéra, nézzen ki akárhogy a karimája.

recon71 2015.09.08. 21:41:06

@Tom Sinner: Azért van aki nagyon sokáig meg tud lenni hirtelen mozdulatok nélkül. A mesterlövészeknél ez pl. alap. Van 1 könyv amiben megtörtént eseteket mesélnek el a veteránok több háborúból Dőbbenet mit ki nem bírniuk mozdulatlanul. Se WC,se víz egész idő alatt,de ez a túlélésükhöz szükséges.

De az is tény,hogy az átlag katona nem bír lassan mozogni. Erről az a katonaélményem jut eszembe 2008-ból,mikor az volt a feladatunk,hogy lesállás biztosító helyet keressünk a kijelölt kis területen belül és próbáljuk leálcázni magunk. Erre csak perceink voltak. Ez annyira sikerült,hogy már szidtak minket,hogy ez a 2 barom biztos eltévedt,már a fenyítésünk volt a terítéken és indultak volna vissza. Csak akkor vettek észre minket,mikor ezért elkezdtünk integetni tőlük pár méterre. Akkor a nap végén ki is emelték,mert még nem nagyon találkoztak ilyennel. De azt is el kell mondanom,hogy végig beszéltem,súgtam a társamhoz -pedig azt sem szabadna- hogy "Ne mozdulj!Lassabban mozogj!Ne mozogj!Állj le! Stb.". Csak így sikerült. Egyszerűen nem tudott még így sem elég lassan mozogni. Hihetetlen,hogy erre nem kaptak kiképzést. Egyébként ő 1 nagyon jó katona volt,nagyon jó rajpk.. Le a kalappal előtte. Viszont ebből is látszik,hogy nem lehet jó mindenki mindenben,nem érthet mindenki mindenhez.

Nyári szórakozása a családom gyerek tagjainak,hogy 1-et 1 kis területen belül pár perc alatt leálcázok és a többieknek meg kell keresni. Hihetetlen jól szoktak sikerülni ezek leálcázások. Minden esetben kalap van a fejükön. Ha érdekel kereshetek majd képeket,mert lefényképeztük,hogy vajon megtalálják e őket a haverjaik. Talán meg vannak valahol azok a képek.
Szóval,ha valaki lebukik a kalap miatt,az nem a kalap hibája,hanem annak aki hordja.

Tom Sinner 2015.09.09. 06:27:38

@gyula0910: Oké, tegyél fel képeket róla, de nekem akkor is az a véleményem, hogy a kalap egy viszonylag nagy és jól felismerhető felület.

recon71 2015.09.09. 23:57:16

@Tom Sinner: Egyébként a kalapokat nem csak 1 féle képp lehet hordani. Valakik így csökkentik le a méretét:

www.lightdragoons.org/pages/cache/multithumb_thumbs/b_0_0_0_10_media_library_images_monthly_2015_08_1_e52237ee076f2ff8086cb1ebf6505688.jpg

Valakik így:

www.marsandminerva.co.uk/images/content/history/joeLock_borneo.jpg

De a 2 oldalt felcsavarás is elterjedt. Attól is jelentősen csökken a felülete.

De 1-2 típus alapban sem sokkal nagyobb felületet ad,mint 1 csuklya:

3.bp.blogspot.com/-rYeCEbQGsME/VEioNiX_B2I/AAAAAAAAKUI/ZPtu6GyLXAk/s1600/2.JPG

A saját képekre kell 1-2 nap,hogy újra megkeressem. Talán meglesznek.

recon71 2015.09.10. 01:43:01

@Tom Sinner: Az izraeliek "szakácssapkája" szerintem meg 90%-ban nagyon hasonlóan gomba formára gyűrődik. Az aztán többszöröse a kalap felületének. De az is igaz,hogy Izrael általában nem erdős terület. Viszont a bokrosaikban is használják.:

www.blog.standforisrael.org/wp-content/uploads/2014/07/14538979668_5a66b81bfe_k.jpg

www.kabobfest.com/wp-content/uploads/2012/03/idf101.png

A lényeg,nem mindig hátrány a nagyobb felület. A kirívó kerekséget,mint az emberi fej vagy a sisak,mindig jó megváltoztatni.

recon71 2015.09.10. 22:44:45

@Tom Sinner: Megtaláltam a képeket! Van 1 rakással,de nem tudom mennyire jók a témánkhoz! Mert mint ahogy álcázni is kell,részleges növényzet takarás mögött lévőről készültek. De szerintem arra jók,hogy megmutassák,hogy amit ki lehet szúrni,azok a kerek részek. Mert ezeken is a kerek tető az ami kivehető. A kerek dolgok ritkábban olvadnak bele a tájba. Ha csak csuklya van az emberen,akkor az 1 nagyobb összefüggő fejméretű kerekséget ad,ezért még kivehetőbb. Itt meg csak a tető harmad annyi kereksége,köszönhetően a kerekséget már megtörő karimának.

Próbáltam olyanokat keresni,amiken lebuktatja valami a srácot.

www.kepfeltoltes.hu/150910/kerek_tet___s_a_sr_c_keze_l_tszik_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/150910/keresd_a_fegyver_optik_t_akkor_m_r_kivehet__a_kalap_kerek_tet__is_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.09.18. 02:29:10

@Magyar Harczos (facebook):
@Jeffrey Spender:-nek köszönhetően véletlenül találtam képeket arról a csuklya megoldásról amit javasoltam! Ezek szerint mások is használják ezt a módszert.

www.coldskills.com/pub_images/original/T307561679-C_2893.jpg

www.coldskills.com/pub_images/large/CPA-08-Jacket-Hood_1459.jpg

www.coldskills.com/pub_images/original/T-30755-0686-I_1903.jpg

recon71 2015.09.18. 02:34:14

A kabát típusa:

www.coldskills.com/en-GB/field-jacket-cpa08-mt-p-857-c-284.aspx

Üzenem azoknak akikkel már réges rég óta vitatkozom erről a csuklya elkötési javaslatomról,hogy még mindig annak tartják,hogy már a svéd M90 kabát gyártói is így ajánlják a terméküket!

Aki tudja,fordítsa már le,hogy gyárilag ilyen elkötéssel rendelkezik vagy csak így javasolják hordani?

Már csak az érdekelne,hogy olvassák a blogot és ellopták a javaslatom vagy csak ők is ugyanazt kísérletezték ki? :D
Vajon mióta használják ezt így? Előbb,mint mi? Mi már a 90-es években alkalmaztuk,de mindenki hülyeségnek tartotta,"mert ha jó lenne,akkor már nyugaton is alkalmaznák".

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.09.29. 20:44:38

@gyula0910: A fül szabadonhagyásáról engem meggyőztél, de győzd meg őket is:
www.facebook.com/RussVad/photos/ms.c.eJw9zFESADEEA9Ab7dBocP~_LrW6X8fVIUAOezoCoGB6Wa7YlvVZtKoFazf062lF9If68cR3v7ePzby1r4~;QjZXzvaMftz7~;88jH9~;PLqL6iiJxs~-.bps.a.355378101267879.1073741963.267801406692216/618379768301043/?type=3&theater

Nézd szerintem vannak dolgok amik oroszosak és vannak dolgok amik nátósak. A kapucni jellegzetesen nem nátós dolog. (Ma már.) Vannak műveletek ahol nem álcafestékezhetsz. De legalább a "civil" szemek elől el kell tudnod rejtőzni.
Én nem balaklavázhatok mert szemüveges vagyok, maximum csősál. Láttam már arcokat akik képesek voltak balaklavát viselni, aztán a helyzet szülte hogy amiben egész nap futkostak gond nélkül egyszer csak totál bepárásodott. BDU sapkát viszont mindig hordok. Ha a képeken látható módon viselném a kalapot esőben, az olyan mint ha te ablaktörlő nélkül vezetsz szakadó esőben.
Amúgy LOL. Az a kabát 160 ezer forintba kerül? xDD

recon71 2015.09.29. 22:28:39

@Magyar Harczos (facebook): Én is tudom,hogy 10-ből 9 ember nem teszi szabaddá a fülét amikor kéne,attól még szerintem egyértelmű,hogy minél jobban látsz,annál jobb. Minél jobban hallasz,annál jobb! Ha az ember élete esetenként ezen múlhat,akkor meg pláne! Vagy szerinted nem?

Az,hogy a képen csuklyát viselnek,nem jelenti azt,hogy az a legjobb megoldás.
- lehet nincs arra terepre jobb fejfedőjük. A magyar katonák sem azért hordanak horvát málhamellényt,mert a legjobb,hanem mert nincs nekik jobb.
- lehet,hogy nem tudják,hogy van olyan megoldás ami a hallást sem rontja.
- lehet nem jöttek még rá,hogy hogyan kössék el a fülük elől a csuklyát. Mi is így hordtuk amíg rá nem jöttünk hogyan kössük el.
- lehet a reklámban ezt látták és ezért erőltetik,mi is ezt tettük 1 csomó mindennel.
- lehet csak az a helyzet,mint 1 katonatársamnál aki a divatos símaszkjában akart kijönni terepre. Csak nagy nehezen tudták lebeszélni róla-nem én-,hogy ne abban jöjjön,mert nem előnyös. Rontja a hallást és bele is rohad a feje az arc befestéshez képest.

De mint írtam,én is használnám a csuklyát és más hallást korlátozót is,ha kisebb a hallás miatti hátrány,mint a rejtés miatti előny. Magyarán,ha nem volna jobb fejfedőm.

Azt viszont nem értem,ha ugyanakkora a karimája a kalapnak vagy még nagyobb,mint a BDU sapkádé,akkor az miért "olyan mint ha te ablaktörlő nélkül vezetsz szakadó esőben"? Mitől esik be alá jobban az eső? Mitől esik be a nagyobb esernyő alá jobban,mint a kicsi és hiányos esernyő alá?


süti beállítások módosítása