Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (5) firefighters (8) fire engine (3) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (7) tűzoltók (2) tűzoltóság (17) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Gurkha Molle II nagy zsák

2015.06.29. 08:34 :: Combat Gear Admin

10506887_966546816699429_2496958094288370586_o.jpgJelenleg a magyar hadsereg felszerelésének utolsó itthon tervezett és előállított darabja, a felderítők számára tervezett zsák volt. Néhányan sokáig hitték, talán még most is hiszik, hogy a Gurkha lesz a következő, hisz használ egy MH logót.

1523819_966546850032759_7315090015432806226_o.jpgNa most ez így ebben a formában nem igaz, de egy elég trendi húzás volt a logó használata, amiben én például nem tudnám azonosítani az MH-t. Azt is jobb előre tisztázni, hogy a Gurkha és az M-Tramp édestestvérek, amik a szolnoki Reintex márkái.

Maga a zsák egy korábbi M-Tramp másolata, és leginkább csak a terepszínű anyagában tér el. Korábban egyébként „boci”-ra hajazó mintában is elkészítették.

10479670_966546843366093_3196677957730517196_o.jpgA zsák oldalán több sorban Molle rögzítési pontokat alakítottak ki. A probléma ezekkel, hogy egyrészt a heveder anyaga vékony és könnyen „gyűrődik”, másrészről az oszlopok szélessége nem egységes, és a szélsőkbe gyakorlatilag nem lehet belefűzni a célzsebeket.

11110168_966546820032762_995367353411971361_o.jpgA vállpántok vékonyak és ráadásul túl közel vannak egymáshoz, tehát elég könnyen tudják az ember nyakát vágni. Gondolhatnánk, hogy akkor védőmellénnyel viselve biztos jobb a helyzet, de sajnos nem. A derékpántok igen nagy hátránya, hogy becsatolt állapotukban nem lehet őket méretre húzni.

A másik problémám, hogy a rövidek is, mivel akárhogy próbáltam beállítani, hónaljba folyamatosan nyomtak a csatok. A pántokon található D gyűrűket sem tudtam a Camelbak-el kényelmesen használni, viszont a vízszintes pántal lehet rögzíteni.

1267382_966546856699425_5191671820841130744_o.jpgA felső kompressziós pántok közös hevederei a vállpántok felső részén lévő heveder feszítőkbe futnak be. A zsák felső részén található még egy vastagabb hord fogantyú is.

11292752_966547346699376_123011885_n.jpgMíg az oldalsó kompressziós pántoknak a végét levarrták, a felsőkről ez nem mondható el. Ennek következtében a heveder ezekből könnyen kitud csúszni.

11292752_966547346699376_123011885_n.jpgFelül található még a camelbak ivócsöve számára egy kivezető nyílás is, de ez azon felül, hogy túl kicsi, még rendes kivágás se található rajta. Persze ez némi utómunkával megoldható.

11651208_966547356699375_1774510385_n.jpgA felső heveder elméletileg használható külső teher rögzítésére is, bár ezt célszerűbb lett volna alul kialakítani, illetve mivel a hevederek könnyen kicsúszhatnak én nem használnám ilyen módon.

11655245_966547353366042_1389988935_n.jpgA zsák anyagában látható az MH logó is, de a betűket leszámítva engem ez inkább egy MN logóra emlékeztet. Mindenesetre jó húzás volt, mivel sok helyről hallottam a következő felkiáltást: „hiszen benne van az MH logója!”.

11651214_966547366699374_2008700533_n.jpgA fő rekeszben nincs elválasztás, egy felülről nyitott zseb található a víztartály vagy akár a rádió számára, bár az utóbbi használata kicsit körülményes, mivel nincs külön nyílás a kézibeszélő és az antenna számára.

 11655606_966547373366040_1743577388_n.jpgMivel a zsák anyaga nem vízálló, ezért belülről körbe kapott egy plusz vízálló bevonatot. Ez mind a fő, mind a külső rekeszben megtalálható.

1654973_966547103366067_8533502618863712805_o.jpgA felhasznált villámzárak mindkét rekesznél két kocsisak, és rejtettek. A fedő réteg valamennyire elősegíti a vízállóságukat is. Viszont elég könnyen deformálódnak.

11652102_966547383366039_1626872593_n.jpgA külső rekeszben szintén egy felülről nyitott elválasztó található. Ez segít egy minimális szinten szétválasztani a felszerelésünket, de hiányolom a belső villámzáras rekeszeket.

11651218_966547396699371_174939126_n.jpgAmi viszont borzasztó puritán lett, az a hát résznek a párnázása. Ez gyakorlatilag kimerül egy pár miliméteres polifoam rétegbe, ami nevetségesen hat a FILBE majd két és fél centiméteres párnázásához képest.

Az egybefüggő hátrész másik hátránya, hogy érezhetően sokkal jobban belelehet izzadni, mint egy modernebb akár hálós, vagy egyszerűen izzadság elvezető kialakítással rendelkező zsákba.

11655130_966547393366038_1452123505_n.jpgAlulról teljesen hiányoznak a vízelvezető nyílások, vagy a külső rögzítési pontok. Egyetlen pozitívuma, hogy belülről vízálló réteg borítja, így nem kell tartani attól, hogy beázna.

11651214_966547403366037_325775777_n.jpgA színéről sokáig lehetne vitatkozni, és sajnos a képek sem adják vissza megfelelően a különbséget, de ami nagyon világít azok a homokszínű foltok, illetve egy eredetivel összehasonlítva egyszerűen erősebbek a színei.

Finoman szólva nem nyerte el a tetszésemet, és rövidtávon is kényelmetlennek találtam. Ár-érték arányban objektívan gondolkodva viszont majd harmad annyiba kerül mint egy használható assault pack.

A zsákért köszönet Magyari Róbertnek!


66 komment

Címkék: magyar hungary hungarian assault gurkha molle molle ii multicam assault pack

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr827581810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

durczás 2015.06.29. 12:35:51

a régebbi kiadású Camelbak BFM másolata... magyarosch/kínyai kiadásban

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.06.29. 13:35:00

Az van, hogy én láttam Camelbak zsákokat, és nem nagyon tudom ezt azok másolatának tekinteni :)

joni firpo 2015.06.29. 14:24:39

A RTX azért találta ki jól a logó-használatot, mert ugye ez nem a MH hivatalos emblémája, de mégis vonzóbbá teszi a terméket (már akinek).

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.06.29. 14:39:25

@joni firpo: Erre céloztam. Illetve alapesetben ugye, az lehetett a terv, hogy az MTRAMP-től elkülönítsék a márkát.

recon71 2015.06.29. 15:30:21

"A derékpántok igen nagy hátránya, hogy becsatolt állapotukban nem lehet őket méretre húzni"

Túl erős anyagú a derékheveder?

Tom Sinner 2015.06.29. 15:46:26

"Azt is jobb előre tisztázni, hogy a Gurkha és az M-Tramp édestestvérek, amik a szolnoki Reintex márkái." - már ezért megérte feljönnöm! Azt hittem, az M-Tramp egy a sok csing-csung márka közül. Kezdetben csodálkoztam is, hogy mi módon készülhet a termékeik egy része boci mintával, de azért ez egy kicsit jól esett a nemzeti önérzetemnek. Utána valahol írtátok, hogy a Reintex megrendelésére készült így. Akkor simán azt hittem, hogy Pong Ping megkapta tőlünk a megrendelést Kínában, ők meg legyártották. Akkor ez most hogy van? Van nekik kínában két gyáruk? De akkor a Gurkhával mi a helyzet? Azok is odakint készülnek? Meg akkor minek két márka, ha ez sem próbál hatni a már fentebb említett nemzeti önérzetre? Simán lehetett volna mondjuk Hussar a neve, ha ciki a magyar, meg gyárthatnának normálisabb minőségben, mint M-Trampék, mert amennyire lejött nekem, a cuccaikat másért nem érdemes venni, csak a +1 geardo pont ért. De ha meg az kell, akkor megveszem az airsoftcentrumos gagyit a Gurkhák töredékéért.

krisss93 2015.06.29. 15:52:15

Kiadják csing csungéknak megrendelésre. A ghurka gyakorlókat konkrétan indiában gyártották a honvédségnek.

joni firpo 2015.06.29. 16:22:31

@krisss93: Már te is kezded? NEM, NEM a Honvédségnek gyártották, csak gyártották és aztán a Bercsényi megvette magának. Ne keltsük itt a legendákat, ha nem muszáj. A legendák maradjanak az érszoftos gírdóknak, akik orizsináltban nyomják.

kondor istván 2015.06.29. 16:40:44

Akartam írni hogy a bercsényisek vettek belőle,de ahogy látom már előkerült a téma.

kondor istván 2015.06.29. 18:59:10

De "hétvégi erdőkerülésre"elmegy?

StPeter 2015.06.29. 20:27:12

Hi! A Camel mintás pólót melyik cég gyártja? :-DD

kondor istván 2015.06.29. 21:40:08

Ugyan ennek a zsáknak van egy m-tramp-es verziója. Külsőre ugyanolyan,minőségben nem tudom hogy mennyire tér el.

kondor istván 2015.06.29. 21:40:43

Mármint az utóbbi kérdés volt.

krisss93 2015.06.29. 21:47:14

Ismerem a sztorit, bocs a pontatlanságért.

estván 2015.06.29. 22:00:24

Azt lehet észrevenni, hogy a termékeken az M-Tramp logót folyamatosan váltja/váltotta le a Gurkha.
Annak idején ez volt a Gold Star tévékkel, videókkal is: a márkanéven maximum mosolyogtunk egyet. Aztán mióta LG emblémát kaptak, hirtelen "menők" lettek :)

Marci Hevesen 2015.06.29. 22:13:56

@kondor istván: Hétvégi erdőkerülésre éppen elmegy. Én elsősorban vadászatra használom, ahol nincs rajtam egész nap a zsák, viszont jól jön, hogy terepszínű (bár nem pont 100% MultiCam, ahogy a cikkben is említve volt). Túrázásra viszont már nem annyira jó, mert nem olyan kényelmes, illetve bele is lehet izzadni. Egy napos túrát éppen ki lehet benne bírni (bár egy napra lehet, hogy nem is kell ekkora zsák), több napos túrára inkább van egy másik, hasonló árszínvonalú M-Trampes táskám, ami kényelmesebb (M-Tramp B03 néven fut, 30 l-es).

Unio 2015.06.30. 18:18:01

Azt kell mondjam, hogy sajnos mi is belestünk ebbe a HM logója van benne, és akkor tuti a seregnek van/lesz gyártva hibába. Ez van, de legalább most már tudjuk, hogy mi az igazság. Majd figyelmeztetem ismerőseimet, hogy ez marketing meg gear legend (óóó saját elnevezés, azonnal levédetni!!).

Nem akarom itt védeni a Hurka taktikál de 1: Szerintem a nevet nagyon jól eltalálták, és még ha nem is valami hazait adtak neki, de akkor is jól beleég az ember tudatába + tudjuk jól, hogy a Gurkhák nagyon is faszagyerekek :). Miért a Pentagon Tactical (Görög) márkanév is milyen jól hangzik már, nem?
Most lehet, hogy egyesek anyázni fognak, de többre tartom az ilyen neveket, mint a már sz*rrá lerágott hazai "márkákat": Hunor, Magor, Betyár, Harcos stb, vagy a Gepárd, Turul állatneveket (mintha más állatfajták nem is léteznének a világban a mi szemünkben).
2: Én ami Sturm-Miltec, M-tramp, MFH és Hurka ruhákat tapintottam, hordtam, szagoltam (hurkám még nincs), abból az jön le, hogy anyagra és összerakottságra azért én a hurkát hoznám ki "győztesnek", persze nem vetekszik a nagyon komoly gyártókkal, de ebben a kategóriában a jobb minőséget képviseli, legalábbis amikkel találkoztam.
Hozzáteszem, hogy nálam (nálunk) is felmerült már az átcímkézés gondolata... kiderült, hogy igaz.

Egyébként szerintem a Hurkáért is sokszor pofátlanul sokat kérnek el, néha már-már a Helikonnal vetekszik, írom ezt úgy, hogy nekem jópár Helikon cucc bejön, de azok az árak.....

Unio 2015.06.30. 18:30:49

Úgy látszik ez ma nem az én napom MH és nem HM, plusz nem RTXes bérkommentelő vagyok :D.

Tom Sinner 2015.06.30. 19:04:58

@Unio: "2: Én ami Sturm-Miltec, M-tramp, MFH és Hurka ruhákat tapintottam, hordtam, szagoltam (hurkám még nincs), abból az jön le, hogy anyagra és összerakottságra azért én a hurkát hoznám ki "győztesnek"" (...) "Egyébként szerintem a Hurkáért is sokszor pofátlanul sokat kérnek el"
Itt a lényeg, pont az általad felsorolt márkákkal játszik egy ligában, de ahhoz képest jócskán túlárazzák a termékeiket. Az meg hogy benne van az MH logó reklámfogásból, számomra még ellenszenvessé is teszi a márkát pedig már a fentebb említettek miatt is szinte biztos, hogy nem lesz tőlük semmim.

Unio 2015.06.30. 19:31:10

@Tom Sinner: Ha nem nézem az árát, akkor sokszor veri a felsoroltakat, viszont mivel azt is nézni kell így már igen, eléggé lehúzó az egész. Én nem tudom, hogy ezt a logót most valaki ott tudatosan, reklámfogásból kapcsolta össze a MH-val és még el is kezdte terjeszteni a hazugságot, hogy a seregnek jóváhagyott cucc, vagy tök véletlen az egész és valamelyik agyhalott földink kezdet el kamu elméleteket gyártani csak, hogy okosabbnak tűnjön a többitől.
Persze akárhogy is nézzük mind a kettő enyhén szólva is szemétség.

És akkor a bocimintás M65ös kabátról ne is beszéljünk, oda is köthető egy érdekes sztori. Állítólag ezekkel akarták régen megkörnyékezni a honvédséget, hogy rendszeresítsék a mikádók helyett. A poén az, hogy ezek a hibrid M65ösök olyan ótvar sz*r anyagösszetételűek, hogy semmivel se lett volna előrébb vele a sereg, persze ha igaz a történet. Mondjuk az már más tészta, hogy a fostos mikádótól egy minőségi 50-50%os nyco M65ös kabát kicsi, vagy semmilyen átalakítással is 100x jobb lenne még ma is.

Unio 2015.06.30. 19:33:31

Amúgy azt mondják, hogy a Hurka ingei nem rosszak, bár most ebbe az átcímkézésbe belegondolva lehet, hogy azok eredetileg emtrempek :).

pushup 2015.06.30. 20:00:15

Én csak azt nem értem, hogy csak ezen a blogon kommentek százaiban lett már lefikázva (joggal) az MH által rendszeresített holmi. akkor mi a habos lótüdőért esne bárki hanyat, ha egy cuccon rajta van a logójuk? mert ha az EGA, az más ...

Tom Sinner 2015.06.30. 20:07:21

@pushup: Kb pontosan ezért. Aki nem ért hozzá, úgy van vele, hogy az amerikai katonai szerelésere 1000+ geardo pont jár, míg a magyarra 2, de akkor is jár, és akkor is több, mint egy sima, MH logó nélküli airsoftos vagy akármilyen replika 1 pontja.

recon71 2015.06.30. 21:35:41

Én is pont ezen agyaltam,de látom @pushup: megelőzött. Nálam az van,hogy ha elsőre tetszik is valami,de meglátnám benne azt,hogy "MH",biztos,hogy már nehezebben venném meg. Ez annak köszönhető,hogy az a tapasztalatom,hogy az MH-tól semmi nem jó. Akkor miért pont ez az új cuccuk lenne az? Szerintem az MH logó nélkül többet eladhatnának.

Vity0 2015.06.30. 21:40:25

Köszi Durczás a "Camelbak BFM"-ért, most már legalább tudom milyen hátizsák másolatát másoltunk le az elmúlt héten a feleségemmel közösen! :) Gyakorlatilag szétszedtük a szakadófélben lévő kínai zsákomat és újravarrtuk más/jobb anyagokból, okosabban. A cikket látva nincs okunk szégyenkezni. Nyihaha.

joni firpo 2015.06.30. 22:50:28

@Unio: bocimintás kabát állítólagos környékezése = urban legend a köbön.
Hurka ügyben pedig a RTX komoly dicsőséget és vsz. üzleti hasznot könyvelhet el, végtére is a MH egyik "elit" zászlóalja használja a termékeiket. Ezért is van némi reklámértéke a "MH"- logónak, még ha csak két pontos is.
@gyula0910: ne magadból indulj ki, nem te vagy az átlagos vevőközönség, a tizenéves érdeklődő srácok, akiknek még ma (az internet és a korlátlan beszerzési lehetőségek korában) is számít ha valami "eredeti katonai". A "Gurkha" név gondolom a nemzetközi piacnak is szól, a "Betyár Tactical" nehezen lenne értelmezhető angol nyelven...

recon71 2015.06.30. 23:18:02

@joni firpo: Erre én is gondoltam,de nekem az a tapasztalatom,hogy főleg a nagyon divat multicam szerűsége miatt sokaknak tetszene ez a zsák,de 10-ből 9 biztos,hogy azonnal elállna a vásárlás szándékától,ha meglátja a MH logót,és rájön,hogy ez nem valami nagy híres sztárolt sereg cucca,hanem a mindenki által gagyinak tartott magyaré. Ugyanis még nem találkoztam a MH-et dícsérő emberrel,kivéve a vezetését. Szóval elenyészőnek tartom azok számát akiknél az MH logó értéknövelő tényező.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.01. 07:56:57

@pushup: Mert valamilyen szinten dolgozik a nemzeti öntudat :) És aki kevésbé tájékozott a témában, annak ez eladhatóbb. Persze ezt nem teljesen negatívumként mondom, hiszen melyikünk ne örülne ha az adott témában tényleges magyar sikerrel találkozna, illetve hozzátenném, hogy sokszor reménykedünk már.

Magam részéről ilyen példának említeném a tűzszerész Unimogot, amit viszont tényleg nekünk gyártottak.

@joni firpo: A nemzetközi piacnak is szólhat, bár nem tudom ez mennyire volt a Gurkha terveiben. Én viszont inkább abban látok rációt, hogy egyszerűen szakítani kellett a korábbi márka névvel. Hiszen a rendőrök-katonák mégis csak szívesebben vesznek egy Gurkha-t ami teljesen eltérő kínálattal rendelkezik és új kollekciókat hoz be, mint egy M-Tramp-et. Bár néhol azért bukik ez az elképzelés is. Mindenesetre számomra ez a leglogikusabb.

EMT 2015.07.01. 09:13:11

@durczás: Nem a BFM, hanem a Motherlode.

joni firpo 2015.07.01. 09:14:03

@Combat Gear Admin:
Egyetértek. Persze a RTX üzleti könyveit kellene megnézni, hogy mennyire jött be nekik ez az üzletpolitika. Szvsz. bejött. Világszerte megszokott, hogy egy cég gyárt "felső kategóriás" és olcsó termékeket. Most abba ne menjünk bele, hogy a "Hurka" miért felső kategóriás nálunk. De talán az sem elhanyagolható, hogy egy magyar cég vsz. hiába jönne ki nagyon hájtek (=nagyon drága) termékekkel a piacra, nem lenne rá vásárlóerő.
@gyula0910: Szerintem teljes tévedésben vagy a "vásárlói zöm" szokásait illetően. Azok a girdók, akikre te gondolsz, úgyis netről rendelik az oridzsi cuccaikat, vagy kimazsolázzák az itthoni kínálatból az eredeti nyugati (keleti) katonai termékeket, bármennyibe kerüljenek is. De a military dealerek nem ebből a pár tucat emberből élnek, hanem azokból, akiket egy jól sikerült logóval, egy jó sztorival, néhány jól elhelyezett fotóval meg lehet etetni. Ezért sem értek egyet veled a legendagyártás kérdésében. Lesajnálod ezeket az embereket, miközben adod alájuk a lovat.

durczás 2015.07.01. 09:20:43

@EMT: ooo, igazad van, benéztem/elírtam, pedig direkt kerestem képet hozzá. :-( a mai tanulságom: az önellenőrzés sosem elég jó.

Unio 2015.07.01. 19:12:24

@joni firpo: Szerintem is az, bár nem lepődnék meg ha kicsiny magyarisztánunkban ilyen is megtörténhet.

Tom Sinner 2015.07.01. 20:15:28

@joni firpo: Kíváncsi vagyok, hogy a nemzetközi piacon mennyire lehet sikeres a fentebb már kibeszélt ár/érték aránnyal?

recon71 2015.07.01. 21:45:35

@joni firpo: Én pont fordítva tapasztalom. Ahányszor hasonlóakat árusító helyeken járok,vagy az én holmiimat nézegeti valaki,mindig azt látom,hogy a teljesen hozzánemértők is a nagy neveket keresik. Ha megtetszik nekik valami és kiderül,hogy iraki,horvát vagy más nem nagy név cucca,már nem is foglalkoznak vele. Inkább elviszik a kevésbé tetsző ARMY-s feliratost.
Mit gondolsz,miért bundeswehr mellényként árulják az SADF mellényeket? Mert a laikusoknak az SADF nem mond semmit,de a német cuccokat isteninek gondolja a 99%,így jobban megveszik.
A hozzábbértők meg eleve nem vesznek magyar ilyesmit,ha csak nem gyűjtők.

Még valami! Az én felzsebezett 2008M málhaszerűségem az egyik legtöbbeknek tetsző cuccom,abban fényképezkedik a legtöbb vendégem,de mikor megtudják,hogy az magyar,nem kell senkinek. Se a laikusoknak,se a hozzábbértőknek.

recon71 2015.07.01. 22:08:12

Erről jut eszembe,hogy ha a 2008M-et mondjuk amerikaiak csinálták volna,az FLC-t meg a magyarok,akkor is a az FLC-t istenítené mindenki -aki még nem próbált jobbat- a 2008M helyett? Biztos vagyok,hogy akkor már mindenki meglátná az FLC hibáit és el lenne ájulva a 2008M-től.

recon71 2015.07.02. 16:37:47

Ha már hátizsákokról van szó,valamennyire kapcsolódnak ide a hátizsákhordási megoldások is. Sajna nem emlékszem hol volt már ezekről többször maratoni vitám.

Én állítottam,hogy ez terjedni fog,mert sokszor sokkal jobb,mint az 1 zsákba mindent megoldás. Ők meg arra hivatkoztak,hogy ha jó lenne,akkor az ami SF-et is lehetni így látni,úgyhogy így kizárt!!!
Íme izraeli,ausztrál és ami TGY után már ami SF-et is lefényképeztek így málházni.

soldiersystems.net/2015/06/25/plaid-the-new-choice-for-combat/

Kíváncsi vagyok őt is hülyének tartják e azok akik ezt a megoldást annyira szarnak gondolták,hogy még kipróbálni sem voltak hajlandók? Biztos vagyok,hogy most lesz aki kipróbálja,mert most már ami SF is látható így.

StPeter 2015.07.02. 21:48:42

"Még valami! Az én felzsebezett 2008M málhaszerűségem az egyik legtöbbeknek tetsző cuccom"

200M málha?

recon71 2015.07.02. 22:20:41

@StPeter: Igen. Az én málhám itt a blogon lévő nálam hozzább értők szerint az itt bemutatott 2008M 1 verziója.
Nálam felzsebezve van kiakasztva több más cuccal egyetemben és a legtöbben ezt akasztják le és a flektarn SADF mellényem.
Ezeken a képeken is 1 vendégem fényképeztette le magát,szóval nem én vagyok:

www.kepfeltoltes.hu/141207/4643585381_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

www.kepfeltoltes.hu/141207/2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.07.02. 22:46:33

@StPeter: Félreértettem,azt hittem abban kételkedsz,hogy az egyik legtöbbeknek tetsző cuccom.

Ne érts félre,nem isteníteni akarom a 2008M-et,mert van mit javítani rajta,de az FLC-t sokkal rosszabb konstrukciónak tartom. Az FLC-vel sokkal több bajom van,mégis dicséri a többség (mert amerikai),míg a 2008M-et meg szidja a többség (mert magyar). Ajánlom mindenkinek,hogy ugyanazzal a súllyal pakolja meg mindkettőt és meglátja melyik még mindig a jobb!
Egyszerűen arról van szó,hogy igazságtalannak tartom a 2008M támadásait,miközben az FLC rosszabb,azt mégsem támadják.

Pár dolog amiben jobbnak találtam az FLC-nél:
A 2008M-et legalább nem kell levenni minden állításhoz. Derékra is terhelve nem vág nyakban. Feljebb rakhatók a zsebei elöl úgy,hogy stabilabb marad. Hátul jobban ellenpakolható. Nem ugrálnak annyira elöl a zsebek. Nem áll el a testtől.

recon71 2015.07.02. 23:15:54

@StPeter: Bocs,ha sok mindent összekutyultam,de az elmúlt 1 órában átjáróház volt nálam,nem nagyon tudtam odafigyelni és időm se nagyon volt reagálni! A kapkodásból meg ez lett.

recon71 2015.07.03. 05:11:44

@StPeter: Ismétlem a 2008M-nek is vannak nagy hibái,pl. hogy málhaövvel hordva a nálam kisebbeknek nagy,vagy hogy az oldalállítása fűzős,de ezek ellenére is még mindig össze tudtam úgy állítani (legalábbis az én verziómat),hogy az FLC-nél jobban lehetett benne teljesíteni.

joni firpo 2015.07.03. 08:04:14

@gyula0910: Jó ez a "Fenox" ruha, legalább nem mindig francia CCE-ben fotózkodsz... :-)

rtx 2015.07.03. 15:37:11

Köszönet az újabb cikkért, kritikáért. A cikk észrevételeit nótoltuk.
A kommentes kérdéseket, kritikákat hadd próbáljam meg megválaszolni a Reintex nevében.
Nincs rendszeresítve egyetlen egy Gurkha Tactical termék sem a Magyar Honvédségnél, ígéret sincs rá, és a cégünk sose kommunikálta ezek ellenkezőjét. Vannak az MH-ban megtűrt Gurkha termékek, de a cikkben említett hátizsák nem tartozik közéjük. Remélhetőleg a fentebb látott/kielemzett formában nem is lesz.
A logó használata nem reklámfogás, és nem egy eltitkolt MH-s szerződés szövődménye. Egyszerűbb. Gurkha Tactical márkanév alatt, H6cc (magyar hatszínterep) mintázattal készültek mintatermékek az MH részére. Ruházati termékek és egyéb kiegészítők. Igen, Kínában. Egy új szín, mintázat esetén 10.000 méter a minimum mennyiség, amit a méteráruból meg kell vásárolni. A táskák más alapanyagból készülnek, mint a ruházat, ezért abból is meg kellett venni a 10.000 m-t. Ez ruházat esetében 2.500 uniformist jelent. Táskák esetében 9-11.000 db-ról van szó. MH részéről nincs megrendelés, ígéret, ezért a megvásárolt alapanyagokat fel kell használni valahogy, és a befektetett milliókat vissza kell hozni. Így készült el a fenti hátizsák is.
Régebben valóban M-Tramp név alatt futott, de egy ideje igyekszünk leválasztani a hobbi-military, katonai, taktikai termékeket a Gurkha alá. A Győri Édes jó reggelt, mától Belvita jó reggelt.
A Reintex árképzése titok (gondolom ez nem meglepő), de azt elmondhatom, hogy a Gurkha Tactical és az M-Tramp termékek árképzésében nincs különbség. Tehát nem lesz valami drágább azért, mert Gurkha logó van rajta. A Reintex elsősorban viszonteladókat szolgál ki, és nincs fix kiskereskedői ár meghatározva a termékekre. Így Budapesten ugyanazt a terméket nagy valószínűséggel drágábban kínálják, mint pl. Nyíregyházán.
Remélem sikerült a főbb kérdésekre magyarázatot adnom.

Tom Sinner 2015.07.03. 16:02:26

Egy ugyanilyen hátizsákot az egyik airsoftos ad-vesz csoportban airsoftcentrumos gagyira akarnak cserélni. Úgy látszik, helyén kezelik a dolgot. :D

joni firpo 2015.07.03. 16:30:19

@rtx: Ezért jó, amikor az infó eredeti forrásból jön és nem a népköltés eredménye. A magam részéről köszönöm a tájékoztatást.
Egyetlen kérdésem lenne (ha nem sért üzleti titkot): amikor elfogy a 10 000 m anyag, megszűnik a "Hurka" ruhák gyártása, vagy van annyira sikeres termék, hogy folyamatosan készletben marad?
Az már nyilván üzleti titok és meg sem kérdezem, hogy a 2500 ruhából hány talált eddig gazdára?

rtx 2015.07.03. 16:50:29

Ha elfogy a 10E méternyi MH logós anyag, attól még a Gurkha ruhák, kiegészítők nem szűnnek meg. Mivel ez a terepminta elég népszerű, ezért a következő adagot már nem MH logóval, hanem H6cc felirattal rendeljük majd.

joni firpo 2015.07.03. 18:17:12

@rtx: Ezzel jól feladjátok a leckét a camo-fanoknak és a jövő gyűjtőinek/viselettörténészeinek. Javasolnám egy pár MH-logós ruha "lefagyasztását", 20 év múlva vagyont fognak érni... :-)

recon71 2015.07.03. 23:27:25

@joni firpo: A francia túl meleg ilyenkor,ezt meg a padláson találtam több mással együtt 1 dobozba. Nem is tudtam,hogy van nekem. :D

recon71 2015.07.03. 23:34:07

@rtx: Tetszik a hozzáállásotok! Nem sunnyogtok és megsértődtök,hanem odafigyeltek és próbáltok javítani. Így tovább!

Unio 2015.07.04. 13:36:48

@joni firpo: Sajnos sok kárt képes tenni a pletyka, de azért nem lepődnék meg ha 1-2 igaz lenne.

Megyek gyorsan veszek MH meg Huncamo logós ruhákat vagy 3-4 méretben, elrakom őket gondosan elcsomagolva és majd a nyugdíj kiegészítés meglesz oldva muhahahahaaaa.... :)))

A Hurka taktikál név az Unio korpürésön védelme alatt áll, szóval aki használja annak a büntetés 100e forint kápé fejenként!

Komolyra fordítva szót: Továbbra is tarom magamat ahhoz, hogy a márkanév nagyon jól el lett találva, valamint, hogy a márkán belül van pár jobb minőségű cuccuk, pl "taktikai" ingekről és a polárokról pozitívak a visszajelzések. Bár akik ezeket jelezték, azok nem kifejezetten gear tesztelők, hanem hétköznapi military öltözködésű egyének, vagy legrosszabb esetben divat/érszoft jóskák (tisztelet a kivétel).
Én amikkel találkoztam, azokat összevetve a régi M-Tramp, valamint a Mil-Tec, MHF, és egyéb kínai ismert vagy noname gyártók ruháinak anyagával (vastagság, tapintás stb alapján) strapabíróbbnak tartom (bár mi számít a mai világba annak, hogyha minden szuperhájtektaktikál ruhát csak 6-12 hónap folyamatos nyúzásra terveznek). Az árával továbbra se vagyok megelégedve és erre még jön az is, hogy ilyen-olyan boltok mekkora haszonnal akarnak kijönni az egészből.
Inkább veszek újszerű/használt eredeti katonai ruhákat/felszereléseket, azok még mindig jobban megérik.

Más: Van RTX-s M65ös nadrágom, még a papír címkés verzió. Nem tudom, hogy mióta a nejloncimkés verzió van, azóta változott-e valamit a ruha összetétele, de akik ilyen nadrágokat vettek, azok már annyira nem pozitívak a nacikkal kapcsolatban. Én nem tudom, hogy RTX csak a címkét rakja-e bele vagy, varratja is csájnában, de azért ennek is utána kellene járni, meg elhiszem, hogy az eredeti amcsi olívzöld színt nehéz tartani, de azért meg kellene próbálni, mert találkoztam vagy 3-4 féle színárnyalattal és ha 1 volt csak a közelében az eredetinek. Tudom-tudom ezt a valóságban is nehéz volt tartani, de azért nem egy agysebészet.

Unio 2015.07.04. 13:40:27

@gyula0910: Most egy picit szemét leszek. Honnan gondolod, hogy a főnökség egy része nem anyázott egy sort mikor a cikket és az itt levők kommentjeit olvasták? :D :D

Csak van ott olyan, aki higgadtan tud gondolkodni és bírja a kritikát :).

joni firpo 2015.07.04. 15:40:42

@Unio: Pedig - bármilyen meglepő - a színhelyesség-tartás a modern textilipar egyik legnagyobb rákfenéje. Megrendelsz egy színt, leszállítják. Megrendeled ugyanazt egy év múlva és nem ugyanazt kapod.
Nem kérdés, hogy a használt katonai ruházat általában jobb, mint az ilyen-olyan-akármilyen másolat. Csakhogy ahhoz némi szerencse is kell, hogy kifogd a méretedben, illetve gondolom vannak, akik a civil életben se vennének föl használt ruhát, így airsoftozáshoz stb. se. Márpedig a military shopokat ma már leginkább az airsoftosok tartják el, így nyilván az ő igényeiket kell kiszolgálni.

Unio 2015.07.04. 16:50:19

@joni firpo: Nem vitatkozom, bár azért 1 színt még mindig könnyebb tartani mint 4-5-6-ot.
A méretben is egyetértek, én durván egy évig kerestem a méretembe angol/amcsi kabátokat. Igaz miután megtaláltam, és akinél volt az forrás is lett, szerencsém van. Persze sokaknak ez nem sikerül és ezt is átérzem.
Az, hogy mások nem vennének fel használt ruhát nagy pazarlásra vall. Nem azt mondom, hogy egy agyonfakult/sz*rrá szakadt ruhát is fel kell venni (mert Etiópiában éheznek alapon), de azért sokak nagyon keverik az alig használtat az agyonverttel. Volt olyan fazon aki egy alapból veterán katonai táskán látott körömhegynyi lyuk láttán húzta a száját, holott csak annyit kellett volna csinálni, hogy befoltozza. A táska persze topp állapotba volt, csak a sok szállítástól sérült meg.

Igen, az airsoftosok is, meg a:

-üdv főnök! Én annó mikor soros voltam, akkó volt zsávoly nadrágom de már elhasználódott és kéne új festeni/kőműveskedni stb.
-Mekkora a mérete?
-68-as (sovány vagyok tudom), és a régi, eredetiből kellene!
-De olyat már nem tudok adni, max csak kicsibe, 48asba. Viszont van utángyártott Fett(i)-s 5500-6500-ért.

És itt jön a két embertípus.

1: Óóóóó az nem köll mert túl drága, én azt hittem, hogy 1000Ftért van még originál zsávoly.

2: Akkor azt kérném, jó lesz az munkára.

Valós események alapján, nem egyszer voltam szem és fültanúja.

De visszatérve a M65ös nadrágra. A következő hibák történtek a nejloncímkésekkel:
A varrások/öltések alig bírják, ülepeknél ugyanez a helyzet, egyszerűen elteleportálódik a cérna egy másik dimenzióba mintha egészségügyi cérna lenne.
A másik: Ebbe belelehet kötni, mivel mindenki máshogy mos (sokan iszonyatosan szarul), de olyantól idézek aki azért ért hozzá.
A ruha hamar színét veszti, nem egy-két mosástól, de azért 20-at se bír.

És ezek ugyanúgy érvényesek a BDU-kra is.
Szerintem sorozatonként és minőségbeli eltérés is lehet, van amikor nagy az ingadozás. És akkor a Fos-tec meg MHF cuccait meg se említsem.
MMB-be van olyan nadrágom (színtén M65, bár ez kivételesen jól össze van varrva), hogy a háromszínnyomásos sivatagiból szó szerint hiányzik a zöld, nagyítóval kell keresni, így lett kétszínnyomásos :).

Viszont ismét meg kell jegyeznem, hogy nekem a két (papíros, gondolom régebbi verziójú) RTXes nadrágomnál (kivétel az MMB) nem történt ilyen probléma, bár már a cérnák itt is foszlanak egy picit.
Mondjuk nem mintha az a sz*ros papíros címke lenne a biztosíték arra, hogy ebből még nem fukarták ki az anyagot, bár érdekes módon amelyik ismerősömnek ilyen van azt még nem hallottam panaszkodni. :)

joni firpo 2015.07.04. 19:37:10

@Unio: A fogyasztói társadalom alaptörvénye, hogy minden egyre pocsékabb kivitelben készül. De ezt egy gyártó sosem fogja bevallani. Én sem vallanám be, ha gyártó lennék.
Valahol már taglaltuk, nézz meg vietnami háborús amerikai ruhákat, az anyag már szétkopott, fehérre fakult, de sehol egy felfeslett varrás, egy leszakadt gomb.
Az "ázsiai termelési módnak" ez is ára - egy tál rizsért senki nem fog olyan gondosan varrni, mint sok száz dollárért. Nem tudom emlékszel-e a Propper "Assembled in Dominican Republic/Mexico stb." termékeire. Harmadával-felével olcsóbb volt, mint az eredeti, pedig ugyanabból az anyagból készült. Csak éppen olcsóbbért varrták össze és emiatt mégis kicsit gyöngébb minőségű lett.

A "sokér' nem kell" vásárlói réteg szorítja ki a vándorló military-árusokat a piacról, helyükbe a használt német munkaruhások jönnek. Így változik a vidék népviselete zőőőd gyakorlóról Audi-szerelőre.

DCU-ban zöld szín? De hát abban nincs is zöld, gyárilag se.

joni firpo 2015.07.04. 19:43:35

@joni firpo: Bocs, visszavonom, "dark brown, pale green, beige" - mégis van benne zöld.

estván 2015.07.05. 00:25:50

@joni firpo: Igen, az a choco chip volt, ami (6 színe ellenére) egy fikarcnyi zöldet se tartalmazott ;)

Unio 2015.07.05. 19:43:11

@joni firpo: Épp ez a baj, hogy mindent (sokszor direkt) pocsékabbra csinálnak, vagy hagynak csinálni. Meg az a baj, hogy nagyon is csak a nyereséget nézik, és persze beadják, hogy jaj akkor csinálunk jobbat, de drágábban mert emelkedett a pamut ára, meg a selyemhernyók besírtak oszt sztrájkolnak gyakori púlszövegekkel.
Nem azt mondom, hogy fillérekért legyen lézerpajzs meg láthatatlan ruha, hanem, hogy korrekt minőség legyen ne csillagászati áron (Erős közepes szint kb).

Ebben csak egyetérteni tudok, igaz még nem vertem szét a nagy nehezen beszerzett trópusi zubbonyomat (és nem is tervezem), de az biztos, hogy anyagból van. Van rajta két lyuk amiket megfoltoztam (egyik a varrásnál), de azt kell, hogy mondjam ezek még szerintem tovább se szakadnának ha így agyonverném a zubbonyt (+ még nem is rip-stop típus).

Nos ez igaz, de ha picit javítanak a körülményeken odaát a gyártók mint pl ha nem is isteni fizetés de emberszámba veszik a munkásokat és nem dolgoztatják agyon őket (nekem nem kell az, hogy már holnap itt legyen a cucc) + még van minőség-ellenőrzés is, akkor talán a végfelhasználók se küldenék el nap-mint nap a halálf*szára őket, vagy jobb esetben nem kapnának vásárlói bojkottot (nyugaton szerencsére ilyen van, idehaza ezt hírből se ismerik).

Rémlik valami a Propperes sztoriról és egyet is értek vele, bár az már más tészta, hogy szerintem ami dél-amerikai varrott ruháikkal találkoztam, azok annyira mérhetetlenül rosszak nem voltak mint amiket mondtak/írtak róluk. Nálam inkább az iszonyatosan gyors fakulás tűnt fel.

Ez a „sokér” dolog meg sajnos nagyon is igaz.

Hát nálam az a pale green nagyon pale pale green, mondhatni ghost pale green :).

recon71 2015.07.05. 22:03:11

@Unio: Igaz! De amit reagáltak,az mindenképp szép. Azt is tehették volna,mint a magyar Fejlesztés emberei anno,hogy felháborodnak,duzzognak,azt hangoztatnák,hogy rajtuk kívül mindenki hülye.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.07.06. 08:17:17

@rtx: Ahogy eddig is, csak a legjobbakat kívánom. Remélem sikerül hasznosítani a tapasztalatokat.

Gyulához csatlakozva pedig, ez a hozzáállás tényleg egyedülálló és dicséretes ide haza.

Pappa01 2015.07.06. 08:42:52

@rtx: pedig jó lenne egy szerződés :D

kondor istván 2015.07.07. 18:44:42

Én akkor jöttem rá hogy tutira nem mh-s, amikor ugyanennek a zsáknak a zöld változatáról olvastam és azt írták rá hogy 7-8 kg a max súly amit elbír. De az előtt abban az illúzióban éltem hogy mivel egy hadsereg is használja, ezért biztosan nem annyira gáz.

krisss93 2015.07.07. 20:13:14

Nekem olyanom van 15 kiló felett viszek vele rendszeresen már két éve, (mtramp) köszöni szépen jól van.

kondor istván 2015.07.09. 14:28:14

@rtx: nekem még van egy kérdésem.
Ugye az M-tramp logós, és a gurkha márkájú termékek között, minőségben nincs külömbség?

rtx 2015.07.10. 07:38:56

@kondor istván: Ha ugyanaz a termék, csak a logó tér el, akkor nincs.


süti beállítások módosítása