Translate

Utolsó kommentek

  • gyula0910: @Barnigear: Én ha airsoftoznék és ha nem mondjuk azt szimulálnánk,hogy valamelyik konkrét sereg (p... (2017.09.21. 22:29) De miért van kifordítva ?
  • Kullancs1983: @Barnigear: Jugoszláviában a nagy többség a régi zöld, az új terepszín és a civil ruha keverékét v... (2017.09.21. 22:03) De miért van kifordítva ?
  • gyula0910: @camilló: Ezt meg kifelejtettem!: img1.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24... (2017.09.21. 22:02) De miért van kifordítva ?
  • gyula0910: @camilló: A régi magyar kulacs fel le fog rángatni futáskor,hiába varrod szélesre. Függőlegesen ne... (2017.09.21. 21:57) De miért van kifordítva ?
  • Beat it!: @Combat Gear Admin: Kérhetnék egy olyan fotót a hivatalos boonie hat belsejéről (amerikai) ahol l... (2017.09.21. 21:49) ACU boonie hat
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (2) 2014 (3) 2015 (3) 2015M (2) 2016 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (2) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (5) acs (1) acu (22) adapter (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (1) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (1) álcázás (2) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (3) amerikai (12) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (9) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (1) armored vest (3) armour (1) army (83) armybox (15) assault (6) assault pack (8) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (1) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (11) bajonett (1) bakancs (21) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (10) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (3) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (18) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (26) british (23) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (6) bulletproof vest (1) bullet proof (1) bullet proof vest (1) bundesheer (1) butt (1) bw (2) caiman (1) camelback (7) camelbak (7) camo (5) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (3) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (3) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (5) chest (2) chestrig (9) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (4) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (3) combat shirt (10) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (17) coyote brown (32) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (1) croatia (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (1) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (2) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (20) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (5) digitális (4) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (18) dprk (1) drager (1) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecwcs (8) egyenlőség (2) egyenruha (33) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (1) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (1) esk (1) esőkabát (3) esővédő (8) ess (4) észak (2) ételcsomag (3) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (2) fdbp (1) fejada (1) fejadag (13) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (1) firefighters (4) fire engine (1) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (1) flc (5) fleece (5) flora (3) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (9) french (8) frog (4) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (4) gas mask (5) gáz (2) gázálarc (8) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (3) german (5) glock (3) gloves (4) golyóálló (4) golyóálló mellény (4) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (5) goretex (3) gore tex (8) gorka (5) gorod (1) görög (2) gránát (8) greek (2) green (7) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (7) harcjármű (2) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (22) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (2) hellas (1) helmet (22) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (54) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (7) honvedseg (5) honvédség (51) horvát (3) horvátország (1) hrvatska (1) hsg (1) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (17) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (7) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (16) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (17) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (2) kevlar (2) kevlár sisak (1) kezeslábas (1) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (2) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (1) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (4) kulacs zseb (2) különleges (2) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (5) lángálló (1) lb2 (1) LBT (1) lbt (5) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (1) lengyelország (1) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (2) london bridge trading company (2) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (5) magazine pouch (5) magyar (34) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (4) main pack (2) málha (7) málhafelszerelés (7) málhamellény (13) málhaöv (1) málhazsák (3) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (2) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (13) medical (4) medic pac (1) medininka (1) melény (1) mellény (38) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (58) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (2) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (34) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (14) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (16) múltból (1) multicam (17) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) m 249 (3) nadrág (32) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (8) népviselet (1) nevében (1) new (1) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (3) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (1) ops core (3) őrjárat (2) orosz (54) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (4) orvosi táska (3) orvosi zsák (4) osprey (7) osztrák (4) öte (1) öv (11) P9R (1) pack (29) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (1) páncélozott (1) pantac (1) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (5) patrol pack (6) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (5) platecarrier (4) plate carrier (6) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (1) polar (4) polár (4) polartec (1) polic (1) police (49) polish (2) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (23) predator (1) proof (4) protection (4) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (4) pulover (2) pump action (1) puska (4) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (2) radio pouch (2) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (4) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (3) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (53) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (1) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (2) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (7) ruha (1) ruházat (3) russia (10) russian (35) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (3) sf (4) shawn (1) shirt (5) sight (1) sig sauer (2) sisak (21) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (22) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (1) smersh (5) smock (2) softshell (3) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (2) specnaz (5) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (1) sportruházat (1) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (1) svd (1) svéd (5) sweden (3) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (5) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (1) tab (1) tac (1) tactical (9) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (4) tarzan (1) táska (4) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (5) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (25) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (3) tűzoltók (2) tűzoltóság (12) two (1) ubacs (4) ucp (3) új (5) új magyar egyenruha (9) ukrán (2) und (1) uniform (35) urban (1) us (11) usa (11) USMC (4) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (6) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (52) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (1) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (3) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (3) web (1) webbing (2) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (26) zseb (15) zubbony (7) Címkefelhő

Haix Nepal Pro

2016.09.05. 07:00 :: Combat Gear Admin

img_8438.jpgA 2015M egyenruhához új bakancsot is rendszeresítettek, ami már ténylegesen egy terepre szánt, hadi bakancs. Bár van néhány furcsaság a típussal kapcsolatban.

img_8439.jpgA francia hadsereg tavaly szintén ezt a típust rendszeresítette, „közép európai harci bakancs” néven és sötét barna színben. A Haix oldalán látható is ebben a sötét barna színben, de az itthon rendszeresített világos barna színű változat nem található meg.

img_8440.jpgKönnyebbnek tűnt mint a korábbi P3-as és P6-os változatok. Valószínűleg ez az újfajta talpnak köszönhető, ami noha még mindig elég keménynek érződik, de nem olyan tömör mint az előzőeknél.

img_8441.jpgÚjradefiniálták a „gyorsfűzős” kifejezést is, amit „két zónás fűzésnek” neveztek el. Egyébként egy egyszerű műanyag feszítő csat került a fűzőre, amivel könnyen és gyorsan lehet meghúzni azt.

img_8442.jpgA talp két részből áll össze, és hála istennek csak az alsó része vibram. Természetesen olaj, csúszásgátló meg hőálló anyagból készült, és szerencsére nem olyan tömör meg nehéz mint a korábbi vibram talp részek.

img_8443.jpgA bakancs belső oldalára egy leginkább ötszögre emlékeztető gumierősítést szántak a boka védelmére. A bakancs egyébként egyáltalán nem olyan vékony, ami indokolná ezt.

img_8444.jpgAmi viszont szintén egy hiánypótló megoldás, az a szár külső oldalára került nyitott zseb, ami a fűző elrejtésére szolgál. Általában egyébként a fűző nekem nem szokott problémát okozni, de ez így egy elég biztos módszer.

img_8446.jpgA legtöbb túra bakancs középső részénél megtalálható ez a szem, amit leszorítva elég stabilan fogja a fűzőt. Negatívum, hogy néhány hazai példánynál már eltört.

img_8448.jpgAhogy látható ez sem német gyártmány, hanem horvát, ami csak azért lehet probléma, mert korábban volt már negatív tapasztalat a horvát gyártmányú bakancsokkal. A méretezésnél megtalálhatóak a feles méretek. Elméletileg létezik széles változata is, bár ezt a hivatalos oldalon nem találtam meg, és itthonra se került ilyen.

img_8449.jpgSzerencsére megtartották a lépéskönnyítőt is a saroknál, bár módosítottak rajta, illetve a szár hátsó és felső részére került heveder a felvételnél nyújt segítséget.

img_8450.jpgA talpbetét két részből áll, nem merevített és nincs benne plusz párnázás sem. Viszont az itthoni példányokhoz járt még egy plusz betét, bár ezt viselve nyilván szűkebbé is válik a bakancs.

img_8451.jpgA bakancsba négy rétegű gore-tex került belülre, a külseje pedig nubuk bőrből készült. Ennek hátránya, hogy a hazai viszonyok között használva könnyebben és látványosabban koszolódik a fekete bakancsokhoz képest.

img_8452.jpgA bakancs elején a talp tömörebb, az orra pedig egy gumi réteg került, ami elméletileg védelmet nyújt a sérüléseknek leginkább kitett résznek, bár ehhez szerintem vékony.

Hazai és külföldi viszonylatban is ez egy új és modern bakancs. Egy kifejezetten „átmeneti” avagy temperate weather boots, vagyis hazai viszonylatban tavaszi- őszi-téli bakancs.

Nyilván nyáron is lehet viselni, bár a gore-tex betét miatt iszonyatosan tud izzadni benne az ember lába, de ettől függetlenül nincs nagyobb hátránya.

Apró probléma vele, hogy szűk bakancs, tehát a szélesebb lábfejű felhasználóknak nem nyerte el itthon a tetszését sem, emiatt lehetett látni a sivatagi Haix-ot is néhány katona lábán.

 

   



135 komment

Címkék: bakancs boots haix

A bejegyzés trackback címe:

http://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr2011676129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gyula0910 2016.09.06. 21:33:37

@camilló: Még keresve olyat is találtam,hogy "Gewicht pro Schuh : 845". A fordító szerint ez azt jelenti,hogy "Súly per cipő: 845". Akkor a pár együtt 1690g. Nehezebb,mint az én kedvencem. Ettől még lehet,hogy mégis jobb bent a járás és a teljesítmény,ha ezekhez jobb kialakítású a talpa. Az is segíthet annyit szerintem.

camilló 2016.09.07. 05:57:50

@gyula0910: Ez a súly teljesen rendben van! A régi surciknak a talpa volt a problémás. Ennek teljesen jól néz ki. Én hazai fejlesztés (normális, szakszerű, korrupciótól mentes!!!) mellett kardoskodom.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2016.09.07. 08:40:17

@camilló: Az a baj, hogy ehhez kéne az a fránya modern szemlélet, a többi felsorolt dolog mellett.

Nem igaz, hogy a szomszédok tudnak virítani valamit mindig. Elég a szerbeket megnézni, de a szlovénoknál is nagyon szép eredmények vannak a témában. Bár megjegyzem a bakancs beszerzés terén általában ők is egy már meglévő modellhez nyúlnak.

vad05 2016.09.07. 14:47:33

@krisss93: Mi az hogy sivatagi szín? Akár cb-szerűnek is vehetjük!?

vad05 2016.09.07. 14:49:43

@gyula0910: Én az SF-eseken leginkább civil túrabakancsokat (!) szoktam látni! Túracipőt csak ritkábban.

vad05 2016.09.07. 14:55:25

@camilló: Nekem is volt ijfú tiszt koromban egy bőrbéléses tiszti surcim. (Azóta se tudtam olyat szerezni!) 4 évig hordtam. Akkor nagyon jónak számított.

vad05 2016.09.07. 14:57:06

@gyula0910: @vad05: A képeid zömén sem félcipők vannak, hanem alacsony szárú túrabakancsok!

joni firpo 2016.09.07. 15:35:15

@camilló: "Amúgy ha sokat mezítlábaskodsz, bizony javul a hőháztartásod, nehezebben fázol fel stb." - és főképp rendkívül költségtakarékos megoldás! :-)
Erre harapni fog a költségvetési döntéshozó! :-)

Viccet félretéve: Vad kolléga rátapintott a lényegre az "akkor" szó használatával. 1963-ban rendkívül modernnek számított a surranó, bár talpmintázat terén azért voltak jobb megoldások már akkoriban is. De ezért célozgattam az egykaptafás bakancsra, ami szintén remekül megfelelt az 1770-es évektől egy évszázadon keresztül. Azóta a folyamatok viszont fölgyorsultak. Ma már se eladni, se "viseltetni" nem tudsz egy hagyományos bőrbakancsot, ugyanakkor a fő előnye (tartósság) mellett rengeteg hátránya is van (kérdéses vízállóság, betörési folyamat stb.), egészen egyszerűen nem korszerű. Lehet szidni a fogyasztói társadalmat (joggal), de azt se felejtsd el, hogy a hadseregeket a mai huszonévesekből toborozzák és nem a hozzánk hasonló vénemberekből. Ha lenne még népfölkelés, ott biztosan boldogan tapicskolna az ötvenes-hatvanas generáció surciban és zőőőőd gyakorlóban, de a mai gyerekek ilyen cuccot már föl se vennének. A belinkelt afganisztáni képeken feltűnő alacsony szárú túrabakancsok szerintem könnyebben telemennek porral, kavicsokkal, de csak tudják az SF-fickók, hogy miért viselik.

@gyula0910: Szovjet-afganisztáni viszonylatban szerintem elég egyértelmű, hogy a kényelem és a menőségi faktor miatt hordták az edzőcipőt a lábrohasztó szurkosvászon csizma helyett és nem azért, mert annyira alkalmas volt az afganisztáni hadviseléshez.
A "kamásli" nem rossz ötlet, sőt vizes aljnövényzetben vagy télen egyenesen kötelező darab (akármilyen goratexes lábbelihez), de a magas szárú bakancsok éppen egy olyan fejlesztés eredményei, amikor a csatolós bokavédőket egybeépítették a bakancsokkal a könnyebb használhatóság érdekében. Hiszen minél több ruhadarab van az emberen, annál nehézkesebb az öltözködés.

camilló 2016.09.07. 17:33:15

@vad05: Ifjú tiszt korodban még nem volt az a fajta surci amire én gondolok. Ennek bárányszőr a bélése!:)

camilló 2016.09.07. 17:34:48

@joni firpo: Nem ragaszkodom a ződhöz! Jó lesz a Rába is!:)) Van olyan hadsereg, ahol bizony mezítláb is tartanak edzéseket.:)

gyula0910 2016.09.07. 21:01:19

@camilló: Ha versenyszerű helyzet van,nagyon sokat számít fél kg is és hogy mennyire segíti a járást a talp kiképzése.

@vad05: Igen,tényleg még több a magasabb szárú bakancs,de nagyon sok már a bokacipő szerűség is.

Nézd meg jobban a képeket! Hármat töltöttem fel és mindegyiken látható bokacipő szerűség. Te melyik képen nem látod a nem magas szárú túracipőt?

De még 2 kép gyorsan amin jól látszik a bokacipőség:

s28.postimg.io/htzemir4t/1175547.jpg

i.imgur.com/aXqFcqh.jpg

És 1 kicsit magasabbak,de még ez is messze van az igazán megszokott magas szárúaktól:

discovermilitary.com/wp-content/uploads/2015/01/Australian-sotg-10.jpg

gyula0910 2016.09.07. 21:18:02

@joni firpo: Egyetértek,az alacsony bokacipők könnyebben tele mennek porral,kaviccsal. Mégis sokan előnyben részesítik,talán arrafelé nem annyira kedvez neki a terep? Én ezért itthon nemigen hordom bokafedő nélkül,ami kizárja,hogy belejusson bármi is.

Szerintem ennek a problémának a kiküszöbölésére találták ki ezt:

i.ytimg.com/vi/_dMZYROup90/maxresdefault.jpg

Bár szerintem ez így még nem lesz jó,kéne bele merevítés,hogy idővel se gyűrődjön le.

"minél több ruhadarab van az emberen, annál nehézkesebb az öltözködés."

De nézd meg a fenti bokafedőt! Gyorsabb felvenni 1 bokacipót és ezt rá,mint végigfűzni 1 magas szárú bakancsot. Ha pedig a magas szárú gyorsfűzős,akkor is ott van az a negatívum,hogy sokkal nehezebb az egész és a teljesítménynek sem kedvez,hogy visszafogja a bokát. Ha teljesíteni kell én egyértelműen a bokacipő és a bokafedőt választom,mint pl. ma is. Kényelmesebb,szabadabb,könnyebb bent minden. Sokkal nagyobb távot tudsz megtenni sokkal gyorsabban,sokkal kevesebb energiabefektetéssel.

Ettől függetlenül itthonra nem rendszeresítenék ilyet,mert itthon túl sokszor van nagy víz és sár. A bokafedő ezektől meg kevésbé véd.

Afganisztánban az oroszokon vegyesen lehetett látni a már fűzős bakancsokat és a sportcipőket is. Én ebből arra következtettem,hogy egyesek azoknál is jobbnak tartották a sportcipőket. Sportcipő és fűzős bakancs vegyesen:

i1194.photobucket.com/albums/aa365/pedromicaelo/Afghanistan/1_015.jpg

Azt meg nem hiszem,hogy pont a tiszteknek ne jutott volna bakancs.

camilló 2016.09.07. 21:34:45

@gyula0910: Egyértelmű, hogy a könnyebb bakelló előnyös lehet, de pont a blogon van olyan (angol) ami dög nehéz, mégis szolgálatban van.

gyula0910 2016.09.07. 21:40:18

@camilló: Meg is kapta tőlem az is a kritikát. Ami nálunk negatívum,azt az angoloknál is negatívumnak tartom. Viszont az angoloknál az csak az egyik kiosztott bakancs tudtommal,van lehetőség a könnyűt is felvenni. A nehezet emlékeim szerint csak extrém időjárás esetére adták.

Tényleg az vajon hány kg lehet?

vad05 2016.09.07. 21:57:04

@camilló: Ajjaj! Olyat még nem is láttam! :) Viszont a bőrbéléses surci akkoriban (!!!) valóban jó darab volt!

vad05 2016.09.07. 22:00:50

@gyula0910: Ha lesz időm, akkor majd lemérem őket, bár valahol van egy cikk az összes jelenleg rendszeresített angol bakancsról, ahol ezt is írják.

vad05 2016.09.07. 22:04:19

@camilló: Abba frankón belerohadhat a lábad nyáron! :) Egyébként hasonló béléssel magasszárú köznapi bőrcipőm nekem is volt, amit pár éve a KRB-ben vettem 500 ft-ért! Egyszer volt rajtam, mert első alkalommal lemállott a talpa! :( Kicsit sokat állhatott raktárban.

gyula0910 2016.09.07. 22:05:42

Próbáltam keresni súlyadatokat,hogy mekkora a különbség és a Salomon futócipőre valahol 330g-ot írtak,de az nem derült ki,hogy darabja vagy a pár együtt. Gondol a pár együtt.
Viszont 1 Salomon túracipőre találtam olyat,hogy "0,82 kg / pár". Szóval rendesen van különbség. A Haix új bakancsunk súlyának csak a fele,a surranónál pedig másfél kg-mal könnyebb. És még nem is számoltuk hozzá a teljesítményt jobban segítő talpat és a szabad bokamozgást. Szóval nagyon megértem,ha valaki megterhelő estekben ilyet választ pl. Afganisztánban. 1 túlterhelt embernél ez is rengeteget számít. Egyébként a legtöbb túracipős képen szerintem szintén Salomon túracipők láthatók az SF katonákon.

vad05 2016.09.07. 22:12:48

@gyula0910: "Gyorsabb felvenni 1 bokacipót és ezt rá,mint végigfűzni 1 magas szárú bakancsot." Ez ugye nem komoly? Főleg úgy nem, hogy ma már szinte minden bakancs gyorsfűzős! Én is szeretem a kamáslit sáros és nedves időben. Abban is három hosszúságot használok annak függvényében, hogy milyen terepre megyek. (Mennyire nedves és milyen növényzet!?)

Mivel a bokaszalagjaim már igen elhasználtak, ezért terepre a legritkábban veszek félcipő szabású túracipőt. A bokámat mindig fognia kell valaminek, amire az alacsony szárú túrabakancsok már jók. Gyakran még futáshoz is ilyen szabású könnyű bakancsot viselek. Azt talán éppen Neked írtam le korábban, hogy a talaj minősége is meghatározó a bakancs talpának szempontjából. Erősen köves és sziklás terepre a keményebb és vastagabb talpú bakancsokat szokták ajánlani, még ha nehezebbek is. Persze már erre is vannak könnyebb változatok, de elég horrorisztikus árakon (mármint nekünk horrorisztikus!)

vad05 2016.09.07. 22:15:36

Egy a lényeg: nagyon szívesen kipróbálnám a Nepal Pro-t!

gyula0910 2016.09.07. 22:41:19

@vad05: Olvasd el még egyszer amit írtam a gyorsfűzősökről! Megismétlem:

"Ha pedig a magas szárú gyorsfűzős,akkor is ott van az a negatívum,hogy sokkal nehezebb az egész és a teljesítménynek sem kedvez,hogy visszafogja a bokát. Ha teljesíteni kell én egyértelműen a bokacipő és a bokafedőt választom,mint pl. ma is. Kényelmesebb,szabadabb,könnyebb bent minden. Sokkal nagyobb távot tudsz megtenni sokkal gyorsabban,sokkal kevesebb energiabefektetéssel."

Én nem puha talpra gondoltam,hanem ruganyosra,ami segíti az elrugaszkodást és csillapítja a becsapódást. A 2 nagyon más. A ruganyoson sem szúrhat át 1 kő,ha van benn olyan réteg is,ami ezt meggátolja.

Nekem a térdszalagjaim (IS) ki vannak,ezért nagyon hamar megérzem a súly különbségeket,hogy mi nyújtja a szalagjaim minden lépésnél. De ennek ellenére rohamlövészen még mindig én panaszkodtam a legkevesebbet a térdeimre,szóval a többségnél sem jobb a helyzet,pedig 10-20 évvel idősebb lehettem talán mindenkinél.

Lehet kiszúrsz magaddal azzal,hogy a bokádat merevíted. Nekem is ki voltak és 1 kínai csontkovács meg kung-fu mester azt mondta,hogy ezek hibák. Meg lehet erősíteni a szalagokat,ha tudsz futni velük,akkor nem akkora még a baj. Én a térdszalag operációt úsztam meg vele és immár 20 éve.

camilló 2016.09.08. 06:10:48

@vad05: Kifejezetten téli bakancs. Ahogy itt olvasgatok, egyértelmű számomra, hogy a modern bakancsok sem minden időben használhatóak. Én csak azt próbálgattam pedzegetni, hogy saját fejlesztésben kellett volna megoldani a bakancs kérdést, és ez a fajta szerintem egy biztató kísérlet volt. Nyilván a talpát lecserélném, de összességében véve téli bakancsnak teljesen rendben van. Megfelelő gondozás mellett nekem egyszer sem ázott át. Mivel számítástechnikai analfabéta vagyok így csak a hétvégén tudok majd képet felrakatni a fiammal.@joni firpo: Egymás mellett lefényképezem a többit is és ott látható lesz, mi szabályozza a szabásnál, hogy mennyire legyen szoros lábfejben.

joni firpo 2016.09.08. 11:22:52

@camilló: Pedig a cél ugyancsak az lenne, már csak logisztikai szempontból is. Lásd pl.:

www.lowaboots.com/mens/task-force-tactical/elite-desert

"the Elite Desert Boot is all-season, all-terrain combining the light weight and breathability of a desert boot with support for both flat and mountainous terrain"

Persze a marketingduma nyilván sántít, mint ahogy akármilyen gore-tex betétes bakancs sem ér fel a gumicsizmával, ha bokáig vízben kell ácsorogni órákig. Itt is a "szokásos" kompromisszumkereséséről van szó. A mostani trendek Gyulát látszanak igazolni, annyi évtized után az alacsonyabb szárú bakancsok kezdenek divatba jönni.

gyula0910 2016.09.08. 14:30:37

@joni firpo: Imádtam,hogy a magas szárú bakancsomba 20-30 cm-es víz sem folyt még bele,úgyhogy nem tudom mi a jobb. Tény,hogy az alacsonyabb kialakítás terjed az előnyei miatt. De a magas szárnak is meg volt az előnye,főleg a mi sok esős,sáros,latyakos éghajlatunkon. Jó lenne a kettőt ötvözni. Ha mondjuk 1 alacsony szárú könnyű túrabakancs úgy készülne,hogy ultrakönnyű felső része is van,ami nem gátol,nem növeli meg nagyon a súlyt,azzal nagyon meg lennék elégedve itthonra.

Ha mondjuk 1 ilyen félcipő és 1 hasonló bokafedő egybe lenne varrva,hogy alulról a víz se szivárogjon fel,az nagyon jó lenne szerintem:

i.ytimg.com/vi/_dMZYROup90/maxresdefault.jpg

Kár,hogy nem láttam még senkitől ilyen gyártmányt,de lehet,hogy ez is csak idő kérdése és ilyet is fogunk.

vad05 2016.09.08. 15:53:48

@gyula0910: Természetesen korábban is elolvastam a hsz-dat, ennek ellenére írtam, amit írtam. A katonai lábbeliket soha sem az olyan "kivénhedt bakák" számára tervezik, akik úgy mint Te, vagy én, mindenféle mozgásszervi problémákkal küszködünk! :) Fiatalabb koromban kimondottan kedveltem a nehezebb bakancsokat, mert a bokáim már akkor sem voltak tökéletesek és jól fogták azokat. Ha sík terepen vagyok, akkor természetesen ennek kisebb a jelentősége és én is megnézem, hogy mennyire is akarom terhelni a vén ízületeimet felesleges cipő-dekákkal! :) Az általános használatú bakancs kb. ugyanolyan hatékonyságú szélsőséges viszonyok között, mint az általános "multicamo". Ennek megfelelően van létjogosultsága a speciális bakancsoknak és az álcaruháknak is! :)

gyula0910 2016.09.08. 16:28:37

@vad05: Bátran merem állítani,hogy a kor nem biztos,hogy számít. Mindenkire hat 1 túl nehéz bakancs. Ezt azért is merem állítani,mint már említettem,mert pl. a könnyűlövészen több laktanya kiválogatott legjobb fizikumú katonáival voltam együtt és messze én teljesítettem fizikailag talán a legjobban,pedig 10-20 év kor különbség talán mindig volt köztünk. Ahogy én sem szerettem a BW bakancsot,úgy ők sem. Sőt ők aztán tényleg szidták,volt aki neki tulajdonítja,mert túlterhelte a térdeit,hogy nem fejezte be a tanfolyamot. De tudnék elég sok civil példát is,ahol a könnyű bakancsomban jobban teljesítettem,mint a többiek sportcipőben,mégis azt mondom,hogy óriási a különbség a nehéz és a könnyűek között. Látom a magam teljesítményén. Gyorsabb vagyok,nagyobb távot teszek meg és fele olyan megterhelően. Ami az egyikben semmiség,az a másikban elérhetetlen álom és ez nagyon nem mindegy!
Ráadásul úgy,hogy közben az ízületeim se strapálódnak annyira.

Egyébként 1 könnyű bakancs szélsőséges viszonyok között miért hátrány? 1 könnyűbe is lehet vastag melegítő bélést vagy zoknikat húzni. Sziklás terepen lehet ezek sérülékenyebbek? A mai korszerű túrabakancsokat használják az élsportolók is sziklás terepeken és nem a nehéz hagyományosokat. Gondolom ők sem ezeket használnák oda,ha nem lennének jobbak.

gyula0910 2016.09.08. 16:58:54

@vad05: Töröm a fejem,hogy 22 éve hogyan jött rendbe a boka szalagom,de ebben nem vagyok teljesen biztos. Viszont azt tudom,hogy mivel úsztam meg ugyan akkor a térdszalag operációt. A kínai mester a lovaglóülést ajánlotta -a keleti küzdősportosok biztos ismerik- és ez be is jött. Azt tőle és még több helyről is hallottam,hogy a térd és boka külső megfogatása csak árt,mert átveszi a terhelést az ember saját szalagja helyett és ettől csak még jobban elgyengülnek,egyáltalán nem erősödnek,pedig pont az kéne. Szóval jobb,ha az ember inkább erősíti a szalagjait.

vad05 2016.09.08. 18:07:50

@gyula0910: Egy könnyű bakancs - hacsak nem a legújabb HITECH - technológiáva készüllt - akkor extrém viszonyok között általában nem tudja azt, ami ott leginkább kellene. A rugalmasságot biztosító anyag nagy hidegben inkább árt, mint használ, még talpbetéttel sem fog úgy szigetelni, mint egy vastagabb és tömörebb anyagú talp, a különböző nem bőr anyagok pedig sokkal hamarabb kopnak például a sziklás terepen, mint a rendszeresen kezelt bőr. És most nem az 1-2, vagy akárhány napos túrákra kell gondolni, hanem a több hónapos igénybevételekre! Imádom a sportos, könnyű bakancsokat, de magam is megtapasztaltam, hogy köves, sziklás terepen ca. 3 hónap alatt tönkre ment, miközben legalább 6 hónapig kellett volna viselnem! :) Nem is olyan régen érdeklődtem egy hegymászó boltban, hogy mennyibe is lenne egy könnyű, de igazán strapabíró baki. Gondolom, hogy nem monddok vele újat, hogy hatszámjegyű volt az összeg. És felső határ a csillagos ég! :)

vad05 2016.09.08. 18:08:56

@gyula0910: Én is azt vallom, hogy kutyaharapást szőrével kell gyógyítani, de azért ennek is vannak korlátai! :)

camilló 2016.09.08. 18:17:18

@joni firpo: Minden időjárásra alkalmas lábbelit szerintem nem lehet csinálni! Ahogy rejtő szín sincs univerzális! Bele kell törődni, hogy igenis szükség van min. két fajta bakellóra. VAGY! Fel kell találni egy olyan időjárás módosító gépet, ami állandó időjárást biztosít! Mellesleg 100 ezret nem adnék egy bakancsért, még akkor sem, ha aranyhímzéses lenne, és a föld felett lebegnék benne egy pár mm-errel!:))

dudi01 2016.09.08. 18:23:27

vad05

Én Lowa Renegade GTX-et vettem és nagyon meg vagyok vele elégedve.
Azt illik megjegyezni hogy a bakancsnak van pár axiómája mint pl:a jó bakancs német és bőrből van.

camilló 2016.09.08. 18:28:16

@gyula0910: @vad05: Térdszalag ügyileg pár gondolat. Az izmok és inak letapadása a gyerekkorban megy végbe. Ha akkor mozgás szegény életformát folytatott az ember gyereke, akkor a későbbiekben ez kihatással van az életére. Lehet izmokat növelni, de mivel nem tapadt le, és nem alakult ki a hajszálér rendszer, így ezzel bizony csak baj lesz. Lásd a gyúrósok leszakadt izmait. Az élet szempontjából ha lehet így fogalmazni "hasznosabbak" az un. szálkás izmok. Térd, és úgy általában ízületi problémák eseten ajánlatos az ízületet tartó izmok erősítése. Ezért ajánlották a lovagló állást mert az edzi a négyfejű combizmot. Mivel Neked Gyula szalagszakadásod volt ezért nem egyértelműen elvetendő módszer, de én olyan gyakorlatot javasoltam volna, ahol az ízületek nincsenek terhelve. Pl. felülsz az asztalra amikor nem ér le a lábad, és úgy emeled fel az alsó lábszárad. Nyilván a terhelést a sorozatot egyénileg kell beállítani. Ezért mindenkinek javasolhatom, akinek gondja van akár az ízületekkel, akár a szalagokkal, hogy a vázizomzatát erősítse. Nem izom tömeg növelésről van szó, tehát a gyakorlatokat ennek megfelelően kell megválasztani. Persze a mi korunkban nem árt odafigyelni arra is, hogy az ízületeknél meg legyen a kellő "kenés"! Én Dona-t szedek és azóta nincs hóropogás a térdemben, és a csípőízületeim sem fájnak.

gyula0910 2016.09.08. 21:47:24

@vad05: "Egy könnyű bakancs - hacsak nem a legújabb HITECH - technológiáva készüllt - akkor extrém viszonyok között általában nem tudja azt, ami ott leginkább kellene"

Ezzel mire gondolsz? Az én 1,328 kg súlyú bakancsom ugyan azt tudja,sőt sokkal jobban,mint a nehezebbjeim. A sokkal modernebb BW bakancsnál meg százszor többet.

"A rugalmasságot biztosító anyag nagy hidegben inkább árt, mint használ, még talpbetéttel sem fog úgy szigetelni, mint egy vastagabb és tömörebb anyagú talp"

Ezzel nagyon nem értek egyet. A magas ruganyos talpú bakancsaimban nem fázik a talpam,hanem a kemény talpúakban. Minél sűrűbb az anyag,annál kevésbé szigetel. Pont most olvasok rengeteget erről mert derékaljat akarok venni a télre.

Abban viszont nem kételkedem én sem,hogy ezek a könnyebb anyagok gyengébbek. Mindenesetre,ha a teljesítmény és az életem a tét,akkor egyértelmű mi a fontosabb. Egyébként van,hogy én is a nehéz surcimat veszem fel,de csak akkor,ha nem kell nagyon teljesíteni és tét sincs.

Nálam bejött a térd,váll és bokaszalag erősítés,én vagyok rá a legjobb példa. Pedig az orvosok nem tudtak velük mit kezdeni. Sokszor terveztem,hogy meglátogatom az a világhíres orvost aki 22 éve azt mondta,hogy reménytelen a gyógyulásom. Egyébként megtudtam,már ő is tanítja azt amit akkor értelmetlen hülyeségnek tartott.

gyula0910 2016.09.08. 21:51:19

@camilló: Ha az életed vagy valami számodra fontos lenne a tét,akkor hidd el adnál 100000 is 1 bakancsért. Ha a nehéz miatt nem bírnád a tempót a könnyűt hordó társaiddal és cseszegetne mindenki,mert az egész csapatot visszavetné a lemaradásod,hidd el már ekkor áldoznál ennyit.

gyula0910 2016.09.08. 22:01:21

@camilló: Sajnos ez nálam nem jött volna be,mert pont a láblógatás volt akkoriban az amitől kiment a térdem. A szalag megnyúlt a súlytól és már nem fordult vissza a rendes helyére. Egyébként ez lehet a surranónak is köszönhető,mert akkoriban mindent abban csináltam,legyen az küzdősport vagy futás és egyszer csak azt vettem észre,hogy fáj a térdem,meg lötyög,ha a surci van rajtam. A lovagló állás viszont rohadt fárasztó volt (úgy szoktam olvasni),de visszaerősítette a szalagokat,pedig az orvosok ezt kizártnak tartották,hisz szerintük az 1 halott anyag. A vállszalagjaim pedig a hátúszás erősítette meg,ezt meg 1 tibeti gyógymódos valakitől hallottam,aki ezeket úgy tudom Oroszországban tanulta. A bokára sajna nem nagyon emlékszem,de azt hiszem az odafigyeltebb futás és járás,hogy ne legyen olyan laza a lábfej és a lábujjhegyen vádlizás rakta rendbe. Akkoriban úgy ropogott a bokám,hogy futáskor mintha gallyakon futottam volna. De erre valamiért nem emlékszem annyira.

Most úgy érzem magam,mint amikor 3 öreg beszélget a bajairól az orvosi váróteremben. :D
A fiataloknak üzenem,hogy a 99%-uknál így is biztos,hogy jobb állapotban vagyok vagy vagyunk. ;)

vad05 2016.09.08. 22:11:39

@gyula0910: Nekem 25 éve azt mondta a szakorvos, hogy a térdem úgy néz ki, mint egy 70 éves öregemberé és álljak le a sporttal. Nem fogadtam szót. Nincs gondom sem a futással, sem a nagy távolságú menetekkel. De a szalagjaimra és ízületeimre igyekszem vigyázni. Megfelelő terepre, megfelelő lábbeli! Én is figyelem a bakancs súlyát és mérlegelek, hogy mivel járok jobban: 1800 m fölé csak kemény talpú, nehezebb bakancsot veszek fel. Ha kell, akkor cipelem pluszban a zsákomban. Párszor már befürödtem a felett a könnyű bakancsokkal és többet vesztettem velük, mint amennyit nyertem azzal, hogy nem cipeltem váltó cipőt! A jelek szerint más a tapasztalatunk!

gyula0910 2016.09.08. 22:26:26

@vad05: Nekem 22 éve 90 valahány éves ízületeket mondtak. :D

Sajnos én viszont -miután 1 pörgő rúgástól kiugrasztottam a lábam- 2 éve abbahagytam a futást és a rúgós küzdősport elemeket és a terhelésből is visszavettem rendesen. Teljesen le kéne állnom hónapokra mindennel,hogy regenerálódjon a sérülés,de ezt meg nem tudom betartani. A heti 3 küzdősportról és 2-3 túráról nem tudok a fenének sem lemondani. Így meg nemigen megy a regenerálódás.

"Én is figyelem a bakancs súlyát és mérlegelek, hogy mivel járok jobban"

Én ugyan ezt csinálom,de mindig a könnyebbet választom. Csak akkor választom a nehezebbet,ha könnyűből nincs megfelelőm. Ha mondjuk a könnyűmbe nem fér annyi minden melegítő réteg,mint amennyi arra a hidegre kéne. Vagy esetleg,ha kímélni akarom a kedvenceim és megtehetem,mert nincs tét,nem kell nagyon teljesíteni.

estván 2016.09.09. 00:24:42

@dudi01: Nekem is az a sokat gyaloglós bakancsom! :) Te katonáskodni is hordod? Ha igen, mennyire vált be?

stalkerfan 2016.09.09. 08:45:45

@dudi01: @estván: már egy ideje szemezek ezzel a bakanccsal, én főleg síkvidéki mászkáláshoz használnám (akár télvíz idején is). Viszont a decathlon oldalán elég sok véleményező lehúzta hogy gyenge bakancs. De ezek szerint megéri az árát?

estván 2016.09.09. 21:18:56

@stalkerfan: Ha megnézed, a Decathlon oldalán minden terméket olyanok húznak le, akik a sport/szabadidő célra tervezett cuccokat napi nyúzásban hordanak. Tehát teremfoci cipő a gyereknek iskolába járni, stb.
Nem olvassák el, illetve nem hallgatják meg az eladót, hogy a gyártó/forgalmazó az adott terméket mire ajánlja, aztán meg hőbörögnek. :)

Ilyen 30 km körüli erdei vagy vegyes terepes túrákon, vagy pl. a Rám-szakadékban nálam jól teljesített a bakancs. Természetesen néha alkalomszerűen városba is felveszem, de nem rendszeresen. Keskeny lábfejem és magas rüsztöm van, ha ez számít.

Azért kérdeztem Dudit, hogy ő nyúzza-e keményebben.

Batkaa 2016.09.09. 21:59:51

@estván: nekem az a gondom szokott lenni, hogy a cipőméretem 41,5 és erre nehéz eltalálni a jó mértet, ha nincs feles méret. 42-es van, hogy szűk lesz talpbetéttel, vastag zoknival, 43-as viszont szinte biztos, hogy túl nagy... nincs más, méretre kell csináltatni... :)

camilló 2016.09.09. 22:06:03

@Batkaa: Esetleg a lábad megfaragni??:)))

gyula0910 2016.09.19. 00:44:54

Rákerestem a Lowa Renegade GTX-re és 1,1 kg-ot írtak a súlyának. Könnyebb még az én könnyű kedvencemnél is,ami már kb. csak a fele az átlag surciénak.

gyula0910 2016.09.19. 01:04:23

soldiersystems.net/blog1/wp-content/uploads/2015/02/3.jpg

Megint csak úgy látom,hogy 10 vagy 20 évvel megelőztem ebben is a világot,mert most rákeresve már több ilyen félcipőre húzható rövid kamáslit is találtam,ami nagyon hasonlít formára már az enyémekhez. Legalábbis ilyen formájút én korábban még nem láttam.

Ez,mint már írtam,nem azt jelenti,hogy ilyet adnék csak félcipővel a magas szárú helyett a katonáinknak,hanem csak azt,hogy bizonyos esetekben ez jobb választás. Ez annyira igaz,hogy holnap a túrára én is magas szárú bakancsban megyek,mert sok esőt jósoltak,de állítólag szerdától már nem várható,így visszatérhetek a félcipős megoldáshoz. Akkor majd lefényképezem az enyémet,most csak ezen a régi képen találtam kicsit is láthatónak:

indafoto.hu/gyula0910/image/24486957-406b902f/user

joni firpo 2016.09.19. 08:34:48

@gyula0910: Nem akarlak elkeseríteni, de a XIX. század második felében igen sok hadsereg használt ilyen kamáslit, szóval nincs új a Nap alatt...

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3d/Zouave_Pontifical.jpg/220px-Zouave_Pontifical.jpg

gyula0910 2016.09.19. 21:54:20

@joni firpo: Azért ez nagyon más kialakítás. Tudom,hogy a kamásli régi dolog,de ilyen formában készítve,mint a maiak,még sehol sem láttam korábban.
Egyébként,hogy nekem ilyen lett,az 1 folyamat végeredménye. Először hasonlóval kísérleteztem,mint a világháborús ami,de addig egyszerűsítettem,módosítottam,amíg el nem jutottam a ma is használtig.

gyula0910 2016.09.19. 23:17:44

Ma mégis csak a túra félcipőmben mentem,mert reggelre már nem mondtak biztosra olyan sok esőt,mint előtte este,így inkább választottam megint ezt,és inkább tettem a zsákomba 1 könnyű vízálló bokacipőt,ha eleredne. Szóval mégis lefényképezhettem ma is a kamásli szerűségem:

indafoto.hu/gyula0910/image/24490195-4e25b8e6/user

indafoto.hu/gyula0910/image/24490197-d4bbec99/user#nagyitas

A figyelmesebbek kiszúrhatják,hogy nincs rátéve a talp alatti kötő és a fűzőbe akasztható kampó sem. Ez azért van,mert az enyém oldalaiban már van merevítő műanyag is,ami megakadályozza a le és fel gyűrődést,és ennek hála -valamint a bokánál a csatos hevedernek- az esetek 99%-ában az említett lehagyott elemekre nincs már szükség. Egyébként az első időkben ez is nagyon olyan volt,mint a belinkelt modern kamáslik,de mint látható,továbbjavítottam rajta. Nem csodálkoznék,ha ők is ide jutnának majd.

Aki sokkal gyorsabb akar lenni,sokkal messzebbre akar eljutni és sokkal kisebb erőkifejtéssel,úgy,hogy közben kíméli az ízületeit is,azoknak ajánlom a nehéz kemény bakancsok helyett a könnyű túracipős,kamáslis megoldást. Persze,ha bokáig ér a víz,akkor marad a magas szárú bakancs,amíg nem gyárt valaki valami jobbat.

gyula0910 2016.09.19. 23:24:20

Bocs a nem ide vágó témáért,de tanácstalan vagyok és van katonai felszerelés kapcsolat! Már nagyon rég óta akarok venni derékaljat a hidegebb időkre,de nem tudom milyet vegyek és több helyen javasolták a holland katonai derékaljat,de nem találtam eddig sehol. Most találtam a neten végre,de a képei alapján nagyon hasonlít az én egyik ma is használt derékaljamra. Lehet,hogy évek óta van holland katonai derékaljam a tudtomon kívül? :D

Ez az enyém: indafoto.hu/gyula0910/image/24490199-6807dda1/user

Még a lyukakba fűzött kötő is olyan volt,mint a hollandokon,de levettem őket,inkább csattal fogattam össze.

camilló 2016.09.20. 06:04:23

@gyula0910: A lyuk nem útbaigazító. Ilyen lyukkal láttam BW derékaljat, (legalábbis azt írták rá) És az én angol derékaljamon is ilyen lyukak vannak. Amennyire a képből ki tudom venni, az angol tömörebbnek tűnik. Amikor én vettem, akkor két féle szélességben is lehetett kapni. Nem tudok rá rosszat mondani.

joni firpo 2016.09.20. 08:47:03

@gyula0910:
"Azért ez nagyon más kialakítás. Tudom,hogy a kamásli régi dolog,de ilyen formában készítve,mint a maiak,még sehol sem láttam korábban."

Ha meg tudod magyarázni, hogy a felhasznált anyagok tekintetében mitől különböznek a mai kamáslik a XIX. századiaktól, akkor várom az okfejtést. Ugyanaz a funkció, igen hasonló forma (hiszen az emberi lábszár/lábfej anatómiája annyira nem változott az elmúlt 1XX évben) - semmi másról nincs szó, mint, hogy valamit újra fel kellett találni, mert szükség volt rá, amikor kiderült, hogy a XXI. századi katona sem tudja megoldani, hogy kiszáll a nyuszibuszból a Gucci-papucsában és aszfalton elslattyog a háborúig. A vizes fű lábbelire gyakorolt hatása meg a patakon átgázolás körülményei stb. sem nagyon változtak az elmúlt évszázadok alatt.

gyula0910 2016.09.20. 14:06:55

@joni firpo: Már hogyne tudnám. Én is a régi kamáslik lemásolásával kezdtem anno és nagyon mások voltak. Azok oldalt záródtak és általában valami elég körülményes lassú és kényelmetlen módon,ezért nagyon nem jöttek be. Követték általában a láb formáját,ettől viszont sokkal bonyolultabban voltak gyárthatók. De ettől nem is levegőztek annyira.
Míg ezek az újak a mai anyagoknak (tépőzár,patent,villámzár,gyorscsat,esetleg gyors madzag feszítő) köszönhetően már villám gyorsan fel-le vehetők,szellősebbek és sokkal egyszerűbben előállíthatók.
Ráadásul olyat,amilyen az enyém,hogy az oldalain gerinc van és emiatt nem tűrődik fel vagy le,ilyet még máig sem láttam senki másnál se ma,se a mai korszerűek között.

gyula0910 2016.09.20. 14:14:01

@camilló: Köszönöm a segítséget! Akkor megnyugodtam,mert ez nem jött be,mert hiába jobb,vastagabb és erősebb az átlag polifoamoknál,attól még nem eléggé szigetel ez sem. Akkor tehát nem biztos,hogy pénzkidobás lenne 1 holland.
Egyébként nem tudod,az oroszoknál nem volt ilyen? Mert akitől réges-rég kaptam,annál csak világháborús és az oroszok kivonulásakor itt maradt dolgok szoktak néha előfordulni.

gyula0910 2016.09.20. 14:20:25

@joni firpo: Érdekes a fejlődés! Amikor elkezdtem a régi kamáslikhoz hasonlóakat használni,a körülményes fel-le vétel miatt teljesen megértettem,hogy a fejlődés következménye lett a kettő egybe építése a magas szárú bakancs. Aztán most,hogy már készülnek olyan félcipők is ,amikben messze jobb teljesítményre képes az ember és a korszerű anyagoknak köszönhetően már megoldható a villámgyors kamásli felvétel,újra visszatértek a kamáslik. szerintem a következő lépés megint a kettő egybeépítése lesz majd. Vagyis 1 könnyű túracipő szerűség 1 magas,könnyű,jól levegőző,esetleg vízálló szárral.

camilló 2016.09.20. 17:36:27

@gyula0910: Nem találkoztam tipik orosszal. Amit láttam az nyugati levetett volt:)

Burgermeister 2016.10.21. 14:03:38

Gyenge gagyi!!! LOWA az igazi!!!

gyula0910 2016.11.19. 02:33:40

@joni firpo: "szerintem a következő lépés megint a kettő egybeépítése lesz majd. Vagyis 1 könnyű túracipő szerűség 1 magas,könnyű,jól levegőző,esetleg vízálló szárral"

Nagy meglepetésemre 1 közösségi oldalon reklámoztak pont 1 hasonlót és rákerestem. Álmomban nem gondoltam volna,hogy már léteznek is hasonlók és főleg ennyi,bár én valahogy máshogy gondoltam volna a megoldást. Kiderült,már rengeteg könnyű futó és terepcipő készül magasított szárral,ami a kis kamáslikkal való összeépítéshez hasonló megoldás. pl.:

www.lipread.eu/images/86Fit7kopd/New-Collection-Salomon-Snowcross-CS-Winter-Trail-Running-Shoes-Black-9Xr3W.jpg

s3.amazonaws.com/images.gearjunkie.com/uploads/2015/10/adidas-adizero-700x524.jpg

cdn.nikeblog.com/wp-content/uploads/2016/06/Acronym-x-Nike-Air-Presto-Utility-4.jpg

Az utolsó kettőn az is látszik,hogy hiába magas szárú,már ők is csak bokáig kötik meg.
Mindettől függetlenül a legtöbb nagyon hülyén néz ki és vannak velük ebben a formában még fenntartásaim.

blogen 2016.11.19. 12:28:29

A Salomon Snowcross CS simán vállalható, igaz nem katonai felhasználásra, mert ez egy könnyű futócipő, de a benne alkalmazott megoldások összeházasítása egy korszerű bakanncsak azok új generációját teremtheti meg!

www.youtube.com/watch?v=_KNDBPwmOGA

gyula0910 2016.11.19. 14:59:13

@blogen: Azzal is még az a gondom,hogy ránézésre nincs hova kötni pl. a nadrág szárát,hogy ne tűrje fel esetenként a növényzet. Másrészt már biztos nem olyan szellős boka felett és ettől az egész,mint a bokacipős verzióknál. De katonáéknál a mi éghajlatunkra,talán még magasabb szár is kellene az előforduló sok pocsolya meg sár miatt.
Bár nem tagadom,ennek mindnek 1 cipőben mind megfelelni nem egyszerű.

Azok a boka Salomon cipők amiket annyiszor látni ma már katonákon,azok nem pont könnyű futócipőknek felelnek meg? Vagy inkább könnyű túracipők és nagy köztük a különbség?

www.americanspecialops.com/images/photos/special-forces/special-forces-beard-hr.jpg

s28.postimg.org/htzemir4t/1175547.jpg

imgur.com/aXqFcqh

blogen 2016.11.19. 16:27:01

Ezek túracipők. Viszonylag könnyűek, de vastag és tartással rendelkező anyagokból készülnek, van is bennük rengeteg anyag, tehát vastag talpak, stb. Ez a futócipő teljesen vékony és lényegében csak három funkciónak kell megfelelnie: elnyelje az ütődés erejét egy olyan talppal ami viszonylag tartós is, nagyon kényelmes legyen és teljesen "nyílt" a szellőzés szempontjából és szinte súlytalan.

Ami korszerű futócipőt én használok, azt kemény de sík terepre (salak, aszfalt, makadám) vettem, egy Saucony ProGrid Jazz 17:
www.futocipoteszt.hu/saucony-progrid-jazz-17-22

Gyakorlatilag nincs súlya neki, mintha vattacukor lenne. A szél "átfúj rajta" úgy levegőzik és mintha bolyhos szőnyegen járnék, miközben salakon futok. Ja, és egy éve használom rendszeresen és hibátlan állapotban van.

Szerintem a jövő bakancsa valahol félúton lesz eközött és a mai könnyű bakancsok között. Az Adidas bakancsa:
demandware.edgesuite.net/aaqx_prd/on/demandware.static/-/Sites-adidas-products/en_US/dw6dd3427b/zoom/807295_00_plp_standard.jpg

Vagy egyik másik Oakley bakancs már ebbe az irányba mutat. Nagyon könnyű, nagyon masszív anyagokból, a felhasználástól függően jó szellőzéssel, vagy vízálló kivitelben és formára egyre közelebb a sportcipőkhöz a tökéletes kényelem elérése végett. A Salomonnak ez a téli, havas terepre méretezett formája szerintem közel fog állni hozzájuk! Hülyeség lenne nem kihasználni a technológia adta lehetőségeket, hogy megkönnyítsük a viselők dolgát!

blogen 2016.11.19. 16:34:45

Mindenesetre a jó túracipők (Salomon, Lowa) szerintem függetlenül minden előnyüktől nem jobb választás mint a bakancs, mert nem tartják a bokát sehogy sem és könnyen beléjük megy minden. Kivéve a magasszárúakat, de azok meg semmivel nem tudnak többet, egy korszerű bakancsnál!

Egyelőre.

gyula0910 2016.11.19. 17:14:35

@blogen: "Mindenesetre a jó túracipők (Salomon, Lowa) szerintem függetlenül minden előnyüktől nem jobb választás mint a bakancs, mert nem tartják a bokát sehogy sem és könnyen beléjük megy minden. Kivéve a magasszárúakat, de azok meg semmivel nem tudnak többet, egy korszerű bakancsnál!"

Na pont ezért írtam azt amit! A kettőt kéne jól ötvözni,mert ahova alkalmazható a bokacipő,oda százszor jobb választás. A katona sokkal gyorsabb,sokkal messzebbre jut,sokkal kevésbé fárad,sokkal jobb a komfortja,sokkal jobb teljesítményre képes és ez 1 túlterhelt embernél,aki versenyhelyzetben van,aki az életével játszik,óriási jelentőségű. Nem viccből választják már most is a bokacipőket,még a hiányosságaik ellenére is.

"csak három funkciónak kell megfelelnie: elnyelje az ütődés erejét egy olyan talppal ami viszonylag tartós is, nagyon kényelmes legyen és teljesen "nyílt" a szellőzés szempontjából és szinte súlytalan"

Azért ez 1 katonai cipőre még kevés az éghajlatunkon. Itt arra is gondolni kell,hogy ne folyjon könnyen bele a pocsolyák vize és a szárán se jusson bele felülről semmi.

blogen 2016.11.19. 18:15:21

@gyula0910: Igen, ez a probléma. A futócipőmnél nem érdekel, hogy mennyire megy bele a víz, mert zuhogó esőben úgyse futok, szal valamilyen szinten kompromisszumot kell kötni, megfelelő anyagok alkalmazásával, azok viszont növelni fogják a súlyt és csökkenteni a konfortfokozatot. A túracipők megoldásai ugyanazt tudják, mint a korszerű katonai bakancsokéi és bizonyos esetekben csak színűkben térnek el lényegében, lásd néhány Lowa sorozat!

De száraz (vagy dzsungel) éghajlatra most is tudnánk egy az átlag modern bekancshoz képest is könnyű és kényelmes és jól szellőző sportcipő-bakancs hibridet előállítani szerintem. De ez nekünk itt Magyarországon még nem lenne feltétlen előrelépés (nekünk a fennt már említett Salomon jeges időre tervezett cipő anyaghasználata jelentene lehetősége).

De gondolni kell a munkavédelemre is, a masszív felépítése a bakancsoknak védi is a lábat akár egy harcjármű ajtajától, akár egy ráeső rakasztól, stb! A kényelmes sportcipő jellegű felépítés egyik fő hátránya ennek feltétlen elmaradása lenne. Így legföljebb könnyűgyalogos, speciális erőknek fejlesztett megoldásról beszélhetünk.

Lehet, nem véletlen nem csinálták még meg, mert a munkavédelmisek rögtön közbeszólnak, hogy azért ez egy veszélyes üzemre tervezett munkacipő kell legyen akárhogy is nézzük!

gyula0910 2016.11.20. 07:17:24

@blogen: Biztos,hogy nagyobb veszélyforrás az,hogy ráesik az ember lábára valami nehéz vagy hasonlók,mint hogy mondjuk lelövik,mert a nehezebb,keményebb,melegebb,fárasztóbb bakancs miatt rosszabb a teljesítménye? 1 túlterhelt embernél ez még nagyon sokat ront.

Egyébként ezt,hogy a bakancs munkavédelmi is legyen az említett szempontból,már jobb helyeken nemigen veszik figyelemebe. Nagy seregek katonáin pl. Afganisztánban már rengeteg könnyű és puha bakancsot,cipőt,félcipőt látni. Másrészt biztos,hogy a nehéz és kemény bakancs csökkenti a balesetek számát? Az biztos,hogy 1 kényelmes és könnyű félcipőben az ember kisebb eséllyel hibázik. Nem vagyok 1 rakodómunkás,de már segítettem így másoknak,de eszembe nem jutott emiatt kemény bakancsban menni. Pont ellenkezőleg,könnyű és kényelmes cipőt terveznék szándékosan,mert abban kisebb eséllyel hibázok. Jobb bent a teljesítményem,stabilabban mozgok és nem is fáraszt annyira.

"megfelelő anyagok alkalmazásával, azok viszont növelni fogják a súlyt és csökkenteni a komfortfokozatot"

Szerintem 1 könnyű és jól szellőző kis szármagasító,mint a most terjedő kicsi kamáslik,már egész jól megoldják ezt,legalábbis sokkal jobbak,mint a mai bakancsok magas meleg szárai. Csak egyetlen még a probléma ezekkel,hogy alulról a víz fel tud folyni és itthon ez is sűrűn előfordulhat:

soldiersystems.net/blog1/wp-content/uploads/2015/02/3.jpg

Ez meg az én kb. 20 évesem: img2.indafoto.hu/1/1/161537_f6502b3d3b3b1fb262ec145bdabc33bb/24490197_d4bbec99c3b7c16c18e863765ec426e4_xl.jpg

joni firpo 2016.11.20. 08:29:21

@gyula0910: Szerintem ezt a témát már párszor átrágtuk. A te ideálod a vietkong harcos, egy szál pacskerben és pizsamában, egy AK-val és egy rizseszacskóval fölszerelve. Ennél "lájtosabb" könnyűgyalogost nehezebb elképzelni.
Az álomhadsereged ellátási rendszere pedig olyan bonyolult lenne, hogy az üzemeltetése felemésztené a bruttó nemzeti összterméket.
Könnyű túracipővel mit csinálnának a katonák télen? Esős időben? Hegyvidéki terepen?
A katonának mindenből "univerzàlis" kellene, ami persze nincs, ezért minden egyes felszerelési és ruhàzati cikke egy nagy halom kompromisszum.

gyula0910 2016.11.20. 15:37:29

@joni firpo: Hát ez nagyon erős túlzás,mert én pont a jól felszerelt katonák híve vagyok és az nem AK,nem papucs,nem gyenge ruha és nem kevés cuccal.
Csak egyszerűen arról van szó,hogy tapasztalatból tudom,hogy a túl nagy súly micsoda teljesítmény és harcérték romboló. Mennyire csökkenti a túlélési és győzelmi esélyeket.
Próbáld ki,hogy mire vagy képes nehéz bakancsban 20-30 kg-os málhában hosszú távon,futva,kúszva,menetelve,stb.,és azt is mire vagy képes egy 10 kg-mos védőmellény súlyát ebből levonva és 1 könnyű sportcipőben!
Egyébként szerződéseses koromban még a Honvéd újságban is ezt írták az okosaink.

1 jobb ellátási rendszer egyáltalán nem megoldhatatlan,csak dolgozni kéne lelkiismeretesen a megfelelő szerveknek. Te miben látod a megoldhatatlanságot és az óriási nagy többlet költséget?
De ha nekünk ez nem megy egyes elemeknél,mint a lábbeli,akkor ezt bízzuk a katonákra,úgy,mint a ruhapénzt és vegyék meg maguk,akár a sajátból is kiegészítve! Hisz már úgyis ezt teszik!

"Könnyű túracipővel mit csinálnának a katonák télen? Esős időben? Hegyvidéki terepen?"

Ha visszaolvasod láthatod,hogy én is ezeket írtam problémának,ami miatt 1 lábbeli a mi éghajlatunkon nem elég! De már van is 1 csomó könnyű,szellőző és vízálló túracipő,még magas szárú is,csak ezt a megoldást kéne még jobban kivitelezni,mint írtam.

rekszem 2016.11.21. 19:58:00

@gyula0910:

Nekem a shimano téli kerekparos bakancsomban van beépített kamásli. Teljesen jól működik.
encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQmBMDefsp_woyUnFhnT0OD_i6in36ujmOHKY7gB48gT1Nm-pPijg

gyula0910 2016.11.21. 20:18:44

@rekszem: 1 hete még azt sem tudtam,hogy valaki gyárt már cipő és kamásli egybeépítés szerűségeket,ma meg kiderült,hogy már a bringásoknak is csinálnak.
Igazából csak azon kéne csodálkozni,hogy ezek már nem 20 éve léteznek,hisz már akkor is tapasztalni lehetett a hiányukat.

blogen 2016.11.21. 20:39:42

Egy korszerű kamásli például így néz ki:
www.aerotechdesigns.com/cycling-shoe-covers.html

Kamáslival egybeépített téli bringáscipő 1980-ból egy belga versenyen:
s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ce/70/4c/ce704ccff0f521523fb5bce50b21a6b5.jpg

rekszem 2016.11.21. 20:47:58

@blogen: ezek cipőre húzható kamásli k ,nem egybe építettek,ezek éppen a légellenállást csökkentik,dr persze van ami az időjárástól véd

gyula0910 2016.11.21. 20:48:20

@blogen: Na ilyeneket már láttam,hasonlót próbáltam is,de gyalogos feladatokra nem jött be.

gyula0910 2016.11.21. 20:56:39

Az egyik közösségi oldal pl. egyfolytában ezeket reklámozza nekem:

images.nike.com/is/image/DotCom/PDP_HERO/859524_001_A_PREM/air-presto-mid-utility-ferficipo.jpg

Szörnyű ronda,de látszik a törekvés a kis kamásli és a bikacipő ötvözésére.

Tom Sinner 2016.11.21. 21:14:09

@gyula0910: Az első képen ránézésre ugyanolyan bakancs van, mint amilyenben a volt barátnőm tolta. :D
www.kephost.com/images/2016/11/21/13151967_1000781356666195_3198304208925276091_n.jpg

gyula0910 2016.11.21. 23:47:46

@Tom Sinner: Melyik első képre gondolsz?

rekszem 2016.11.22. 10:23:44

@gyula0910: szerintem azért nem terjedt el, mert csökkenti a felhasználhatóságot. Ha nincs nagy latyak, akkor csak beleizzad az ember lábszára. Ha teljesen vízállóra csinálják, akkor méginkább. Ha nem teljesen vízálló, akkor nem több egy bármilyen kamáslinál. Ha komoly sár és víz van a területen, akkor csak a magas gumicsizma segít úgyis, a kamáslik inkább a vizes növényzettől, belepotyogó hótól, homoktól védenek. Bringás cipőn is melegen tartja a bokát, mert ott ugye biztosítani kell a boka teljes mozgását is, miközben becsap a menetszél, mert a cica nadrág ezt nem akadályozza meg, ráadásul nem kell a boka stabilizálásval foglalkozni.

esetleg olyat tudnék elképzelni, hogy a cipőt és a kamáslit egymáshoz tervezik, azaz a kamásli utólag feltehető, de biztosítja a cipőnőhpz való vízzáró illeszkedést, vagy valami hasonló.

Tom Sinner 2016.11.22. 10:34:37

@gyula0910: Abban a hozzászólásban ez az első kép, amire válaszoltam.
www.americanspecialops.com/images/photos/special-forces/special-forces-beard-hr.jpg

(lehet, nem vetted még észre, de ha ráböksz ilyenkor a nevedre, mutatja, melyik üzenetedre válaszoltam).

rekszem 2016.11.22. 10:48:24

@gyula0910: szerintem ezekben a teljes cipőt fedő kamáslikban gyaloglni nem lehet, csak kifejezetten kerékpározni jók és ott is igazából a dokkolós pedálokkal kompatiblis

de ha pl. a talp oldalén körbefutna egy nút, ahová precízen illeszkedne mondjuk a kamásli gumi vagy műanyag pereme, akkor esetleg működhetne, bár elég sérülékeny lenne, szóval lehet nem volna túl jó, hogy éppen akkor ázik be, mikor már begyalogol valaki a legnagyobb vízbe

szoktam vadászatra menni és az öregek is azzal kezdték, hogy ősz-tél szezonban csak gumicsizmával menejk, mert itt már minden megoldást végig próbáltak, de csak az vált be egyedül 100%-osan

rekszem 2016.11.22. 11:06:08

@rekszem:

esetleg egy ilyen kalcsuni működhet, de ezt is külön cipelni kell

tereptarka.hu/kalucsni

gyula0910 2016.11.22. 17:20:42

@rekszem: Sok mindenben nagyon egyetértek,ezrét csak azt emelem ki amiben nem.
Túracipők terén érdeklődtem és azt a felvilágosítást kaptam az eladótól,hogy azt a megoldás alkalmazzák már,hogy a jól lélegző lábbelit,ami nem vízálló,hogy vizes terep vagy eső esetén,befújják impregnálóval és máris meg van oldva. Nem tudom ez mennyire működik,mert nem próbáltam,de ő ezt állította.
Minden esetre nem lehet felkészülni,de az estek 99%-ára igen,amikor 10-20 cm-nél nem kell magasabb pocsolyára készülni.

"esetleg olyat tudnék elképzelni, hogy a cipőt és a kamáslit egymáshoz tervezik, azaz a kamásli utólag feltehető, de biztosítja a cipőnőhpz való vízzáró illeszkedést, vagy valami hasonló."

Én is pont így gondolom.

@Tom Sinner: Tényleg nem tudtam,hogy névre rábökéskor kiböki,hogy mire írtak.
Gondolom utálod már az exed,de azért megjegyzem,hogy meglepetést okozott,hogy ilyen jól is nézhet ki valaki harcosnak öltözve. :D

gyula0910 2016.11.22. 17:28:51

@rekszem: Az oroszokat sokat lehetett látni gumicsizmában a nagy sárban Csecsenföldön,de Kolumbiában is elterjedten lehetett látni gumicsizmás harcosokat. Az angolok a Falkland szigeteken vészmegoldásként vv. papucsot húztak a bakancsukra.
Én próbáltam mindent,gumicsizmát,kisebb szárú gumicsizmát,gumi bokacipőt,vv. papucsot,kívülre húzható nejlon borítást és mind megvolt mikor jó.
A gumicsizmával az a gond,hogy a katona nem vadász,a katonának futni,menetelni,teljesíteni is kell benne,így közel sem jó annyiszor,mint a vadászoknak.

Sajna most lépnem kell,majd csak este 9 után tudom befejezni amit elkezdtem.

estván 2016.11.22. 21:20:12

@gyula0910: A finneknek az M62 gyakorlóhoz gumicsizma (is) volt rendszeresítve.

gyula0910 2016.11.22. 22:01:02

@rekszem: Visszatérve,én az említett összes megoldást próbáltam és mindnek meg van az előnye vagy a hátránya.
Elöljáróban annyit,hogy a nem levegőző vízálló cuccok hosszú távon és főleg amikor nincs szükség a vízállóságra,nagyon rosszak már,ezért ezeket is csak időlegesen jó használni. Mondjuk,ha biztosan tudjuk,hogy vízben,sárban kell ténykedni.

A magyar vv. papucs ráhúzása kívülre nekem nem jött be,mert eléggé furcsa és ettől fárasztó lesz benne menni. De rövid távon és vészhelyzetben megoldást nyújthat. Más gyártmányát nem használtam,lehet más nemzetek gyártmányai nem ennyire zavaróak.

Már kaphatók alacsony szárú,sőt gumi bokacipők is,még ezeket is szoktam valamikor használni. De ezeket is csak civilként tudom elképzelni. Pl. tartaléknak szoktam vinni,arra az időre,amíg reggel vizes a fű. Nagy előnyük,hogy minél kisebb a szár,annál könnyebbek. Töredéke a súlyuk,mint 1 rendes gumicsizmának,legalábbis az enyém hihetetlenül könnyűnek tűnik.

A cipőre ráhúzható külső borítások pedig elég sérülékenyek a terepen,mivel nem túl vastag anyagok,de ezek alatt is fel tud folyni a víz,ha sokat jár az ember pocsolyákban.

Én most úgy gondolom,hogy nyárra,amikor csak rövid idejű esőkre,nedvességre kell számítani,akkor még a nem vízálló is jó lehet,mert ha beázik,akkor is hamar megszárad az ember lábán. De lehet vinni 1 könnyű ráhúzható valamit vagy váltás gumicipőt eső esetére,ha nem vagyunk nagyon túlterhelve. De ki kell próbálni,hogy mi a fárasztóbb,1 vízálló nehezebb bakancsban egész nap lenni,vagy 1 könnyű és gyors jól szellőző túracipőben lenni és vinni valami tartalékot esőre. Vagy impregnálót és befújni,mint ahogy nekem javasolták?

Ha pedig több vízre lehet számítani,akkor mindenképp arra is alkalmas kell. De ebből is 1 könnyű sportos verzió. Én igazából katonáknak ezen gondolkodnék fix lábbelinek és meghagynám a lehetőséget arra,hogy mondjuk nyárra alkalmasabbat hordjanak.

Kérdem én,ha már korábban a logisztika szóba került,az nem lehet megoldás,hogy a katona ugyan olyan bakancsot kap télre,mint amit egész évre,csak nagyobbat 1-2 számmal,hogy több mindent vehessen alá? Ugyanis külön téli bakancsra úgysem telik szerintem nekünk,de az sem működik,hogy a hidegebbre is jóba rohadunk bele nyáron is,mint ahogy történt szerződéses koromban.

A kamásli egybeépítéses verziókat pedig azért tartanám sokszor jobbnak,mint a magas szárú jelenlegi bakancs megoldásokat,mert ezzel is súlyt nyerünk és egyáltalán nem fogják vissza a bokát. Ezek miatt nem rontják le annyira a teljesítményt. Hihetetlen különbségek szoktak kijönni emiatt sebességben,táv megtételben,fáradtságban. Az a táv és sebesség ami surciban fárasztó küszködés,az a könnyű bakancsomban kellemetlenség,míg kamáslis sportcipőben szórakozás.

gyula0910 2016.11.23. 01:05:58

@joni firpo: Rájöttem,hogy Te félreértesz!
Én nem azt mondom,hogy a MH bokacipőket rendszeresítsen kamáslival a bakancsok helyett,hanem azt,hogy a katonák által a világban ma használt boka túra vagy futócipők következő fejlődési fázisa,a kamáslival való egybeépítés!
Mint a belinkelt példákból ez látszik is,hogy ezt már el is kezdte sok nagy nevű gyártó,csak még szerintem ezek messze vannak a tökéletestől.

A MH-hez csak annyival kapcsolnám ezeket,hogy remélem nálunk sem fogják tiltani ezek használatát,ha mondjuk valaki vagy valakik úgy döntenek,hogy ilyet választanak esetenként,a jobb teljesítmény,jobb közérzet,illetve az egészség vagy élet megőrzés érdekében.

Másrészt ezekkel a fejlesztési irányokkal felhívnám a rendszeresítésekben döntők figyelmét,hogy mennyire fontos a lábbelik súlya,talpuk ruganyossága,szellőzése és a hasonlók is,hogy ne rendszeresítődjön véletlenül se olyan még egyszer,mint a mi BW bakancsunk.

De még olyan se,mint a mi Haix-unk,ami túl meleg volt és nem is száradt,ezért szétrohasztotta a lábunk. Ezekben még az úgy utált surci is jobb volt. Szerintem elgondolkoztató,hogy szerződésesként a BW és a Haix helyett sokan inkább a szintén szidott surcit vették fel terepre.
Remélem az új bakancsnál ezeket is figyelembe vették!

blogen 2016.11.23. 09:42:00

@gyula0910: Az első két képen az orosz katonák csizmában vannak, de szerintem nem gumiban, hanem rendes bőrcsizmában.

delta81 2016.11.23. 12:34:55

Az impregnáló sprék hatása szerintem meglehetősen ideiglenes. A vizes hó nagyon hamar le bírja kapni, de szerintem a vizes aljnövényzet is hamar elintézi. Inkább utcára való, nem? Nekem az egyetlen, ami eddig bevált, a régi sima, minden béléstől mentes, bőr bakancsom (Corman, a Corcoran bakancs kínai utánzata) zsírral (méhviasz+zsír, bakancsra, lószerszámokhoz stb. árulják) való bekenése, majd hajszárítóval a bőrbe beolvasztása volt. Remekül bírta a terepi viszonyokat. A most hordott Magnumon viszont ez valamiért nem működik, semmivel sem tudom megoldani a vízállóságot. Százszor kényelmesebb benne a járás, de könnyen beszivárog a víz és a bélés miatt bent is marad... Nem lehet egy zoknicserével elintézni a dolgot.
A magyar VV-papucsot próbáltam, patakban ill. vizes hóban a vízállóságot remekül megoldotta, viszont a talpa szinte sima, valamint még egy cipelendő dolog...

delta81 2016.11.23. 12:36:13

Nem tudom, ki hogy van vele, de én gumicsizmában nem tudok menni. Még egy helyben topogni is kínszenvedés. Lötyög, nem tartja a bokát, hideg, satöbbi... Terepre tuti nem vinném.

gyula0910 2016.11.23. 19:55:02

@blogen: A zöld is bőrcsizma az oroszon? De a másik felületén a vonalak is gumiból öntésre utalnak. Sajna most olyan képet nem találtam,ahol jobban látszott volna,hogy miből lehetnek. Egyébként aki akkor élt,jól megfigyelhette a híradásokban,hogy sokan ugyan úgy visszatűrték a tetejét és ugyan olyan világos szövetes volt a belseje a magas szárúaknak,mint nálunk is sokan teszik.

gyula0910 2016.11.23. 20:15:21

@delta81: Az impregnálókhoz nem értek,de az üzletben ezt tanácsolták. Konkrétan mondtam,hogy az a gondom,hogy a vizes fűben beázik a cipőm és erre mondták,hogy ezt így szokás megoldani.
Úgy 15-20 éve vettem én is impregnálót a szintén beázó Magnum bakancsomra és nem jött be,de nem is biztos,hogy a gyöngyvásznon át ázott be.

Ha belefolyik a víz,akkor "a bélés miatt bent is marad... Nem lehet egy zoknicserével elintézni a dolgot". Nekünk is ugyan ez volt a gondunk a seregben a BW és Haix bakancsunkkal. Míg a csak bőr bakancs az ember lábán pár 10 perc alatt megszáradt,addig ezek napokkal később is nyomták az ember lábára vizet,ami ettől szétrohadt,befülledt és leázott róla a bőr,sokkal sérülékenyebbé vált. Nagyon aggódtam,hogy a második nap végén milyen látvány fogad majd,mert minden lépés égett a nagy súly alatt a felpuhult bőrön. Ezt még az ezer éves,elcseszett,nyomorult surciban is mind megúsztuk volna.

A vv. papucs nekem leginkább a széles talpa miatti csámpázás és lötyögés miatt nem jött be,de tényleg csúszott is. Igaz 1 cipelendő dolog,de inkább cipeltem,minthogy 1 nehéz,rossz teljesítményt nyújtó,de vízálló bakancsban fárasszam magam egész nap.

Próbálj meg passzos és jó formájú gumicsizmát venni,az elég kényelmes tud lenni. Csak fel és főleg le húzni gyötrelmes. Én még futni is eljártam bennük,ha annyira rossz volt az erdei futóútvonalam. Persze nem olyan,minta futócipő,de pl. a surcimnál még az is jobb volt. Sajna a gumicsizmák elég sérülékenyek,nem bírnak annyi nyúzást mint a bakancsok.

rekszem 2016.11.23. 21:10:59

@delta81: Nekem is kertásó csizmám van,igaz bélelt. De vannak azért komolyabban darabok aminek olyan talpa van, mint egy jobb túra bakancsnak

blogen 2016.11.23. 22:22:41

Az első képen ez a szovjet csizma látható:
img.allzip.org/g/92/orig/9643867.jpg

A másodikat nem tudtam beazonosítani, de nekem nem tűnik guminak!

gyula0910 2016.11.23. 22:31:49

@blogen: Sajnos nem nyitja meg a képet.

gyula0910 2016.11.23. 22:44:11

@blogen: Ezen látszik a visszatűrés is:

i.ytimg.com/vi/bZp5lakfooI/hqdefault.jpg

A bőrrel nem tudom szokás e ilyet csinálni.

gyula0910 2016.11.23. 22:54:20

@blogen: Félreértések elkerülése érdekében írom,hogy nem azt mondom,hogy minden magas szárú csizmájuk gumi volt,de 1 részüket én anno nagyon annak néztem. Mikor a híradókban a tankok ásták be maguk Groznij körül,akkor ragadt ez meg bennem,mert meglepetést okozott. Addig nem nagyon láttam katonát gumicsizmában.

blogen 2016.11.23. 23:01:34

@gyula0910: i.img.ie/0Zj.jpg

@gyula0910: Nem tudom, de a gumit azt tényleg visszahajtják:
i.img.ie/0Zs.jpg

blogen 2016.11.23. 23:03:58

@gyula0910: Igen, ha nem volt általánosan elterjedt, de viseltek gumicsizmát, amiben semmi meglepő nem volt. A csecsen háború képeiről a mindent ellepő sár az egyik dolog, amit nagyon jellegzetesnek láttam.

gyula0910 2016.11.23. 23:12:48

@blogen: Azért nem mindenki hajtja vissza a gumicsizmát sem,pl. én sem. Szóval attól még lehet gumi,ha nincs visszahajtva,de az tény,hogy sokan valamiért.

gyula0910 2016.12.28. 00:44:09

@blogen: Végre véletlenül ráakadtam 1 csecsenföldi videóra amin egyértelműen látszik,hogy gumicsizmát is hordtak nem csak magas szárú bőrcsizmát. 4:45-nél nagyon látszik:

www.youtube.com/watch?v=kC8S3COqNzw