Translate

Utolsó kommentek

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008M (2) 2008m (4) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) BW (1) bw (3) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) HDF (3) hdf (23) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ilbe (3) ILBE (1) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) OD (3) od (26) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) PLCE (1) plce (2) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) USMC (5) usmc (48) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Új amerikai egyenruha 12. rész

2015.07.08. 08:00 :: Combat Gear Admin

635685215824937964-ocp-2.jpgJelen állás szerint úgy néz ki lezárul az amerikai hadsereg lassan öt éve húzódó egyenruha szagája. A végeredmény finoman fogalmazva is megmosolyogtató.

A korábbi OEFFRACU (Multicam) nem a teljes egyenruha család leváltására készült, hanem a tengerentúli szolgálatot, közelebbről afganisztáni, ellátó katonák számára. Ezt már az elején leszögezték.

Vizsgálták a lehetőségét egy teljesen új egyenruha családnak is, tehát legalább három fajta terepmintával, de belátható időn belül erre nem fog sor kerülni. Persze a lehetőségét nem zárják ki.

A befutó terepminta a Scorpion W2 fantázia nevet viseli, és gyakorlatilag a hadsereg által átalakított Multicam mintáról van szó. Jelenleg kizárólag a harci gyakorló ruházatot gyártják ezzel a mintával.

635685215746310940-acu-collar-side.JPGAz egyenruhán eszközöltek néhány változtatást. A gallérról elhagyták a tépőzárat. A döntés mögött valószínűleg az állhat, hogy védőmellénnyel elsősorban a Combat Shirt-öt viselik, mint a sima zubbonyt.

635685215749275054-acu-knees.JPGA tépőzárakat a térdnél és a könyöknél is elhagyták, és meghagyták a dupla anyagot. Nagy a valószínűsége, hogy a korábbi ACU-nál egész egyszerűen nem használták ki ezt a funkciót sem.

635685215756295324-acu-pants-pocket.JPGA comb és a lábszár zsebeknél szintén visszatértek a gombokhoz. A combzsebnél elhagyták a „shock cord”-ot is. Finoman szólva vissza tértek az alapokhoz.

635685215781256284-acu-shoulder-pocket.JPGA vállzsebeket a Combat Shirt-ön lévőkre cserélték, és természetesen megtartották az IFF négyszögeket is, amik pedig méretüknél fogva kevésnek bizonyulnak.

635685215810273400-coyote-brown-combat-boots.jpegA legnagyobb változástatást a bakancsoknál eszközölték, ugyanis szakítottak a „tan” színnel, és helyette a Tengerészgyalogságnál is használatos Coyote Brown-ra váltottak.

635685215826810036-ocp-tan-499.jpgA homokszínű pólót és övet is elhagyják, helyette „darker brown” színben rendszeresítik ezeket. Bár a képen ezek inkább simán csak zöldnek látszanak.

635685215818541718-ocp-belt-tan-499.jpgAz új egyenruha árusítását a múlt héten kezdték meg. Jelen állás szerint az új gyakorló ruhával engedik a korábbi bakancsot és pólót hordani, viszont visszafele ezt már nem, tehát a régi gyakorlóval az új bakancsot vagy övet.

A teljes átállást január elsejére tervezik, addig három hullámban kezdik el árusítani a készleteket. Ez persze kizárólag a gyakorló ruházatra és kiegészítőire igaz.

A korábbi szürke ACU kihordási idejét 2019-re tolták ki, addig mindhárom ruházat viselését engedélyezik, amik érdekes és színes kavalkádot is eredményezhetnének. Persze elméleti síkon, mivel a gyakorlatban biztos, hogy nem fogják ezt tolerálni.

 

A kiadásra kerülő új egyenruha:

  • OCP ACU zubbony Unisex: 48,13 USD (13 620 HUF) Női: 46,73 USD (13 224 HUF)
  • OCP ACU nadrág Unisex: 48,29 USD Női: 46,07 USD
  • OCP ACU patrol cap: 7,91 USD (2238 HUF)
  • Poló (Tan499): 4,44 USD (1256 HUF)
  • Öv (Tan499): 3,70 USD (1047 HUF)
  • Nyári bakancs (Coyote 498): 77,02 USD (21 796 HUF)
  • Átmeneti bakancs (Coyote 498): 97,24 USD (27 518 HUF)

Fotó: armytimes.com

Korábbi részek:

1. rész, 2. rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9.rész, 10.rész, 11.rész



157 komment

Címkék: amerikai army nadrág uniform gyakorló multicam combat gear combat pants zubbony combat belt

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr187608622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tom Sinner 2015.07.13. 14:31:37

@Unio: A digi florám katonai. Ha a véleményemre vagy kíváncsi, azon túl, amit eddig leírtam szerintem nagyon meggyőző az anyaga. A mintája lehet hogy nem töri meg az alakot, de fűben tökéletesen rejt, és egy alföldi játék során is dícsérték a rejtőképességét (az még az álcaruhám volt). Ha ugyanolyan árban lenne mint az MTP, a Flectarn, a MARPAT vagy a CCE ezerszer a digi florát választanám.

joni firpo 2015.07.13. 14:33:22

@Tom Sinner: Nemrégiben elég sok skandináv cucc érkezett (több hullámban) egy pesti használtruha-boltba. Volt közte három korszakbeli finn egyenruha is, a legutolsó egy digitmintás kabát. Nem rosszul összerakott cucc, brutális cipzárakkal (amúgy a svéd egyenruhák cipzárjai is elég "durvák"), de semmi "extra". A régi finn (kifordítható) álcaruha pedig még igazi "oldschool" termék.

Tom Sinner 2015.07.13. 14:33:32

@vojtyek: Én úgy emlékszem hogy egyik oldalnak úgy volt kiadva a dress code, hogy egyszínű zöld, fekete vagy autentikus arab szerelés, a másiknak meg egységes katonai. Nem emlékszem arra hogy kizárólag NATO ruházat mehetett volna a seregnek, de természetesen tévedhetek.

Unio 2015.07.13. 16:13:22

@joni firpo: Igen, tegnap este én is utánanéztem. Attól függetlenül a igénytelen kis varrodás szintet követi. A fekete bakelitgombokat még katonainak se minősíteném, kb a nagyi köntöse típusúak. A zöld, műanyag cipzár meg a tipikus olcsó méterárus fajta.
Az is beugrott, hogy tapintásra viszont strapabírónak tűnt. Az anyagösszetételére nem emlékszek, de tuti nem 50-50, hanem inkább 65 poli és 35 pamut lesz mivel eléggé fénylett.

„Nemrégiben elég sok skandináv cucc érkezett (több hullámban) egy pesti használtruha-boltba.”

Ó de kifosztottam volna :S :). És ha szabad kérdezni Firpo úr, ezek mentek a gyűjteményedbe, vagy inkább hidegen hagynak?

@Tom Sinner: Értem, köszi. Most vettem észre, hogy itt a cg-n is volt róla teszt, még szerintem olvastam is de már nem emlékeztem rá.

izlom-t, skol-t vagy Tochka-4-et netalán nem szerzett be valaki az ismerőseid közül?
Érdekelne, hogy mi a véleménye azoknak akik netalán rendelkeznek ilyenekkel.

recon71 2015.07.13. 18:30:51

@Unio: Az AK63MF-et nem eltúlozták,hanem elcseszték. Pl.: orrnehéz fegyver orrára olyan gránátvetőt,ami más fegyveren is elcseszett? Annyira magas irányzékokat,amikor lehetne alacsony is? Nem tudom,a kibiztosítást megkönnyítő valamit tettek rá?

Unio 2015.07.13. 18:42:53

@gyula0910: dudi írta anno, hogy a gránátvető túlzás és orr nehéz tőle a fegyver. Ugyanúgy a CAA BP Grip mellső markolat is sok oda, ezért írtam, hogy túlzásokba estek.
A többit nem tudom meg ehhez annyira nem értek. Gondolom, hogy a csöveket cserélték.
Nálunk ugye úgy van, hogy 10ezer lövést kell kibírnia egy gépkarabélynak, ez amúgy világviszonylatba mindenhol így van, vagy kevés illetve sok?

joni firpo 2015.07.13. 18:44:39

@Unio: Az arra érdemes darabok közgyűjteménybe kerültek. Ezekre nézve lásd Camillónak írt hozzászólásomat: egy-tízmilliomod részt a tiéd is.

Unio 2015.07.13. 19:11:24

@joni firpo: Köszönöm, ez picit enyhíti fájdalmamat :). Egyébként az jobban megnyugtat ha olyan emberek kezébe kerülnek ezek a ruhák/felszerelések, akik vigyáznak rá, kiállítják vagy ritkán hordják, mint azok akik felveszik őket pl ganajozásra/hegesztésre, hogy csak két példát mondja a sok közül.

Mindenesetre azért nem adom fel és folytatom keresésemet aki keres az talál alapon :).

recon71 2015.07.13. 19:23:17

@Unio: A csöveknél a számokat én sem tudom,de sokkal többre tippelem 10000 lövésnél.

Tom Sinner 2015.07.13. 19:40:23

@Unio: Az orosz holmik elég egzotikus dolgok, akárkinek nincs ilyenje. Sajnos a csapattársaim sem nagyon engedhetik meg maguknak ilyenek beszerzését, szóval amit írtál, egyik sincs nálunk. Van egy Les mintájú Tarzan, (ami az enyém volt) meg egy méretproblémás flora szett (amit pont ezért a csapattársam lepasszolt a testvérének), meg az én digi flora szettem, ennyiben kimerül az orosz készletünk. Az egyenpólónk, mint kamu-telnyaska az meg sima flottillás (és az sincs mindenkinek)! :D

Unio 2015.07.13. 19:42:44

@gyula0910: Én alapból nem értem, hogy miért pont 10000 lövésben szabták meg. Máshol is találkoztam már ezzel, talán a Finneknél az Rk 62-esnél is ez volt a követelmény, mindenesetre számomra érdekes.

dudi01 2015.07.13. 19:46:51

Gondolom tapasztalat meg az évek.

recon71 2015.07.13. 19:48:30

@Unio: Ismétlem,nem tudom a számokat,de nekem 25000 lövéses csőgarancia szám rémlik valamelyik nem AK fegyvernél,ezért kevestelném a 10000-ret ezeknél.

dudi01 2015.07.13. 19:57:26

Keveslem én is a 10000-et mert a PKM csövére is 15000 van.

Unio 2015.07.13. 20:00:36

@Tom Sinner: Egyszer volt a vaterán a Skol mintához hasonló kabát, úgy hirdették, hogy egy lengyel filmhez készített verzió (azóta se tudom a film címét pedig kíváncsi lennék rá, persze ha igaz), 30-40 ropi körül volt és valaki elvitte. Na én csak akkor találkoztam idehaza ezzel a mintával, pedig kíváncsi lennék rá, hogy mit produkálna nálunk, mint ahogy a többi is. A Digit és sima Flora más tészta, többször előfordul, na meg a TTsKO-k.

„Az egyenpólónk, mint kamu-telnyaska az meg sima flottillás (és az sincs mindenkinek)! :D”

:) tengerész/vdv póló, az szerencsére idehaza gyakori (vagy valami hasonló :))...persze inkább másolatba.

recon71 2015.07.13. 20:12:26

@Unio: Erről az ugrik be,hogy a moszkvai parádén felvonuló kék barettes csíkos pólós gyerekekre azt mondta a narrátor,hogy tengerésznek öltöztek. :D

Unio 2015.07.13. 20:17:14

@gyula0910: @dudi01:
wiki barátnőnk szerint (ha hinni lehet neki), az angol AK-47-es leírásnál 6-10-150000 lövést ír. Akkor a 10ezer az arany középút lesz ezek szerint :).

Unio 2015.07.13. 20:17:49

@gyula0910: juj, ez nagy hiba volt :D

Unio 2015.07.13. 20:21:34

@Unio: bocs egy nulla mínusz, azért a 150ezer durva lenne :).

dudi01 2015.07.13. 20:24:00

Azért mondta mert azok is voltak.Az ejtőernyősök azért hordanak kék fehér csíkos pólót mert a VDV egyik alapítója haditengerész volt és előtte tisztelegnek ezzel.

Unio 2015.07.13. 20:31:30

Akkor végre megoldódott a csíkos póló rejtélye. Bár nem tudom, hogy a mai vdv srácok mennyire örülnek annak ha letengerészezik őket.

dudi01 2015.07.13. 20:44:08

@Unio:

Semennyire.No nem is a pólóról lehet megismerni őket hanem a kék barettről(a tengerészgyalogosoknak fekete a barettjük).

recon71 2015.07.13. 21:38:05

@dudi01: Ez most komoly? Akkor most szerinted a VDV kék barettes csíkos pólósokra jól mondta azt a narrátor,hogy azok tengerészek? Ugye most viccelsz?
Szerinted a kék barettes VDV-sek tengerészek?

recon71 2015.07.13. 21:41:02

@dudi01: Ennyi erővel az egész orosz sereg régen csak tengerészekből állt,hisz mindenki ezeket a csíkos pólókat kapta náluk.

dudi01 2015.07.13. 21:57:58

Ugye ne egy dísszemléből indulsz ki?Egyébként a VH idején a a gárda lövészhadosztályok nagy része átnevezett VDV hadosztály volt ezért láthatsz annyi kék csíkos pólós sima lövészt.

recon71 2015.07.13. 22:04:01

@dudi01: Ha 1 dísszemlén azt mondja a narrátor a VDV ruhás katonákra,hogy tengerészek,akkor miből induljak ki?

dudi01 2015.07.13. 22:08:23

Nem értheted félre?

recon71 2015.07.13. 22:11:13

@dudi01: Ezen nem volt mit félreérteni.

joni firpo 2015.07.14. 12:27:45

@Tom Sinner: "Az orosz holmik elég egzotikus dolgok, akárkinek nincs ilyenje."
Nem kötözködni akarok, de ezzel pont a dolog divat-oldalát fogtad meg, hiszen "akárkinek" azt minősíted, akinek nem telik orosz cuccra. Sokszor elhangzott már a CGB-n (gondolom máshol is), hogy minden "frankóságuk" dacára az orosz holmik erősen túlárazottak a világpiacon, de Magyarországon mindenképp.

Unio 2015.07.14. 13:08:10

Na sikerült megnézni a kínai áruház kínálatát. MARPAT és Woodland másolatok nagyon tré minőségben. Volt egy orosz WL-re hajazó valami de érdektelen, lehet, hogy volt más is csak ép elfogyott de felesleges is ezzel foglalkozni.

Tom Sinner 2015.07.14. 14:30:58

@joni firpo: Nem tudom, mi az írásodban a kötözködés. Én is pont ezt írtam, hogy nagyon drágák (és ezért is vettem most inkább Osprey MK4-et "Tank" vagy más orosz mellény helyett), tehát ez teszi őket különlegességgé. Minősíteni nem minősítek senkit, de akik PC/XBOX/PS elől kerültek airsoft játékra, és azonnal gírdók akarnak lenni lehetőleg ingyen, részben ezért nem fognak orosz holmikat venni. Fentebb azt is kibeszéltük, hogy ha lennének olcsó kínai kópiák, némelyik dolgukból akár divat is lehetne. És itt visszakanyarodunk oda, amit már írtam, hogy pont a nem kimagasló ár/érték arány miatt (magyar pénzben) jelenthet egyfajta jelképet is egy autentikus orosz szerelés játékokon (vagy akár státusszimbólumot egy elfogulatlan embernél, gondolok most az általad említett luxusmárkára).

Stahlgewittern 2015.07.15. 12:00:49

@dudi01: Orosz különleges osztagok is használják az MC-t. Ott sem valószínű tényleges fegyveres konfilktus, de azért elég nagy meggondolatlanság.
@Unio: Azért az orosz-lázt még jobban megértem, mert a szomszédban történik, és legalább nem világít a kamuflázs. :D A többivel teljesen egyetértek. Az egyenruha tényleg ukrán (mármint ukránukrán, nem oroszukrán), MM-14 a neve az álcának. http://i.ebayimg.com/00/s/NjQ4WDYwMA==/z/AlwAAOSwBahVSyYU/$_12.JPG

recon71 2015.07.15. 22:42:17

Ha már ukránokról beszéltek!
Az új ukrán cucc is eléggé a derékra terhelős P58,PLCE,Smersh vonalat viszi tovább,mint az angolok,ausztrálok és még sokan.

www.kepfeltoltes.hu/150715/sprite_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Stahlgewittern 2015.07.15. 23:57:30

@gyula0910: Tetszetős, bár nem hiszem, hogy kiosztásra kerülne. A közkatonák mindkét oldalon megmaradnak olyannak, mint eddig. A kesztyű feletti ,,benyúlás" nekem új, arra miért van szükség?
Az ATACS FG-t már régóta várom felbukkani valamilyen hadseregben.
Valamilyen különleges kötődésem van hozzá, lehet, hogy Ő az igazi :D

recon71 2015.07.16. 00:09:50

@Hetman55: Már elkezdték kiosztani. Úgy rémlik tengerészgyalogosoknak. Arról a kiosztásról szóló képeket láttam és azután kezdtem el rákeresni,hogy milyen is amit osztanak.

recon71 2015.07.16. 00:18:05

@Hetman55: A kesztyűkhöz nem értek.
Az UCP és az MC divatba jövésével elmentek a legtöbben a világosabb felé,de szerintem ez az árnyalat már tényleg túl világos.

Leginkább azért töltöttem fel,mert megint bosszankodok,mert úgy néz ki,1 újabb állam rendszeresít olyan megoldású málhát,amivel mi már megint jócskán megelőztük volna a világot,ha nem fúrnak meg a mi ki fejlesztőink minden értelmes előrelépést.

recon71 2015.07.16. 04:51:49

Megjegyzem,ha valami hasonló lenne az új magyar cucc,mint ez az ukrán,akkor túl sok és nagy kritikát nem tudnék megfogalmazni. Megvannak a hátrányai az ilyen kialakításnak és szerintem nem is néz ki jól,de sajna még mindig ez a leghasználhatóbb.

Unio 2015.07.16. 11:12:59

@Hetman55: Igaz-igaz :D. Kösz az infót, jót tudni, hogy mi a neve mert a camopedián csak úgy hivatkoznak rá, hogy: pixelated camouflage design. Ez meg kb azt jelenti számunkra, hogy miden ami pixel/digi minta :D.
Viszont észrevettem valamit: Ami képet linkeltél, abban a ruha jelentősen eltér attól amivel én találkoztam. Na most akkor az egyik vagy egy régi verzió, vagy ahogy fent is írtam a kis varrodás sufnitunningnak lehetünk a szemtanúi.

@Hetman55 @gyula0910: A kesztyűknél az a benyúlás olyan mint az M65ös kabátnál. Annak pedig az volt a funkciója régen, hogy a vv kesztyűt összetud kapcsolni a kabáttal. A poén az, hogy mikor megkérdeztünk mindenkit, hogy szerintük miért van ez az M65-nél, akkor kapásból az a válasz jött, hogy mert a téli kesztyű összetépőzárazható a kabáttal, vagy ez ún kézmelegítőként szolgál. Mi is ebben a tévhitben éltünk amíg kb 1-2 hónapja nem olvastam egy amerikai gyűjtő oldalán, hogy ez márpedig vv/sugárzás "elhárítóként" fejlesztették ki, az már más dolog, hogy erre valószínűleg soha nem használták, vagy nem erre használták.
Na most az ukiknál a sugárzás és egyéb anyagok kizárva, így kézmelegítő, illetve a hozzá rendszeresített téli kesztyűvel csatolható egybe (szerintem).

Hetman. Gyula talán nem annyira rajong az ATACS-ért mert nem megtöri az alakot hanem inkább jobban kiszúrják.
Eleinte nekem se tetszett, mert ahogy régen is írtam kb ovodások pingálták ki. Plusz kiderül, hogy egy óriási nagy lopás az 1. vhs angol/francia mesterlövészálcákról. Mondjuk ezen kár is már hőbörögni, mivel szinte minden újabb mintát másoltak egy régiről, nagyon újat nem tudnak mutatni.
Mikor találkoztam az ATACS FG kínai másolatával megbarátkoztam vele. Szerintem nem kell teljesen leírni. Ha lenne egy komplett szettem és tudnám alaposan tesztelgetni, akkor tudnék érdemben véleményt mondani. Így marad az, hogy szemre tetszik, meg bizonyos helyekre jó lehet.
A beállított reklámfotókkal meg ugye vigyázni kell mert 1: olyan helyen fotózták ahol tökéletesen illik a tájhoz 2: mindig fotóboltolják..
Tudom, hogy vannak korrekt tesztek a mintákról, de ott is számít a fényképezőgép tudás, meg akkor maradok a jól beváltnál, én/mi leteszteljük a saját környezetünkben :).
Amúgy csak az FG jön be, és abból is hiányolok egy picit sötétebb zöldet.

Tom Sinner 2015.07.16. 14:25:15

@Unio: Nincs olyan hogy tökéletes. Az egyik magánzó, aki néha kijön velünk játékokra, hord kínai ATACS-FG-t, de nem vagyok tőle elájulva. Mondjuk az én MTP-mtől sem. Az sem világmegváltó minta, és nem is nagyon mutat semmi újat, de legalább úgy néz ki, mint egy szétfakult régi iskolás zöld gyakorló.

Unio 2015.07.16. 14:40:01

@Tom Sinner: Persze, hogy nincs. Én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy egy terepmintával nem lehet kiváltani 3-4-et, ez csak azok fejében létezik akik életükbe nem voltak még a természetben.
Amúgy én még próbálkoznék a kifordítható álcákkal, de akkor meg anyagvastagság stb...I don't know.

A régebbi gombos MTP vagy az újabb zubbonyod van? Ezt azért kérdezem mert a régit nagyon szidták, hogy fakul. Nemrég adtam el egy újabb változatot mert szűkös volt rám, mondtam a srácnak, hogy nagyon óvatosan mossa mert állítólag nagyon fakulnak.

kondor istván 2015.07.16. 14:47:29

@Hetman55: az amcsiimádó airsoftosokról meg annyit hogy
engem meg szerintem mást sem az idegesít hogy szereti,hanem az amikor elmennk egy sűrü sötét erdőbe játszani, sivatagiba,meg multi cam-be öltözik mert MENŐ,és nem foglalkozik vele hogy egy sötét pályán, ha már sivatagiba öltözik,azzal ez erővel láthatósági mellényt is húzhatna.
A lényeg:szerintem az a hozzáállás a gond hogy,nem baj hogy kényelemetlen,nem baj hogy túl viágos,nem baj hogy szar,akkor is ezt veszem föl mert amerikai,meg mert menő.

Unio 2015.07.16. 15:16:33

@kondor istván: Ismerős eset. Ismerőshöz jön a boltba 2 tag aki elvannak eresztve pénzel.
Ők érszoftozni szeretnének és vásárolnának ruhákat és minden mást. Elmondja a két tagnak, hogy ő ajánlja a BW lencsét, MARPAT-ot, Vegetato-t, vagy a WL-t mert azért ezek idehaza elég jók (talán a wl annyira nem), erre ők: Nem, ezek nem jönnek be, nekünk multicam kell. Most erre ő mit mondjon? Próbálta őket rávezetni, de nekik az nem "tecccik", a vevő szava szent.
Mondjuk az poén, hogy az MTP-t se tudják megkülönböztetni a MC-től. És ezek nem tízen vagy korai huszonéves hülye gyerekek voltak, hanem 30-40 körüliek.
Észrevettem, hogy a MARPAT most valamiért nem trendi.

Tom Sinner 2015.07.16. 15:37:36

@Unio: Ránézésre ugyanaz, mint ez, a nadrágjával. Az enyém világosabb mint a cikkben szereplő, de használtan vettem.
combatgear.blog.hu/2014/01/23/mtp_zubbony_gen
Múltkor kivittem már (igaz zubbony nélkül) mert "nyígott, hogy sétálni akar". Mutatok pár képet róla, szerintem megismersz majd. :)
4.bp.blogspot.com/-m5yjxAuGbsU/VaY7Ws98YmI/AAAAAAAAAC8/HQuJbHwA3Tg/s1600/4.jpg
Itt látszik, hogy mennyire fakó a gyatya az Ospreyhoz képest:
2.bp.blogspot.com/-im4uXHfP-4M/VaY7Y8nHcLI/AAAAAAAAADE/sUIq5V4Kb8M/s1600/5.jpg
A használt szettem nem biztos, hogy jó vétel volt, de igyekszem azért megtörni a színeit egy kis DPM-mel (Sourec ivózsák, meg várom a DPM ásótokomat kb egy éve, de most csak nem felejti el az eladó mellékelni a csomagomhoz). Majd meglátjuk hogy szerepel "élesben" de nem sokat várok tőle. Írtam már korábban is, de most is megjegyzem, hogy csak azért váltottam flectarnról MTP-re, mert abból annyi van mint a szemét, és számos modern kiegészítőhöz hozzá lehet jutni. Ha a BW szereléseket nem vették volna meg mind az ukik, nem szűnt volna meg Náczisztánban a sorkötelesség, meg egyáltalán foglalkoznának a személyi felszerelésekkel akkor maradtam volna annál.

kondor istván 2015.07.16. 15:48:35

@Unio: a marpat azért nem trendi annyira mer nem a hájtek hadsereg használja,és mert egyszerű a szabása

Tom Sinner 2015.07.16. 16:00:41

@kondor istván: Amúgy ez a MARPAT őrület is nagyon alábbhagyott, pedig nem volt az rossz (és nekem messze jobban tetszett mint pl az MTP, a rejtése is egészen biztosan fényévekkel volt jobb annál). Az viszont nagyon érdekes hogy az airsoftos gírdók az UCP-t (amit ők ACU-nak hívnak) még mindig viszik mint a cukrot.

Unio 2015.07.16. 16:08:49

@Tom Sinner: Igen, erre gondoltam. Mondtam a srácnak, hogyha teheti ritkán mossa és használjon valami jobb sötét/színes mosószert, mert eléggé szidják a színtartósságát.
Meg van fakulva szegény, lehet, hogy még sokszor ki is mosta az előző tulaj és nem biztos, hogy jól.

„Ha a BW szereléseket nem vették volna meg mind az ukik” vagy ha nem adták volna oda nekik ingyé a nyugati támogatók, mert ugye ilyen is történt. Igaz bizonyítékom nincs róla, de tuti kaptak ruhákat és sz*rt se adtak érte. Régen pl lehetett találni egy csomó ddpm smockot, amióta elkezdődött ez az egész, azóta meg már csak hébe-hóba.
Olyan tekintetben tényleg jobb az MTP, hogy ddpm nem vizsgázott valami jól a sivatagban az átmeneti részeken, bár ha 1 zöld színnel megdobják, akkor már jobb lenne, mindegy. A másik meg, tanúsíthatom, hogy az zubbonynak (gondolom a nadrágnak is) nagyon jó a szabása és kényelmes is amit próbáltam, csak vételt rontottam el egy mérettel kisebben :).

joni firpo 2015.07.16. 16:10:03

@gyula0910: "Az új ukrán cucc is eléggé a derékra terhelős..." - így képről olyannak tűnik, ami gyalogláshoz lehet kényelmes (nagyon lelógó kenyérzsák), de futáshoz aligha.

joni firpo 2015.07.16. 16:12:19

@Unio: A "Flecktarn" cuccokból már az albánok is kaptak bőven ...
www.nato.int/sfor/nations/various/albania/albanian.jpg

Unio 2015.07.16. 16:20:37

@kondor istván: Az nem lehet, hogy a tgyalogság nem trendi! hisz itthon is vannak olyanok akik azt kamuzzák, hogy ott szolgáltak :D.
Amúgy egyetértek, én is így vélem.

@Tom Sinner:
Ide 100x jobb az MC/MTP párosnál.

„Az viszont nagyon érdekes hogy az airsoftos gírdók az UCP-t (amit ők ACU-nak hívnak) még mindig viszik mint a cukrot.”

Iszonyatosan sok játékba és jobb/szarabb sci-fi sorozatba hordják. Bírom mikor egy b/c/zs (de még valamikor A) kategóriás sorozatba nem tudnak megfelelő méretű ruhát adni a színészre, és az 2x nagyobb flangál, közbe pedig játssza a fasza gyereketet/csajt.
Meg tudjuk jól, hogy amennyire szerencsétlen US Army, annyira jól reklámozza magát.

Azért megvédeném a grídókat: Azért vesznek ennyi UCP-t, mert készülnek a télre. „Winter is Coming” :D

Unio 2015.07.16. 16:22:22

@joni firpo: Ezt tudtam, de gondolom, hogy nem mostanában.

Tom Sinner 2015.07.16. 16:24:12

@Unio: Ahhoz képest a MÁS-okkal nem mertek kikezdeni Budapesten. Biztos beijedtek hogy elbántak a szabad néppel azok. :)

recon71 2015.07.16. 16:52:12

@joni firpo: "így képről olyannak tűnik, ami gyalogláshoz lehet kényelmes (nagyon lelógó kenyérzsák), de futáshoz aligha."

Ezzel nagyon megleptél,de tökéletes meglátás!!!
Viszont ha feljebb lehet könnyen húzni,akkor a védőmellény nem engedi felfelé ugrálni a zsebeket,úgy már jobb a helyzet. De ha alul össze vannak kötve a zsebek,mint a P58 és a jobbak PLCE-in,akkor az is stabilizálja a zsebeket.

Mindenesetre futásnál a leghatékonyabb,ha minden minél feljebb van,mint az izraelieknél,de sajna az azt is jelenti,hogy a war belt több,mint 10 kilója is a gerincet nyírja. Ezért tartom a legjobbnak azokat a málhákat amik mindkettőt tudják és nagyon gyors a 2 közt az átállítás.

dudi01 2015.07.16. 16:54:28

Rohadjon meg az összes ukrán én vehetem meg magamnak a Lowa bakancsot!!!! :D

recon71 2015.07.16. 17:04:19

@Tom Sinner: Most szégyenlem magam,mert én is rendszeresen belekeveredek ezekbe a betűnevekbe. RRV,UCP,ACU,RVE,LBT,LBV,stb.. Most se tudnám megmondni melyik a camo és melyik a gyakorló az UCP és az ACU közül. :D

@Unio: De az MTP-t se tudom megkülönböztetni már pár méterről az MC-től. De szerintem ezt az angol elöljárók sem tudják,mert akkor elvileg nem hagyhatnák,hogy a nagyon sok katonájuk a nem rendszersített MC-t hordja az MTP-ikhez:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3d/British_Army_Soldier_in_Afghanistan_Engaging_the_Enemy_MOD_45154935.jpg

recon71 2015.07.16. 17:08:31

@Unio: Lehet hitelesen US katonának akartak öltözni,ezért ragaszkodtak az MC-hez. Én ebben az esetben nem ítélem el őket. Egyébként én is most MC-t vagy hasonlót vennék,ha vennék,mert már a többi mind van ami érdekelt.

recon71 2015.07.16. 17:12:25

@Unio: „Soha nem értem meg: miért kell minden airsoftosnak Amerikát játszani?”

Én meg soha nem értettem,hogy miért akar minden katona amerikai cuccokat rendszeresíttetni. Legyen civil vagy katona,mindenki azt képzeli,hogy az amik a legjobbak,övék mindenből a legjobb.

recon71 2015.07.16. 17:18:29

@Hetman55: Ha a zubbony újának a kézfejre rálógó részére céloztál a kesztyű feletti benyúlásnál,akkor ezt anno én sem értettem. De a gyakorlatban 3 előnyét megtapasztaltam.
1. Mikor még nem volt taktika kesztyű,akkor a szúnyogoktól eltakarta a kézfejet és ez tegnap is jó lett volna a túrán,mert kajáláshoz levettem a kesztyűmet és addig a kézfejem szétcsípték ezek.
2. Ha lehűl az idő vagy hidegebb szél fúj a kézfejet melegíti.
3. A kézfejet is álcázza,kisebb az rejtő színtől nem eltakart felület.

Tom Sinner 2015.07.16. 17:59:33

@gyula0910: Az ACU az Army Combat Uniform rövidítése, ha az ember megtudja jegyezni a BDU-t, ez is menni fog. Ez is 3 betűs, és a végén U van. :)
Most így fakó állapotában hasonlít a használt MTP-m a Scorpionra (az amik aktuálisan rendszeresített MC-jére). Közelről viszont észrevehető a különbség. Mikor belinkeltem egy albumot az egyik játékról, végig nézegettem a képeket. Most hogy már hozzászokott a szemem ezekhez a mintákhoz és színekhez, rögtön észrevettem, kik azok, akik kínai gagyit viselnek, és kik akik MTP/MC-t. Annak is éppen annyi köze van az igazi MC-hez, mint a kínai woodlandnek az igazi woodlandhez. (és én még csodálkozom, hogy az airsoftosok 99%-a mindent woodlandnek hív, amiben van zöld, fekete, világos és sötétbarna. Az M-Tramp-es boci kiegészítőket is rendszeresen annak írják, de újonnan valaki már a CCE-vel keverte, pedig sem a színkód nem egyezik, és még csak nem is hasonló, sem a forma).
A középen álló honvéd mellényéről is egyértelműen látszik, hogy airsoftcentrumos (?) biszem-baszom.
scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10991252_871249849585438_9104864272716787230_n.jpg?oh=1f75e4cb78238213e09e7c82542f0fc4&oe=5616D495

Unio 2015.07.16. 18:15:37

@gyula0910: Fentebb én is akartam írni Tom-nak, hogy egyébként én is keverem sokszor, akkor most grídó vagyok? :D Csak cseles voltam és vártam, hogy valaki más írja meg először. Ugye mekkora stratéga vagyok? :D :D

Mondjuk még mindig jobbak vagyunk, mint azok akik keverik a BDU-t a zsávolyalj :).

Érdekes ez a MTP/MC dolog. Na most mikor én is írom, hogy valaki miként lehet akkora gyík, hogy nem tudja megkülönböztetni az MC-t az MTP-től, akkor itt nyilván arról beszélek, hogy pár méterről nézve és nem mondjuk 400ról, mert ott már én se tudom megmondani, hogy melyik-melyik.
Nekem van egy elméletem azonkívül, hogy azért rendszeresítették az angolok mert így akartak kiváltani két terepmintát, vagy mert követni akarták a divatot.
Talán azért is döntöttek az MTP mellett mert tegyük fel, hogy a kint szolgáló katonák össze-vissza öltözködnek/szerelkeznek mint ahogy a képen is látható amit linkeltél, akkor nem tűnik olyan szedet-vetett bandának mint a mi drága honvédségünk. Meg lehet, hogy volt ott egy előrelátó aki úgy készült, hogyha még jobban lerongyolódik a brit hadsereg, akkor nem lesz vészes ha MC cuccokkal pótolják a sajátjaikat mert úgyis csak a sasszeműek veszik észre 10-20 méterről a különbséget. Tudom hülye elméletek de próbálkozok na :).

„Soha nem értem meg: miért kell minden airsoftosnak Amerikát játszani?”
Ezt csak jelzem, hogy Hetman írta, én is csak idéztem tőle.

Persze egyetértek veled.

Visszatérve:
Azért annyiban megvédeném a UCP/ACU-t, hogy sok olyan civil ember is veszi aki nemhogy nem gyűjti a katonai dolgokat de még nem is airsoftozik. Ezt is csak tapasztalatból tudom írni mert szemtanúja voltam nem egy ilyen vásárlásnak: Hogy a kedves vevőnek csak azért kellett egy ilyen zubbony/nadrág/sapka mert meglátta egy videóba/filmbe, és ő kategorikusan kijelentette, hogy nemérdeklik a katonai dolgok, se a szimulációk, csak azért veszi mert tetszik neki és jól mutat rajta.
És itt védeném meg a mintát, hogy tényleg jól áll utcai divathoz a városban flangálni benne az év minden szakában (ősszel és télen meg pláne). Ezt valahogy a civil civilek (:-)) jobban betudják fogadni mint a nagyon sötét, durva kamókat. Itt vannak mondjuk példának a régi és az újabb sivatagi minták: Desert WL, DDPM, Desert MARPAT. Ezeket jobban elfogadják és tetszik nekik, minthogy valamilyen SS vagy Bw mintát viseljenek (tisztelet a kivétel).

Unio 2015.07.16. 18:20:10

@gyula0910: Hidd el, hogy nem olyan egyének voltak, semmihez se értettek még igazán az MC-hez se, ami persze nem szégyen, csak nem úgy álltak az egészhez. Persze értem, hogy ezzel mit akarsz mondani, olyan emberek is akadnak.

Unio 2015.07.16. 18:25:25

@Tom Sinner: Igaz-igaz, jobban rágyúrok a rövidítésekre. Most kicsit szégyellem is magam :).

„és én még csodálkozom, hogy az airsoftosok 99%-a mindent woodlandnek hív, amiben van zöld, fekete, világos és sötétbarna.”

Ebbe nagy igazság van, sokszor találkoztam én is ilyen emberrel, és ezek közül az a legrosszabb aki még teljes tudatában el is hiszi amit mond, az pedig szent és megmásíthatatlan :S.

Tom Sinner 2015.07.16. 18:26:51

@Unio: Ha valaki rám írna, hogy cserélné a DDPM esővédőmre az UCP dzsekijét, én bizony cserélném! Régebben majdnem összejött a csere a DDPM ivózsákomért cserébe, de visszamondta az illető. Utcára szívesen viselném, máshova nem.
Amúgy ha már felhoztad a honvédség helyzetét, itt egy FB-os album, én kincsként kezelem, ez adja legjobban vissza, mennyire "jól" vannak ellátva a katonáink egyenruhával/felszereléssel.
www.facebook.com/media/set/?set=a.871244186252671.1073741970.121362154574215&type=1

Unio 2015.07.16. 18:56:57

@Tom Sinner: Én igazán csak egy dolgot akarok majd beszerezni UCP-be, egy M65ös kabátot. A többi valahogy nem érdekel, nem azt mondom, hogyha jó árba lenne lehetőségem venni, akkor nem vennék, hanem azt, hogy azért nem töröm karom érte.

Hát most mit mondjak erre? Nálam alapból a baltikumi kiruccanás is kiverte a biztosítékot ahogy kinéztek csórik. Erre itt van ez a korkép, vagy valami, ami olyan érzést kelt mintha egy afrikai harmadik világbeli ország hadseregét látnám, akik kb a 70es évektől a 2000es évekig össze-vissza hordanak mindent.
Komolyan már a görög/római istenekhez könyörgök, hogy nehogy részt vegyünk egy háborúban mert úgy elpicsáznak minket, hogy azt még a nepáli történészek is megírnák nevetve és szánakozva.

recon71 2015.07.16. 21:40:46

@Tom Sinner: Köszönöm! Talán nem felejtem el,hogy az U az az uniformot jelenti, A C-be biztos voltam,hogy combat,de az mindkettőbe van. :D

@Unio: Egyébként én is vettem UCP/ACU-t. Ugyan azért is amit említettél. Imádom az ilyen cuccokat és utcára mégsem annyira néznek ki,mint mondjuk 1 DPM vagy WL-ben. A másik ok,hogy le akartam tesztelni,hogy velem van e a hiba,vagy tényleg annyira jó e a gyakorlatban,mint amikor még mindenki istenítette.

Egyébként nekem még pár méterről sem tűnik fel az MTP-MC különbség az angoloknál. Csak,ha direkt keresem az eltéréseket. Látszik ki mire van rágerjedve,neked a rejtőszínek kis eltérései is feltűnnek,nekem meg a málhaszerelések egyes megoldásai tűnnek fel jobban,mint másnak.

recon71 2015.07.16. 21:50:06

@joni firpo: A másik megoldás az ukrán,az ausztrál,brit,stb. málhaszerelés megoldásoknál,hogy üres zsebekkel,főleg tárzsebekkel telerakni a védőmellényt,amikbe gyorsan átdughatók a málhaöv részről a nehezebb dolgok,mint pl. tárak. Azért így,mert ezek még fix MOLLE málhaöves megoldásúak,emiatt nagyon lassan lehet csak átállítani a védőmellényre vett állapotba őket. Pl. már 2 mozdulattal 4 tár átdugható és máris 3 kg körül feljebb került.

joni firpo 2015.07.17. 08:31:24

@gyula0910: Írtál már erről korábban, de nekem ez fölös pluszterhelésnek tűnik. Persze tudom, kompromisszum, tehát lehet, hogy van aki úgy gondolja, hogy neki megéri.

Unio 2015.07.17. 10:00:22

@gyula0910:
Ezért mondom, hogy egy fostos minta ( kivétel tél környéke), de a hétköznapi életbe tökéletes. Most amúgy is kíváncsi leszek az őszre/télre mert mintha megint divatba jönnének a terepminták. Látom a felnyírt hajú hülyegyerekeken ahogy ezt az MC Hammeres buggyos nadrágot hordják, hogy mindenféle kitalált és elb*szott mintás van rajtuk. Kíváncsi leszek, hogy kabátba mit produkálnak majd a gyártók, hagy röhögjek egy nagyot :D.
100x inkább jobban mutat az emberen egy UCP mint valami kitalált fos. Egyébként már elgondolkodtam ezen, hogy akik kitalálták ezt, azok véletlenül nem divattervezők voltak? Mert szerintem egy picit elnézték a házszámot :).
Mondjuk mit lepődök meg ezen, hogyha ez nálunk is dívott/dívik, meg az oroszoknál is.

Attól függ milyen állapotban van, mert ha a katona ép megjárta a poklot kúszva-mászva, akkor már nekem is erősen kell nézni.
Igaz, bár én se vagyok ebben spíler, jó pap holtig tanul.

Stahlgewittern 2015.07.17. 11:46:04

@Tom Sinner: Ez volt az az album, mit majdnem jelentettem ide. Ez a kép mindent elmond: scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/1393905_871252806251809_406634663480181150_n.jpg?oh=e3bf9dafcc5e87f8dc3774ab3b3db89c&oe=564FFC7C
Az dicséretes, hogy a saját pénzükből vesznek felszerelést, de miért erszoftos 600D-s kínaiakat? A másik: elég sok emberen zöld ,,dokkmunkás" sapkát láttam (ennek a hivatalos megnevezését szívesen látnám), a többin meg téli bocskai és fekete barett.
@gyula0910: Köszi! És úgy értettem, hogy a közkatonák nem fogják ezt megkapni és viselni.

joni firpo 2015.07.17. 14:37:08

@Hetman55: A dokkmunkás/kukás/gyerekcsináló polársapka hivatalos elnevezése: "sisaksapka". Minthogy csak a sivatagi egyenruhához rendszeresítették, akinek van, az vélhetően megjárta Afganisztánt. (Vagy jóban van a raktárossal.)

Tom Sinner 2015.07.17. 14:37:46

@Unio: Ha már oroszok, és UCP, azt tudtad, hogy a digi flora eredeti megnevezése единая маскировочная расцветка (Edinaya maskirovochnaya rascvetka), vagy EMR angolra fordítva pedig Universal Camouflage Pattern? Szóval Ivánék UCP-je nem kicsit jobb, mint Sam bácsié.

Tom Sinner 2015.07.17. 14:43:00

@Hetman55: "Az dicséretes, hogy a saját pénzükből vesznek felszerelést, de miért erszoftos 600D-s kínaiakat?" Erről lövésem sincs. Értelmesebb AIRSOFTOS ismerőseim is tudják hogy mi a p*csának vegyen az ember gagyit, mikor rákölt egy keveset, és igazi, strapabíró, katonai célra fejlesztett mellényt kap ami némi szerencsével az atomvillanás után is vele lesz, ha túléli. A képen szereplő úriember pedig katona, és mégis ilyet vesz. Mondjuk szerintem pont nem dícséretes, hogy egy katona magának veszi a felszerelését, az államnak kéne azt biztosítani neki, de kíváncsi vagyok, mi okból döntött így? Talán úgy volt vele, hogy egy évben 2x-3x kimennek gyakorlatra, annyit kibír, meg legalább az amcsiknak nem esik le egyből abban, mekkora csóróság van?

recon71 2015.07.17. 21:21:40

@joni firpo: Igen,tényleg írtam már korábban is. Látom figyelsz,de lehet valaki akkor ott nem olvasta és most neki jó tippet adhatok.ha ilyen problémával küszködik.

Bár mintha akkor pont fordítva lett volna,akkor mintha a felzsebezett védőmellényhez javasoltam volna az üres zsebes málhaövet.
Egyébként próbáltam lemérni mekkora a súlya az üres zsebeknek a védőmellényen és nem tudtam,nem volt észrevehető a különbség a szobamérlegen,úgyhogy fél kg-nál nem hiszem,hogy több többletet jelentenének.

recon71 2015.07.17. 21:41:48

@Hetman55: @Tom Sinner: Én meg pont fordítva látom. Sajnos túl sokan vesznek egyszerre méregdrága eredetit,aztán amikor kiderül,hogy a gyakorlatban rossz,meg nem tudják eladni.
Én is befürödtem párszor mire megtanultam. Inkább költök keveset 1 gagyira,mint méregdrágán megvenni az eredeti,mert nagyon nem mindegy,hogy mennyi pénzt dob ki az ember,ha kiderül,hogy nem jó a cucc.

Csak 2 példa: Tom Sinner Te mennyit buktál volna ha nem tudod eladni a Tarzant? 1 gagyinál a töredékét.
Én húszon valahány éve akartam már 1 Command Harness. 60-80 ezer forintokért voltak az újak. Ha azt veszem meg,akkor ennyi pénzt kidobtam volna az ablakon,mert a gyakorlatban derült ki,hogy nekem kicsik.

Stahlgewittern 2015.07.17. 22:25:20

@joni firpo: Nem hinném, hogy ők afganisztáni veteránok, vagy hogy ezek rendszeresítve vannak. scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/1795554_871248479585575_2193181300665197051_n.jpg?oh=9e331838435ce42bc94cd2f96f4cac5b&oe=56195771
És köszi az infót, felírom a villámzár és a napellenző mellé. :)
@Tom Sinner: Ha esetleg az ,,erszoftos" kifejezést sértőnek találtad volna, akkor sajnálom, nem annak szántam.
Ami meg az egyéni beszerzést illeti: ha az állam nem látja el a feladatát, és nem szolgáltat felszerelést, még mindig jobb, ha a katona bevásárol, mintha hivatalos ruhában lenne.

joni firpo 2015.07.17. 23:29:02

@Hetman55: Ismétlem: rendszeresítve egyedül a barna polár sisaksapka van, sivatagi egyenruhához. Önmagában természetesen nem árulja el a veteránt, mert azért kis szerencsével itthon is hozzá lehet jutni.

recon71 2015.07.17. 23:56:11

@Hetman55: Én most is azt mondom,hogy vegyenek inkább először gagyit és bukjanak inkább 10 ezret,mikor kiderül,hogy nem jön be,mint 1 eredetit,ami sokkal nagyobb bukta. Mindenki próbáljon ki több fajta gagyi olcsót és amelyik bejön,majd annak az eredetijére költsön csak sokat.

Pont jó példa a buktára amit linkeltél. Pénzkidobás a DPM taktikai mellény is 9000-ért. El is tűnt a világból mára talán az összes.

Ha katona lennék még,akkor bőven megérné nekem a 60-80 ezret 1 jó taktika mellény. Az életem,egészségem többet ér 60-80 ezernél. Ráadásul ez csak egyszeri kiadás.

recon71 2015.07.18. 00:13:15

@Hetman55: Én pl. venni akartam 1 TAC mellényt,de drágálltam nagyon,mivel voltak fenntartásaim velük. Szerencsére tudtam venni pár 100-ért horvátot,ami annak a másolata,így megtudtam,hogy jók voltak a fenntartásaim,így hiba lett volna megvenni az eredetit annyiért.
Így azt a pénzt tényleg jóra költhettem.

recon71 2015.07.18. 00:23:48

@joni firpo: A magyar bakák nagy része még mindig pár 100-ft-os horvát málhamellényt hord már sok sok éve. Az eredeti cuccok általában tartósabbak,de ez nem ér semmit,ha kényelmetlenebbek,használhatatlanabbak,mint sok más kialakítású gagyi. A horvát is 1 kaki,de még mindig használhatóbb,mint sok eredeti más típus. 1 csomó katonatársam ruházott be valami drága agyonreklámozott eredetire,aztán némi szenvedés,küszködés után szépen visszavették az elcseszett horvátot. A 2 rossz közül még mindig az volt a jobb.

recon71 2015.07.18. 00:40:17

@joni firpo: Bocs,félre címeztem! Az utolsót is @Hetman55: -nak szántam.

Tom Sinner 2015.07.18. 07:47:01

@Hetman55 Az airsoftos kiemelés nem neked szólt, hanem csakúgy általában, hogy ők nem katonák mégis (szerintem) értelmesebben gondolkodnak, mint egyik másik honvéd.
@gyula0910 Nem teljesen értek veled egyet. Amilyen replikákat vesznek maguknak +10 ezer ft-ért, azoknak az eredetijével soha sem fognak találkozni úgy, hogy viselhessék azt, mert 1, az állam lesz*rja, 2, neki meg sosem lesz rá pénze. Ezért ha már kompromisszumot kell kötni, akkor inkább vegyenek egy nem túl jó, de strapabíró katonai mellényt. Én a chest rigeket nem szeretem, de hasonló érdeklődésű ismerőseimnek a DPM-et ajánlottam, felhívva a figyelmüket a hátrányára is. Az egyik meg is vette, és egy év után sem panaszkodott rá, sőt most mondta hogy viszi majd a tartalékosokhoz.

churchill 2015.07.18. 10:47:18

Azért vesz ilyet a magyar baka, mert:
- erre van pénze
- ez van a közeli military boltban, ahol 1; esetleg be tud cserélni egy jó állapotú régi 65M bakancsot rá 2; mindenki odajár a kollégák közül 3; van valami 10 % kedvezmény katonáknak.
- soha nem látott jó mínőségű felszerelést, nincs viszonyítási alapja
- tulajdonképp bármi jó neki, ami kényelmesebb a tártáska/málhazsák esetleg 95M mállhamellénykombónál
- egyéb okok...

Szerintem a baj nem az hogy milyet vesz magának , hanem az, hogy egyáltalán vennie kell.

recon71 2015.07.18. 13:59:21

@churchill: Egyetértek. Annyit tennék hozzá tőled ihletet kapva,hogy soha nem próbáltak jó felszereléseket,nincs összehasonlítási alapjuk,így olyat vesznek amit tudnak vagy a reklámokban látnak.

recon71 2015.07.18. 14:15:46

@Tom Sinner: Egyetértek,hogy sok airsoftos értelmesebben szereli fel magát,mint sok katona. Miért? Mert sokszor sokkal többet hordanak ilyesmiket,több mindent kipróbálnak,sokszor több a tapasztalatuk.

Én teljesen máshogy gondolom azt,hogy "akkor inkább vegyenek egy nem túl jó, de strapabíró katonai mellényt". Erre 1 példa. 2 veterán katonatársam aki rendszeresen sportolt,1 menetgyakorlat szerűségen azzal égette be magát,hogy nem bírták a tempót,lemaradtak,be kellett várni őket a nyamvadt kopaszokkal. Nem értették miért. Azt a hibát követték el,hogy az egyik 1 eredeti BW cuccban jött ki,a másik meg megint valami eredetibe,ami szintén sokkal kényelmetlenebb,akadályozóbb volt,mint az újoncok gagyi és elcseszett horvát mellénye. Ha ez most éles,akkor a 2 eredeti cucc miatt bukunk vagy halunk meg,nem a gagyik miatt. Több esetet is írhattam volna,ahol a málha kényelme volt a döntő.

Ha nem panaszkodott még a DPM chest rig-re,akkor még nemigen volt lehetősége megpakolni úgy,mint élesen. Nemigen kapnak a magyar katonák itthon 6 éles tárat. Vagy eddig csak rosszabbak használt még ennél is.

Unio 2015.07.18. 14:39:14

@churchill: Ennél jobban ezt még én se tudtam volna megfogalmazni. Ez 100%-ban igaz, mivel én is ilyen szituációkat láttam, ha boltlakó üzemmódba kapcsoltam :).

Nálunk a vennie kell dolog arányosan sz*rabb mint más komolyabb országokba, ahol max 1-2 extrát/hülyeséget vesznek a katonák.

joni firpo 2015.07.18. 14:39:52

@gyula0910: Vannak alakulatok, ahol a parancsnokok, tisztek, altisztek igyekeznek odafigyelni az alárendeltjeik felszerelésére, oktatják a beosztottaikat, átadják a tapasztalataikat.
Szerintem ne essünk abba a hibába, hogy egy airsoftosok vs. katonák frontvonalat kezdjünk itt kiépíteni, ahol azután mindenki izomból védi a mundér becsületét még akkor is, ha nincs igaza.

Más: nem hitetlenkedni akarok a történeted kapcsán, de azért az elég furán hangzik, hogy két veterán csakcsupán az eredeti felszerelései miatt lemarad, akadállyá válik. Nem volt ott valami más is a háttérben?

Megint más: 50 km-es meneten 5.11-es és "csájníz érszoft" warbelt hasonlóan teljesitett. Ez téged igazol, de azért kérdés, hogy napi használati szinten mennyivel bír többet (vagy nem bír többet) az eredeti?

recon71 2015.07.18. 15:13:32

@joni firpo: "Vannak alakulatok, ahol a parancsnokok, tisztek, altisztek igyekeznek odafigyelni az alárendeltjeik felszerelésére, oktatják a beosztottaikat, átadják a tapasztalataikat."

Ez nagyon jó,ez dicséretes,ez kéne mindenhova! Nálunk ezt én csináltam,de csak a rajomon belül,de ennek is híre ment. Még fél évvel szerelésem után is hívtak tanácsért 1 másik csapattól.

Az AS-ses és katona vitában csak 2008-9-ről tudok nyilatkozni,de akkor egyértelműen ez volt a véleményem,legalábbis csak ilyenekkel akadtam össze. Több laktanya válogatott katonájával voltunk közös gyakorlaton,de lehet,hogy csak pont a tapasztalatlanokat fogtam ki ezek közül.

Próbálj meg 1 erőltetett menetet futásokkal megtűzdelve 1 megpakolt BW málhában és 1 jó méret horvátban hátizsákkal! Mindjárt nem fogsz hitetlenkedni! Mondjuk a BW-s srác legalább térdvédőket is vett fel,az sem éppen segíti az ilyen mozgást.

Egyértelmű,hogy az eredeti többet bír,de mi értelme megvenni az eredetit méregdrágán,ha kiderül,hogy kényelmetlen és inkább 1 gagyit hordasz,mert sokkal kényelmesebb?

Van 1 rakás eredeti cuccom és van 1 rakás nagyon erős anyagú másolatom,mégis a leggyakrabban a horvátot és a másolat SADF mellényt használom a gagyik közül. Eredetiek közül csak a Commando Hornass-t használom rengeteget,de azt is át kellett alakítani ehhez,mert eredeti állapotában abban is rosszabbul lehetett teljesíteni a gagyiknál.

recon71 2015.07.18. 15:23:51

@joni firpo: Ez igazából zsákutca,mert a gagyi az emberről leszakadhat,jobban kell vigyázni rá,de 1 eredeti,ami kényelmetlen,kikészít,az sem jobb. A gyengébbre vigyázhatsz esetleg,de a kényelmetlenséggel nem lehet mit kezdeni.
Amíg nem szakad el a gagyi kényelmes,addig egyértelműen jobb,mint 1 kényelmetlen eredeti erős.
Ezért mondom azt,hogy tapasztalatszerzésre a gagyik is jók. Arra van esély,hogy több megoldás gagyit kipróbálva ráakadsz az ideális kialakításra és akkor megveheted azt eredetiben is. 1-2 eredeti árából ki lehet próbálni 5-10-20 kialakítást gagyi anyagminőségben.

recon71 2015.07.18. 15:29:13

@joni firpo: Töröm a fejem,hogy a másik srác milyen málhában volt,de nem emlékszem. Azt tudom,hogy amerikai felszerelés mániás volt,de szerintem akkor 1 DPM vagy ARKTIS taktikai mellény verzió volt rajta,amit nem tudott a testén stabilizálni.

Tom Sinner 2015.07.18. 16:44:57

@churchill: Ez az írás teljesen jól megmagyarázta a kérdéseimet, köszönöm!

Tom Sinner 2015.07.18. 16:56:30

@gyula0910: Ez szerintem jó lesz konklúziónak, ha az ember 80 ezer ft-os mellényt akar venni, de előtte kipróbálná olcsón a másolatot. Használtan talán meg is érné. Az anyagminőséggel kapcsolatban teljesen igazad van, az egyszerűen nem lehet kérdés, hogy melyik bírja jobban. Sok sok évvel ezelőtt, mikor kezdett kialakulni az airsoftos közösség, valaki elkezdte szidni a horvát taktikai mellényt, hogy az milyen sz*r már, megvette és kopott volt, vagy szétjött rajta valami apróság, viszont a Viper megfelelője (ami a tapasztalataim szerint túlárazott gagyi) az király. Meg is kapta a választ hogy a horvát vagy végigharcolt egy háborút, vagy 10+ éven keresztül koptatta valaki, vagy ugyanennyi ideig állt egy raktárban. Ezért nem is akarom leszólni a horvátot, mert lehet az is csak egy egyszerű kópia, de seregnek szánták, és jó is amúgy. A BW málha amiről írsz, az az a málharendszer ami nekem is volt? Az egy katasztrófa, lövésem sincs, hogy amúgy az igényes németek hogyan találhattak ki ilyet.

krisss93 2015.07.18. 17:19:33

Mert a személyi felszerelés témában ők is az MH-ra jellemző szarok rá elveket követik. Csak több pénzzel.

recon71 2015.07.18. 20:42:09

@Tom Sinner: Igen,arról a BW málháról van szó,amit a magyarok is rendszersítettek és úgy emlékszem neked is volt vele kalandod. Azokban az években a többi német málha is hasonlóan elcseszett volt. Nem tudom ki volt a tervezőjük,de neki sem volt fogalma a málhaszerelésekről.

Tom Sinner 2015.07.19. 05:58:10

Kondor Istvánt óvva intem ettől, de azért szólok, hogy láttam hozzá tárzsebeket: szimplát 2000 ft-ért, duplát 4000-ért. Én mondjuk sokallom azt a pénzt érte.

joni firpo 2015.07.31. 19:39:56

@dudi01: Egy pillanatra megdöbbentem/megörültem ... aztán láttam, hogy nem nálunk, hanem az amerikaiaknál ...

Tom Sinner 2015.07.31. 19:59:29

@joni firpo: Eh, egy pillanatra én is, aztán láttam mit írtál. :/


süti beállítások módosítása