Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Helikon-tex urban tactical pants (rip-stop)

2015.11.20. 08:00 :: Combat Gear Admin

img_7617.jpgHiába, a jó marketing, normálisan megszerkesztett oldal elcsavarhatja az ember fejét, ha egy normális kinézetű és minőségű „taktikai” nadrágot szeretne venni.

img_7618.jpgTovábbi jó pont, hogy kilenc színben, két féle anyagból és több féle méretben készül, aminél átvették az 5.11 megoldását, tehát derék és lábszárhossz szerint válogathatunk.

img_7619.jpgSzimpatikus lehet még a gyártó oldala is, ahol képekkel mutatják be a nadrágot, és felsorolják a főbb jellegzetességeit is. Egyszóval már-már profi, sőt a nagyobb gyártókkal simán felveszi a versenyt.

img_7620.jpgA gombot tépőzárra cserélték, amit eddig kényelmes és jó megoldásnak értékelek. Persze hosszútávon nyilván hamarabb tönkre megy mint egy gomb.

img_7622.jpgElől mindkét oldalon egy-egy függőleges tépőzáras zseb található. Egy átlagos méretű „okos” telefon bőven elfér benne, de a belépő kártyámat is itt szoktam tárolni. Viszont túl szűkre sikerült.

img_7623.jpgA két oldalt lévő combzseb villámzáras és sajnos szűk is. A szabása a crye combat pants-ét követi, tehát nem oldalt, inkább hátrafelé nyúlik el, ezért futás közben nem is zavaró.

Azonban túl szűk, és hiába tűnik harmonikaszerű zsebnek, sajnos nem az. Egész egyszerűen nem kifelé tágul, hanem ha meg pakoljuk akkor befelé szűkül, ezáltal a nadrág is kényelmetlenné válik. Sajnos a megpakoljuk kifejezés egy átlag keskeny pénztárcát takar.

img_7625.jpgHátul a már megszokott felülről nyitott zseb található, amiknél egy-egy további rekesz készült a zsebkés számára. Szó mi szó, ennek jó az elhelyezése, mivel nem hátul, inkább oldalt van, ezért ha leülünk nem zavaró.

img_7626.jpgNagyon jó, és mégis nagyon egyszerű, megoldás a hátul lévő gumírozott derék rész. Az 5.11-el, Blackhawk-al és társaikkal ellentétben ez jóval kényelmesebb megoldás, ugyanis sem a tokok, sem az öv nem építik bele az ember oldalába, és nem válik kényelmetlenné.

img_7627.jpgA térd részen dupla anyagból erősítés került, szintén a Crye mintájára, amibe természetesen belülről plusz párnázás helyezhető, de ez nem jár a nadrághoz, sőt külön sem láttam.

img_7628.jpgA cég logója rákerült a nadrág combzsebére, és a megoldás is egész igényes lett, ami a jó marketing számlájára írható. Bár őszintén szólva egyik nagyobb márka logója sincs meg a fejemben.

img_7629.jpgSajnos átvették az előrenyúló kézmelegítő zsebeket is, amik szintén elég szűkek lettek. A dupla erősítés elméletileg lehetővé teszi a zsebkés hordását, de még a kulcsomat sem szeretem itt hordani.

img_7630.jpgA rip-stopos változat 60% pamut , 37% poliészter és 3% spandexből készült. Az anyagra túl sok panaszom nem lehet, a színét is lassan engedi, tehát ez a része még elfogadható.

12170262_1016308651782493_347641773_n_1.jpg

(Fotó: Julie)

A méretezésre figyelni kell, az M-L és hasonló betű kódok megtévesztőek lehetnek, szóval inkább a számozás alapján érdemes választani, abból pedig bőven betudjuk lőni magunknak a megfelelőt.

Mindent összevetve isten igazából egy erős közepesként tudom értékelni, mivel nem tartom kifejezetten rossznak, de igen messze van még egy 5.11-től.

Tehát felvéve tényleg kényelmes, mintha rám öntötték volna, nagyon jó benne mozogni, jó az anyag összetétel, de amint csak a hétköznapi használati cikkeimet belepakolom már kényelmetlenné válik.

A zsebek hoznák a modern elvárásokat, tehát combzseb-telefonzseb-nyitott zsebek, de mégis elszabottnak érzem őket, és ezen az se biztos, hogy változtatna, ha egy számmal nagyobb nadrágot hordanék.

A másik dolog pedig az ár, mert a 20 000-24 000 Ft beszerzési forrástól függő árat kicsit sokallom, ugyanis ennyiért már bőven 5.11-es nadrágokhoz lehet hozzájutni, és tartósságba nem hiszem, hogy ugyan ott lenne. 



155 komment

Címkék: nadrág helikontex

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr278093286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2015.11.20. 17:35:19

@Hetman55: Teljesen rendben van, hogy katonák is járőröznek. Ez az "ánti világban" mindennapos dolog volt. Ami nekem nem tetszik, hogy úgy vonulgatnak (a képeken látottak alapján), ami nem alkalmas arra, hogy megvédjék magukat egy esetleges támadás esetén, és bizony ha látnának valami olyan eseményt amikor lépniük kellene, akkor sem a legjobb, egymás mellett ballagni. Nekem valahogy jobban tetszik a francia módi.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.20. 20:35:10

@camilló: A francia módiról kérdezd Dobri-t. De nekem elég minimális gyakorlati haszonról számoltak be. Már a Vigipirate alap fokozatánál. Itthon meg ez inkább show, nem szabad komolyan venni és megkapargatni.

recon71 2015.11.20. 21:19:03

Nekem is tetszik ez a fegyveres járőrözés,kicsit több biztonságérzetet ad szerintem mindenkinek. Rohadt szar lehet,ha az emberre el kezd lövöldözni az utcán valaki,mint Párizsban és nincs mivel visszalőni. Így azért több esély van rá 1 kicsivel is,hogy valaki fegyveres időben odaér. Ráadásul az AK 1 AK ellen többet ér,mint a P9 vagy a PA a rendőreinknél.
Akit meg ez frusztrál,az menjen el pszichológushoz!

Stahlgewittern 2015.11.20. 22:57:57

Nekem is tetszik. Inkább ők járjanak fegyverrel, mint a terroristák.
És a felszerelésük? A katonai rendészeknek miért kell még mindig a fehér bot? Van 2 lövedékálló bocimellény, amit értek, de az zöld 2 airsoftos és a 2 nadrágtartó (?) miért?

recon71 2015.11.20. 23:15:53

@Hetman55: Mert a kiosztott rossz,így a katonák a saját beszerzésű mellényeket hordják inkább,én is ezt tenném. Többeket lehetett látni a TV-ben még a horvát málhamellényben is. De még 1 gagyi AS is használhatóbb,mint a műbőr tártáska. Ráadásul ilyen szerepben biztos bírja is a terhelést.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.21. 10:51:28

@gyula0910: @Hetman55: Igen pont ezért említettem a showműsort.

Csak úgy finoman kérdezném, tudjátok milyen egy lövészet itthon? Na és, hogy egy igen komplex civil környezetbe milyen ezt végrehajtani? IPSC-IPDA nagyon tanulságos tud lenni ebből a szempontból.

camilló 2015.11.21. 17:04:39

@Hetman55: @gyula0910: @Combat Gear Admin: Én ugyan nem láttam el katonai rendész szolgálatot, de az egyik szakasz társam igen. Mikor szolgálatba ment úgy nézett ki, mint a plakátokon látható katona. Szerintem egy katonai rendésznek így is kell kinézni. Szóval azért én biztos felszereltem volna a járőröző katonákat úgy, hogy az valóban mutatós, és elsősorban hasznos legyen. Vagy nem adom rájuk a karszalagot és úgy küldöm járőrözni őket. Csak úgy mellékesen a Munkásőrség nem egyszer segített a Rendőrségnek razziázni. Minden Munkásőr úgy nézett ki, mintha a skatulyából húzták volna ki. Azért azt tudni kell, hogy a katonák megbecsülése a civilek körében, még mindig az egyik legmagasabb, ezért a fejesek figyelmébe ajánlanám, hogy legalább azokat lássák el normális és egységes ruházattal, akik képviselik a fegyveres erőket az utcán.

recon71 2015.11.21. 17:32:01

@Combat Gear Admin: 2009-ben szerződésesként voltam lövészeten utoljára,de le voltam döbbenve,hogy mennyire életszerűtlen volt. De az NRF sokkal komolyabb lövészeteken is vett részt,azt nem tudom az mennyire volt életszerűbb.
Szóval siralmas véleményem volt a katonatársaim fegyverkezeléséről,lőtudásáról,de ettől függetlenül inkább legyen a közelemben 1 rossz lövő katona AK-val,ha lőnek rám,mint senki!

recon71 2015.11.21. 17:51:48

@camilló: Nem karom megbántani a képeken szereplő katonákat,de soknak nincs semmi tekintélytparancsoló formája,még katonának sem néznek ki.
A mutatós egyenruháról meg annyit,hogy a 65M-es gyakorlós rendészek a 90-es évekig,sokkal jobban néztek ki. Meg lehetne "bolondítani" ezt a gyakorlót is hasonló kiegészítőkkel. A régi jelvények,a fehér szegélyes vállapok,a sípzsinór és egyebek sokat dobtak a kinézeten.

1 gyakorló feldobásában a franciák és az oroszok különösen jók,jó példák lennének.

camilló 2015.11.21. 19:45:20

@gyula0910: A kinézetről nem akartam szólni, de ha már így előhoztad... Nekem szokatlan a borostás, szakállas katona csak? A borosta még el is menne, ha nem ilyen feladatról lenne szó. Igen, ha katonai rendész akkor lehetne bizony kicsit "csicsásabb" is a kinézet! Ha komoly járőrözés, akkor meg kicsit "harciasabb" kinézet is. No, de ez is haladás, hogy annyi év után katonákat látunk az utcán.

dudi01 2015.11.21. 21:17:46

Megígértem magamnak,hogy ebben a témában nem szólalok meg de nem bírom!
Ezzel csak lejáratja a Honvédség magát!Szégyenletes és röhejes ahogy kinéznek ezek a katonák!Itt nem csak a felszerelésről beszélek hanem az emberről.Ha megnézzük a külföldi képeket ahol hasonló feladatot látnak el katonák akár Párizsban akár máshol mindenhol életerős fiatalemberek vannak itthon meg...
Ti elhiszitek ezekről az emberekről,hogy képesek nem másokat saját magukat megvédeni?

dudi01 2015.11.21. 21:19:36

Szerencsétlennek az első képen még azt sem mutatták meg,hogy hogyan kell szabályosan viselni a barettet.

estván 2015.11.21. 23:15:13

Valóban elég "vegyesfelvágott" :( Most akkor hogy is kell kinéznie a katonai rendésznek?
Egyébként egyáltalán a képeken mindenki rendész, vagy nem?
Van karszalag-nincs karszalag.
Van sípzsinór-nincs sípzsinór.
Fehér öv-fekete öv.
Kabát (mikádó vagy rövid)-zubbony páron belül is vegyesen.
piros barett (rendész vagy légv.tüzér)-bocskai.
Jelvény egyikükön sincs (vagy az már nincs is rendszerben?).

A rendész felvarrós (gránát) piros barett csak a Maléter P. Rendész Zászlóalj tagjainak jár az egész MH-ban, vagy nem?

A világosszürke bot az a gumi ("Kádár-kolbász"), a képeken ez látható. Van még a fekete-fehér forgalomszabályozó bot, de az fa.

A régi rendész cucc valóban "stílusosabb" volt, a fehér kiegészítők meg a tükör surranó messziről világítottak. Az ember úgy ment el előttük, hogy még önmagával is igyekezett a lépést tartani.:)
Arról nem beszélve, hogy a rendész szolgálatot ellátó sorkatonáknak is volt direkt ilyen célra egy vadiúj, I.-es értékű gyakorlójuk, amit frissen vasalva vettek fel. Az pedig természetes, hogy a rendészektől volt leginkább megkövetelve a patent megjelenés a példamutatás miatt. Amikor épp nem botlottak bele valami valódi kihágást elkövető bakába, akkor pont a katonák szabályszerű kinézetének a vizslatása volt a legfőbb feladat a Béketáborban, nem a terrorizmus elleni (optikai) küzdelem...

recon71 2015.11.22. 05:33:59

@dudi01: Azon ritka pillanat van,hogy tökéletesen egyetértek veled,bár én ezt így nem mertem leírni,hogy ne bántsak meg annyi embert. A 90-es évek környékén 1 rendész aki a civilek között is járkált,nem nézhetett így ki,mint páran ezeken a képeken. Ez az elcseszett ruházatnak is köszönhető,de a képeken olyanok is vannak akiket akkoriban a testalkatuk miatt sem vettek volna fel.
1 igazi katona,aki van sportoltatva,sokat van terhelve terepen,nem nézhetne így ki. van 1-2 ember akiről nehezen hiszem,hogy meg tudja rendesen csinálni a fizikai felmérőket. Tényleg össze lehet hasonlítani a franciákkal őket!

recon71 2015.11.22. 05:48:10

@estván: Engem nem zavar,ha az egyik páros ilyen,a másik meg olyan,biztos nincs elég mindenkinek ugyanabból. De ez így nem is gáz,ha a város más más részein ténykednek.

Azzal is egyetértek,mint írtam is,hogy a régi rendészek nem így néztek ki.

Azon tűnődöm,hogy a mi katonáink az összes képen a ruha miatt néznek ki valahogy szarul? Azért nem vagyok biztos ebben,mert láttam már 1-2 katonát még a bociban is jól kinézni,ha tényleg nem is sokat. Pl. 2008-9-ben a civilek közé -mondjuk közelharc bemutatókra- mindig válogatott emberek mentek,akik miatt nem kellett szégyenkeznünk.

Bár a bocskaiban és a szaloncukorban se nekem,se nekik nem sikerült jól kinézni. Egyenesen szégyenkeztünk benne. Még a 90-es évekig használt zöld hasonlóan szaloncukor kabátok is valamitől jobban álltak az emberen.

camilló 2015.11.22. 09:10:34

@estván: Nem kellett ahhoz rendésznek lenni, hogy megfelelő minőségű szolgálati ruhád legyen! Ha őrségbe mentél, és nem volt megfelelő a ruhád, az eligazításról vittek a ruházati raktárba, hogy újat adjanak! Ha meg mentél haza, volt olyan kapus, aki még az alsónadrágot is megnézte, hogy szabályos-e. A zokniról nem is beszélve. Zokni miatt vették el betétlapját katonatársamnak a rendészek.

camilló 2015.11.22. 09:13:04

@gyula0910: Ennek a szaloncukor kabátnak a legnagyobb hibája a bélése! Szarul záródik és nincs gallérja. Ha rendesen a rendszerből kivont antant szíjas motyóval lennének felöltözve akkor jobban mutatnának. Amúgy a régi szaloncukor is hülyén nézett ki bélés nélkül.

ihasz laci 2015.11.22. 10:00:58

Na akkor, hogy valaki az eredeti cikkhez is szoljon.
Van egy ugyanilyen meg egy masik helikon-tex nadragom is a sfu. Mindketto az erdeti masolata kinabol £18-20 aron jutottam hozzajuk. Szabas minta cimke minden teljesen megegyezik az eredetivel. Ezt az urban pants-t csak a hetkoznapokban hordom kb 8 honapja, semmi komoly igenybevetelnek nincs kiteve, eddig meg egyben van. Az sfu nadragot turazashoz, erdei munkara hasznalom es jol birja, egy gomb se esett le rola es egy varrat se engedett eddig. Pedig ez meg regebbi mint a masik ezt 1,5 hasznalom.
A kici occo kinaiak eleg jol lemasoltak es jol is gyartottak ezeket a nadragokat.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.22. 10:26:57

@XJ8: A szabással van problémám, az anyagról nem írtam rosszat, azzal is elégedett vagy ?

ihasz laci 2015.11.22. 12:37:36

@Combat Gear Admin:
az anyagaval sincs eddig semmi baj, nem szakadt ki sehol, mosas utan nem fakul es nem is megy ossze, kenyelmes viselet.
az sfu nadrag 60-40% cotton-polyester, nekem olyan sokat ez igy nem jelent. amit tudok mondani, hogy az angliai idojarashoz nekem pont jo. a nyar itt nem olyan meleg es a tel se tul hideg, igy egesz evben tudom hordani.
ripstop anyagu de eddig meg nem szakadt ki sehol igy nem tudom mennyire mukodik jol a kinai ripstop.
az sfu-t hasznalom es gyurom rendesen 1,5 eve minden problema nelkul. ar ertk aranyban jobb mint az eredeti, sajnos.

joni firpo 2015.11.22. 13:28:35

@XJ8: A Helikon eleve egy civil célra gyártott márka - létezik abból másolat? Bár a mai világban semmi sem lehetetlen...
Nekem egy SFU-nexxt nadrágom van tőlük, városi hordásra tökéletesen alkalmas, a színtartósságával és a méretezésével nem vagyok 100 %-ig elégedett. Szvsz. a Helikon nadrágok combzsebeit városi használatra szánták, max. irattárca, telefon stb. befogadására.

ihasz laci 2015.11.22. 14:06:41

@joni firpo: ,,A Helikon eleve egy civil célra gyártott márka - létezik abból másolat?''
hat gondolom amit a kinaiak gyartanak, mint amik nekem vannak.

,, Helikon nadrágok combzsebeit városi használatra szánták, max. irattárca, telefon stb. befogadására.''
nekem meg pont az ellenkezoje a problemam:)
a sima sfu nadragnak eleg nagyok az oldal zsebei, neha tulpakolom oket aztan lifeg minden a zsebembem.

Stahlgewittern 2015.11.22. 14:41:14

@gyula0910: De a KR nem szól be érte? Bár, ahogy őket elnézem...

estván 2015.11.22. 15:11:38

@camilló: Nem tudom hogy a sorkatonáknak meddig volt a használt, nyúzós mellett külön szolgálati gyakorló, de 2000-ben már biztos nem.
Akkor már csak egyetlen öltözet (+ 2 ing) volt kiadva, nagy részük igen lelakott minőségben. De legalább volt tisztacsere. Bár zubbonyból, nadrágból ha akadt egy nagyjából normális és mérethelyes, azt érdemes volt megtartani és magunknak mosni.
Az én századomnak is csak azért volt még egy gyakorlója, mert szolgálatba nekünk boci kellett (de az is használt volt). Mosni nem volt szabad(!), hogy ne kopjon.
Zöld gyakorlóból új a már említett rendész járőröknek volt, illetve temetésre kaptunk kölcsön a ruházatiról, de azt még aznap le is kellett adni.

camilló 2015.11.22. 16:51:39

@estván: Én a Néphadsereg katonája voltam. Sokan szinte el sem hiszik, amit írok pedig így volt. Temetésen is vettem részt, mert 186 cm magas vagyok így ugye... A temetésekre külön adtak ruhát. Akkor aki úgy gondolta az a szolgálatiját adta le. Nem variáltak vele. Tiszta ruhát akár minden nap is cserélhettem a Központi Ruházati raktárban. A zászlóaljnál hetente egyszer volt ruhacsere. Ha bevonultunk gyakorlatról, akkor az első az volt, hogy a ruházati anyagot cserélték. Ami eltűnt, azt leírták. Ilyen esetben nem volt Htk! Utána jött a technika karbantartás, hogy minél hamarabb tiszta legyen. Olyan ugye elő sem fordulhatott, hogy nem harckész! Ez volt Szegeden! Szerintem máshol is hasonlóan mehetett. No és sokszor hallottam, hogy "a Magyar Néphadsereg egységes, ami tükröződik az egyenruha viselésében is!" Mondjuk jót mosolyogtam, mert a kimenő váltás akkor folyt, így a pénteki katona vonaton voltak furcsaságok!:)

recon71 2015.11.22. 16:55:36

@camilló: Szerintem a zöld szaloncukor bélés nélkül sem nézett ki ennyire szarul. Lehet,hogy csak a téli bocskais összkép miatt nem tetszik annyira? A kimenő zöld szaloncukor pedig kifejezetten jól nézett ki,azt imádtuk.

Nálunk 90-91-ben 2 gyakorlót adtak,1 vadi újat,szolgálatra,őrségre,díszelgésre,esetlegesen kimenőre,és 1 nagyon használtat a mindennapokra,amire nem kellett vigyázni. Szerintem ez volt a tökéletes megoldás. Amikor már nem volt tip-top a gyakorló,akkor bekerült a mindennapiak közé.

recon71 2015.11.22. 17:07:13

@joni firpo: Én városi használatban is igénylem a nagy combzsebeket. Csak példaként,hidegben van hova tenni a sapkát,kesztyűt,ha bemegyek mondjuk valami meleg helyre.

@XJ8: Irattárcának és hasonlóknak nincs jobb helye a combzsebnél?

@Hetman55: Én nagyon fel lennék háborodva,ha szólnának azért mert a párok a város más-más részén nem egységesben vannak. Ezt pont olyan,mint 90-91-ben azok az idióta tisztek,akik katonának nem voltak jók,ezért abban élték ki magukat,hogy azt vadászták,kin van még 5 ágú csontcsillag 6 ágú helyett és kinek van még a régi sapkajelvénye. Ezek közt a különbség csak közvetlen közelről látszik és nem is volt belőlük elég,nem jutott mindenkinek,de azért vadásztak azokra,akiknek nem jutott.

ihasz laci 2015.11.22. 18:41:49

@gyula0910:
a farzsebet (amiben az sfu-n meg elfer a penztarca) annyira nem szeretem mert kocsiban ulve a penztarcam nyomja a s@gg@m@t. a kezmelegito zsebben meg ugy ahogy belefer de az meg kinlodas onnan elovenni. az akicsi zseb a kezmelegito alatt meg nem eleg szeles. igy marad a combzseb az sfu-n.

az urban pants ebbol a szempontbol varosi viseletre sokkal jobban bejon nekem. az oldalzseb pont akkora, hogy a penztarcam meg egy notebook passzentosan elfer es nem lifeg seta kozben.

joni firpo 2015.11.22. 18:50:36

@XJ8: Szvsz. minden Helikon-cuccot a chinamenek gyártanak, Lengyelországból csak a disztribúció folyik. Vagy csak a vezérigazgató irodája van ott. Vagy még az se...

estván 2015.11.22. 19:14:14

@joni firpo: Lengyelo.-ban kb. ugyanazt a szerepet tölti be a Helikon-Tex, mint nálunk a Reintex, németeknél a Mil-Tec, USA-ban a Rothco, tehát ebből is valószínűsíthető a távol-keleti gyártás. Aztán ki tudja...
Mi van a ruhák címkéjén? Made in China (alias PRC), EU, vagy Poland?

joni firpo 2015.11.22. 20:03:14

@estván: Nos az én példányom címkéi (pedig 2 is van belőlük) szerényen hallgatnak a gyártás helyszínéről, ami azért némileg gyanúra ad okot, hogy ez bizony "made in PRC" termék lehet ... bezzeg a "European patent" számát feltűnteti a címke...

Tom Sinner 2015.11.22. 20:04:38

A járőrözős témához: mikor elkezdtem olvasni benneteket, elgondolkodtam azon, hogy én mikor láttam utoljára utcán egyenruhás katonát? (Most nem számítom bele a tavalyi debreceni Bocskai portyát) Először nagyon rossznak tűnt a helyzet, mert egy gyerekkori emlékem jutott az eszembe. Utána beugrott, hogy egy ismerősöm kb egy hete írt rám, hogy 10 éve ismerjük egymást. Vele voltam egy bemutatón, bőven tinédzser koromban tehát biztosan kevesebb, mint 10 éve láttam utoljára egyenruhás honvédet. Szóval az olyan 9 lehet. De utcán, csakúgy futólag soha. (a legközelebbi meglévő helyőrség 150+ km-re van innen, mivel 2007-ben megszüntették a tőlünk 60 km-re lévő laktanyát. Ha ők itt lennének még, talán bevonultam volna) Összegezve, engem kapásból nem érdekelne, hogy néznek ki a járőröző honvédek hanem őszintén örülnék nekik. És az sem érdekelne, hogy tudom, komoly szituációban igazából nem sokat érnének, ahogyan vannak (a képeken).

joni firpo 2015.11.22. 20:05:28

Amúgy az 5.11-es nadrág pedig "Made in Indonesia"... ennyit az európai/amerikai textiliparról...

Stahlgewittern 2015.11.22. 20:50:15

@Tom Sinner: Szomszéd városban van laktanya, egyszer sem láttam egyetlen egy egyenruhást sem. (Most se fogok.)

ihasz laci 2015.11.22. 21:12:52

@joni firpo: arra gondoltoam, hogy nem a hivatalos gyartotol vannak a nadragaim hanem valami hamisitotol.

recon71 2015.11.22. 21:28:49

@XJ8: Elgondolkoztattál azon,hogy én hova tenném a pénztárcámat. Most nem hordok pénztárcát,inkább el szoktam osztani az abba valókat a zsebeimben. Ha pénztárcát hordanék akkor szerintem annak valami övre fűzhető zsebet alkalmaznék,mert a nadrág zsebekben tényleg sehol sem jó,hacsak nincs neki való zseb is. De 1 katonai nadrágon 1 külön pénztárca zseb nekem pazarlónak tűnik.
Egyébként van olyan nadrágom aminek a BDU-s combzsebében kisebb zsebek is vannak,amik akár pénztárcának is jók lehetnek. Inkább ez a megoldás,mint,hogy ne legyen akkora combzsebem,amibe bele tudnám tenni a sapkát,kesztyűt.

recon71 2015.11.22. 21:36:15

@Tom Sinner: @Hetman55: Azért én elég sűrűn látok gyakorlósokat civilek között. A környékbeli hadkieg sokszor vonul ki a 1-1 város vagy falu rendezvényeire,de többször gyakorlóban utazó,vásároló katonákat is láttam. A volt laktanyám is elég sokszor küldött ki rendezvényekre embereket,mondjuk közelharc bemutatózni.

estván 2015.11.22. 21:41:12

Én a héten valamelyik nap láttam egy törzsőrmestert v. törzszászlóst, ráadásul köznapiban! És nem is katonai objektumnál.

Az egyik oka, hogy nem látni katonát az utcán, hogy az egyenruhát ma már mindenki munkaruhának kezeli, bent a laktanyában/munkahelyen veszik fel.

Tom Sinner 2015.11.23. 13:58:09

@estván: Én erre nem is gondoltam. Azt hittem, az egyenruha olyan, amit az ember mindig büszkén visel (még ha a szabása, színe stb sz@r is).

ihasz laci 2015.11.23. 14:41:21

csak ugy felve megkerdezem tud-e valaki valami ujat az ak modernizaciorol?
az osszes jarorozo katonananl sima ak volt mindenfele extra nelkul. nekik csak ez lett kiosztva vagy ennyi volt az ak modernizacio es nem lesz belole semmi minden fegyver marad ahogy van?

joni firpo 2015.11.23. 14:50:37

@Tom Sinner: Kicsit különös számomra, hogy ez az összefüggés neked nem tűnt fel - gyatra minőségű, rosszul szabott egyenruhát nem szívesen visel a katona. Te talán szíve

joni firpo 2015.11.23. 14:54:21

@Tom Sinner: Kicsit különös számomra, hogy ez az összefüggés neked nem tűnt fel - gyatra minőségű, rosszul szabott egyenruhát nem szívesen visel a katona.
@XJ8: Már megint ez a vicces hangulat lett rajtad úrrá? :-) Gondolod, hogy Abszurdisztánban ennyi idő alatt lefut egy fegyver-modernizációs program?

Tom Sinner 2015.11.23. 15:10:12

@joni firpo: Én szívesen viselném az egyenruhát, mert emberek közt annak csak a szellemisége számít. Hogy terepen mit nyújt, az egy más kérdés.

g.d 2015.11.23. 19:12:05

Buszon/vonaton/megállóban/boltban/utcán mennyivel jobb belerohadni, elázni/megfagyni meg úgy általában ágrólszakadt árvízkárosultnak kinézni az egyenruhában mint terepen?

estván 2015.11.23. 19:43:43

@Tom Sinner: Pont ez a baj. A szellemiség még valamikor '85 táján "eltűnt" valahol, de nagyon. :(

Nekünk anno pl. már nem kellett hordani a kimenő egyenruhát, én viszont háromszor is abban hagytam el az objektumot. Ebből egy hivatalos ügy volt, kettő pedig saját döntés.

camilló 2015.11.23. 19:53:24

@estván: Mi az új kimenőt nem nagyon szerettük a sapka miatt. Aki tehette, az szerzett a régi kimenőből, amíg egy nagy botrány után, kerek-perec megtiltották a régi használatát. Utána már csak a tányér sapkát lehetett hordani, akinek sikerült szerezni és kicsempészni. Az osztályos jelzésekre, meg a fegyvernemi jelzésekre mindenki büszke volt. Ha gépkocsizó voltál és az autó orra kifelé állt, mindenki tudta, hogy nem vagy kopasz:) Amúgy, mi akkor vagy a régiben jártunk volna ki, vagy a gyakorlót szerettük volna. No, de a sereg nem a 3 kívánság műsora!:))

estván 2015.11.23. 21:09:59

@camilló: Az átmeneti időszakban (hiszen lehetetlen volt mindenhol egyszerre lecserélni az 1970M kimenő ruházatot 1982M-re) sokáig laktanyánként is eltért, hogy hol melyiket adták ki.

Sajnos a legénységnek viselhető különböző jelvények szépen sorra kihaltak. Azt nem tudom, hogy nem is voltak adományozhatók, vagy csak nem törődtek vele? Látszott már nagyon, hogy a sorállomány már csak nyűg a rendszernek. Mi pl. már váll-lapot sem kaptunk! Fegyvernemi jelzést öregektől lehetett kérni. Kimenőruhára csillagot az egyik szolg.vez. (nem is a sajátunk) valami tíz perc kutakodás után tudott adni, mintha valami extra dolog lett volna.
A minimális/kötelező dolgokon (fegyvernemi jelzés, váll-lap+rendfokozat) kívül az alakulat karjelzését lehetett (volna) hordani az MH pajzs helyett, na de azt meg honnan/hogyan szerezzünk?

recon71 2015.11.23. 21:14:47

@Tom Sinner: Mi is szerettünk parádézni a civilek között a sima gyakorlóban,olyankor csak a bocskait nem vette fel szívesen senki. Szerencsére a kalandkalap is sokszor viselhető helyette,olyankor mindenki inkább azt vette fel. Viszont a téli öltözetben szarul éreztük magunkat,mert senki sem szeret cikin kinézni,mi pedig a téli bocskaiban és a szaloncuki kabátban úgy éreztük,hogy azok vagyunk.

recon71 2015.11.23. 21:32:48

@estván: @camilló: Már többször említettem,hogy 90-91-ben mindenki szerette volna,ha az akkori kimenőt,amiben megint csak szégyenkeztünk,lecserélhettük volna a díszelgő összeállításra. Olyankor ugyanis a szolgálati gyakorló volt feltuningolva a kimenő kiegészítőivel,vagyis azzal a sípzsinórral,azzal a derékszíjjal,azokkal a szegélyes vállapokkal és azokkal a jelvényekkel. Na ez már nagyon jól nézett ki a feket bakancshoz. Télen,ha nagyon rossz volt az idő,akkor engedélyezték ebben az eltávozást,persze kívül a szaloncukor kimenőkabáttal,ami megint csak nagyon jól nézett ki. Szóval a szaloncukor bocinál sem a szaloncukorsággal van a gond,hanem valami mással,talán a szabással.
Időnként felröppentek hírek,hogy bevezetik,de aztán nem lett belőle semmi.
Én még a fejlesztéses időszakom elején is ezt propagáltam. Próbáltam meggyőzni akit lehetett,hogy ez jól is néz ki és rengeteget spórolnánk is vele,mivel nem kéne külön kimenőt gyártatni. Az izraelieket szoktam felhozni mintának,mert ott sem külön kimenőben flangálnak a civilek között,ráadásul a magyar verzió százszor jobban is nézett ki.

ihasz laci 2015.11.23. 21:56:32

@joni firpo: gondoltam poenkodok kicsit:)
amugy komolyan kerdeztem, most akkor ennyi volt, nem lesz semmilyen modernizacio?
vagy folyamatban van es majd a leopard 2 harckocsikkal egyutt lesz rendszeresitve:)?

estván 2015.11.23. 22:57:42

@XJ8: Szerintem csak a lassú víz partot mos elvet követik. Szóval készülgetnek azok a modernizált AK-k, csak nem kapkodják el. :)
Nyilván a misszióké a prioritás, aztán gondolom sorra kerül a 34. meg a 88., majd a 25. meg az 5.
A többieknek meg "minek a modern fegyver"? Amíg az őrségnek is "jó" az Ipoly bakancs meg a PA-63...

recon71 2015.11.23. 23:03:42

@XJ8: Talán azért is akadt el az AK modernizáció,mert végre felfogták,hogy ebben a formában rossz,meg lehetne ezt csinálni kevesebb katasztrofális hibával is,és nem kéne 1 rossz megoldásra ennyi pénzt pazarolni?

ihasz laci 2015.11.23. 23:28:33

@gyula0910: errol irnal bovebben? mi volt a rosz es hibas a modernizacio soran? maga az otlet, hogy az ak-kat modernizaljak csere helyett vagy a kivitelezes volt bena?

recon71 2015.11.23. 23:52:57

@XJ8: A kivitelezést cseszték el. A hozzáértők -pl. a Kaliber magazin is- évek óta riogattak a túl magasan elhelyezett optikák miatt,de még mindig magas lett. Egyébként az előző tervezeteken még ennél is sokkal magasabban voltak.
A másik fő gond a gránátvető. A G36-on próbáltam és hatalmas csalódást okozott. Nagyon nehéz vele célozni,mert túl alacsonyan van a markolat és a felette lévő tornyot is egyensúlyozni kell. Ergonómiai katasztrófa. Az AK még orrnehezebb,mint a G36,úgyhogy azon még rosszabb ez is. Az AK-nem tártölcséres fegyver és a tárcsere érdekében,ezért ezt még annál is előrébb kell tenni,ez még ront az egyensúlyon.

Lehetett volna sokkal jobban is modernizálni az AK-t,de tény,hogy ergonómiailag nem lehet ezzel a konstrukcióval már sehogy sem utolérni a nyugati vetélytársakat. Szóval ahhoz át is kéne építeni rendesen.

Mindenesetre alacsony optikával ami ideális a fegyverhez és 1 jó súlyelosztást adó gránátvetővel kellett volna ellátni. De azért is meg van a véleményem a fejlesztők hozzáértéséről,hogy sem tártölcsért,sem 1 kezesebb kibiztosítási megoldást sem tettek rá,amit szinte minden ténylegesen hozzásértő hiányol már nagyon régóta. Mellesleg ezek minimális költségek is lettek volna a többihez képest.

recon71 2015.11.23. 23:59:26

@XJ8: Bár sokak szerint ez az egész modernizáció csak pénz lenyúlás volt valaki valakije javára,mert irreálisak lettek a darabonkénti költségek amit elfogadtak. Ennyiből lehetett volna venni is más modernebb típusokat. Vagy talán még kevesebből is? Már nem emlékszem a konkrétumokra.

ihasz laci 2015.11.24. 08:45:56

@gyula0910: koszi a valaszt,
a kaliber magazinos sracoknak lattam egy videojat ahol egy tuningolt amd-65-t teszteltek. azon ezek a problemak mind meg voltak oldva. www.youtube.com/watch?v=zbTZ0NO4fns
bar ha jol ertettem ez nem a katonai hanem a sportlovo valtozat, 20 loszeres tarral. abban se vagyok biztos, hogy ez ugyan az a ceg-e amelyik az ak modernizaciot csinalta.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.24. 10:43:15

@XJ8: PRT 11-12 nél és az OMLT-nél már lehetett látni a modernizált eszközöket, de a program tényleges állásáról nem sokat tudni. Elméletileg 8000 fegyvert akartak feljavítani.

Modernizált PKM-et is teszteltek idén, de az eredményekről és a döntésekről nem nagyon beszéltek.

estván 2015.11.24. 11:04:21

@Combat Gear Admin: Az a 8000 db. átépített AK pedig a harcoló beosztású állománynak bőven elég.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.24. 11:14:34

@estván: Ebben nem kételkedtem, de nem lehet a harcoló állománynál sem látni. Itthon.

ihasz laci 2015.11.24. 12:53:02

@Combat Gear Admin: az pedig eleg szomoru, foleg, hogy ha jol emlekszem valamikor 2008-2009 korul hallotam eloszor errol az ak odernizaciorol. azota eltelt tobb mint 6 ev es meg mindig nem sikerult a harcolo allomanyt atfegyverezni.
mennyien szolgalnak a prt es a omlt missziokban? 600-700-an, az kevesebb mint a harcolo beosztasuak 10%-a!

nem lett volna jobb azokat a magyar geppisztolyokat kiosztani a jaroroknek az ak-k helyett. gkp vagy kgp, valami ilyesmi nevu magyar geppisztoly, meg anno lattam oket katoknal. varosba talan jobban hasznalhatob lenne mint egy ak?

Tom Sinner 2015.11.24. 13:24:53

@g.d: Aktuálisan én is formaruhában járok dolgozni, ami úgy ahogy van ratyi, de valahogy ilyen problémáim nincsenek benne. Mivel van honvédségi szettem is kettő, tudom, hogy az nem rosszabb utcára a munkahelyi ruhámnál. Szóval amit írsz, utcán tutira nem fenyeget. Az árvízkárosult téma viszont valóban gáz, ha valaki utcára is 3 féle színű szerelésben megy ki, mint ahogyan terepen szokás.

Tom Sinner 2015.11.24. 13:30:26

@gyula0910: Régen volt szó bolgár M203 másolatokról. Az hol szerepelt volna a "mostani" azaz mutatóba vett M320 és az AK-khoz tervezett GP családhoz képest? Nem lett volna egyszerűbb, mint középutat, azt választani?

Tom Sinner 2015.11.24. 13:32:11

@gyula0910: Dudiék azt írják, hogy a hozzájuk vett kütyükkel reális volt az ár. Mondjuk a gyomrom ettől függetlenül most is nehezen veszi be az 1 millió ft-os darabárat.

Tom Sinner 2015.11.24. 13:34:26

@XJ8: KGP-9 géppisztolyokra gondolsz. Azok ergonómiai katasztrófák, erősek is meg pontosak is, de a tapasztalatok alapján lőtérre lettek tervezve, nem harctérre.

estván 2015.11.24. 14:19:47

@Combat Gear Admin: Akkor nem tudok másra gondolni, mint a "jól bevált" honvédségi indoklás arra, hogy ha valami létezik, de mégsem osztják ki: "Nem kaptok, mert akkor kopik/elhasználjátok/tönkre teszitek/mások irigyek lesznek hogy nekik nincs."

@Tom Sinner: Ezek szerint biztos olvastad Simonyi Ottó ales. vonatkozó cikkét...

ihasz laci 2015.11.24. 20:44:43

@Tom Sinner:
arra gondolta, sokat nem tudok roluk, csak azt, hogy vannak:)
lattam par kepen katonakat meg talan bortonoroket vele oszt ennyi. gondoltam varosba, rendet fenntartani a geppisztoly jobb lehet mint egy ak.

recon71 2015.11.24. 21:40:44

@XJ8: Nem tudom,hogy 1 csapat modernizálta e az AMD-65-öket,de ezen a videón nézd meg a modernizációját! 1 percnél szépen lemászik a fegyverről a gázdugattyúvezető cső feletti rész. Bár ez lehet a felrakó trehánysága is,de így én biztos nem adtam volna le a videót.

Egyébként küllemre egész jól néz ki,de ezen sem oldották meg a hozzáértők szerint oly fontos tártölcsért és kezes kibiztosítót. A kezes kibiztosítót a lengyel és a szereb sereg és az orosz SF is megoldotta az AK verzióin,mi valahogy nem jutunk el erre a szintre sem.

Ezek hiánya mellett,nálunk az AK-63MF-en gránátvető választás,megoldás lett hatalmas tragédia,de a túl magas optikák is elég nagy hibák,mert feleslegesen magasra kell a fedezék fölé emelni a fejet. Ha már csinálunk valamit,akkor azt csináljuk már meg a legjobban!

recon71 2015.11.24. 22:09:05

@Tom Sinner: 1 millió 1 fegyver modernizációért reális? Még ha jól csinálták volna,akkor is irreális. Én azt olvastam,hogy a legújabb fegyverek sem kerülnek ennyibe. Pl. évekkel ezelőtt a G36 polgári változatát ennek a töredékéért vette meg 1 ismerősöm.

Az a baj az M320-al,hogy ugyanolyan a kiképzése,mint az AK-inkra vett AG36-nak. Vagyis a gránátvető cső alatt van a markolat és ha az ember fogja azt a kezével,akkor az fölött lesz még a gránátvető cső és az fölött még maga a fegyver. Szóval 1 jó magas tornyot is kell egyensúlyozni célzás közben. A G36-nál hatalmas csalódást okozott ez nekem. Rohadt nehéz volt vele ezért célozni. Talán ezért is elterjedtebbek ezek a gránátvetők külön használva és nem a karabélyra kapcsolva.

Igaz az M203-ba nem tölthető be olyan hosszú gránát,mint ezekbe,de azzal legalább kényelmes marad a fegyver,ezért a célt is könnyebb eltalálni.

Egyébként a legjobb kialakítású gránátvető megoldás az FN SCAR-é és az új AUG-é. A fegyver kényelmesebb vele,mint nélküle és az elsütés is tökéletesen kezesre van megoldva a többihez képest. Ez már csak akkor lenne jobb,ha rátennének ezekre is 1 mellső markolatot,mint az újabb M203-akra. Egyébként,nem hiszem,hogy ilyeneket ne lehetne AK-hoz is használni,még ha kicsit módosítani is kell a tártölcsér részen. Bár lehet ezek sokkal drágábbak és ezért nyert az elcseszett AG36? De az M203 biztos,hogy olcsóbb mindegyiknél.

FN SCAR: orig10.deviantart.net/b016/f/2013/305/4/3/4375f3a0f828e27cd944ae4c9a963568-d2t87ey.jpg

AUG: 40.media.tumblr.com/75a2b6d20032fea9c0e84a88fe4dd242/tumblr_nsmltcf0xX1skaxu8o1_1280.jpg

M203 markolattal: www.m203grip.com/M203grip-Iraq-2010.jpg

recon71 2015.11.24. 22:11:32

@estván: "Nem kaptok, mert akkor kopik/elhasználjátok/tönkre teszitek/mások irigyek lesznek hogy nekik nincs."

Ez nekem mennyire ismerős! Tényleg ez a hazai hozzáállás. Bár lehet én sem adnám ki,ha fejes lennék amíg nem indokolt,tudva azt,hogy 1 átlag katona mennyire szokta megbecsülni a kincstári dolgokat.

ihasz laci 2015.11.24. 22:14:25

@gyula0910:
ennyire nem ertek am a fegyverekhez, csak amatorkodok itten:)

nekem inkabb az tunik katasztrofalisnak, hogy 2008 ota nem birtak befejezni ezt a modernizacios programot.

ha meg ennyire zsakutcaba futottak ezzel a programmal akkor hagyjak a francba azt kezdjek elorol. vagy az egesz modernizaciot hagyjak es csereljek le a kezifegyvereket valami masra.
komolyan mondom, ha megnyerem a lottot veszek uj fegyvereket a honvedsegnek!

Tom Sinner 2015.11.24. 22:28:23

@gyula0910: Én úgy tudom, hogy nem AG36 lett végül megvéve reklámcélokra (mert valódi használathoz abszolút kevés darabszámban jöttek) hanem M320-asok. Az 1 millió ft/darabár meg úgy jött ki, hogy a modernizációhoz megvett kütyüket is beleszámolták az összegbe, és így leosztva jött össze ez az ár. Őszintén, én nem bánnám ha teljesen leállítanák ezt a modernizációsdit, mert nem jó semmire. Vegyenek már valami értelmes karabélyt azt' jó napot. Az M320/AG36 meg tudom hogy sz@r, nekem is mondta ismerős de bánna a fene, ha azt vették meg akkor vagy úgy vásároljanak belőle, hogy minden rajba legalább egy jusson, vagy adják el a meglévőket a p*csába, mert szokás szerint ennek így sehogy sincs értelme.

recon71 2015.11.24. 22:49:53

@XJ8: Sajnos nálunk minden fejlesztés így működik évtizedek óta. Kiderül,hogy muszáj fejleszteni,ezért megbíznak valaki nem hozzáértőt és az persze a hozzánemértése miatt szart csinál. Mivel azok sem értenek a munkájukhoz,feladatukhoz,akiknek el kéne dönteni,hogy az adott fejlesztés tényleg jó e,így a rosszat is jónak minősítik.

Az a gond a lecseréléssel,hogy ebből a lőszerből és fegyverből és minden hozzá kötődőből van rengetegünk,ezért biztos,hogy olcsóbb ezzel próbálkozni,mint 1 teljesen új fegyvert és lőszert rendszeresíteni,aminek meg is kell teremteni a hazai gyártását,javítását,utánpótlását,stb..

Szóval ez mindenképpen nehéz ügy.

recon71 2015.11.24. 22:58:30

@Tom Sinner: Szerintem még az optikákkal együtt is irreális a millió körüli ár. Tudom,hogy drágák a jó optikák,de ennyire? Mennyibe kerülhet 1 ilyen optika szett rendes áron?

1 biztos,én ezt a gránátvetőt külön használnám a fegyvertől,mint a világban máshol is a többség. Annak is meg van a hátránya,de talán nem akkora,mint így. Vajon ezeket a kiegészítőket is megkaptuk,vettük hozzájuk?

Én mindenesetre a MH helyében 1 jó sínezésre költenék mindenképp. Akkor legalább megadnák a lehetőségét a katonáknak,hogy maguk is felszerelhessék a fegyverüket,ha már ilyen csóró a sereg.

recon71 2015.11.24. 23:29:18

@g.d: Én úgy tudom,hogy éjszakai és hőképalkotósról nincs szó a darabonkénti 1 milliónál. De nekem különben 1,5 millió rémlik darabonként.

Szerinted reális ez az összeg? Úgy látom az árakban jobban ott vagy.

Ha 1 millió 1 ilyen modernizált AK,akkor mennyibe kerül ugyanilyen optikákkal 1 AR,HK vagy FN? Azt hiszem a Kaliber szerint 1 új modern fegyver ugyanezen képességekkel olcsóbb lenne.

recon71 2015.11.24. 23:37:01

@g.d: Egyébként,ha kiderülne,hogy tényleg ennyibe kerül 1 ilyen feltuningolás az AK-hoz,attól még az nem mentesíti a fejlesztésben részt vevőket a felelősség alól,hogy ezt a pénzt rosszra költötték el. Vagy 1 alacsony optika és 1 AK-hoz passzolóbb gránátvető drágább lett volna? De így mindenképp csak pénzkidobás,legalábbis a gránátvető.

g.d 2015.11.24. 23:49:51

@gyula0910:
tudtommal eddig nem derült ki azon kívül hogy hány darab fegyver modernizációjára mennyi pénzt költöttek el, semmi.
Tehát nem tudni hogy hány fegyverre vettek (ha egyáltalán) éjszakai irányzékot, hányra gránátvetőt, azokhoz mennyi és milyen gránátot, stb.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.25. 10:38:40

@gyula0910: Az a baj, hogy az árból sokszor kifelejtik az alap fegyvert, és a kiegészítőket. Igen, 1 millióból nagyon jó alap fegyvereket lehet kapni. Kérdés csak az, hogy az alap fegyver mellett milyen kiegészítők, és mennyiért kerültek fel.

@g.d: Ez szerintem nem is fog kiderülni, mivel gyanítom minősített adat, ami természetesen érthető is valahol.

camilló 2015.11.25. 18:57:17

@Combat Gear Admin: A modern AK fegyverek miért nem jók,amiket eleve úgy terveztek, hogy mindenféle kiegészítővel fel lehessen szerelni? Gondolok itt pl. AK-103. Ha lenne hadsereg érdemes lenne talán saját fejlesztésben is gondolkodni, ahogy az történt az AMD vagy AMP esetében. Az AMP, hez létezett éjszakai látcső is. Természetesen a kor színvonalának megfelelő. Amúgy meg nincs már MOM aki legyárthatná az optikákat. Végül is mi van nemzeti kézben? Aki tönkre tette a hadiipart azt tárgyalás nélkül....

recon71 2015.11.25. 19:32:54

@Combat Gear Admin: Én úgy tudom,hogy az AK ára nincs bent az 1 millában. De különben is pár 10 ezer forint volt emlékeim szerint a FÉG-nél 1 hadi új AK ára. Talán 35 ezer?
Ha tudom,hogy szükségem lesz ezekre és a mai hadi fegyverek áraira,akkor megjegyzem amit a Kaliberben időnként írnak az egyes fegyverekre. Mindenesetre 1-2 százezernél nem emlékszem,hogy többe kerülnének az átlag új fegyverek. Persze a sláger és versenyfegyverekre ez nem vonatkozik. Az extra anyagok és megmunkálások,de a jó hírnév is jelentős árdrágító tényező.

Mindenesetre érdekes,hogy a fegyveroptika többe kerül,mint maga a fegyver.

recon71 2015.11.25. 19:48:13

@camilló: Az a gond az hagyományos felépítésű AK-val,mint ami az AK-103 is,hogy a tok felső rész nincs szilárdan összekapcsolva a csővel,mint a nyugati fegyverek 99%-án. Vagyis,a cső és az a felület,ami az optikákat és egyebeket tartaná az AK-n,nem 100% stabilak egymáshoz. Alapból is lötyögnek,de megerősítve is különböző behatásokra elmozdulhatnak egymáshoz képest és máris oda a pontosság. Ami stabilnak mondható a csőhöz az AK-n,az az infrabak,úgyhogy csak ahhoz lehet rögzíteni minden optikát megbízhatóan. Az meg csak a tokfedél fölé lóghat,csak oda pakolható minden,míg az említett nyugati fegyvereken az egész felső rész végig pakolható.

Még van 1 megoldás,ez volt a 90-es években a saját ötlet is. Tudtommal megelőzve a világot kb. 20 évvel. Ez pedig az volt,hogy annyira alacsony optika kerüljön az AK-ra,hogy abban még lehessen látni az alap irányzékot is. Ez azért jó,mert ha elmozdul az optika a csőtől és a vele szilárdan egyben lévő hagyományos irányzéktól,akkor azt könnyű észrevenni,mert akkor a 2 irányzék típus máshova mutat.

Vagyis így le lehet ellenőrizni,hogy az optika elmozdult e,a nem 100% biztos rögzítő felületén: i38.tinypic.com/2a6kqo8.jpg

Tom Sinner 2015.11.25. 21:01:21

@gyula0910: Érdekes amúgy, hogy a 100-as szériára sem sikerült a ruszkiknak megoldani a tokfedél-kérdést, ami a zsidóknak simán ment a Galilon.

krisss93 2015.11.25. 21:24:09

Az AK-12-es újradolgozott és végül rendszeresített változatán megoldották végül.

recon71 2015.11.25. 21:28:47

@Tom Sinner: Azért az nagyon más,ha 1 icipici diopteres irányzékot kell stabilan megtartani a tokfedélnek és nagyon más,ha sokkal nagyobb súlyú optikákat. Egyébként az izraeliek is a fegyvertávcsöveiket és egyéb optikáikat szintén 1 infrabak szerűségre csatlakoztatták a Galilon.

recon71 2015.11.25. 21:33:45

@krisss93: Ismét nem felelt meg a csapatpróbákon és még mindig nem rendszeresítették a Kaliberes infóim szerint az AK-12-t és nagyon nem csodálkoznék,ha az optika rögzítés miatt.

@camilló: Amit belinkeltél nem felet meg,már azon is módosítottak. Az is újabb AK-12 amin az egész felső rész egyben van.

recon71 2015.11.25. 21:40:23

@camilló: Ezen már egyben van az egész sín,nagyobb hosszon is van megvezetve,de gondolom egyértelmű,hogy nem annyira megbízható még így sem az elmozdulás ellen a cső és az irányzéktartó sín,mint mondjuk 1 AR,SCAR vagy HK-n,ahol fixen egybe van építve a 2?

g.d 2015.11.26. 07:19:17

@gyula0910:
de, lényegesen többe kerülnek mint 1-200 ezer.
A HK MR223 (416 civil verziója) 3000 (igen, háromezer) € magasságában van és ebben még a mechanikus irányzék sincsen benne! De a CZ 805 félautomata változata is 1500-1600 ajró, normálisabb AR-15-ök dettó. SiG-ekről meg ne is beszéljünk (azok mondjuk pisztolyban /is/ messze tudásuk fölé vannak árazva szvsz.)

Semmi érdekes nincs benne, már egy normálisabb vadász-távcső is kb. ugyanannyiba kerül mint a vas amire felszerlik, mesterlövészpuskáknál meg simán lehet 2x-es szorzó is a kukker meg a csúzli ára között.

recon71 2015.11.26. 22:17:07

@g.d: A hadi fegyver és optika verziók tudtommal sokkal olcsóbbak,pláne nagy tételben. A civileknek szánt ilyesmik mindig sokkal drágábbak,pláne,hogy mindenféle adók is mennek rájuk,legalábbis ezt olvastam. Én pár 100 ezres tételekre emlékszem az újaknál is. Az AK63-nál a 35 ezer az reális,vagy rosszul emlékszem? Ekkora árkülönbség nem lehet más típusú fegyverekhez viszonyítva. 35 ezer és 1500-1600 euro? Ha lesz időm akkor lehet megpróbálom megkeresni azon Kaliber számokat amikben az árak szerepeltek.

g.d 2015.11.27. 19:27:37

@gyula0910:
ha azonos minőségről/felszereltségről és mennyiségről van szó, akkor biztosan a civil verzió az olcsóbb (nem kell a tábornokok/politikusok megvesztegetésre költeni). Anno ugye a P9RC-ket papíron valami 80e-ért vette meg a HM (vagy BM, f@sztuggyamár), mikor a (szebben elkészített) civil verziót boltban 35e-ért árulták (és így se kellett a kutyának se).

Amúgy ha haszonnal akarod eladni, új gyártású alkatrészekből és nem napi egy tál rizsért, feketén melóznak az alkalmazottaid, akkor tuti nem jön ki 35ezerből még egy AK se, a nem túl minőségi benyomást keltő (hogy finoman fogalmazzak) román Cugir került emlékeim szerint 150e körüli összegbe mikor még lehetett kapni (3-4 éve, tehát 200 Ft környéki USD árfolyamnál).

dudi01 2015.11.27. 20:00:48

@gyula0910:

Egy M16 A2-is 1500 Dollár körül van.

Tom Sinner 2015.11.27. 20:10:44

Nem lehet hogy Gyula a 35 ezer ft-os árral valamikor a 90-es években találkozott?

recon71 2015.11.27. 21:30:56

@dudi01: Akkor jól felment az ára az évek alatt az M16A2-nek is,mert az I.öbölháború után pont arról szóltak a híradások,hogy a győztesek fegyverei mennyire megdrágultak,mert 5-600 dollárba is kerül már 1,míg az AK-k 300 alatt vannak. Gondoltam,hogy drágábbak lettek 20 év alatt,de ennyivel? Egyébként én AR-ekre is csak pár 100 dolláros költséget olvastam darabonként 1 rendszeresítéskor nemrégiben. De ezekben lehet tévedek,nem gondoltam volna,hogy jobban oda kéne figyelni a leírtakra.

@Tom Sinner: Jobban belegondolva igazad lehet,mert nem tudom mikorra írták a Kaliberben azokat a magyar AK árakat. Mert emlékeim szerint a FÉG-et tárgyalta a cikk,csak mellékesen voltak megemlítve az egyes fegyverek árai. Vagy előállítási költségei? Ha lesz időm megkeresem őket.

@g.d: Azért talán nem mindenhol kerül többe 1 fegyver 1 seregnek,úgy,mint nálunk. Talán máshol nem tudnak ennyire zsebre dolgozni.

recon71 2015.11.30. 04:46:59

@g.d: Próbáltam megkeresni azt a Kaliber számot,amiben sejtem,hogy olvastam az AK gyári árát,de nem találom. A magyar fegyvergyártásról szóló számok 1 része meg van,de pont azt nem találom amiben olvashattam. Az utolsó ami erről szól nálam a 2014 októberi és az már az AK-gyártását is tárgyalja,ezért úgy okoskodok a történet folyamatát követve,hogy a 2014 novemberiben lehetett talán,vagy kicsit később.
Ha valakinek meg vannak ezen számok,megnézhetné!

F.t. 2015.11.30. 13:31:14

@gyula0910

simám 200e körül van a sport verzió is
www.steinerscenics.hu/fegyverbolt/lofegyverek.pdf

AR-15:
tactical.hu/schmeisser_ar-15_1_88

És ne feljsd el hogy 10-20e forint 1db tár pluszba (gondolom hadi fegyverhez vesznek rögtön kb 10-et).

De új pisztolyt sem nagyon adnak 150e alatt.
A

joni firpo 2015.11.30. 16:59:06

@gyula0910: Különben is, nagyon jó az az AK-63D, nézd csak, a zimbabwei hadsereg is ezt használja:

kepfeltoltes.hu/view/151130/zimbabwe_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

recon71 2015.11.30. 21:29:41

@F.t.: Az,hogy 1 boltban ennyiért adják,nem jelent semmit. Minden bolt ráteszi a saját hasznát rendesen,de úgy tudom a bolt is elég sokat adózik miatta,úgyhogy még azt is felszámolják.
Erre pont jó példa,hogy tökéletes AK tárat 700 ft-ért vettem,miközben 1 másik üzletben közel 20-ért árultak 1 rosszat! Szabad árak vannak,annyiért adják,amennyiért úgy gondolják,hogy még elviszik. Egyszer rendőrt is hívtak,mert a vásárló a vásárlás után 2 perccel szembesült vele,hogy ugyan az a ruha amit megvett 20e körül,odébb 2 üzlettel csak 5-be kerül.

Még 1 észrevétel,a hatástalanított fegyverek mennyibe kerülnek? Miért éri meg hatástalanítani 1 ilyen fegyvert és ennek az árnak a töredékéért eladni,ha élesen hagyva a sokszorosát éri?

recon71 2015.11.30. 21:36:33

@joni firpo: Ennek több oka lehet. Olcsóbb,hülye a döntéshozójuk,a többi AK lehetőség megbízhatatlanabb volt(román AK),stb.. De az a legvalószínűbb,hogy új AK-kat akartak és ez volt a legjobb üzlet,az meg meg sem fordult a fejükben,hogy 1 jól bevált konstrukciót valaki leront,mint ahogy mi tettük. Én sem gondoltam volna,míg kézbe nem fogtam.

recon71 2015.11.30. 21:59:28

@F.t.: Eredeti AK-74-eseket átalakítottak légfegyverré és a behozatal,vám,adó és minden után itthon is csak 80e körül voltak. Ha élesen hagyva többért el lehet adni,akkor miért költenek rá plusz pénzt és adják el olcsóbban?
Egyértelmű,hogy sok helyen sokkal drágábban adják,mert 1 bizonyos mennyiséget a civilek úgy is megvesznek,de csak töredékét lehet ennyire túlárazva eladni.

Az számomra is biztos,hogy most már jóval drágábbak az AK-k,mivel a FÉG már rég megszűnt,ezek meg akkori árak voltak -amiket említettem,hogy rémlenek-,de akkor sem gondolnám,hogy 1 fegyver előállítási költsége a mai áron az ennyiszerese lenne.
Bár nem vagyok gazdasági szakember,ki tudja? Nőttek az árak rendesen mindenhol,de ennyivel? Ennyire régen szűnt volna meg a FÉG? Lehet,hogy az akkori árnak mára már ezek a számok felelnek meg?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.11.30. 22:37:32

@joni firpo: Makulátlan és sima markolatok. Mintha most vették volna elő őket a fa ládákból.

@F.t.: Húzós árak, bár az M700 egész olcsó lett.

recon71 2015.11.30. 23:40:55

@Combat Gear Admin: Gondolom a lezsírozott m zároltból adták el.

estván 2015.12.01. 00:06:33

@gyula0910: "Egyszer rendőrt is hívtak,mert a vásárló a vásárlás után 2 perccel szembesült vele,hogy ugyan az a ruha amit megvett 20e körül,odébb 2 üzlettel csak 5-be kerül."

Ki hívott rendőrt, és tulajdonképpen miért? Azért azt meg lehet ítélni, hogy 20 ezer forint valamiért reális ár-e vagy nem...

"Ha élesen hagyva többért el lehet adni,akkor miért költenek rá plusz pénzt és adják el olcsóbban?"

Éles lőfegyverből (főleg automatából) a szabályozások miatt nyilván kevesebb darabot lehet eladni, mint légfegyverré, gáz-riasztóvá, színházivá alakítva, vagy hatástalanítva.

recon71 2015.12.01. 00:30:53

@estván: A vásárlók hívták,akik a bőrkabátot vették.

"Azért azt meg lehet ítélni, hogy 20 ezer forint valamiért reális ár-e vagy nem..."

Sajnos ez sokszor nagyon nem így van. Pont kb. 1 hetes téma nálunk,hogy csak azért nem vették meg a 200ezres edénykészletet,mert csak 2000ft-ért adták. 200e-ért megvették volna lehet,de 2000-ért már nem,mert kizárt,hogy eredeti legyen,hiába tűnik eredetinek rajta minden. Szóval mindenki bevette,hogy eredeti,amíg az árát meg nem mondták.

Nem gondolnám,hogy azért érdemes legyártani 1 AK-74-et mondjuk 200 ezerért,hogy költsünk rá még átalakításra,és adjuk el csak 80-ért. Ebben hol az üzlet? Ha rengeteg a fölös már elkészült fegyver,én akkor sem költenék még rá,hogy eladjam sokkal-sokkal olcsóbban.

recon71 2015.12.01. 00:36:30

@estván: Vagy az éles AK-74 már nem adható el 80 ezer felett,hogy csak úgy kapnak érte ennyit,ha légfegyverré alakítják?

g.d 2015.12.01. 08:42:49

@gyula0910:
tessék, mai friss hír, Új-Zéland G17 Gen.4-eket rendszeresít a P226-osok helyett.
www.kaliberinfo.hu/hirek/glock-17-a-sig-p226-helyett-nzdf
617 USD/db-ra jön ki az áruk, ami mai árfolyamon 174982 HUF.
Ugyanez a pisztoly itthon, 1 db vásárlása esetén nettó 177010 HUF (glock.hu). Valóban sokkal olcsóbb a "hadi" fegyver:)

g.d 2015.12.01. 08:50:27

@gyula0910:
ha a Junker lég-AK-ra gondolsz, akkor az biztosan nem úgy készült hogy vettek egy éles 74-est és azt barkácsolták át légpuskává, azok eleve annak lettek gyártva amik, csak amit lehetett felhasználtak a lőfegyver alkatrészei közül.

Egyébként gyárt az Izmash eleve hatástalannak (demonak, dísznek, akárminek) készült fegyvereket is (AKSzU volt ilyen a kezemben), viszont ezek pont ugyanannyiba kerülnek mint egy éles verzió (6-800 GBP)!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.12.01. 09:30:16

@g.d: Jogos, de kérdés mi tartozik bele abba a 177 000-be ?! Alap felszereltség ? Plusz tár ?

g.d 2015.12.01. 12:05:09

@Combat Gear Admin:
Egy tár kerül hozzájuk vagy nettó 5000 Ft-ba, szóval még mindig 10e Ft-on belül marad a különbség fegyverenként.

Az új-zélandi véderő oldalán egyébként ennyi szerepel (de ott a hivatkozás a cikk alatt):
"The contract includes the pistols, ancillaries, and through-life support."

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.12.01. 19:55:48

@g.d: Erre céloztam, a tár egy példa volt csak, hogy a "kiegészítők" vajon mit takarhatnak. Plusz ugye a "támogatás".

@gyula0910: 2000-es évek elején úgy rémlik 500 dollár körül volt, az állam számára, egy pucér M-16-os. Mára ez olyan 650 körül van, plusz a kiegészítők, rail-optika-markolat-szíj-lámpa-ANPEQ, ~ 2000-2500 a vége. Boltban egy pucér M-16/M-4-es meg 2000-4000 dollár körül van. Mondjuk gyártója válogatja.

g.d 2015.12.01. 20:20:32

@Combat Gear Admin:
valóban, egyik-másik kiegészítő (tríciumos irányzékok, fegyvertok) ára valóban javíthatja az arányt, de ugye itt közel 2000 db fegyverről beszélünk, ilyen tételnél a civil piacon is tudsz már alkudozni.

A támogatásban az egyedüli értelmezhető költség a munkabér és/vagy utazás/szállítás lesz, mert az, hogy pár(tíz)ezer lövésenként eltörik esetleg egy 500 Ft-os rugó a pisztolyban, az ilyen szinten nem az.
Persze más fegyvereknél ez nem feltétlenül így van (sőt), de ez most pont egy Glock:)

dudi01 2015.12.01. 20:56:41

@gyula0910:

az,hogy maguknak mennyiért veszik meg,hogy másoknak mennyiért adják ne tévesszen meg.

recon71 2015.12.01. 21:27:31

@g.d: A G17 vásárlás árában nincsenek beleszámolva véletlenül azok amik még 1 ilyen rendszeresítéskor bent szoktak lenni? Ugyanis elég sok minden tartozik 1 rendszeresítéshez. Speciális szerszámok,pótalkatrészek,esetleges kiegészítők (mondjuk jópárhoz fegyverlámpák,hangtompítók is),stb. De fel szokták számolni az átképzést is a cég embereivel,de a fegyvermesterek átképzését is.
Ha az szerepel az árban,hogy támogatás,akkor ez mind bent szokott lenni.

De mint írtam,nem értek a témához,csak nagyon sokallom ezeket a mai árakat,azok után,amiket anno olvastam. Valamint hiszek a Kaliber és a hasonlók újságíróinak,akik azt állítják,hogy ez a modernizáció túl drága és olcsóbb lett volna 1 modern fegyver ezekkel a képességekkel.

Nem tudom melyik AK légfegyver,de szintén kaliberes infóm,hogy eredetiek átalakításával készültek. Valamint AS AK-t is reklámoznak úgy,hogy eredeti alkatrészekből készültek. Persze nem minden alkatrész,de a nagy rész.

Egyébként a magyar hatástalanított,riasztóvá alakított,stb. fegyverek (AMD,AMP,AK) drágábbak,mint az eredeti állapotúak?

recon71 2015.12.01. 21:35:44

@dudi01: Nem biztos,hogy értem amit írtál,erre vonatkozik?
Ha másoknak mondjuk 80e-ért adják átalakítva,akkor miért vennék meg 150-200e-ért? Ebben mi nekik az üzlet?

Pl. AMD-65 a Vaterán 65e. ha élesen 150 felett ér,akkor miért éri meg rákölteni és átalakítani 65e-t érőre?

dudi01 2015.12.01. 22:01:53

@gyula0910:

Fordítva érted!Egy amerikai vagy bármilyen cég(kivéve minket)mindig olcsóbban fog értékesíteni a saját országa hadseregének mint bárki másnak legyen az külföldi haderő vagy a civil piac.

dudi01 2015.12.01. 22:05:29

Nem vagyok teljesen biztos,hogy olcsóbb lett volna.Itthon minden az AK-ra van kitalálva azaz mindent cserélni kellett volna.Tehát a Honvédség teljes gépkarabélyt támogató logisztikai és képzési rendszerét,infrastruktúráját egy az egyben le kellett volna cserélni.

recon71 2015.12.01. 22:31:23

@dudi01: Korábban én is ezt írtam,ebben egyetértünk. Csak azt furcsállom,hogy 1 olcsó AK-t modernizálni optikákkal és hasonlókkal többe kerül a seregnek,mint 1 drága új nyugati fegyver ugyan azon szintű optikákkal és egyebekkel. Persze azokra nem kell még külön venni új markolatokat,sínrendszert,válltámaszt,stb.-t. Csak ezek annyira megdrágítják a sokkal olcsóbb fegyvert,hogy drágább lesz,mint a másik? Elhiszem,csak nagyon furcsállom.

Egyébként egyes régi AK használók,akiknek szintén ebből a lőszerből van rengeteg,ehhez a lőszerhez vettek modern fegyvert,pl. ARX-160-at. Máris a lőszerprobléma meg van oldva és nem is kell külön markolatokra,sínrendszerre,válltámaszra költeniük. Ráadásul még megbízhatóbb is a pontosság.

estván 2015.12.01. 23:02:21

@gyula0910: Mert élesként (főleg automataként!) alig lehet eladni valahova, gáz-riasztót vagy hatástalanítottat pedig bárki vehet.

Ezek az átalakítások pedig nem egyesével készülnek, hanem "csomagban" értékesített több darabos inkurrencia tételből, ahol nyilván nem a darabonkénti ár játszik. Bár nincs rálátásom, de valószínű hogy olyan feltétele is van az ilyen üzletnek, hogy az eszköz lőfegyverként nem értékesíthető tovább.

Tehát ezt ne úgy képzeld el, hogy pl. a Keserű megvesz 150 ezerért 1 db. AMD-t a Rendőrségtől, amire üzemórát, dolgozó bérét, stb. költ, hogy aztán 65-ért eladja...

g.d 2015.12.01. 23:06:55

@gyula0910:
a Glock "fegyvermesteri" tanfolyam (armorer's course) fél napig tart a vizsgával együtt és teljesen ingyenes (én is elvégeztem, onnan tudom).
A "speciális szerszámok" egy darab csapkinyomó bizbasz (mint egy padiátverő műanyag nyéllel) meg egy rövidített, narancssárga hátlap amivel az elsütőszerkezetet lehet ellenőrizni (ezeket szintén ingyen odaadták mindenkinek aki részt vett a képzésen).
Pótalkatrészek persze lehet hogy vannak a csomagban, de azok a fődarabok kivételével annyira nevetséges összegbe kerülnek (példák: komplett elsütőszerkezet 6050.- Ft; helyretoló szerkezet (rugó+vezető) 2885.- Ft; szánakasztó 850.- Ft + rugó 255.- Ft; elsütőbillentyű-rugó 170.- Ft /nettó kisker árak/) hogy nem igazán oszt vagy szoroz a matekban.

recon71 2015.12.01. 23:14:02

@g.d: Gáz riasztóvá alakított AMD és AK-47,50 és 55ezer. Tudom,hogy ezek használtból lettek átalakítva,de ha ennél kevesebbért sem adható el 1 használt,akkor szerintem irreális az újért ennek a sokszorosa.
5,56-os magyar NGV 3 tárral 50e,ez pedig nagyon használt nem lehetett!

recon71 2015.12.01. 23:21:22

@g.d: Nem értek hozzá,de a Kaliber szerint tetemes összeget tesznek ki a rendszeresítéshez járó egyebek. Pl. a javítóbázisok létrehozása,kiépítése. Lehet a Glock a kivétel,hozzájuk semmi nem szükséges?
Hangtompítók,fegyverlámpák,tokok,raktározott póttárak (mint az AMD-inkhez anno az 5 kiosztotton kívül) nem járnak a fegyverek 1 részéhez sem.

recon71 2015.12.01. 23:23:58

@estván: Ha élesként nem lehetne eladni,akkor,hogy kerülhetnek a neten külföldön ugyan ezek élesen 500 dollárba? ha túlkínálat van,akkor le kéne nyomniuk az árakat,még akkor is jobban megérné,mint eladni darabját 50ezerért,miután még az átalakításra is költöttek.

recon71 2015.12.01. 23:28:32

@joni firpo: Mai hír számomra,hogy vizsgálat indul,mert a HM felszereléseit 1 civil cég árulta,és diktátoroknak és egyebeknek is eladhatta. Na így kerülhettek a magyar AK-k Zimbabvébe.

recon71 2015.12.01. 23:30:23

@g.d: Erről lemaradt a kérdőjel: Hangtompítók,fegyverlámpák,tokok,raktározott póttárak (mint az AMD-inkhez anno az 5 kiosztotton kívül) nem járnak a fegyverek 1 részéhez sem?

recon71 2015.12.02. 02:47:42

Szerintem kezdünk elbeszélni egymás mellett a lényegben,ezért tisztázzuk!
Én azt állítom,hogy anno pár 10 ezer ft volt 1 AK a seregnek (35 ezer rémlik,de hangsúlyozom,hogy csak rémlik!!!),legalábbis ezt olvastam. Az idő múlásával ez az összeg később persze jóval több lett,mint minden más is,ezt is tudom. Csak azt nem akarom elhinni,hogy 1 magyar AK előállítási költsége sok 100 ezer lenne mára már,ha még gyártanák.
Jó lenne tudni mi van az 1 milliós modernizációs árban benne! Mert,ha éjszakai,meg gránátvető,meg minden benne van,akkor kevésbé irreális számomra. De ha csak azzal lett jobb a fegyver,hogy nagyíthatós dot került rá,akkor ennyit sokalnék érte. Értem ez alatt azt,ha 1 AK még ha 250 ezer is lenne,amit sokallok,akkor a nagyítós dot miatt ráment ennek a háromszorosa. Kicsit nem sok ez?
Persze a markolat csere is javít,meg a válltámasz is,de ezek már kevésbé hatásnövelők.
És a fő felvetésem,ha már ennyit költöttek 1 fegyverre,akkor azt miért nem jól költötték el? 1 tökéletesen modernizált fegyverért is zavarna ennyi kiadás,de 1 rosszul modernizáltért piszkosul!

g.d 2015.12.02. 08:26:37

@gyula0910:
azt fogd már fel hogy ezek a 10-50e Ft-os fegyverek 30-50-70 éves gyártásúak, sokszor annak megfelelő állapotúak is és leginkább azért adják el őket akármennyiért (csak vigye már el valaki), hogy megszabaduljanak a tárolásukkal, őrzésükkel járó költségektől! Ha mai gép-, energia- és anyagárakon kéne legyártani őket, mai fizetést adva a melósoknak, ezek is bőven 100e Ft fölött lennének!

Abban amúgy teljesen igazad van hogy ha már elköltöttek egy valag pénzt a modernizációra, akkor azt tényleg úgy kellett volna megtenni hogy a végeredmény jó és használható legyen, ebben nincs vita köztünk.

F.t. 2015.12.02. 15:58:03

@gyula0910 :
a FÉG 2005-ben szűnt meg.
a használt/hatástalanított árakat szerintem fölösleges nézni.
A hatástalanított fegyvereket valószínűleg kb fémhulladék áron vette meg valaki a hadseregtől (már ha nem fizettek, hogy kivonja ), így szinte mindegy mennyiért adják nyereséges lesz.

Illetve egész európában nem lehet éles 'A' kategóriás (sorozatlövő) fegyvert civilnek eladni.

A M700-nak tényleg kb. ez a valós új ára (másutt is kb ennyi), az egy viszonylag olcsó (nagy mennyiségben gyártott) puska, ebből gondolom, hogy a többi ár is stimmel.

Nekem a fegyverenkén 1 milló nagyjábaól rendben levőnek tűnik, a kérdés az hogy ténylegesen mi van benne és hogyan lett megvalósítva.
Nézd meg egy airsoft boltban mennyibe kerülnek a kiegészítők: reddot 10-20e , előagy, tusa 10e, egy sima weaver sín is több ezer ft, távcső 10-20e, lámpa megint 10e, bipod /elülső markolat megint ennyi. Simán 100e körül jársz úgy hogy ezek közül egy se alkalmas hadi használatra. Nézd meg egy vadászboltban/neten a igazi eszközök árát: reddot min. 50e, távcső min 100e de inkább 3-400e (csak ez elviheti a keret felét), távcső szerelék 20e, egy állítható tusa szintén 50e körül...

estván 2015.12.02. 20:46:22

"a FÉG 2005-ben szűnt meg"

Bár konkrét információim nincsenek, de hadi gépkarabély szerintem a'80-as évek közepén készülhetett ott utoljára.

Azóta a haderő olyan ütemben épült lefelé létszámilag (is), hogy "képződött" egy csomó felesleges fegyver, új tételek legyártását nem volt értelme megrendelni. Plusz a munkásőrség fegyverei is a honvédséghez kerültek, ha jól tudom.
Így aztán a magyar gyártmányú AK-k elkezdték a világ körüli turnét. :)
Irak, Irán, Jugó háború, Afganisztán, akármi.

Igaz, én 15 éve is láttam lecsomagolt, újnak látszó 63D-t, de az nyilván az utolsó szériákból származhatott, amit azóta használatlanul tároltak.

recon71 2015.12.02. 21:35:38

@g.d: Már nem tudom hogyan írjam le,hogy "azt fogd már fel",mert már sokadszor írom,hogy tudom,hogy jóval többe kerül a mai gyártással már 1 AK,de korántsem annyiba,hogy kijöjjön az 1 millió a hozzáadott cuccokkal,ha nem irreálisak az árak. Az én régi infóim szerint ebben nincs benne se gránátvető,se éjszakai irányzék. Ugyanis van 1 fotóm 2009-ből,amikor még titkos volt az egész,amin ezek nélkül van 1 fegyver és azt is 1 milla felettire mondták.

@F.t.: Az M700 ára mihez kapcsolódik vagy mire magyarázat?
A többivel nagyjából egyetértek. De még mindig tartom,hogy 1 jó modernizáció sem került volna többe. 1 rosszra pedig egyenest pazarlás.

recon71 2015.12.02. 21:47:49

@F.t.: @g.d: @estván: Hogy egyértelmű legyen mit akarok! Ha az 1 millából levonjátok a hozzáadott cuccok árát,akkor mennyibe kerül 1 magyar AK? De az is érdekelne,ha az AK-t itthon 20 éve nem gyártják,akkor kitől vette meg most a MH? Nem lehet,hogy a MH adta a fegyvereket a modernizációhoz? Akkor az 1 millában bent sincs a fegyver ára.

recon71 2015.12.02. 21:50:06

@estván: @F.t.: @g.d: Idézem a Kaliber magazint a feltuningolt Saiga-223 cikk végén:

"Mindezt megfizethető áron,lényegesen olcsóbban,mint amennyiért egy közép-európai ország hadserege már meglévő fegyvereket újít fel."

Tessék velük vitatkozni,hogy ki lehetett e volna ezt hozni "lényegesen olcsóbban"!

g.d 2015.12.03. 09:23:45

@gyula0910:
szerintem rajtad kívül mindenkinek teljesen nyilvánvaló volt eddig is hogy a "modernizáció" költsége NEM tartalmazza az alapfegyver árát, mivel a már meglévő fegyverek fejlesztéséről szól az egész (ezért hívják modernizációnak).

Egyébként valamennyi gránátvető biztosan volt a modernizációs programban, persze kérdés hogy mennyi (meg mennyi hozzájuk való gránát, mert gyanítom hogy az sem elhanyagolható költség). De ez valszeg annyira "minősített" adat hogy sose fogjuk megtudni...

A Saiga-223-as cikket meg teljesen felesleges volt idézned, azon a fegyveren egy hadi használatra tökéletesen alkalmatlan noname távcső volt és valszeg annak az árát sem számolták bele a "lényegesen olcsóbb"-ba. A szereléksínek, markolat és válltámasz ára pedig valóban aprópénz a teljes modernizációs csomaghoz képest.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.12.03. 11:23:59

@gyula0910: Az M700-on csak meglepődtem. Amivel én lőttem, az kicsit drágább volt, és meglepődtem az alapárán.

Itt van az eredeti elképzelés, csak nem ez valósult meg teljes egészében: www.hmarzenal.hu/vedelmi-ipar/ak-63f-gepkarabely-modernizacio.html

Igen tudom, géppisztoly....

F.t. 2015.12.03. 15:03:12

a M700 az Combat Gear Admin-nak volt válasz.

a cikk alapján egy gyors keresés:
Aimpoint Comp M3 2 MOA 600 usd
Aimpoint 3xMAG 670usd
AA UPG-47 30 usd
CBS+ACP 80 usd
grip kb 30 usd
=1410 us azaz kb 410e huf (mostani árfolyamon)
Night Optics D - 740 = 4000 usd
ez maga több mint 1 milló

Ha nem a meglévő fegyvereket modernizálnák hanem újakat vennének ebből kb 200 usd -t lehetne spórolni (tus +markolat) - kétlem hogy lenne olyan ÚJ karabély amit <200 usd-ért meg lehetne venni .

www.classicfirearms.com/saiga-rifle-us132z
új civil (félautomata) verzió 1 tárral = 800 usd

recon71 2015.12.03. 15:40:32

@g.d: "szerintem rajtad kívül mindenkinek teljesen nyilvánvaló volt eddig is",hogy pont én mondom,hogy szerintem nincs bent a fegyver ára már az eleje óta! Csak azért ment el a fegyverek ára felé az egész,mert egyesek szerint azért lehet ennyi a modernizáció,mert az is benne van. Én meg azt állítom,ha benne lenne,akkor sem lehetne ennyi.
Akkor azt is leírom már megint,hogy tudtommal nincs benn az árban 1 gránátvető! Legalábbis ami fegyvert katonakoromban mutogattak azok nem volt és 1 milla volt az is!

Azt,hogy jó e a Saiga-223 modernizáció,azt ismétlem,beszéld meg a Kaliber magazinnal! Ha nem tűnt volna fel,tőlük idéztem! Ergonómiailag az övék biztos,hogy jobb,de hogy katonai célra azok az eszközök alkalmasak e,az nem az én asztalom.

g.d 2015.12.03. 15:53:15

@gyula0910:
nem, egyesek azzal példálóztak (nemcsak itt, hanem több más helyen is), hogy "de hát ennyi pénzből már akármilyen új fegyvert is lehetne venni".

Jó, tudtoddal nincs benne gránátvető. Ez is egy vélemény.

Ha végigolvastad az említett Kaliber cikket, akkor bizony leírták benne azt is, hogy még komoly sportlövészetre sem(!) alkalmas abban a formájában, nemhogy hadi fegyvernek. Csak ezt mintha elfelejtetted volna beidézni...

recon71 2015.12.03. 16:11:54

@g.d: "Ha végigolvastad az említett Kaliber cikket, akkor bizony leírták benne azt is, hogy még komoly sportlövészetre sem(!) alkalmas abban a formájában, nemhogy hadi fegyvernek. Csak ezt mintha elfelejtetted volna beidézni..."

Akkor idézem a cikket úgy ahogy ők írták!: "Professzionális sportlövészeti célokra a kezelőszervek miatt csak korlátozottan alkalmas"!!!

"ezt mintha elfelejtetted volna beidézni..."

Gyengébbek kedvéért,a kezelőszervek a biztosító,tárakasztó,zárkar! Ezek ugyan ezek maradtak az AK-63Mf-en is!

recon71 2015.12.03. 16:20:00

@F.t.: Az árakhoz nem értek,ebben csak a nálam jobban hozzáértők véleményét közlöm ilyenkor,akik szerint lehetett volna olcsóbban jobbat is beszerezni,amik minimum ezt a szintet nyújtják.

1 biztos,nekik jobban hiszek,mint a mi modernizációnk lebonyolítóinka,mert nekik biztos,hogy több fogalmuk van a fegyverekről. Ők nem tettek volna ennyire nem rá való optikát és gránátvetőt. De rátettek volna tártölcsért és jobb biztosítót.

g.d 2015.12.03. 20:06:21

@gyula0910:
válltámaszból meg markolatból biztos lehet jobbat is beszerezni (bár abban közel sem vagyok biztos hogy az olcsóbb is lesz), de abban is hogy az Aimpoint-nál jobb optikát NEM.

recon71 2015.12.03. 21:26:23

@g.d: A válltámasszal és a markolattal csak az ára a gondom. Illetve nem tudom mennyi az áruk,de az alapján,ha levonjuk az optikák árát a millióból,marha sokba kerültek.

A Aimpont-tal viszont van gondom,méghozzá marha nagy. Azt nem lehet kapni alacsony bakkal? A félrehajtható nagyítós optikák a mechanizmus miatt általában magasabbak az indokoltnál,de ez még annál is magasabb. Ez nem csak az indokoltnál magasabb látható fejet jelent,hanem ez kihat a kép tisztaságára is.

recon71 2015.12.03. 21:31:50

@g.d: Valamint ezek a félrehajtható nagyítós megoldások rengeteg nagy hátránnyal rendelkeznek a legtöbb más megoldással szemben,de van 1 db előnyük,hogy ezeknél nem kell a fejmagasságot változtatni az optikák között. Na ezt sem sikerült tökéletesen megoldani,mert az AK-63MF-en a 2 nincs 1 vonalban.

Félre kérdezem meg,hogy ugye az Aimpont piros pontja nem mosódik el a nagyítós optikát is használva? én már ezen sem csodálkoznék.

recon71 2015.12.03. 21:35:15

@g.d: Látom ebben képben vagy,ezért téged kérdezlek! Az Aimpont-nál nincs más hasonlóan megbízható típus vagy márka ami nem is kerül többe? Megnézném őket,ha vannak és megmondanám szerintem milyen lett volna jobb.

g.d 2015.12.03. 23:14:25

@gyula0910:
elvileg hasonló minőségű (árban mindenesetre azonos szint) az EOTech, de míg ezekkel számos probléma merült már fel az évek során (lövés közben kirázkódó elemtartó pl. vagy a legfrissebb, a hőmérséklet függvényében változó magasságú pont), addig az Aimpoint-okkal nem (vagy legalábbis én nem hallottam róluk).
www.eotechinc.com/holographic-weapon-sights

recon71 2015.12.03. 23:29:46

@g.d: És az Aimpont nem kapható alacsony bakkal? Én 1 csomót találtam,azok nem megbízható típusaik? Még állítható magasságúakat is találtam,ha jól látom.

Az EOTech holokkal az a gondom,hogy AK-ra még azok is magasak. Sokkal kisebb a holtterük,nagyobb a lencseátmérőjük,ettől viszont jobbak. Valamit valamiért. Ezeknél legalább értem miért magasak,de ránézésre még ezek sem annyira magasak,mint a mi Aimpont-unk.

Nem hiszem el,hogy nincs olyan megbízható irányzékoptika aminek nagy a látómezeje,kicsi a holttere,kellően alacsony és tiszta képet ad.
Egyébként az újabb Aimpont-ok már kisebb holtterűeknek tűnnek,csak azt nem értem,hogy miért nem értek még el a legkisebbre?

Mielőtt félreértés lenne,tudom,hogy 2 szemmel célzunk,a holttér alatt azt értem ami miatt kevésbé tökéletes képet látunk. Ha nagy a burkolat aránya a lencseátmérőhöz képest akkor nagyobb a homályos rész célzáskor.

recon71 2015.12.03. 23:52:55

@g.d: Egyébként az alacsony bakos Aimpont költői kérdés volt,mert tudom,hogy kapható lett volna alacsony bakkal is. Pl. a franciák és sokan mások már évekkel korábban is olyan Aimpont-okat használtak.

Magyar Harczos (facebook) · http://www.facebook.com/harczos.magyar?ref=tn_tnmn 2015.12.05. 20:25:49

Ha utánaszámolok, az összes ruha ami rajtam van (leszámítva a bakancs és kabát árát) nem kerültek összesen 24ezer forintba! xD És ez még gorkánál is igaz! :D
(Nagy a jólét! :D )

A fiktív vicc jut erről az egészről az eszembe, miszerint "az amerikai mérnökök dollárszázezrekből kifejlesztettek egy golyóstollat amivel az űrhajósaik a világűrben súlytalanságban is tudnak írni.
Az oroszok kezdettől fogva ceruzát használnak..." XD

Az egész Kelet-európai hadifelszerelés-ügyi valóság benne van ebben az egy viccben.. meg ebben a nadrágban.
Mint az F-35, ami soha nem készül el, csak ha már minden amerikai vállalat meggazdagodott az alkatrészszállításon.
444.hu/2015/01/01/egyre-rosszabbul-mukodik-az-usa-csirkesolyom-hadserege/

recon71 2015.12.10. 00:16:05

@g.d: Véletlenül ráakadtam valamire,ami talán javíthat az elcseszett AK-63MF-ünk gránátvetőjén. 1 ilyen tokkal rögzítve és az AK-tól külön használva,biztos,hogy jobb lenne valamivel.

www.youtube.com/watch?v=TQvdd3GHDEg

g.d 2015.12.22. 09:26:42

@gyula0910:
közben véletlenül találtam "friss" AK-árat:
2005-ben, Románia szállított (értelemszerűen hadi, nem félautomata) AKM-eket afrikai országnak, teljesen hivatalosan, lepapírozva 110 USD/db áron. Ez ugye mai árfolyamon ~35e, akkorin ~23e Ft.

Viszont ehhez azért hozzátartozik két dolog: az egyik hogy nem tudni, új gyártású vagy "M"-zárolt készletről van szó, a másik meg hogy akkoriban 115 € volt odaát a havi minimálbér...

recon71 2015.12.22. 21:46:51

@g.d: Ezek szerint is nagyon lehetséges,hogy jól emlékeztem,hogy 35e körül volt az itthoni gyártású AK-k ára amikor készültek.

Most mennyi a román minimálbér? Ha az ennyire beleszól a gyári árba,akkor annyival meg kéne szorozni az akkori árakat. Persze ebbe az árképzésbe beleszólhatnak azért más dolgok is.

Franky Baby 4 2021.10.17. 08:56:20

Sziasztok. Venni szeretnék valamilyen jó minőségű nadrágot idehaza. Ilyen mil-tec, mfh nem érdekel. Azokról tudom, hogy gagyik. A reintex sem tűnik valami világmegváltónak, 5.11 meg nem nagyon kapható annyira idehaza. Külföldről meg nem éri meg a postaköltség miatt. Halottam a Helikon-Texről, Pentagonról. A lényeg, hogy egy jó kopásálló, színtartó, varrás és anyag minőségű nadrág legyen. Tudnátok ajánlani valamilyen jó nadrágot?

John Mavrick 2021.10.20. 16:05:37

Végig olvastam a kommenteket de alig volt szó ott a nadrágról. Nekem ajánlották ezt a fajta nadrágot, de a cikk eléggé elbizonytalanított. Ez a nadrág most 25 000ft. Az azért manapság nem igazán kevés. Én nem szívesen adnék ki ennyit egy olyan nadrágért ami lehet hamar tönkre megy. Nem bízok nagyon a tépőzáraban, sem a gumis derékban. Hamar elhasználódhatnak. Amúgy valakinek van valami tapasztalata ezzel a nadrággal kapcsolatban?

Grayman007 2022.01.15. 23:04:08

@John Mavrick: Nekem van tapasztalatom a nadrágrról! Munkánadrágként használom 7 éve. A tépőzár, deréknélél a gumi, cipzárak bírják a gyűrődést.
A két rejtett tártató nagyon hasznos, pisztolytár és taktikai bot tárolására is alkalmas, kényelmesen hordhatak benne.
Ami nem tetszik: Farzsebnél a rejtett zseb pisztolytok mellett használhatatlan. Az oldalzsebek tényleg befelé szűkülnek. A térdnél dupla anyag van, ettől nagyon merev azon a észen a nadág.(Nekem a canvas anyagű van, nem a ripstop) A két tépőzáras zsebben a mai telefonok nem férnek el. Én az egyikben zsebkendőt, a másikban gumikesztyűt szoktam tárolni. Összességében ajánlom, mivel jó minőségű anyagokból készült nadrág és bírja a strapát.


süti beállítások módosítása