Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (2) 2014 (3) 2015 (3) 2015M (3) 2016 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (2) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (5) acs (1) acu (22) adapter (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (1) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (1) álcázás (2) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (3) amerikai (12) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (9) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (1) armored vest (3) armour (1) army (84) armybox (15) assault (6) assault pack (8) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (11) bajonett (1) bakancs (21) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (3) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (18) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (26) british (23) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (6) bulletproof vest (1) bullet proof (1) bullet proof vest (1) bundesheer (1) butt (1) bw (2) caiman (1) camelback (7) camelbak (7) camo (5) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (3) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (3) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (5) chest (2) chestrig (11) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (4) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (3) combat shirt (10) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (32) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (1) croatia (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (1) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (2) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (20) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (5) digitális (4) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (18) dprk (1) drager (1) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecwcs (8) egyenlőség (2) egyenruha (33) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (1) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (1) esk (1) esőkabát (3) esővédő (8) ess (4) észak (2) ételcsomag (4) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (2) fdbp (1) fejada (1) fejadag (14) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (1) firefighters (4) fire engine (1) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (1) flc (5) fleece (5) flora (3) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (10) french (8) frog (4) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (5) gáz (2) gázálarc (9) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (3) german (5) glock (3) gloves (4) golyóálló (4) golyóálló mellény (4) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (5) goretex (3) gore tex (8) gorka (5) gorod (1) görög (2) gránát (8) greek (2) green (7) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (8) harcjármű (2) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (2) hellas (1) helmet (22) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (56) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (8) honvedseg (5) honvédség (55) horvát (3) horvátország (1) hrvatska (1) hsg (1) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (17) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (8) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (16) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (17) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (2) kevlár sisak (1) kezeslábas (1) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (2) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (1) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (4) kulacs zseb (2) különleges (2) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (5) lángálló (1) lb2 (1) LBT (1) lbt (5) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (1) lengyelország (1) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (2) london bridge trading company (2) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (5) magazine pouch (5) magyar (37) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (4) main pack (2) málha (7) málhafelszerelés (8) málhamellény (16) málhaöv (1) málhazsák (3) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (14) medical (4) medic pac (1) medininka (1) melény (1) mellény (45) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (61) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (2) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (36) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (16) múltból (1) multicam (18) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) m 249 (3) nadrág (32) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (8) népviselet (1) nevében (1) new (1) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (3) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (1) ops core (3) őrjárat (2) orosz (59) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (5) orvosi táska (3) orvosi zsák (4) osprey (7) osztrák (5) öte (1) öv (11) P9R (1) pack (29) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (1) páncélozott (1) pantac (1) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (5) patrol pack (6) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (5) platecarrier (5) plate carrier (9) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (1) polár (4) polar (4) polartec (1) polic (1) police (50) polish (2) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (25) predator (1) proof (4) protection (4) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulover (2) pulóver (4) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (2) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (4) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (3) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (54) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (1) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (2) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (7) ruha (1) ruházat (3) russia (10) russian (39) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (3) sf (4) shawn (1) shirt (6) sight (1) sig sauer (2) sisak (21) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (22) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (1) smersh (5) smock (2) softshell (3) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (2) specnaz (5) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (1) svd (1) svéd (5) sweden (3) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (5) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (1) tab (1) tac (1) tactical (9) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (4) tarzan (1) táska (5) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (5) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (25) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (3) tűzoltók (2) tűzoltóság (12) two (1) ubacs (4) ucp (3) új (5) új magyar egyenruha (9) ukrán (2) und (1) uniform (35) urban (1) us (11) usa (11) usmc (48) USMC (4) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (6) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (57) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (1) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (3) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (3) web (1) webbing (2) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (27) zseb (17) zubbony (7) Címkefelhő

Mit rejt egy magyar katona mellénye

2017.12.07. 21:06 :: Combat Gear Admin

lk869505.jpgAkkor lássuk mi kerül egy magyar katona mellényébe. A mellény egyénileg beszerzett, nem „céges” és részletesebben már bemutatásra került itt.

lk869498.jpgA mellényen elől egy tripla tártartó található, amibe tökéletesen elfér a harminc lőszeres AK tár és az M4/M16 családhoz tartozó STANAG tár is. A tártartó egyébként, elméletileg, brit gyártmány és az újabb MTP színben készült, ami nagyon nem is üt el a mellény alapszínétől.

lk869499.jpgJobb oldalon egy Darktac általános célú, vagy „mindenes zseb” és egy rádió zseb került fel. A „mindenes”-be vízálló notesz, toll, kézfertőtlenítő, elemlámpa, fájdalomcsillapító, tartalék hallásvédő, térkép jelmagyarázat és telefonhoz akkumulátortöltő kerül. A rádió zsebbe értelemszerűen a rádió kerül.

lk869500.jpgHátra a Berghaus zsák víztartály zsebe került fel, amit a saját pántjaival és grimlockokkal rögzítettek fel. A zsebbe tökéletesen elfér egy három literes víztartály.

lk869501.jpgBaloldalon látható az elsősegély zseb, mögötte pedig az üres tárak tárolására szolgáló, köznapi néven, „tárdobó” zseb. A zseb fölött kiszúrható a foliage green színű grimlock is.

lk869525.jpgAz elsősegély zseb Warrior gyártmányú, részletesebben itt volt róla szó, és ebbe gyakorlatilag egy IFAK foglal helyet: CAT érszorító, izraeli nyomó kötés, ragtapasz, kötszerek, égési zselé, filctoll, gumikesztyű, naso tubus.

lk869510.jpgAz elsősegély zseb előtt egy további zseb található, mégpedig egy nyitott, „shock cord”-os tártartó. A tártartó zsebbe belefér egy darab harminc lőszeres M4/M16-os STANAG tár, és a rajta lévő pisztolytartó zsebbe egy P9-es vagy Glock tizenhét lőszeres tár.

lk869503.jpgA mellény ezzel a zseb kiosztással, megtöltve, négy harminc lőszeres tárral, rádióval és kemény lövedékálló betéttel 12.5 kg-ot nyom. A zseb kiosztás praktikus, kézre esik, a tömege pedig egyáltalán nem számít soknak.  

A mellényért köszönet Dudi-nak!

Mit rejt egy felderítő mellénye

Mit rejt egy felderítő mellénye (2.)



87 komment

Címkék: magyar honvédség mav mh plate carrier mellény hdf chestrig

A bejegyzés trackback címe:

http://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr8713453485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

recon71 2017.12.07. 21:50:29

Nem néz ki rosszul. Ezzel a súllyal rövid távon még jó is lehet. Így talán még én sem vesződnék a derékra terheléssel,meg a hátrafelé terheléssel.
Viszont,ha nem csak 4 tárat,meg mást is kellene málházni (gránátok,oldalpanel,stb.),akkor már mindenképp.

Ami nem tetszik most sem,az a védőmellény tépőzáras állítás,mert kizárja a hangtalan öltözködést vagy utánállítást terepen. Valamint futás közben nagyon szoktak zavarni a nem megszorítható tartókban,zsebekben lötyögő,zörgő,instabil dolgok is.

A felszerelés gazdája élesben is így és csak ennyi mindennel szeretné felpakolni?

dudi01 2017.12.08. 07:05:37

Tekintve,hogy kéthete már elmondtam,hogy nincs side plate a Honvédségben(és nem meglepő módon azóta sem lett)így az nem fog belekerülni feleslegesen rugózol rajta.

Beat it! 2017.12.08. 07:51:15

Jó cikk, egyenesen hiánypótló oktatási segédlet lehet. Kerüljön be a jobb oldali "Honvédség" menüsorba. Esetleg a zsebek célszerű felszerelésével (elhelyezés, magasság, stb.) ki lehetne egészíteni még.
Ha sikerül szerezni egy múltkor emlegetett Bocskais CB málhamellényt, arról is megérné egy ilyen cikket írni.

joni firpo 2017.12.08. 07:54:19

"... és a rajta lévő pisztolytartó zsebbe" - az pisztolytár-tartó zseb akart lenni, ugye?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.12.08. 08:16:30

@Beat it!: Köszönjük, megpróbálok keríteni ha van rá lehetőség.

Fel is vettem az oldaldobozba.

@joni firpo: Igen, javítottam köszönöm

dudi01 2017.12.08. 08:38:58

@Beat it!:

Azóta már a rádiózseb előre került az eü zseb pedig hátra.

dudi01 2017.12.08. 08:45:37

Szóval úgy néz ki,hogy a bal oldali cummerboundon üres tártartó,dark tactical zseb,a képen a nyitott tárzseb helyén rádió.Elöl van a nyitott tár zseb bal oldalon mellette 2 zárt.A jobb oldalon elöl egy zárt tártartó hátul pedig az eü zseb.

dudi01 2017.12.08. 08:46:21

És lekerült a camel bak meg anpisztolytár tartó.

Tom Sinner 2017.12.08. 09:13:00

@dudi01: Ha egyszer úgy hozná a sors, hogy több tárat vinnél magaddal, sharpshooter zsebeket vegyél. Azokba két AK tár fér.

Arról a bocskais KB mellényről én is szívesen olvasnék egy hosszabb írást.

EMT 2017.12.08. 11:23:44

Csak egy darab betét van benne ("kemény lövedékálló betéttel")?

dudi01 2017.12.08. 13:09:16

@Tom Sinner:
Nem tartanak jól én azt vettem észre bár nem hadználtam sosem!

@EMT:
Két plate van benne soft armour nélkül.Így értette CGA.

dudi01 2017.12.08. 13:10:28

@Tom Sinner:

Egyébként van céges dulpa AK tárzseb.Azt leszámítva,hogy ormótlan teljesen jól használható.

báró Csekonics 2017.12.08. 13:25:39

Tök laikus kérdés: nem kéne nagyobb területet fednie a lövedékálló résznek (mármint, nem akkor lenne _igazán_ értelme egy lövedékálló betétnek)?
OK, értem hogy nem ez az _elsődleges_ szerepe a képeken látható mellénynek, csak ha már van plusz funkció / súly...

dudi01 2017.12.08. 14:07:23

@báró Csekonics:
Nem.A lövedékálló plate a keringési és légzési szervrendszer központját(tüdő,szív )védi mert ha ezek sérülnek akkor marha gyorsan meghalsz.

Tom Sinner 2017.12.08. 18:00:44

@dudi01: Van, aki ilyen elrendezésben használ tripla(!) tárzsebet AK-hoz, igaz csak airsoftban láttam ilyet. Én is kicsit ormótlannak tartom a duplát, na de a triplát azt hogy lehet használni? Akárhova rakod, már mindenhová túl nagy.

dudi01 2017.12.08. 18:13:19

@Tom Sinner:
Azt sehogy nem lehet használni szerintem.Olyat tudok akinek van tripla AK tárzsebe de csak 2 tárat rak bele ő is.

Burgermeister 2017.12.08. 19:19:37

gagyi szar geci,,,el kell mennem a reintexbe hogy legyen vmi normális, szégyen ami a 2015M el is megy...az is egy hulladék fos

dudi01 2017.12.08. 19:37:59

@Burgermeister:

Örülünk a véleményednek de szeretnénk ha kifejtenéd kicsit részletesebben és sokkal érthetőbben.

recon71 2017.12.08. 23:05:02

@dudi01: Ez nem rugózás,csak akkor sem válaszoltál rá. Ezért érdeklődtem megint,ha élesbe kellene felszerelned,akkor sem vennél magadnak a szerinted elhagyhatatlannak oldalpanelekből? Én vennék minden olyat,amiről úgy gondolom,hogy marha nagy szükségem van rá. Vagy ezek szerint már egyetértesz velem,hogy elhagyható? Nincs akkora haszna?

@Tom Sinner: Azokba 3 AK tár is belefér. Az már más kérdés,hogy én is csak kettővel használnám a leginkább. Az AK tárak tényleg túl nagyok a hasonló zsebekhez hármasával. Pedig úgy 10 éve mennyire keresték ezeket sokan. El voltak olvadva,hogy 3 AK tár is belefér. Eszükbe sem jutott,hogy az azért nem lehet úgy stabil meg kényelmes.

recon71 2017.12.08. 23:16:29

@dudi01: Töröm a fejem,hogy nekiálljak e kikeresni azokat is amiket a fejemhez vágtál (és milyen stílusban?),amikor olyat mertem írni,hogy én ha már túl vagyok terhelve,akkor lehet már nem vinnék oldalpanelt,hogy ezzel is csökkentsem a megterhelést! Te meg nagyon nem vagy még túlterhelve össz 4 tárral és 0 gránáttal és mégsem akarsz nagyon beszerezni magadnak.

recon71 2017.12.09. 02:31:58

Jó ideje töröm a fejem és végre eldöntöttem,hogy mégiscsak kijavítom amit írtam,mielőtt valaki félreértené! Kihagytam azt,hogy "esetenként",ezrét úgy lenne helyes,hogy szerintem az oldalpanel esetenként elhagyható. Mint később írtam,ha pl. az ember már túl van terhelve a feladatához képest.

dudi01 2017.12.09. 05:56:51

@recon71:

Nem mert nem szarom a pénzt!Ha adnának használnám.De ezt is leírtam már egyszer azóval megont nem értem miért ragadtál le ennyire.

durczas 2017.12.09. 08:25:10

@recon71: ja, nekem megy nem bírtad leírni a tárak, gránátok darabzámát mikor megkérdeztem.. csak adtál egy képet. Többsöri kérdésre írtál egy olayt, hogy 3 tár is elférhet egy zsebben. Na erre kijött a 24-es darabszám.

Itt meg ezt írod:
"Azokba 3 AK tár is belefér. Az már más kérdés,hogy én is csak kettővel használnám a leginkább. Az AK tárak tényleg túl nagyok a hasonló zsebekhez hármasával. Pedig úgy 10 éve mennyire keresték ezeket sokan. El voltak olvadva,hogy 3 AK tár is belefér. Eszükbe sem jutott,hogy az azért nem lehet úgy stabil meg kényelmes."

Azért remélem felismerted, hogy ellentmondásba kerültél magaddal...

joni firpo 2017.12.09. 10:22:03

@dudi01: Akció előtt ellenőrzik, hogy mindenki beleteszi-e a platet a PC-jébe? Arra lennék kíváncsi, hogy ha laza vagy lusta vagy cipelni és megsérülsz olyan helyen, ahol a plate megvédett volna, de tegyük fel túléled, akkor elmeszelnek?

dudi01 2017.12.09. 10:57:59

@joni firpo:
Fizetni csak akkor fizet bármit is a honvédség ha rendeltetésszerűen használod a kiadott védőfelszereléseket.Ha nem és bajod lesz az biztos,hogy téged is meg a parancsnokaid is előveszik.Egyébként parancsba van adva,hogy mit mikor kell viselni.

joni firpo 2017.12.09. 11:59:43

@dudi01: Kösz! Erre voltam kíváncsi.

recon71 2017.12.09. 16:21:42

@dudi01: Másold már be ide azt a részt ahol azt írtad,hogy hogy vennél!

@durczas: Nézd vissza,szerintem leírtam,válaszoltam rá! Akkor megismétlem,hogy nem nagyon használom annyi tárral amennyi belefér,mert nincs is annyi táram,meg irreális volna annyit pakolni előre.
De abba a konkrét málhába csak a mellkason lévő részbe 16 körül férne,de ha tennék a málhaövre is tárzsebet,akkor meg még 12 minimum. De ennek semmi értelme lenne,mert ez már irreális súly a többivel együtt.

dudi01 2017.12.09. 16:30:49

@recon71:

Az orosz sivatagi felstereléses topik
2017.12.03. 15:13:42-es hozzászólása.

recon71 2017.12.09. 16:42:39

@durczas: Ja tovább is van!? Ha 8 db 3 táras zsebeket teszek azokra a helyekre,akkor neked az nem 24?
És hol az ellentmondás abban amit írtam? Megjósoltam (!!!),hogy belekötsz ebbe,pont ezért fogalmaztam így,hogy újra bemásolhassam majd neked!:

"Azokba 3 AK tár is belefér. Az már más kérdés,hogy én is csak kettővel használnám a leginkább"

Ott van az,hogy LEGINKÁBB!!! Miért leginkább,mert úgy még kényelmesebb és szerintem elől ritkán kell 8 tárnál több és az kettesével is belefér már 4 dupla tártartóba. Talán úgy érthetőbb,hogy használom 3 táras súllyal is -leginkább tesztelésre- ,de ritkán,mert felesleges,közel sem olyan jó,mint csak kettővel zsebenként és az is bőven elég.
Szóval hol is az ellentmondás? Az,hogy valamit több verzióban is használ valaki,még nem ellentmondás. De még az sem,ha a dupla tárast jobbnak találja,mint a 3 tárast zsebenként.

recon71 2017.12.09. 16:52:14

@dudi01: Ott ezt írtad:

"én meg magamnak saját pénzből biztosan nem fogok venni"

Én meg ezt kérdeztem.

"ha élesbe kellene felszerelned,akkor sem vennél magadnak a szerinted elhagyhatatlannak oldalpanelekből?"

Akkor most vennél vagy sem,hisz ki voltál akadva rám amiért azt mertem írni,hogy túlterhelés esetén én lespórolnám a súlyát? Szerintem az életem nem pénz kérdés,ha megment,szerzek rá.

@durczas: Na ez az ellentmondás! Ha én nem veszek felháborító,ha ő nem vesz,már nem az.

dudi01 2017.12.09. 17:12:38

@recon71:

Szerinted a magamnak biztos nem veszek mi a bűbánatot jelent?

Elhiszem,hogy unatkozol de arra kérlek,jogy ennek ellenére ne rugózz már nyilvánvaló dolgokon.

recon71 2017.12.09. 17:23:55

@dudi01: Azért rugózok,mert bosszant,hogy neked nem gond az,amiért nálam fel voltál háborodva.

@durczas: Ez pedig 1 hasonló tárzseb típus,mint amiről beszéltem,hogy nagy sláger volt 2008-9 körül:

az321826.vo.msecnd.net/6296bc8112c245309be1258f3a08eb6a/Images/Products4999-1024x683-109792.jpg

Piszkosul ugrált,rángatott az akkori divat chest rig-ek és TAC szerű mellények mellkasán. Oldalt,vagy hátul ellensúlyozva,már lehet jó lett volna,de úgy meg senki nem hordta.

dudi01 2017.12.09. 18:43:50

@recon71:
Hagyd már abba mert mostmár zavaró az erőlködésed.

recon71 2017.12.09. 19:01:11

@dudi01: Bocs,de mint látható,pont te erőlködsz! Én ugyanis a tények leírtával már lezártam.

dudi01 2017.12.09. 20:06:12

@recon71:

Milyen tényekkel?Most is azt vallom amit eddig:fontos a side plate ha adnak biztosan használom de magamnak nem veszek.
Soha nem állítottam ennek ellenkezőjét.

recon71 2017.12.09. 20:25:02

@dudi01: Edzésen vagyok,aztán meg pénzt keresni leszek,ezért zárjuk le azzal,hogy ha ez nem hiba,akkor szerintem az sem hiba,ha én meg a túlterhelés csökkentése miatt nem vinnék esetenként!

durczas 2017.12.09. 23:00:04

@recon71: tehát a saját málhádhoz anno feltettem egy egyszerű kérdést, miszerint te abban konkrétan mennyi tárat és gránátot viszel magaddal.

Azóta sem sikerült 2 számot leírnod. Ellenben írkálsz mindenfélét, hogy mivan ha 3 táras, akkor 24 tár, de csak két tárral használnád, akkor meg csak 16, de még tudnál rá tenni 12-dbot az övre, de meg az meg már irreális a többivel együtt. Meg tesztelésre használod a háromtárat, de az meg kényelmetlen satöbbi..

És még mindig nem írtál le két egyszerű számot, tár és gránát darabszám. És nem a tesztelésedkori meg a tökömtudja milyen jósolgatós állapotú/kedvű két szám kellett volna, meg a mivan ha ... verziód, hanem a konkrét málha konkrét kettő darabszáma (tár+gránát) kellett volna, de nem sikerült leírnod azóta sem. Inkább írsz össze vissza.

Hol az ellentmondás: az hogy kivágod a rezet a táras 24 verzival, azután meg megírod, hogy kényelmetlen, ugrál össze-vissza, előrehúz, kényelmetlen stb. Ezt ennél egyszerűbben hogyan írjam le neked?

Ninja1986 2017.12.10. 00:03:58

Sziasztok!
Nekem csak pár kérdésem lenne.
Milyen magyar katona használja ezt a mellényt? Hol dolgozik? Ugy értem milyen beosztásban? Egyéni beszerzés, ha igen hagyják használni a cuccot. A pleteket legaláb a cég adta?
Amúgy jó cucc bár szerintem a JPC kicsit jobb, bár drágább is.
Elöre is köszi a válaszokat.
Imádom az oldalt.

estván 2017.12.10. 11:22:46

@Ninja1986: Hát azt hiszem, a mellény színe elég "árulkodó". :)
Ennél sokkal többet pedig az úriember nem hiszem hogy meg szeretne osztani. ;)

recon71 2017.12.10. 15:23:22

@durczas: Basszus,még mindig nem érted???
Már nem tudom hányadszor fogalmazzam át,meg most hogyan,hogy végre megértsd!

1. a kérdésed is hülyeség volt,mert az milyen kérdés,hogy én mennyivel hordom,arra,hogy melyik típusokra tehető több helyre zseb?
De mivel erősködtél,ezért így is megírtam mind a kettőre a választ. Olvasd vissza a 6sh117-nél a többször is leírt válaszomat. Az elsőre az volt ott is a válaszom -többször is- ,hogy én annyi tárral és gránáttal nem használom,mint amennyi belefér,mert sokkal több tár és gránát zseb tehető ezekre,mint amennyi táram,gránátom van,és amennyi ésszerű lenne. De én 8-12 tár és 4-8 gránát súlyánál többet szerintem soha nem raktam beléjük.
Mivel,ennyire elöl felesleges ennyinek lenni,és hátulra még kényelmesebben elrakhatók a fölös darabok. És ez nem ellentmondás,hanem csak azt jelenti,hogyha hátrafelé húznak a 8 feletti darabok akkor kényelmesebb. Ez ugyan úgy nem ellenmondás,mint az,hogy a chest rig-ed is kényelmesebb,ha csak 2 tár van elöl zsebenként,mint ha 3.

"Hol az ellentmondás: az hogy kivágod a rezet a táras 24 verzival, azután meg megírod, hogy kényelmetlen, ugrál össze-vissza, előrehúz, kényelmetlen stb. Ezt ennél egyszerűbben hogyan írjam le neked?

Próbálj meg lehiggadni és ne indulatból értelmezni,hátha akkor megérted!
1. Igen 24 tár belefér abba a konkrét összeállításba,mert így van,annyi fér bele,ha valaki azt állítja össze 3 táras zsebekkel és azért nem ellentmondás,mert belefér. Szerintem ez 1 tökéletes válasz volt a kérdésedre,hogy mennyi fér bele!
Az meg 1 teljesen más kérdés,hogy szerintem 24 db tár a világ összes málháján irreálisan sok.
Ha azt kérdezted volna,hogy mennyi tárral kényelmes még,akkor lenne igazad! De nem ezt kérdezted. Arra,meg,hogy én mennyivel hordom a hasonlóakat,már 1 rakásszor leírtam a választ,az előbb is.

Az meg,hogy a 3 táras tárzseb előre húz,igaz is,le is írtam csak neked,hogy nehogy félreértsd,de látom mégis félreérted!:

"Piszkosul ugrált,rángatott az akkori divat chest rig-ek és TAC szerű mellények mellkasán. Oldalt,vagy hátul ellensúlyozva,már lehet jó lett volna,de úgy meg senki nem hordta."

Akkor megint átfogalmazom! Piszkosul ugrált,rángatott AZOKON A KATONATÁRSAION (!!!),akik ilyeneket raktak a chet rig-jükre vagy TAC szerű mellényeikre. Ha oldalra rakták volna,vagy úgy rakták volna fel őket,hogy a mellény hátrésze is meg legyen rendesen pakolva,sokkal jobb lett volna,de úgy egyikük sem alkalmazta.
Én viszont csak így alkalmazom a 3 társ zsebeket és így jók is.

Mivel látom nem tudsz leállni,lenne nekem is 1 kérdésem! A 6sh117-hez ugye adnak 1 kis hátizsákot is? A Smersh-ekhez is adnak?

recon71 2017.12.10. 19:54:19

@durczas: "ja, nekem megy nem bírtad leírni a tárak, gránátok darabzámát mikor megkérdeztem"

Most volt időm visszakeresni,akkor is válaszoltam! Ráadásul többször is,mert akkor sem értetted meg. Pl. már ebben is leírtam a tárak,gránátok számát!:

"recon71 2017.11.08. 23:20:19

@durczas: Hülyeséget kérdezel,mert semmi köze az egészhez,meg azért is,mert írtam,hogy ennyire nem is szoktam zsebekkel megpakolni,mert felesleges.
Ez viszont 1 másik hasonló málhamellény,ennyire viszont sokat szoktam pakolni és ezen a képen 12 tár és 4 gránátnyi súlyt cipelek a mellkas környéki zsebekben. Oldalt hátul 2 kulacs van. Hátul pedig 2 nagy és még 2 kulacs zseb méretű zseb,ami dugig pakolható akármivel"

Remélem mindenki mást kielégített rajtad kívül már akkor az akkori válaszom is!

joni firpo 2017.12.11. 07:51:01

@estván: Ne vonjunk le elhamarkodott következtetéseket ... pl. az alábbi mellény tulajdonosa vajon hol teljesít szolgálatot? :-)

www.kephost.com/image/EMYl

Milos 49 2017.12.11. 09:32:16

Sziasztok,

Van valamelyikőtöknek ötlete, hogy honnan lehetne ilyen mellényt beszerezni 70ezres árnál valamivel olcsóbban?:-)

estván 2017.12.11. 17:40:28

@joni firpo: @Combat Gear Admin: Hááát... ha ÖTT lennék, azt én se nagyon reklámoznám. :D

estván 2017.12.11. 17:51:37

@Milos 49: Én láttam 69700-ért. Az a 70-nél valamivel olcsóbb. ;)
Amúgy felmerül a kérdés, hogy ha egy hivatalos forgalmazónál ennyibe kerül, akkor vajon hol tudnák kevesebbért adni? :)

recon71 2017.12.11. 17:55:21

@estván: Az én ismerőseim büszkék rá,én meg őrájuk. Legalább ők tesznek valamit,ha már mi nem.

estván 2017.12.11. 18:06:34

@recon71: Ebbe szerintem ne menjünk bele.

recon71 2017.12.11. 18:17:32

@Milos 49: Mióta írtad,hogy ilyen mellényt keresel,vívódom,hogy szóljak e,mert nem akarok megint 1 maratoni vitát kezdeni! De ez a 70-ezres ár eléggé lesokkolt,ezért azt tartom a tisztességesnek,ha megpróbálok a legjobb tudásom szerint segíteni.
Szerződéses katona koromban is ugyan ez volt. Valószínűleg úgysem hallgatsz majd rám,pont,mint a katonatársaim először,de legalább szóltam. Először ott is hiába mondtam,hogy ne azt a modernnek tartott,divatos,agyonreklámozott chet rig-et vagy mellényt vegyék meg.

Először is,miért lézervágottat akarsz? 1 ugyan ilyen,de hagyományos MOLLE mellény is ennyibe kerülne? Mert szerintem nem sok különbséget éreznél használat közben a kettő megoldás között.
Ezzel nem leszólom a lézervágott mellényeket,de szerintem a felhasználó részére nincs nagy különbség. A gyártók részéről annál inkább.

Nem kell rám hallgatni,én ezt mondom,más meg mást! De ez az én véleményem.

recon71 2017.12.11. 18:23:19

@estván: Rendben. Te úgy gondolod,én meg így.

Milos 49 2017.12.11. 20:09:55

@recon71:

Elsősorban azért mert azt remélem tőle, hogy kevésbé fog mindenbe beleakadni "meló" közben ,mint a molle/pals hevederek.Illetve több dolog miatt is szimpatikus ez a mellény:az elasztikus cummerbund-dal gyorsan és kényelmesen fel tudnám venni protektor fölé, illetve praktikus a hátán lévő villámzáras megoldás, ha például vinni kell a "40-est".
És igazad van, divatos is.:-)

recon71 2017.12.11. 21:49:33

@Milos 49: Ezt a beleakadást úgy kell érteni,hogy az ágak bele tudnak szúrni a MOLLE csíkok alá,mert szerintem ezekbe a lyukakba is bele tud ugyan olyan helyzetben szúródni. Szóval ezt nem tudom megoldja e.

Próbáltál gumis cummerbund-ot már? Azért kérdem,mert nekem kettő is ilyen volt eredetileg és csak ha nagyon könnyű volt a mellény összsúlya,akkor volt még úgy ahogy jó. Különben nem jött be. Lecseréltem a gumit,de az sem segített. Ha gyenge volt a gumi,akkor futás közben nem tartotta meg,ha nem volt gyenge,akkor meg szorította a tüdőm,ha stabilra húztam. Ezért mára már mindegyiken gyorsan és alul-felül is külön állítható csatosra cseréltem (ami hangtalan is) a záródást.

"gyorsan és kényelmesen fel tudnám venni protektor fölé"

Ezt úgy kell érteni,hogy ezt a mellényt akarod a védőmellényre rávenni,mint 1 málhamellényt,és nem ezt akarod használni védőmellényként? Akkor 1 hagyományosan elöl zárható kényelmesebb lenne,abba könnyebben belebújsz.

Esetenként a hátára villámzárazni a 40-est nekem is tetszik,de stimmel a villámzár a kettőn?

Összességében nem rossz 1 ilyen védőmellény én is gondolkozok 1 hasonlón,de én védőmellénynek is szánnám. Valamint azután,hogy megtettem azon is a fenti kis hangtalan és külön is állítható csatosra módosítást. Viszont az nem érdekelne,ha nem lézervágott (felhasználóként nem látom nagyon az előnyét),pláne ha még a MOLLE olcsóbb is. Ha a lézervágott lenne az olcsóbb,akkor tartanám azt lényegsnek a vásárláskor.

Milos 49 2017.12.11. 22:59:56

@recon71:

A protektor alatt én a testpáncélt értem.(Készenlétinél vagyok)
A beakadás elsősorban gépjárművön, egymás felszerelésében fenyeget,illetve könnyebben bele lehet kapaszkodni(olyannak ,akit nem szeretnénk h belekapaszkodjon)
Szerencsére nekünk nem kell annyi mindent magunkkal vinni, mint nektek ezért jó lesz a gumis cummerbund remélem.
Ha meg lőtérre megyek akkor sem kell sokat vesződnöm a méretreállítással.

recon71 2017.12.11. 23:18:37

@Milos 49: Meg nektek hangtalanul sem nagyon hiszem,hogy kell majd alá öltözködnötök.
Ha mégsem jönne be a gumis megoldás,vagy idővel kinyúlna,akkor azért próbálj majd ki 1 csatos heveder körbefűzős megoldást is! Pl. ez is gumis és tépőzáras volt eredetileg:

img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24701581_d940ed121ad33e31bdfcd98f83757497_xl.jpg

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2017.12.12. 08:26:00

@Milos 49: Szerintem protektoron még mindig jobb valami egyszerűbb hálós dolog, akár egy micro chestrig, ami elég kicsi mégis könnyen rálehet dobni a megfelelő célzsebeket a könnygáz,rádió, egyebek számára.

Mondjuk akadályozni nem fog jobban mint egy protektor :)

recon71 2017.12.12. 16:10:53

@Milos 49: Én viszont inkább veled értek egyet. Ezt legalább hátul is megpakolhatod,mint ahogy tervezted,és nem csak előre húzhat,amitől az eleje sem ugrál annyira,meg a hátad sem fájdul meg olyan hamar. Aztán ezeken még azt is megteheted,hogy csak oldalra pakolsz és így elöl sem fog akadályozni semmi,mondjuk fegyver cipelésnél vagy kúszásnál,mászásnál. És futásnál sem fog úgy rángatni. Szóval véleményem szerint sokkal előnyösebben használhatod,ráadásul több féle képpen is,mint 1 chest rig-et.

De ha tényleg csak kívülre akarnád venni 1 védőmellényre,akkor még mindig azt mondom,hogy könnyebben belebújsz 1 hagyományos kialakítású mellénybe,amit szintén elöl,oldalt és hátul is pakolhatsz. Ez a védőmellényre vett málhamellény az izraelieknél a legelterjedtebb,ők is ilyeneket vesznek 99%-ban kívülre,meg én is.

joni firpo 2017.12.12. 16:24:23

@recon71: Mindentől függetlenül - azért egy rendőr csak nem pakol már annyit a mellényére (bármilyen legyen is az), amitől megfájdul a háta?! Nem visz magával 3 liter vizet, meg 12-24 töltött tárat stb.

recon71 2017.12.12. 17:00:51

@Milos 49: Ha már úgyis rendőr vagy,nem tudod véletlenül,hogy az izraeli rendőrök mi a fenét cipelhetnek a nagy hátsó zsebekben a védő vagy málhamellényeiken? Pláne,hogy Te is tervezted így használni!:

d.ibtimes.co.uk/en/full/1490472/damascus-gate-arrests.jpg

si.wsj.net/public/resources/images/BN-MY604_ISPALj_GR_20160307172022.jpg

Sokszor a rendőri egységeik összes tagja így meg van pakolva hátul. Gondolom sokszor a sisak van benne,de sokszor akkor is ekkora a hátsó rész,ha a fejükön már van sisak.
Azt azért mégsem hiszem,hogy csak felesleges dolgokat cipelnek,csak azért,hogy a védőmellény ne előre húzzon.

recon71 2017.12.12. 17:08:48

@joni firpo: Eben sokszor igazad is van,de nézd meg pl. az izraelieket! Meg az ami és más SWAT rendőri egységeket. Szerintem a készenlétisek is lehetnek esetenként így megpakolva. Pl. tömegoszlató gránátokkal és egyebekkel.

Egyébként már pár kilós mellény cipelése is megfájdítja a hátat. Ez pont olyan,mint amikor annyi kilóval túlsúlyos valaki. Csak annyi a különbség,hogy kis súlynál sokkal hosszabb ideig tart amíg ez jelentkezik. Pl. a 16 kilós mellénynél ez már pár óra álldogálás után jelentkezik valakinél. 1 sokkal könnyebb mellénynél,ez sokkal később is fog bekövetkezni,de befog,ha sokat van folyamatosan rajta.

recon71 2017.12.12. 17:49:15

@joni firpo: Beugrott 1 konkrét példa is,amikor jól megpakolt védőmellényes rendőröket lehetett látni. Amikor nagy területet -mondjuk erdőt- kell bejárni,átkutatni valaki miatt. Olyankor is jó,ha az embernél van sok víz,kaja,esővédő meg a fene tudja még mi nem.
De kérdezzük meg @Milos 49: -et,hogy mit akar a 40 literes zsákjában a hátára villámzárazni!

dudi01 2017.12.12. 20:23:28

Olcsóbban ugyan ilyen minőségű hadi mellényt nem kapsz hagyományos hevederekkel sem.Tehát drágítani lényegesen nem drágít a lézervágott anyag.
@Ninja1986:

Igen engedik használni(ha nem engednék meg sem vettem volna).A platek cégesek,írtam,hogy azt nem veszek magamnak .A JPC valóban jobb ennél bár arra rá van varrva előre a 3 STANAG tártartó így AK tárakkal csak bajosan használható.A JPC 2.0 meg egy ökör ára.

recon71 2017.12.12. 21:19:17

@dudi01: Meg vagyok döbbenve ezeken az árakon. Szerintem az előállítási költség pár ezernél nem lehet több. Ezeken aztán lehet haszon bőven.

Milos 49 2017.12.12. 21:37:20

@recon71:
Biztosításoknál a 40-eshez való könnyfakasztó tölteteket, egyéb pirotechnikai eszközöket raknék hátra a kisebb zsebekbe, a nagyobba pedig a gázálarcot a szelencével,semlegesítővel,stb.
Műveleti feladatoknál (ritka, de van ilyen is) pedig a kevlár sisakot,vezetőszárat,tartalék bilincset,stb raknék fel.
Végül,pedig határszolgálaton távcsövet,éjjellátót,tartalék gázt.

Az izraeli rendőrök meg "zordabb" viszonyok között dolgoznak, mint mi ezért max tippelni tudnék.

dudi01 2017.12.12. 21:46:23

@recon71:
Ismerősöm piacon árul azt mondja,hogy akkor jön ki nullára ha a beszerzési ár duplájáért adja azt amit árul.Szóval ne lepődj meg az árakon.

dudi01 2017.12.12. 21:49:40

@recon71:

Ebben az árban benne van sok minden:adó, járulék, a munkás fizetése(nem olcsó egy amerikai dolgozó),a gyár rezsije,amit marketingre költenek,kutatás-fejlesztés anyag ár stb és akkor még haszon egy fillér sem.

recon71 2017.12.12. 21:54:41

@Milos 49: Köszönöm! Én is hasonlóakra tippeltem. Plusz még főleg vízre és eü. cuccokra. A gázálarc viszont nem jutott eszembe,pedig az egyik legfontosabb és egyes típusai nagy helyigényűek is.

Az izraeliek még a tonfát és társait is hátul hordják. Ott kevésbé akadályoz,pláne futáskor:

images.hamodia.com/hamod-uploads/2016/09/Security-Alert-in-Yerushalayim2c-No-Specific-Threat-1024x683.jpg

És tényleg,az egyiknek ott kandikál ki a gázálarc szűrő!:

static.timesofisrael.com/www/uploads/2015/08/F150815STR20-e1439806890182.jpg

recon71 2017.12.12. 22:04:31

@dudi01: Ha azt nézzük,hogy 1 névtelen gyártó 1 hasonlót összesen pár ezer forintért árul,akkor csak a drágább anyagot kell hozzászámolni és még mindig nagyon messze vagyunk. Tudom,hogy a nevet,meg mindent meg kell fizetni,de ez akkor is irreális számomra. 1 ugyan ilyen szintűt a MH vagy bármelyik gyártó itthon is legyártathatna és csak pár ezer menne rá összesen.

dudi01 2017.12.12. 22:11:06

@recon71:
A minőséget kell mefizetni amit a név jelöl.Ott a Dark Tactical kizárólag hadi minőségű nyagból dolgoznak és meg us látszik az árakon...
Nem létezik olyan,hogy olcsón kiváló minőséget.

dudi01 2017.12.12. 22:15:21

@recon71:
Pár ezer?Tisztában vagy azzal,hogy ha egy magyar munkásnak 100.000Ft-ot akarsz nettóban adni akkor az a neked mint munkáltatónak a 100.000Forinton kívül még legalább 200.000 forint kiadást jelent(adó járulék stb).Tehát annak a melósnak aki 100-at kap 300-at meg kell termelnie...
Itthon te nem tudsz olcsón dolgoztatni!

recon71 2017.12.12. 22:21:45

@dudi01: Ezt én is tudom,de ezt akkor is irreálisnak tartom. Még a felét is. Ne legyen már a többszöröse a vételi ár,az előállítási költségnek! Rendben van,hogy drágít a név meg a többi,de ennek csak a töredékének szabadna lennie a termék előállítási költségének és nem a többszörösének.
De ha el tudják adni,akkor miért ne adnák ennyiért!

recon71 2017.12.12. 22:29:22

@dudi01: De ezek egyszerű tömegcikkek,1 jó varrónőnek talán 1 órájába kerül összerakni,szóval ha a háromszorosát is kell számolni az órabérének,még akkor is sok. 1 lézervágó vagy varró robotnak meg pláne.

Nemrég vállalta el nekem 1 maszek táska és hasonlóakat gyártó varrónő,hogy megvarrja valami atom erős cérnával a rabintexes cuccomat,összesen 3 ezer forintért. Azért ilyen drága,mert azokat a zsebeket csak speciálisan erős géppel lehet átvarrni.

dudi01 2017.12.13. 06:20:35

@recon71:
Szerinted 1 kg kenyeret mennyibe kerül előállítani?

camilló 2017.12.13. 18:18:42

@dudi01: Kicsit sokat tippelsz, hogy mennyibe kerül egy melós a munkáltatójának. Ha emlékszel az "elmúlt nyóc évben" volt olyan, hogy szuper bruttó. Ez azt jelentette, hogy a bekeresett fizetésedhez hozzáadták azt is, amit a cégnek utánad be kellett fizetni. Ez után a szuper bruttó után fizettél adót. Nos ez az én esetemben 250 ezres be keresetnél plusz olyan 40 ezer forintot jelentett.
Amúgy sokat elárulhat az is, hogy bruttó 1500 forintos órabérért simán találsz vállalkozót, aki olyan 1000 forint bruttót ad a munkásának. Szóval akinek 100 ezret fizetnek, az nem 300 ezerbe van a munkáltatójának. Tudod a munkáltatók csak sírnak, de Te elhiszed, hogy a veszteségből élnek mint Kohn bácsi, aki abból tartja fent a boltját, hogy vasárnap zárva tart??

camilló 2017.12.13. 18:23:48

@dudi01: A kenyér példája. Nem mindegy mennyit gyárt a pék belőle, hol van az üzlete, stb. Nagy mennyiségben fajlagosan kevesebb az előállítási költség. Van egy könyv ami az amerikai autóiparról szól. Arthur Halley írta Az autó város a címe. No ott leírják, hogy az autóiparban negyed centekben számolnak, mert a gyártott darabszám miatt dollár milliókra rúghat a végszámla. Ennek nagyon jó példája volt az egyik Ford modell, aminek a tankja rossz helyre lett tervezve így egy frontális ütközés során kigyulladt, felrobbant a kocsi. 5 dollárba került volna egy gumi bak, a mi megakadályozta volna a katasztrófát, de kiszámolták, hogy mennyi baleset után kell kártérítést fizetni, és arra jutottak, hogy nem éri meg beépíteni a kérdéses alkatrészt. Azt pont leszarta a Ford, hogy hány ember élet múlt rajta. A kapitalizmus diszkrét bája!:)

recon71 2017.12.13. 20:21:54

@dudi01: Fogalma sincs mi köze az egészhez a kenyér előállításának.

Ha 1 vállalkozónak megéri a különlegesen erős gépén az extra erős cérnával 3-ezerért megvarrni,akkor ugyan ez,nagy tételben,tömeggyártásban,pláne nem kerülhet többe. 1 ilyen MOLLE védőmellény varrása ráadásul nem is igényel extra erős varrógépeket. Végignéztem már jópár málhaszerelés összevarrását,baromi gyorsan megy,pedig csak egyes darabok voltak,semmi sorozat vagy tömeggyártás.

dudi01 2017.12.13. 21:10:28

@camilló: @recon71:

Arra példa a kenyér,hogy olcsóbban nem adják azért mert olcsóbban állítják elő.
mindenhol kb ugyan annyiba kerül a kenyér.

recon71 2017.12.13. 21:25:21

@dudi01: Ez viszont nagyon nem igaz. Felénk a falukbók bejárnak a városokba bevásárolni,mert minden sokkal olcsóbb. Az a kenyér típus amit a városban 160-190 körül meg tudok venni,az falun van ahol 270!!!

joni firpo 2017.12.13. 23:40:34

@recon71: Nem vagyok közgaszdász, de egyszerű beszorzással nem lehet termékárat számolni, tekintve a már említett körülményeket (infrastruktúra fenntartása, reklámköltség stb. stb.). Az is nyilvánvaló ugyanakkor, hogy a márkanévért néha minőségileg indokolatlan extraprofitot kell fizetni. Ez a fogyasztói társadalom velejárója.
De ha nem lenne fogyasztói társadalom, akkor ez a blog sem működhetne például. Szóval valamit, valamiért.

recon71 2017.12.14. 00:51:18

@joni firpo: Ebben egyetértünk,én csak a mértékkel nem vagyok megelégedve. Rendbe van,hogy jóval drágább valami,mint amennyibe kerül az előállítása,de ne ennyivel! Az autóiparban is drágábbak a nagy márkák,de szerintem messze nem ekkora a különbség. Ott azért a felhasznált anyagok minősége,mennyisége és ára is jóval magasabb. Ott levezethető,hogy ami beépült az is sokkal drágább. Ezeknél pedig nincs semmi ilyen.

De szabad árak vannak,mindenki annyiért adja el amennyiért még el tudja adni. Pár éve nagy cirkusz volt 1 vásárban,mert miután 1 bőrkabátot 15 vagy 25-ezerért megvett valaki,kiszúrta,hogy 2 hellyel odébb is van ugyanaz és csak 5-ért. De abból is volt már cirkusz,hogy valakinek valamit 15-ért adtak el,aztán megtudta,hogy más ugyanott ugyanazt megkapta 5-ért is.

recon71 2017.12.14. 01:08:31

@joni firpo: Igaz,én is háromszoros áron árultam anno az AS fegyvereket. :D
De olyan is volt,hogy 1 továbbadó a beszerzési áram 7-szereséért adta tovább.
Ezzel csak azt akarom mondani,hogy nincs ezzel gond,de attól még a vásárló részéről mindkettő irreális ár. Csak azért lehetséges,mert gondolom más sem adja olcsóbban ugyan azt a minőséget. Gondolom jól leegyeztették ezt is.

Bár nem tudom,hogy jobban járnak e,mert a darabonkénti nagy haszon ellenére század annyit adhatnak csak el. Így meg Kína kaszál talán a legtöbbet a nagyon olcsóival.

camilló 2017.12.14. 05:04:26

@joni firpo: Ha nem lenne fogyasztói társadalom, attól még a különböző országoknak, a hadseregeinek a felszerelése nem feltétlenül egyezne meg.

joni firpo 2017.12.14. 09:32:58

@camilló: Ez igaz. Ugyanakkor nem lenne használt-militária kereskedelem, "geardo"-beszerzések, katonai piacra gyártó civil cégek stb.
A műbőr tártáskákról szóló tizenötödik cikk pedig aligha szórakoztatná a nagyérdemű közönséget:-)

dudi01 2017.12.14. 13:21:20

@joni firpo:

Megkérdeztem az egyik tartal€kos főtisztet arról,hogy az ő idejében nem volt szar a tártáska erre azt válaszolta,hogy dehogy nem csak az Ikarusnak nem kellett annyi műbőr az ülésekre mint amennyit berendeltek.Ennek van valóság alapja vagy csak amolyan szóbeszéd?

recon71 2017.12.14. 15:58:46

@dudi01: Ennek semmi köze a műbőr tártáska szarságához,mert nem azért szar,mert műbőr. A kialakítását cseszték el nagyon.
Egyébként ugyan olyan vagy hasonló tártáskák készültek más anyagból is.
Másrészt még mi is használtuk azt a műbőr anyagot más felszerelések létrehozására. Mert volt belőle. Döbbenet,hogy az a műbőr mit kibír.

@camilló: Ugyan az megy,mint rég. A legtöbben hasonlítani akarnak valaki példaképhez,vagy csak spórolnak a fejlesztéssel. 1 jó darabig mi is nagyon szovjetes cuccokban jártunk. De a felszerelés kiosztást is nagyjából követtük a 90-es évekig.

joni firpo 2017.12.14. 16:44:40

@dudi01: Nem hallottam ezt a sztorit, de akár igaz is lehet, bár a színek szerintem nem egyeznek.
A műbőr akkoriban nagyon menő volt, nem csoda, hogy felszerelési tárgyakat is fabrikáltak belőle. A másik "sikerszériás" termék a "lélegző műbőr" motoros ruha volt. Végül is kiállta az idő próbáját, sok más műanyaggal szemben (pl. poliuretán cipőtalpak) örök és elpusztíthatatlan. Tulajdonképpen groteszk, hogy akkor járnánk jobban (most), ha valami magától szétrothadó ócska anyag lenne...

camilló 2017.12.14. 18:49:11

@dudi01: @joni firpo: Az Ikarusok ülése vékonyabb anyagból készült. ettől függetlenül, valóban a kor egyik kedvelt anyaga volt a műbőr. Nem kellene mindenbe belelátni a "komcsik dilettantizmusát" főleg úgy, hogy kevés az információtok az akkori rendszer működéséről. Talán elég annyi, hogy sokkal átgondoltabban mentek a dolgok. Nyilván voltak hülyeségek és hibák, de korántsem igaz a mainstrem történet írás beállítása, miszerint akkor minden vezető csak a párthűsége miatt kapott pozíciót. Ettől függetlenül a műbőr tártáska kényelmetlen viselet ezt senki nem vitatja! Szerintem a tartósság miatt választották ezt az anyagot és formát az 5 tárhoz igazították. Ugye a javadalmazás 150 db lőszer a tárban. 150 darab ömlesztve a málhában. Nem vitás, hogy ha ennyi lőszert akarok a katonának adni ennyi tárba akkor lehetett volna akár két hármas tártáskát is adni az övre fűzve, mint ahogy az oroszoknál volt. Abban az időben más szemlélet uralkodott, mint manapság a tartóssággal kapcsolatban is, de erről szerintem már korábban értekeztünk. Szerintem még a MN ruházatát sem ismertette teljesen a blog, de ezt Joni, Te jobban tudod. Én kíváncsi lennék pl. arra is, hogy az alá öltöző "pufajka" alsót miért nem osztották ki. Nem láttam bejegyzést a HR csomagról sem és nem is sorolom. Külföldi seregek motyóiról nem is beszélek. A 90-es évek közepén több szállítmány NVDA ruházatot hoztam haza. Érdekes cuccok voltak közötte "sturmtassen"-től kezdve a rohamsisakig, vagy akár az alá öltözőig.