Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) filbe (3) FILBE (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

PASGT Vs. ACH

2015.10.09. 08:00 :: Combat Gear Admin

img_7426.jpgA PASGT utódja a hadseregnél az ACH-MICH sisak volt, míg a Tengerészgyalogságnál az LWH, bár az utóbbiak is szépen lassan átvették az ACH-t.

img_7430.jpgOldalról láthatóvá válik a szemernyő hiánya, illetve a fülvédő rövidsége. Az ACH noha papíron kevesebb felületet véd, sokkal kényelmesebb és a látást illetve a hallást sem zavarja annyira mint az elődje.

img_7431.jpgKörbe megtartották a hat darab csavart, csak az ACH-nál ez nem a belül lévő fejpántot rögzíti, hanem a négy pontos álszíjat. A fejpántot felváltották a tépőzáras párnák.

img_7427.jpgA sisak formáján túl sok mindent nem tudnak már változtatni. A legtöbbet úgy gondolom kihozták belőle, próbálták a fülvédőt is elhagyni, vagy kisebbre venni, ez volt ugye a MICH 2001 és 2002.

img_7428.jpgA legújabb fejlesztések egy könnyebb sisakot céloztak meg, az ACH formájával, illetve természetesen időközben igen elterjedt lett az Ops-Core FAST.

img_7429.jpgMíg az M-es PASGT 1503 grammot nyom, addig egy M-es ACH 1269-et, természetesen kiegészítők nélkül. Egy L-es ACH már 1515 gramm. Szinte minden tekintetben, az árát leszámítva, az ACH felülmúlja a korábbi PASGT. A kettő között mondjuk úgy húsz év telt el, tehát nem meglepő a fejlődés.



166 komment

Címkék: helmet sisak ach pasgt

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr637951674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2015.10.14. 02:00:05

@dudi01: Na ez nekünk nem volt!

dudi01 2015.10.14. 02:03:11

@gyula0910:

Úgy néz ki a dolog,hogy van a kantáros nadrág gyakorló anyagból(első kép)és van neki egy ugyan olyan bélése mint a mikádónak(második kép).Úgy van megtervezve,hogy nagy hidegben rá tudd venni a gyakorlónadrágra mint ahogy a mikádót is fel tudod venni a zubbonyra.

recon71 2015.10.14. 02:05:32

Ebben az esetben,ha tényleg van most már mindenkinek ilyenje is és az új gyakorlóhoz is lesz ilyen,akkor meg vagyok nyugodva,meg lehet oldani a gyors fel-le vételt!

Persze,ha nem csak kantárral rögzíthető a nadrág. :D

recon71 2015.10.14. 02:08:48

@dudi01: Beismerem,meglepődtem,mert soha sehol senkin nem láttam még itthon terepes katonán (nem repülőgép szerelőn,mert azokon lehet) extrém hidegben sem ilyen nadrágokat. Ezért nem hittem volna,hogy van,főleg,hogy mi sem kaptunk.

dudi01 2015.10.14. 02:11:55

@gyula0910:

Igazából ugyan olyan elavult mit a mikádó és a bélés.Szóval ugyan ez ne legyen.

joni firpo 2015.10.14. 09:16:56

@estván: Az összes bociruhákat ki fogjuk hordani, senki ne aggódjon :-) Az új szabású gyakorló is bocianyagból készül először, hiszen a meglévő készleteket el kell használni. Mire kikopik a 90M és az "új" boci, addigra terjedhet el a "HunCam". Ez nem holnap lesz, de még holnapután se.
@dudi01: A 90M téli nadrág már nincs rendszerben (hiszen a szaloncukor-mikádóhoz már nem rendszeresítettek téli nadrágot), ettől függetlenül, akinek van, fölveheti, hiszen ugyanúgy néz ki (kabát alatt) mint egy normál gyakorlónadrág. A technológia természetesen elavult, béléssel együtt meg végképp csak őrszolgálatra jó, mozogni is alig lehet benne.
Egyébként készült bocitarka őrruha is (bélelt kezeslábas), azt akár tekinthetjük "Level VII"-nek is, bár ez az egész összehasonlítás inkább szánalmas, mint vicces. Ami az 1960-as évek elején modernnek számított, az ma már nagyon nem az, innováció terén "kicsit" lemaradtunk...

dudi01 2015.10.14. 12:25:37

@joni firpo:

Nekünk még kiosztották amikor felszereltem és még utána pár évig biztosan kapott mindenki.

estván 2015.10.14. 14:50:20

@gyula0910: Próbálj elvonatkoztatni a kívülre húzható meleg nadrágtól.

Ha hideg időben fizikai aktivitás (favágás, túra, menetgyakszi, tűzharc közbeni ugrabugra, stb.) után megállsz, elsősorban nem azért kezdesz fázni, mert megszűnik az izommunka által termelt némi plusz hő, hanem azért, mert a fokozott erőkifejtés során keletkezett izzadságtól a bőröd felülete és rajta a ruha nedves, és párolog, ezáltal hűt.
Ugyanez a párolgással való hűtés (izzadás) akadályozza meg, hogy nyáron a szervezet túlhevüljön, illetve ezért locsolja a házmester kánikulában az udvart. :)
Tehát ha a bőr nedves, és van rajta egy pamut molinó vagy egy gyakorlónadrág (ezek magukban tartják a vizet), akkor nem sokat érsz, ha ráhúzol egy pufajkanadrágot, mert az alap probléma, amitől fázol, nem szűnt meg.

Az egész téli kültéri öltözködés alfája és omegája a testfelület szárazon tartása technikai aláöltözettel, ami elviszi a vizet a bőrről. Még akkor is sokat segít a "berohadás" ellen, ha fölötte pamut vagy kevertszálas gyakorlónadrág van, az fölött meg VV-ruha (saját tapasztalat).

Az ilyen variálható ruházati rendszerek, mint az ECWCS, a napközbeni gyakori átöltözések számát igyekeznek csökkenteni a funkcionális darabok használatával.
Eleve a hőmérsékletnek megfelelően összeállított cuccban jössz ki a laktanyából (nem pedig egy szál gyakorlóban, mert "úgyis kimelegedsz"), mert ezekben a ruhákban nem izzadsz mozgás közben olyan mértékben (vagyis igen, csak a nedvesség TÁVOZIK), mint a hagyományosakban, és az megálláskor nem hűt!
Nyilván vihetsz plusz cuccokat szükség esetére. Ha pedig csapadékos vagy szeles az idő, eleve Level VI. nadrág van rajtad gyakorló helyett (persze ott van alatta a Level I. vagy II.)!
De tegyük fel, hogy feladat közben rád esteledik, jelentősen lecsökken a hőmérséklet. Semmi gáz, lerántod a Level VI.-et bakancson keresztül, felkapod a Level III. polárnadrágot (tudom, ez nincs rajta az általam linkelt képen, de létezik), és vissza a Level VI.-t.

Nem tudom, én mennyire vagyok érthető, de nézzük, hogy írják ezt le a profik! :)
www.mountex.hu/tippek/also-reteg

www.mountex.hu/tippek/kozepso-reteg

www.mountex.hu/tippek/kulso-reteg

kondor istván 2015.10.14. 17:26:54

Tudom hogy magában nem nagyon hord a katona polárt, de ez nam csak a polárra vonatkozik hanem minden műszálas anyagra. A műszállal (polárral,esőkabáttal,mert a külső réteg műszál) az a baj hogy ha 10-20 centiről meglát egy tüzet általában (vagyis nem minden esetben)ijedtében elolvad.

estván 2015.10.14. 18:55:26

@kondor istván: Alapvetően nincs olyan, hogy "a műszál". Attól függően, hogy mi a cél, nagyon sokféle tulajdonságú mesterséges szálból készítenek textíliákat, sőt ezeket különféleképpen keverik is. A málhafelszerelések, mellények, zsebek, hátizsákok is műszálból vannak. A nyári bakancsok textil/hálós panelei is. A tűzoltók védőruhája meg az autóversenyzők lángálló kámzsája is műszál.
Nyilván akik komoly cégeknél hadi ruházat fejlesztéssel foglalkoznak, ki tudják választani mindenre a legalkalmasabb rendelkezésre álló anyagfajtát.

A polárt a sok-sok igen vékony szálból álló bolyhos szerkezet miatt valóban gyorsan elintézi az égő cigaretta is, és többek között ezért (meg amiatt, hogy a szelet úgy ahogy van, átengedi) nem is engedik terepen legkülső felsőruházatként hordani. Az MH már a 93M kötött pulóvert se engedte.
A 93M esővédő tűzzel szembeni viselkedéséről nincs tapasztalatom, de az anyaga alapján az nem sokat tudhat. Ránézésre még csak komolyabban kopásállónak sem tűnik.

Viszont például a 2003M/2004M membrános (eső)kabát külseje 50% pamut, 50% poliamid kevertszálas, ami tök ugyanaz, mint a gyakorló anyaga, tehát a kabát semmivel se kevésbé lángálló, mint a zubbony meg a nadrág.

dudi01 2015.10.14. 20:03:26

estván

Ez szép meg jó(én is így öltözködöm)de azt még senki sem mondta meg,hogy a LvL I hová vezeti el a nedvességet.Nem csak egy darab LvL I van rajtad hanem más is ráadásul ha zsák vagy repeszálló van rajtad akkor ott minden le van rázva légmentesen nincs nedvességelvezetés bármit veszel fel izzadt marad a bőröd felülete.

dudi01 2015.10.14. 20:08:39

@estván:

"Fontos megelőzni a nedvesség jelenlétét közvetlenül a bőrfelszínen, mert gyors lehűléshez vezethet, és nyirkos,kellemetlen érzetet kelthet. Éppen ezért a technikai alsóruha feladata, hogy a nedvességet elvezesse a bőrfelszínről, majd azt a szövet külső felületén gyorsan elpárologtatva azonnal száradjon. "

Itt bukott meg a dolog katonáéknál mert a zsák a védőmellény vagy a málhamellény nem engedi elpárologni a nedvességet!!!
Márpedig ezek pont a hőháztartás szempontjából legrosszabb helyen(torzó)nem engednek párologtatni.

dudi01 2015.10.14. 20:11:48

Ezen kívül a védőmellény és a málhamellény még egy nagyon fontos dologgal segíti az ember kihűlését:miután úgy kell őket felvenni,hogy rásimuljanak a testre(főleg a védőmellényt)légréteg sincs a ruhák közt márpedig az melegít nem a ruha...

estván 2015.10.14. 20:30:43

@dudi01: A mellény valóban egy megoldatlan része az ügynek. De szerintem ezt a ruházattal való kísérletezéssel pillanatnyilag nem is nagyon lehet megoldani.

Magukkal a mellényekkel kéne inkább foglalkozni, pl. a brit mellény belseje hasonló mint a hátizsákok háttal érintkező része. Ez valamiféle "rácsos" anyag, és még jó fél centis bordák is találhatók rajta, amik könnyítenek a szellőzésén.
Sőt láttam már egy fajta "mellénybélést" (sajnos fogalmam nincs a gyártóról, vagy hogy melyik sereg használja...), amit mellény alá lehet felvenni, de nyilván könnyen megoldható lenne a mellényben való rögzítése is.
Ez ilyen anyagból volt: www.bagaboo.hu/images/gallery/messenger-bag/airflow.jpg

recon71 2015.10.14. 20:39:57

@estván: Tévedsz! Rendszeresen jártam futni télen is és nagyon sokat segített,ha az izzadt testemre,ruhámra ráhúzhattam a futás után valami meleget. Lehet,hogy tiszta víz voltam alatta,de meleg vizes. Amikor nem volt mit ráhúznom,akkor hideg vizes és akkor fáztam meg.

Abban is tévedsz,hogy hogyan megyünk ki a laktanyából! Mint írtam,nekünk télen megmondták,hogy senki ne vegyen mást csak gyakorlót,mert különben bele fog rohadni a hegyi terepen. Így is lett. Odafelé még fáztunk,ott már nagyon melegünk volt. Akkor voltunk gondban,amikor megálltunk enni,mert akkor meg ránk hűlt a vizes ruha. Azért is nagyon jó lett volna valami kívülre ráhúzható.

"De tegyük fel, hogy feladat közben rád esteledik, jelentősen lecsökken a hőmérséklet. Semmi gáz, lerántod a Level VI.-et bakancson keresztül, felkapod a Level III. polárnadrágot (tudom, ez nincs rajta az általam linkelt képen, de létezik), és vissza a Level VI.-t"

Nagyon más a civil túra és más 1 katona! A civil túrán van időd öltözködni,de 1 katonának nem mindig. Amikor gond van,akkor meg soha. És mi van,ha felpörögnek az események? Futni,kúszni,mászni kell. Akkor,hogy szabadulsz meg villámgyorsan a polár nadrágtól,hogy ne legyen annyira meleged? Hiába távozik az izzadság,ha túl meleged van,túl sokat izzadsz és kiszáradsz. Lásd SAS-es srác!

recon71 2015.10.14. 20:47:25

@dudi01: Hihetetlen,de azt kell mondjam,hogy tökéletesen egyetértek! Mint én is írtam,nagyon más a civil,mint a katonai! ami jó az egyiknek,nem biztos,hogy jó a másiknak is.

recon71 2015.10.14. 20:58:11

@estván: Az a baj az ilyen hálós megoldásokkal a védőmellények belsején,hogy hiába hálós,alatta megreked minden,mert kívül mondjuk sok réteg gyöngyvászon van,azon meg nem tud kijutni. Tény,hogy nem tapad rá az emberre annyira,de attól még a pára megreked. Az izzadságfelszívó anyagok sem váltak be,mert azok is eltelítődnek. Esőben pedig dög nehézzé válnak.
Félreértés ne essék,ezek is segítenek,de messze nem oldják meg a gondot.

estván 2015.10.14. 22:00:51

@gyula0910: Tévedek? Tehát szerinted az ECWCS ruházati rendszer (vagy egy tetszőleges civil túracucc gyártó ruhái, bár manapság sok az átfedés a hadi és a civil piac között...) kevésbé jó, mint a molinó meg a pufajkanadrág?

Gondold el, mennyivel jobb lett volna, ha nem izzadod át a ruhád.
"Meleg vizes" elég rövid ideig vagy. Tudod, olyan mint amikor leöntöd magad teával. :)

Nektek csak frottír molinótok volt. Persze hogy belerohadtatok volna. Biztos hogy ha már rád hűlt a vizes ruha, akkor jó felvenni valamit kivülre, de nem volna egyszerűbb megelőzni, hogy a ruha csatak víz legyen és lehűtsön, és ezért öltözködni kelljen?

Amikor már úgy leesik a hőmérséklet (téli éjszaka), hogy mondjuk szükséged van a polár nadrágra, akkor sem lesz túl meleged benne, ha séta helyett ugrálni, mászni kell. Nem kell se villámgyorsan, se csigalassan levenned.
Ha pedig újra emelkedik a hőmérséklet (az másnap délelőtt közepéig nem valószínű), nagyjából mindegy hogy azért álltál meg, hogy egy bélelt nadrágot vegyél le (amit aztán cipelned kell), vagy egy polárt a Level VI. alól.

Egyébként nem voltam (szerződéses) katona, de jó tíz évig volt olyan munkám, ami elég sok fizikai aktivitással, közben meg-megállásal járt, és ez a szabadban télen-nyáron.
Mivel utálok fázni, kezdetben sokat szarakodtam a téli öltözködéssel. A polár pulóver mondjuk elég hamar képbe került, de a többi dolgot eleinte a saját káromon, majd kollégákra hallgatva és utánanézve tapasztaltam ki. Ezeket hasznosítom mostanában is télen, közben meg sok ismerősöm furcsállja, hogy pl. nincs "nagykabátom", és főleg az idősebbek szerint "vékonyan" öltözök. :)

estván 2015.10.14. 22:04:52

@gyula0910: A gyöngyvásznon, cordurán át persze hogy nem jut ki a nedvesség. Viszont a szélek felé igen.

dudi01 2015.10.14. 22:05:43

@estván:

Védőmellény,ebből kell kiindulni,ez van rajtad harc közben.

estván 2015.10.14. 22:12:06

@dudi01: Értem, de azon, hogy a mellény nagy felületen fed, a ruházat variálása nem tud segíteni (kb. semennyit). Ezért gondolom, hogy csak a magának a mellénynek a kialakításán lehet agyalgatni.

dudi01 2015.10.14. 22:15:03

@estván:

Egy saját tapasztalatot osztanék meg:Télen civilben egy The North Face Evolution TriClimate kabátot hordok valamilyen nem polár pulóverrel és pólóval(+sapka sál kesztyű),nem szoktam fázni sosem.A cégnél hidegben van rajtam(felső ruházat)egy LvL I,LvL II LVL III és egy Gen.2 LvL VI kabát (+sapka sál kesztyű)ha ráveszem a málhamellényt ne adj isten egy repeszállót akkor sokkal jobban fázok mint ugyan abban az időben a civil ruhámban.Ha leveszem a mellényt akkor 10 perc múlva majd meg gyulladok annyira melegem van.Semmi más nem történt csak felvettem egy védőmellényt vagy málhamellényt ami nem hagy légréteget és a szellőzés is megszűnik.

Az,hogy védőmellény van rajtad minden ma használatos civil technológiát felülír,mert a civil fejlesztések középpontjában az izzadságelvezetés és a légréteg áll.

recon71 2015.10.14. 22:28:50

@estván: 1. Ki írt olyat,hogy a régi anyagok jobbak voltak?
Akkor megismétlem,hogy nem az új anyagokkal van a gondom,hanem azzal,ahogy akarod Te hordatni!

2. Szerintem minden futás után átizzadom a ruhám,ugyanis futáskor,ha van az emberen ruha,ha nincs,izzad!

3. Még mindig nem érted a lényeget! Ha mínusz 10 fokban üldögélsz akkor meleg ruha kell rád igaz? Ha hirtelen sprintelni kell,akkor azokat rohadt gyorsan le kell dobni és azt csak csak akkor tudod megvalósítani,ha a meleg ruha a legkülső réteg!
De a lényeg,nem a gyors öltözés,hanem a gyors vetkőzés!

4. A Level VI alól,hogy veszed le villámgyorsan a polárt?

A lényeg,hogy katonáéknál esetenként a semmittevésből -mondjuk több napos lesállásból- villám gyorsan kell sok kilométert futni! Ilyenkor az a polár nadrág alul életveszélyes,mert nincsenek perceid letornázni. Míg 1 külső nadrágot másodpercek alatt ledobhatsz!

recon71 2015.10.14. 22:37:57

@estván: Nem tudom hallottál e a béléses poncsókról? Azokat mire használják Afganisztánban? Ha megállnak,akkor gyorsan feldobják kívülre,rá a málhafelszerelésekre és kizárják vele a hideget. Alatta üldögélnek,mennek,alszanak teljes harci felszerelésben. Ha pedig jön a terhelés,akkor csak ledobják és mehet a futás,kúszás,mászás.
Gondolom érted a gyorsabbságát a polár alulról kivételhez képest!

estván 2015.10.14. 22:40:45

@dudi01: OK, világos!
De szerinted milyen módon lehetne változtatni akár a mellényen, akár az ECWCS-n, hogy jobb hőérzeted legyen?

dudi01 2015.10.14. 22:45:34

@estván:

Más alapokra kell helyezni az egész ruházati rendszert.

estván 2015.10.14. 23:08:50

@gyula0910: Nem én akarom hordatni, mivel nem én terveztem az ECWCS-t. :)

Csak azt próbálom tegnap óta értésedre adni, hogy ezek a dolgok sokkal jobbak, mint a 40-50 évvel ezelőtt kitaláltak, és megpróbáltam rávilágítani, hogy ennek mi az oka.

A béléses poncsó szerintem mondjuk nem a gyakorlóruházat része, de amire te mondod, arra valóban teljesen alkalmas.
Ezek szerint a problémát megoldottnak tekinthetjük.

dudi01 2015.10.14. 23:18:42

Még az is megoldás lehet ha légáteresztő védőmellényt csinálsz de ha engem kérdezel akkor inkább a fénysebesség elérésére koncentrálj mert annak nagyobb a valószínűsége. :D

recon71 2015.10.14. 23:19:35

@estván: Én meg azt próbálom tegnap óta az értésedre adni,hogy tudom,hogy jobbak az új anyagok,mint a régiek,mint már többször le is írtam! Pont én voltam az még az elején,aki meg is írta,hogy miért!

Amivel a gondom van és próbálom az értésedre adni,az teljesen más. Az,hogy katonáéknál az nem mindig működik,hogy alulra vesszük a melegítő ruhadarabokat,mint már több példában is leírtam.

A béléses poncsó csak 1 vészmegoldás. Nagyon nem jó,de van 1 nagy előnye,hogy gyors. Én az izraeliekét jobbnak tartom,hogy kívülre veszik a melegítő elemeket,esetenként még a védőmellényen kívülre is. Valamivel lassúbb megszabadulni a melegítő elemektől,mint a poncsónál,de jobb a hatásfoka és mozogni is könnyebb benne. De korántsem tart hosszú percekig,mint a külső réteg alól levenni mondjuk a polárt.

recon71 2015.10.14. 23:24:00

@estván: Az amiknál pár éve létezett hűtővizet keringetős védőmellény is. Nagy találmánynak harangozták be,de azóta nemigen hallottam róla,gondolom nem vált be.
De levegő ventilációs kísérletek is voltak emlékeim szerint.

recon71 2015.10.14. 23:33:11

@estván: Egyenlőre nekem a védő és málhamellényes futásaim és egyebek során az jött be a legjobban,ha vékonyabban öltözök alájuk,hogy legalább a széleken minél jobban levegőzzön. Pont,mint az UBACS-oknál a lényeg. Látszik ezeket miért ilyenre tervezték.
Ha hidegebb van,akkor is inkább,mint már írtam,a karjaimat tartom melegen,1 levehető kabát ujjaival. A test részre kevesebb melegítő ruha kell,mert a málha úgyis sokat melegít.

Marci Hevesen 2015.10.15. 22:37:06

@joni firpo: Visszakanyrodva az eredeti cikk témájához: az új egyenruházathoz terveznek rendszeresíteni kevlár siskot is? Tudsz erről valamit? Ha igen, BW-t vagy ACH-t? Esetleg még sisakhuzatot is terveznek rá? (Vagy már nagyon messzire elrugaszkodtam a realitásoktól?)

recon71 2015.10.15. 23:04:13

@Marci Hevesen: Jó hírem van a határról! 1 ott szolgáló katona pont ma írta, "hogy majdnem mindenki kapott kevlár sisakot". Legalábbis ott.

dudi01 2015.10.15. 23:41:39

@gyula0910:

Örülnél neki ha álmaid bakancsa a tiéd lenne 50-es méretben?

joni firpo 2015.10.16. 00:05:46

@Marci Hevesen: Elég messzire.
@gyula0910: Osztogatnak mindenfélét, láttam a most beszerzett esővédőt is.
@dudi01: Csak nem ruházati boltban jártál? :-) Jobb helyeken 39-es méretet is kapni.

recon71 2015.10.16. 00:12:30

@dudi01: 1 csomószor jutottam hozzá úgy álmaim tárgyaihoz,hogy egyáltalán nem voltak a méretemben. Pl. BDU,DPM nadrág,Commando Harness,holland esővédő,esővédő kalap,stb.,stb.. :D Bakancsban sem lettem volna boldogabb,ha ennyivel nagyobb,sőt szerintem van is.

recon71 2015.10.16. 00:16:34

@joni firpo: Az esővédőnek nagyon fog örülni aki írta a kevlár sisakokat,mert a legfőbb gondjának most az esővédőt írta. De azt is írta,hogy sok BW zsák és polár pulcsi is kiosztásra került,bár ő nem kapott.

joni firpo 2015.10.16. 06:38:55

@gyula0910: Ha felállított őr lesz, akkor igen, ha járőrbe kell mennie már nem olyan biztos. Nagy hirtelen ugyanis vastag esőálló vadászkabátokat szereztek be (nadrágot nem láttam hozzá, lehet, hogy az is van), ami tényleg nem ázik át (mint a rendszeresített esővédő), viszont nem is lélegzik.
A polárt ki is felejtettem, igazad van, az tényleg nagy eredmény, kiosztották a sivatagi polárokat. BW-felszerelést szintén, hát ... legalább egységes külsőt biztosít.

estván 2015.10.16. 11:44:01

@gyula0910: Egyik ismerősömnek (szintén határ) pl. egy vidéki military boltból "került kiosztásra" BW hátizsák, csak sajnos készpénz ellenében. :(

recon71 2015.10.19. 21:50:24

@estván: Ma úgy öltöztem,hogy polárt vettem 1 külső réteg alá és persze nagyon jó volt amíg nem csináltam sok mindent. Kellemesen éreztem magam benne. Aztán amikor felvettem a málhát és a hátizsákot,már egyáltalán nem. Ha kicsit is megerőltettem magam,máris nagyon melegem lett. Igazából semmi intenzívet nem csináltam,mégis vert a víz. Nagyon energiatakarékosan kellett mozognom,mert az esőben,tocsogva a sárban,nagyon nem lett volna egyszerű megszabadulni alulról a polártól. Ha kívülre húzom a melegítő réteget,akkor nem vagyok ekkora gondban. Na ezért tartom szükségesnek,szükségesebbnek -a katonáknak- a bakancson át is fel-le húzható külső melegítő rétegeket.

estván 2015.10.19. 22:05:57

@gyula0910: Az is számít, hogy mi van a polár alatt. Illetve ma nekem nem kellett polár (mg 100-as se) kintre (itt 12 fok körül volt).

recon71 2015.10.19. 22:30:25

@estván: Nálunk elég hideg volt egész nap és esik folyamatosan. Csak a gyakorlóban rendesen fáztam amíg nem csináltam semmi intenzívet. A polár alatt nem volt más réteg. De megpakolva,ehhez a ruházathoz már túl sok hőt termeltem. Lassú komótos tempóban nem volt gond,de mihelyst erőlködtem kicsit,máris hőt termeltem.

recon71 2015.10.20. 01:37:42

@estván: Nekem úgy tűnik,hogy Te nagyon értesz a modern anyagokhoz,ezért kérdem,hogy nem tudsz nekem segíteni téli hálózsák ügyben? Sajna a 3 jelenlegiben már most fázom. 20 ezer körül tervezek költeni és találtam is a környékünkön 1 helyen ami katonainak mondott külső részt 23000-ért. Mínusz 23 fokig mondják komfortosnak. Ennek valóságtartalmát 1 túraboltban megkérdőjelezik. Nem akarok megint csak pénzt kidobni,mennyi esély van rá,hogy tudja is azt amit mondanak róla? Mennyi esély van rá,hogy eredeti és nem 1 fele annyit tudó koppintás?

joni firpo 2015.10.20. 09:41:21

@gyula0910: Ugyan nem nekem szólt a kérdés, de szívből tudom ajánlani az amerikai három (tárolózsákkal együtt négy) részes hálózsákot:

www.arvadasurplus.com/ecws-bag.html#.ViXvLiu1f44

Ennek van egy külső goretex-huzata, amivel szabad ég alatt is tudsz aludni. Most csak a fekete (vastagabb) hálózsákot vittem magammal "délre", és egy fűtetlen laktanyában (kb. 8-10 fok lehetett éjjel) olyan szépen melegen tartott, hogy egy szál pólóban és sortban aludtam, miközben a hosszú melegítőbe öltözött kolléga fagyoskodott a magyar hálózsákban (összefegyvernem védőkészlet). Nyáron viheted a zöld "patrol" hálózsákot, meleg időben az is tökéletesen elég, valódi nagy hidegre pedig mindhármat össze tudod rakni. Igaz, nem jön ki 20 000-ből egy ilyen készlet, az itthoni ára általában majd a duplája, de szvsz. megéri rákölteni, mert annál nincs rosszabb, amikor éjjel azért nem tudsz aludni, mert fázol. Mondjuk -23 fokban még nem volt "szerencsém" éjszakázni, nem is vágyom rá különösebben :-)
Az amerikai hálózsákok eredetiségről könnyű meggyőződni, az eredeti katonai cuccokban mindig van részletes termékcímke, az általam ajánlott hálózsákok talprészén találsz pl. nagyméretű címkéket, részletes megnevezéssel, NSN-számmal és használati utasítással.

joni firpo 2015.10.20. 09:43:22

@gyula0910: Amint azt estván kolléga is írta, a testfelületen viselt aláöltözet az elsődleges "kulcs" - nekem a régifajta amerikai polipropilén alsóing nagyon bevált (nyilván vannak ennél már modernebbek is), mert nagyon hamar megszárad.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.10.20. 12:33:13

@joni firpo: Valóban modernebb az a hálózsák, minden tekintetben. Egy problémám van vele, marha nagy és nehéz. Persze ez annak a Carinthiának a függvényében értendő, ami legalább annyit tud, talán picit többet, minimum fele akkora és fele olyan súlyú is. Persze árban picit feljebb van.

apravetz 2015.10.20. 12:39:39

@gyula0910:

Csatlakoznék joni firpo-hoz. Ahogy nem is nekem szólt a kérdés, de a típussal is egyet kell értenem. Néha 30-40 körül is be lehet idehaza szerezni komplett US modular sleep systemet. Megéri az árát, egy komplett 4-évszakos rendszer.
Az államokban egyébként botrányosan olcsó (még a jelenlegi 300-körüli dollár árfolyam mellett is), csak a posta+vám+ÁFA miatt lesznek ilyen drágák.
Német ebayen érdemes még holland, belga és BW hálózsákokat nézegetni, ugyanis ezeknél a seregeknél 10-20 éve a kategória csúcsát jelentő Carinthia Defence 4 (BW: Allgemein 2), Tropen és Brenta vannak rendszerben (Vagy Carinthia, vagy FECSA lincenc). A Defence 4 és a Tropen egyébként összeépíthető, együtt bőven minden igényen túltesz: -30 C komfort és -40 C extrém. www.military-sleeping-bags.com/sleeping-bag-system-tropen-defence-4/

Olcsó, használt példányokat náluk lehet kifogni (LA és Berghaus hátizsákokkal egyetemben). Tízen kiló cuccot is 15-20 € körül postáznak DPD-vel.. Kis türelemmel elég jó cuccokat lehet kifogni jó áron.
www.ebay.com/sch/armeeversand/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=

estván 2015.10.20. 14:00:49

@gyula0910: Az előttem szólókhoz hasonlóan én is erre a hálózsák készletre gondoltam. De ennek csak a külső elemét megvenni nem érdemes ennyiért, mert magában nem az véd a -20 foktól. Csak a teljes készlet együtt tudja ezt a komfortot.

Egyébként hálózsákot választani is úgy könnyű, ha szűkítjük a felhasználás módját. Nem biztos ám hogy szükséged van az amerikai rendszerre az általad megjelölt beszerzési ár kétszereséért.

camilló 2015.10.20. 14:26:10

utazas-szabadido.vatera.hu/utazas_kempingezes_kellekei/halozsak/halozsak_teli_highlander_2137750922.html@gyula0910: Ez sem lehet rossz! Amcsi zsákot is láttam már a Vaterán 20 körül, de ehhez némi türelem kell, mert ezek alkalmi vételek.

camilló 2015.10.20. 14:28:23

@joni firpo: Nagyon más téma, de nem kaptam választ. Másik helyen kérdeztem, hogy az antantszíjas derékszíjaknál a csatlékoknak volt gyakorlati haszna? A vállon átvetős szíj hagyomány, vagy gyakorlati megfontolás?

estván 2015.10.20. 15:02:32

@camilló: Kardot, tőrt lehet rácsatolni. Meg talán a térképtáskát is. A vállszíj pedig a plusz súly elosztására volt hivatott, aztán lassan a hivatásos állomány megkülönböztető jelzése lett.
A vállszíj viselését nem sokkal a rendszerváltás után megszüntették (egy darabig szolgálatban még hordani kellett, szerintem legtovább a rendészeknek a fehéret).

camilló 2015.10.20. 15:28:24

@estván: Köszönöm az információt!

joni firpo 2015.10.20. 15:30:56

@camilló: Az "antantszíjas" derékszíj eredetileg egy félkarú brit katonatiszt - Sam Browne - által feltalált komplex felszerelési rendszer (Sam Browne belt néven rá tudsz keresni), ebből Magyarországra csak a "csökevényesedett" változata került már be 1920 után, egy vállszíjjal. A néphadseregben pedig végképp értelmetlenül hordták, hiszen a pisztolytáska éppen az ellenkező oldalon húzta a derékszíjat. A tiszti-tiszthelyettesi derékszíj "D"-gyűrűire kardcsatlékot lehetett csatolni, az ötvenes években még hordtak kardot laktanyai szolgálatban is, később teljesen kikopott, csak díszszemléken használták. Ahogyan Estván kolléga is írta, a "majomkantár" aka "növekedésgátló" a ht. állomány megkülönböztető jelvénye lett, bár elvétve parancsnoki beosztású sorosok is kaptak vállszíjas derékszíjat, igaz ők a régebbi, 51 mintájút. A térképtáskát gyakorlatilag rá lehetett volna csatolni, de hivatalosan volt saját vállszíja, azon kellett hordani. Így a "D"-gyűrűk csak akadályozták viselőjüket, amikor ki-be fűzögette a nadrágjába a derékszíjat. Esetleg gyakorlatok, kihelyezések alkalmával mazochista lelkűek a kulacsukat ráakaszthatták, aztán futás közben szétverte a csípőcsontjukat...

camilló 2015.10.20. 15:40:07

@joni firpo: Köszönöm a Te információd is! Jó ez a "mazochista lelkű" szöveg!:))

estván 2015.10.20. 16:13:59

@joni firpo: Tény hogy a Kádár-kori felszerelés súlyának elosztásához praktikusabb lett volna az Y-szíj. A Varsói Szerződésben talán a kelet-németeknek vagy a lengyeleknek volt olyanjuk? Meg az is remek lett volna, ha a derékszíjat nem kellett volna átfűzni a nadrágon, amikor rajta van a tártáska meg az ásó, ha már úgyis volt külön vékony nadrágszíj...

51M derékszíjat én is láttam viselve, de persze már növekedésgátló nélkül.
Ezek szerint a térképtáskát is jól tudtam, hogy a vállszíja nem bevarrt volt, hanem karabineres.

Érdekes, hogy a '60-as évekbeli tömeghadseregre való berendezkedésében a tisztek és tiszthelyettesek a legénységgel azonos hadiruházatot kaptak, illetve a rendfokozati jelzések is barna zsinórokkal, paszományokkal készültek, hogy ezáltal az ellenség számára kevésbé legyen megkülönböztethető a pk.-i állomány, aztán pedig jól rájuk adták az eltérő színű gyakorlóinget meg a vállszíjat...

camilló 2015.10.20. 16:52:04

@estván: A sógorom sorállományú tiszthelyettes volt. (század technikusi beosztásban) No, az Ő derékszíja nálam van. Antant szíjjal együtt viselte. Ugyan olyan a munkásőr derékszíj is. Az is lapul a szekrényben:)

recon71 2015.10.20. 16:59:56

@joni firpo: Köszönöm,persze mindenkitől elfogadok segítséget! Írni is akartam,de valahogy kimaradt.

Miután sikerült pár évre elveszítenem az összes megtakarításomat,most nagyon meg kéne fontolnom,hogy mire költök,ezért az 20-as körüli ár határ. 3 hálózsákom van,amik eddig jók,szerencsére így csak télre,hidegebbre kell egyet beszereznem.

Amit írtam -az az ami katonai hálózsák rész- sajna nincs az üzletben,de katalógusból 23-ért tudnak hozatni és majd kiküldik hozzám,ezért nem tudom megnézni,hogy milyen címkék vannak rajta. De a katalógusban SADF vest-eket is árulnak,amik valójában csak utánzatok,ezért aggódok,hogy mi van,ha az is csak az eredeti utánzata.

Most nézem,levették a külső részt az oldalról,de a belső fent maradt. Erről is lenne szó: army-shop-szhely.hu/shop/hu/armyshop/termek-megtekintes/118

recon71 2015.10.20. 17:02:05

@joni firpo: A poláros túrán leginkább a nadrágon volt a probléma,attól tűnt képtelenségnek megszabadulni amikor a több napos esőtől tiszta sár volt minden.

camilló 2015.10.20. 17:03:44

@gyula0910: Megnézted amit ajánlottam?

recon71 2015.10.20. 17:09:08

@estván: @apravetz: @Combat Gear Admin: Nektek is köszönöm a segítséget,remélem senkit nem hagytam ki! Nem akarok lemondani a heti 2-3 kint alvós túrámról,de tegnap már elgondolkoztam,hogy megéri e a fagyoskodást,ezért kéne 1 jó hálózsák. Most nincs időm,majd este jobban utánanézek a javaslatoknak. Addig is köszönöm mindenkinek a segítséget!

Ha valaki konkrétat is tudna ajánlani hasonló árban,az sem lenne rossz!

estván 2015.10.20. 17:24:37

@gyula0910: Ezek szerint itthoni használatra gondolkodsz, tehát Alaszka és Tibet kihúzva. :)
Mi az a lélektani határ (akár dátumban, akár hőmérsékletben) amíg ki fogsz járni? Ennek függvényében lehet hogy egy 0 fokos hálózsák is elég.
Sátorral vagy anélkül akarod használni?

dudi01 2015.10.20. 18:48:50

@gyula0910:

A Carintia megfelelő hálózsákjai jók bár nem olcsóak.Nekem a DEFENCE 4 200-al van tapasztalatom és azt kell mondjam,hogy még nem fáztam benne sosem(komfort:-15 extrém:-35).Ami bajlehet,hogy alapból nincs hozzá GTX huzat de pl ARMY shopp-on lehet venni eredeti angolt nagyon baráti áron(a Honvédség Crintia Observer sátrat használ de az 120000 Ft-újonan...).

Tom Sinner 2015.10.20. 20:21:36

@gyula0910: Én ezért is túrázok télen technikai pólóban, rajta gore-tex dzsekivel (általában nem felcipzárazva), nagyon hidegben ugyanebben csak ubaccsal kiegészítve. (A nadrág az ugyanaz, mint nyáron aláöltöző nélkül, plusz kamásli. Csak komoly hidegben veszek fel hozzá jégeralsót) Ja, valamikor találtunk ki az ubacsra megfelelő magyar kifejezést, erre emlékszik valaki? Mert most kéne. :)

estván 2015.10.20. 20:34:51

@Tom Sinner: valami olyasmi volt, hogy Védőmellény Alatti Harci Ing, nem?

recon71 2015.10.20. 21:25:25

@apravetz: Az a baj,hogy 20 körül van a határ,még ezt is nehéz beadnom a családomnak. Nem örülnek,hogy már megint a hülye hobbimra költök,ahelyett,hogy tartalékokat képeznék az elbukott helyett.

Mindenképp újat akarok,mert 1 használt BW hálózsákkal már buktam elég sokat. Nem akarok megint csak pénzt kidobni. Sajna benne van a pakliban a használtaknál,mint a BW hálózsákom is mutatja,hogy a helytelen használat vagy tárolás miatt már nem tudják amit kell.

@estván: A teljes készlet ami katonai együttes használatára az üzletben -47 fokot mondanak,annyi nekem úgysem kell. Bár szerintem az már akkor sem komfortos.

recon71 2015.10.20. 21:41:49

@estván: Igen,itthoni használatra kéne. Heti minimum 2-3 nap túrákat csinálok és amíg jó a felszerelésem,addig ezek többnyire kint is alvósak. Szeretném ezt minél hidegebb időkben is folytatni. A mostani cuccaimmal a kint alvások már most fázósak.

Szóval max 25 körül van rá keret és ezért az összegért akarom a legjobb megkaphatót.

@camilló: Neked is köszönöm! Sajna már 1 vagy 2 ajánlott oldalad nem található,de a többi igen érdekes! 1 használttal már megjártam,ezért bizalmatlan vagyok a használtakkal szemben. Az is gond,hogy nem mindig van feltüntetve a komfort hőmérséklet és ha fel is van,az sem megbízható infó.

recon71 2015.10.20. 21:53:45

@apravetz: www.ebay.com/itm/Orig-Bundeswehr-Schlafsack-Allg-II-CARINTHIA-DEFENCE-4-G-LOFT-gebraucht-/391294216932?hash=item5b1af3eae4:g:fs0AAOSweW5VRTU8

A Carinthia nekem is nagyon tetszett már korábban is,de nagyon drágának gondoltam őket,ezért eszembe sem jutott ilyenen gondolkozni. Sajna nem tudok angolul,így külföldről elég problémás nekem a vásárlás. Vajon attól még,hogy ennyire olcsón adják,mit tudhat? Valamennyit veszíthetett a hőtartásából már biztos,de vajon mennyit.

dudi01 2015.10.20. 21:58:54

@gyula0910:

Nem hiszem,hogy tönkrement a bélése(vattaszerű valami van benne,igazából semmi nem tud rajta tönkremenni),inkább arra tudok gondolni,hogy agyonhasznált.

recon71 2015.10.20. 22:00:15

@dudi01: Neked is köszönöm a segítséget! De sajna,mint írtam,csak 20 körül költhetek a lökött hobbimra.

recon71 2015.10.20. 22:08:21

@dudi01: Azt mondták nekem az okosok,hogy ha pl. sokáig áll összekompressziózva 1 akármilyen hálózsák,akkor összetömörödik és elveszti a hőtartósságát. Na ettől félek a használtaknál. A használt BW-m is így járhatott mielőtt megvettem,mert nálam már most hideg.

dudi01 2015.10.20. 22:11:15

@gyula0910:

Szerintem senki nem tartogat egy hálózsákot évekig a szekrényben használatlanul.Egyébként ennek az a trükkje,hogy nem behajtogatni kell hanem begyűrni így sosem fog ugyan úgy állni a kompressziós zsákban.

recon71 2015.10.20. 22:19:25

@dudi01: Pedig a legtöbb helyen ezeket a kis helykihasználás miatt is összekompressziózva tárolják. Rengetegszer láttam ezt. Nagyon kevés árusító helyen vannak kivéve a tokjukból,de akkor is általában csak 1-1 mutatóba a különböző típusokból.

estván 2015.10.20. 22:22:19

@gyula0910: Láttam már olyan régebbi amcsi katonai hálózsákot, ami toll töltésű. Nagyon nagy darab, és főleg nehéz. A XXI. században vitatható a használati értéke.

Szerintem érdemes lenne egy 0 fokos hálózsákot venned, gondolom a -10-es éjszakákra nem vágysz odakinn. :) Ha nem viszel minimál sátrat se, akkor a bivak zsák is fontos.
Okos megoldás a hőtükrös derékalj (polifoam) is.
Ezekkel egy kis szerencsével talán beférsz a 25 ezerbe.

recon71 2015.10.20. 22:37:19

@estván: Polifoamom van több is,hővisszaverő alufóliaszerűségem is,sátram is,ezeket mind használom most is,de sajna ezeket használva is hideg még a vastag BW hálózsákom is.

Erről mi a véleményed? Meddig lehet komfortos?

army-shop-szhely.hu/shop/hu/armyshop/termek-megtekintes/118

És erről?

www.ebay.com/itm/Orig-Bundeswehr-Schlafsack-Allg-II-CARINTHIA-DEFENCE-4-G-LOFT-gebraucht-/391294216932?hash=item5b1af3eae4:g:fs0AAOSweW5VRTU8

Ebben bízok a legjobban,de ennél egyenlőre fogalmam sincs,hogy hogyan működik a vásárlás,mivel nem magyarul van.

recon71 2015.10.20. 22:46:29

@estván: Addig tervezek kint aludni amíg nem szenvedés már. Ezért akarom a 25 ezret olyanra költeni amivel ezt minél hidegebben is megtehetem. Ha tudnék venni -50 fokig,akkor -50-ben is kint aludnék,de sajna a 25 ezer fölé nemigen mehetek árban. Szóval a keretemből szeretném a lehető legjobbat kihozni és véletlenül sem kidobni az ablakon 1 rossz vásárlásával,mint a másik 3 hálózsákom.

estván 2015.10.20. 22:51:04

@gyula0910: Ha használsz sátrat, akkor én a helyedben vennék egy ilyet: www.decathlon.co.hu/forclaz-rando-0-halozsak-light-piros-balos-cipzar-id_8305075.html#/200-l
Te bontod ki először, új szaga van, garancia, stb.

recon71 2015.10.20. 22:59:52

@estván: Az fenti ami hálózsák belső részt ennél jóval hidegebb időben is használhatnám az eladó szerint. Csak azt nem tudom,hogy igaz e amit állít?
1 másik üzletben már kiderítettem,hogy amit el akartak adni nekem 27-ért,közel sem tudta azt amit állítottak. Ezért kérdek olyanokat,akiknek nincs haszna abból,ha átvernek.

De azt a használt Carinthia-t is jóval hidegebbre mondják és még olcsóbb is.

recon71 2015.10.20. 23:15:03

www.thearmybox.com/adventurebox/artic-sleeping-bag.html

www.jofogas.hu/veszprem/Katonai_halozsak_elado_36359469.htm?g=ifzja9t7-f378yvryav0-S.LISTING_PAGE.C.c17_a47-0uez6ke&gp=0

utazas-szabadido.teszvesz.hu/utazas_kempingezes_kellekei/halozsak/extra_vastag_katonai_vadasz_halozsak_toll_belessel_2138957342.html#desc

Az említett kettőn kívül ezt a hármat emeltem ki az ajánlatokból,ezekben bízok még jobban,legalábbis a leírásuk miatt. Csak azt nem tudom,hogy ezek a leírások mennyire fedik a valóságot? Az olcsóságuk miatt is bizalmatlan vagyok. 1 igazán jó szerintem nem lehetne ennyire olcsó még használtan sem!

estván 2015.10.20. 23:30:49

@gyula0910: Egy használtról nem tudod, mit élt meg, hogyan és hol volt tárolva, hányszor volt mosva (az csökkenti a töltet szigetelőképességét), és netes vásárláskor meg sem tudod nézni előtte.

recon71 2015.10.20. 23:48:26

@estván: Én is ezért vagyok bizalmatlan a használtakkal. Sajna a netes vásárláson kívül más nem jöhet számításba,mert a környékünkön horribilis áron kapható az összes téli fajta.

Ez viszont szerintem nem használt és benne van a keretben is,csak azt nem tudom,hogy ténylegesen tudja e azt amit állítanak róla:

army-shop-szhely.hu/shop/hu/armyshop/termek-megtekintes/118

joni firpo 2015.10.21. 08:19:46

@gyula0910: Így képről "jónak" (mármint eredetinek) tűnik, viszont ahogy korábban Apravetz kollégával is írtuk, ez egy hálózsák-rendszer része, tartozna hozzá egy +belső zsák, egy goretex külső huzat és egy kompressziós zsák. Így magában sem rossz, de kültéri használatra önmagában nem alkalmas, mert nem vízhatlan. Írtad, hogy nem vet fel a pénz mostanság, ha mégis emellett a hálózsák mellett döntenél, annyit tudok segíteni, hogy adok/küldök amerikai goretex-anyagot, abból tudsz hozzá varrni (varratni) egy külső huzatot.

apravetz 2015.10.21. 08:58:09

@gyula0910:

A teszvesz-es hálózsák az régebbi, ún intermediate cold (mérsékelten hideg, értsd. nem sarkvidéki, háromévszkos, extrém határokkal négy évszakos) US hálózsák. igazából teljesen jó, csak dög nagy és nehéz, 5-6 kg.
A jófogás-os osztrák vagy svájci, a 80' évekből. Igazából a karos BW-vel egyenértékű, jó esetben 3évszkos, kb annyit ér gyak. mint egy Carinthia tropen.
A német ebay-es Carinthia elég real-deal cucc. A használtaknak annyi bajuk szokott lenni, hogy a külső ripstop nylon huzat bolyhosodott, vagy szakadt (utóbbi esetben mind gyárilag javított, használati értékből nem vesz el semmit).
A kompressálva tárolás tényleg nem a barátja egyiknek sem, de főleg a toll kényes rá (összetörik), a hollowfill (szintetikus vatta) töltet is veszít a szigetelőképességével a préselés hatására, de korántsem olyan vészes.
Az Armyboxos brit nagyhálózsák is elég komoly cucc, talán hasonló a US intermediate cold-hoz egy kicsit modernebb kivitelben, szintén nem aprócska. Ha érdekel, akkor egy saját carinhiámat elbiznyákolhatjuk, hogy beleférj a családi békébe.

recon71 2015.10.21. 22:37:05

@joni firpo: Nagyon szépen köszönöm!!!
Nem fogok hazudni,én is csak sátorban terveztem használni,a külső rész hiánya miatt,de ez a lehetőség most nagyon elgondolkoztatott!

Vajon honnan lehetne kinyomozni,hogy hány fokig komfortos ez így magában (a külső nélkül)? Gondolom a -23 nem a komfortra vonatkozik,inkább a még kibírhatóra. Ez drágább,mint az @estván: által javasolt,de azt csak -5 fokig írják komfortosnak. Lehet valójában ez sem kényelmes már ennél hidegebben?

@apravetz: Neked is nagyon köszönöm! Na ezek ám a konkrét válaszok! Át kell gondolnom amiket írtál! Az előző kérdésre véletlenül nem tudod még a választ?

recon71 2015.10.21. 23:16:41

@apravetz: Most én is 1 használt karos BW-t használok,de sajna már most fázós benne. Nem tudom,hogy azért e mert rosszul tárolták,mosták,használták vagy eleve ennyit tud csak. Ezt akarom leváltani most 1 jobbra.

Persze,hogy érdekelne a saját Carinthiád is,ha jóval többet tud,mint az én BW-m! Abban vajon hány fokig aludhatnék kényelmesen?

Legjobb lesz konkrétan kérdezni,mivel úgy látom,Te tényleg nagyon képben vagy ezekről! Te melyiket választanád? Szerinted melyik lehetőség lenne a legjobb választás? Melyikben lehetnék kint minél hidegebben is?

recon71 2015.10.21. 23:48:34

@apravetz: Bejött a képbe @camilló:-nak hála ez is:

utazas-szabadido.vatera.hu/utazas_kempingezes_kellekei/halozsak/halozsak_teli_highlander_2137750922.html

Kinagyítva a kompressziós zsákjáról a képet,mintha ezt -10 fokig írnák komfortosnak. Vajon a használattól ez romolhatott? Ráadásul ezt könnyen el is tudnám hozatni.

Vajon melyik lenne jobb választás,a 2 új (GI Modular ,Decatlonos) és a több használt közül?

apravetz 2015.10.22. 07:11:11

@gyula0910:

Karos BW-ben már majdnem szó szerint fagytam meg. Külön öröm, ha a vízállóhuzatos van belőle, ami szépen benntartja a kipárolgást, amit aztán lehetetlen ugye a testhővel felmelegíteni. Ezért ezt a típust réges-rég leírtuk. Utána használtunk P58-as angol tollas hálózsákot, ami pro volt, csak tönkrement az angin, meg US intermediate-et, ami szintén nem volt rossz, de mint írtam súly-térfogat/szigetelés arányban nem az, amit azért a kb -10C-os komfortért cipelni akar az ember. Utána -már vagy 7-8 éve- néhány Carinthia allgemein II (defence4) találtunk véletlenül a Szfv-i boltban. Azóta csak Carinthia!

Őszintén szólva az amerikai moduláris hálózsák lenne a legjobb választás.
1. Azzal egyben megvettél mindent, ami 4 évszakra +20-tól -30-ig kellhet, a gore-tex bivakzsák (külső huzatnak - ami az általános hozzáértői vélemények szerint kb +5C-t dob a szigetelőképességen) hála pedig esőben-hóban-sárban-zúzmarában-harmatban.
2. Külön-külön megvenni egy nyári+ egy 3+évszakos és egy gore-tex bivakzsákot sokkal többe kerül. Ráadásul az amerikai rendszer rétegei összepatentolhatóak (ellentétben kb bármilyen más rendszerrel, ez meg 30 éves. Carinthiában szalagokkal és hurkokkal lehet kötözgetni, még az sem olyan pro) így nem tekeredik benne össze-vissza az ember a rétegek között.

A vaterás Highlander hálózsákról: Ismerem az eladót és volt is a kezemben ilyen hálózsák. Valószínűleg nem rossz civil cucc. Kb annyit tudhat mint egy kategórián belüli dechatlonos.
Ha érdekel a Holland (KL) Charintia/FECSA Defence 4 lövök róla képeket, de ha találsz jó áron GI modulárist, akkor leginkább az a tuti - hosszabb távon ár/érték arányban is.

joni firpo 2015.10.22. 09:07:52

@gyula0910: Sajnos teljesen tudományos vizsgálatról nem tudok beszámolni, eddig két helyen próbáltam ki az amerikai hálózsákot (a patrol bag nyári használatát nem említve, de az itt nyilván nem mérvadó): laktanyai körülmények között (tehát katonai vaságyon) kb. 8-10 fokban csak a vastagabb (fekete) hálózsák egy szál pólóban tökéletes éjszakai nyugodalmat biztosított. A teljes, háromrészes szettet pedig egyszer kb. 6 fokban a teraszon próbáltam ki, szintén pólóban (tehát extra meleg aláöltözet vagy pizsama nélkül), ott sem fáztam - de téli, havas, igazi mínuszos körülményekről nem tudok beszámolni sajnos. A legnagyobb hátránya az Apravetz kolléga által emlegetett súly és a terjedelmes méret (utóbbi a kompressziós zsákkal némileg korrigálható). Az ideális az lenne, ha össze lehetne hasonlítani más zsákokkal - sajnos Carinthiám pl. sosem volt, csak láttam "messziről"...

apravetz 2015.10.22. 11:14:27

@joni firpo:

Részemről az elődjét jelöltem meg, mint "dög".
Tehát az "intermediate cold weather sleeping bag" 70-80' évek terméke, kevertszálas anyag és szintetikus töltet, de még nem hollowfill-szerű csoda.
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b0/5e/71/b05e71b3f283b7ff071577c5a9afac0f.jpg

Az újabb (tényleg csak épp fiatalabb nálam, lassan 30 éves) Mdular Sleep System (MSS) esetében ez csak az egyik réteg, nevezetesen a fekete:
assets.suredone.com/1791/media-photos/isb-black-73x4-set-of-4-emergency-cw-sleeping-bags-military-issue-to-10-good-cond-4.jpg
Szerintem simán nyújt olyan konfortérzetet -5-10 C fokig mint az elődje, csak kevesebb mint fele akkora súly és térfogat(kompresszálva értendő) mellett.
A Patrol (zöld réteg) mint a neve is mutatja járőrbe való, gyak nyári, kb 5 C-ig elviselhető szigetelést nyújt az is.
Na most ugye bármelyik réteget használhatjuk önmagában is vagy a gore-tex bivakzsákkal együtt (+5C) is.
A 3 réteg együtt tényleg szép "dög" de egyrészt azért egy-egy túrára nyugodtan összehúzhatjuk azt a kompressziós-zsákot csutkára -elvégre azért van-, másrészt mérsékelt égövben csak rendes téli időben (-10C alatt) van rá szükség.

recon71 2015.10.22. 15:42:10

@apravetz: @joni firpo: Köszönöm a segítséget! A leírtakat majd este nyugodtabb körülmények között is átgondolom.
Tudom,hogy 1 teljes készlet lenne az ideális,de sajna 20 ezernél sokkal többet nem engedélyeztek költenem a hülye hobbimra. :D

recon71 2015.10.23. 02:51:58

@apravetz: Persze,hogy érdekel az a Carinthia is! A képek mellett azt is megírhatnád,hogy mennyibe kerülne! Az árat akár privátban is elküldheted!

Egyenlőre az ami modulár belső(csak tudnám kinyomozni,hogy azt meddig írják komfortosnak!)és ez tűnik a befutónak.

dudi01 2015.10.23. 20:06:57

@gyula0910:

A Carintiában +10 fok felett nagyon meleged lesz(nekem ez a tapasztalatom).

apravetz 2015.10.24. 10:06:43

@gyula0910:

Az US Modular sleeping system fekete rétegét, tehát az "Intermediate Cold Weather Sleeping Bag"-et -10 F fokig ajánlják, ami -23,33 C-nak felel meg, de szerintem ez már az extrém. Kb -10 C-ig lehet a komfort.
A hollandus hálózsákot holnapra lefotózom, meg leírok róla részletesen mindent és elküldöm privátban.

recon71 2015.10.25. 05:40:41

@dudi01: Az nem gond,+10 fok fölé nem is azt vinném,arra 3 másik hálózsákom is van.

@apravetz: -10? Az több,mint a -5. De a kép alapján ennek a színe inkább sötétkék.

Egyébként kaptam még linkeket civil hálózsákokról,hihetetlenül jó áron,majd válogatok és megkérdezlek,mi a véleményed róluk. De lehet már privátban,azok már nem annyira ide valók a blogra,a katonai cuccokhoz.


süti beállítások módosítása