Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvédség (62) honvedseg (15) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlár (3) kevlar (2) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) mh (93) MH (1) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Kimaradt tapasztalatok

2015.05.18. 08:09 :: Combat Gear Admin

st3n--5516.jpgSPC – Zsák rögzítő hevederek

Az első tapasztalatok alapján már jól látható volt az előnye és a hátránya is ennek a rendszernek. Hátránya, hogy a zsák valamivel lassabban oldható és sok helyet foglal, viszont a zsákot stabilabbá teszi.

Viszont a zsák stabil és kényelmesen rögzítése mellett, a pántok még így is befelé letudnak csúszni a mellény váll részéről. További pozitívum, hogy bármilyen csatos Assault pack rögzíthető vele.

st3n--5518.jpgA zsák felvétele hamar megszokható, egyszerűen csak a pántoknál fogva kell felvenni és a hevederekkel stabilra állítani. Az oldása minimálisan lassabb, ugyanis két-két csatot kell oldani.

Mindent összevetve a használatához nem kell a társak segítsége, és hosszabb menet esetén kényelmesebb, sőt futásnál is nagyon stabil, bár minden szempontból körülményesebb és lassabb a használata. A pozitívumok ellenére sem terjedt el.

KL_CGB-dec-9946.jpgCsatok a FILBE-n

Noha az új zsák rendszeren jóval kevesebb heveder, csat van mint a korábbi ILBE-n, de egy fő különbség feltűnt, ez pedig a nyikorgás és keményebb anyag.

Eddig az Assault Pack-en tűnt fel, hogy a vállhevedereket rögzítő csatok egyike egyszerűen használat közben nyikorog. Ez valamennyivel csökkenthető ha szorosabbra húzzuk, de hosszú távon elég idegesítő.

A másik különbség ami feltűnt a korábbi ITW csatokhoz képest, az az éles zaj ami becsatolásnál halható. Persze kicsi az esélye, hogy a gyakorlatban ez hatalmas hátrányt okozna.

CGB--0181.jpgMennyi is az a 34/32

Az 5.11 és a Blackhawk nadrágok egyik előnye a méretezésükben rejlik, ugyanis a szár és derék méret alapján elméletileg mindenki megtalálhatja a saját testalkatához illőt.

Ez ugye nagyon jól hangzik, viszont azt vettem észre, hogy három különböző típusú 5.11 nadrág között nagy különbségek vannak, amit nem lehet a használat számlájára írni.

Az első példány teljesen jó, a szár hossz megfelelő a derék hossz megfelelő és akár öv nélkül is lehet hordani. A következő példánynál a derék bőség megfelelő a szára viszont rövidebb valamivel, míg a harmadik példánynál a dereka kicsit bővebb ezért mindenképpen öv kell hozzá, míg a szára kicsivel hosszabb.

CGB--0166.jpgUnder Armor

Feltűnt a FROG-nak egy másik nagy előnye is, a lángállóságon túl, az 5.11, UBACS és Point Blank under armor-okkal szemben, ez pedig szintén az anyagában keresendő.

114_frog_08.jpgNoha vékony, és rendeltetés szerű használat esetén pár hónap alatt elkopik, de a fentiekben felsoroltakkal ellentétben nem ragad bele a tépőzár, és emiatt nem is bolyhosodik ki.



40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr397467034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

joni firpo 2015.05.18. 13:09:52

Sajnos ma már majdnem mindenféle termékre igaz, hogy a méretezési rendszerek nem megbízhatók, ez számomra különösen azért furcsa, mert az internetes kereskedelem bővülésének alapfeltétele (lenne), hogy ha rendelsz egy terméket egy bizonyos méretben, akkor a világ bármelyik pontjáról érkezzen is, legyen ugyanakkora.
Az utóbbi években az amerikai katonai lábbelik méretezése például teljesen megbízhatatlanná változott.
De egy olyan cégnek, mint az 5.11 különösen "ciki" (vagy legalábbis annak kellene lennie), ha nem képes mérethelyesen gyártatni...

recon71 2015.05.18. 20:11:41

Jó ez a tapasztalatos írás. Nagyon sokszor idő kell,hogy kiderüljön minden 1 ruháról,felszerelésről. De lehet az is,hogy valami rövid távon jónak tűnik,de hosszú távon már nagyon nem. Ez persze nehezebb dolgoknál,mint pl. védő és málhamellényeknél a leggyakoribb.

recon71 2015.05.18. 20:12:33

Más!
Sokan el szoktak olvadni egyes nagy nevű gyártók nevétől,mint pl. az 5.11,Blackhawk,ezek miért nagy nevek? Csak attól,hogy jó minőségben gyártanak?
Volt 1-2 katonatársam aki csak ezektől volt hajlandó rendelni,még akkor is,ha sokkal drágább volt. Még az sem érdekelte őket,hogy már ránézésre is elavult vagy elcseszett tervezés volt a termék.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.05.19. 14:09:00

@gyula0910: Alapvetően ennek ellenére az 5.11-et sok dologban jónak tartom. A régebbi nadrágjai elég időtállóak, az újabbakról ez még nem jelenthető ki teljes bizonyossággal.

Mért szeretik a BH-t meg az 5.11-et ? Egyszerű, mert vannak igenis jó termékeik. De ugyan ez igaz az EI meg az LBT-vel kapcsolatban, bár az LBT is sokat romlott a korábbi önmagához képest.

De mért szeretik az emberek a nagy márkákat ? Mert bizonyítottak jó esetben, rossz esetben meg a reklám miatt.

recon71 2015.05.19. 21:27:58

@Combat Gear Admin: Egyetértek!
Leginkább csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet,hogy nem biztos,hogy az a márka ami valamiben jó,az mindenben is jó. A legtöbben pedig ezt hiszik és hihetetlen szarokat tudnak megvenni,mert a gyártó nevétől elolvadnak.

Ne értsetek félre,én sem voltam különb. Volt már 1 csomó tapasztalatom ami alapján biztos voltam abban,hogy szar megoldás valami,de a nagy név hallatán és is sokszor azt gondoltam,hogy ennél valahogyan biztos megoldották,még sem lesz az. Aztán meg is vettem és kiderült,hogy mégis az. Jópárszor jártam így mire eldöntöttem,hogy a nagy gyártó vagy használó név semmire sem garancia.

recon71 2015.05.19. 21:51:40

@Combat Gear Admin: Jó példa erre a HK G36 botrány. Nem biztos,hogy aki egyszer jót csinált,az mindig mindenből jót csinál.

apravetz 2015.05.20. 08:56:01

@gyula0910:

Sokan tudjuk mi a helyzet a "nagy" nevekkel. Speciel hadi felszerelésben az 5.11-et egyáltalán nem, a BH-t pedig csak pár esetben sorolnám ide.
Az LBT, EI, Crye, Paraclete, Firstspear - hogy csak a fejlesztéssel is komolyan foglalkozó, kimondottan felszerelésgyártó cégek közül említsek egy nagyon szűk kört - 90+ %-ban olyan fejlesztéseket tett le az asztalra, amik bőven kiállták az idők és harcterek próbáját, illetve alapvetően és globálisan határozzák meg a felszerelések további fejlődését - amellett, hogy jó minőségben gyártanak (bár élettartam tekintetében meg sem közelítik a saját 90'-es évek beli, vagy ezredfordulós szintjüket, de ettől még nem kínai kókányok, csak mások lettek az alapanyagok, az infra-elnyelőképesség és a minimális súly (időnként lángállósággal megfejelve) lettek a jelszavak 330-500 cordurával és texcel hevederekkel).

A G36 botrány pedig erősen műbalhé szagú, pedig személy szerint nem nagyon vádoltak G36 irányú elfogultsággal soha:
Túlmelegedik a cső afgánban? Miért, otthon nem? Hány lövés leadásáig, mekkora ciklikus tűzgyorsaságig számít a külső hőmérséklet? Ott nyáron 40fok van, itt meg 30..
Vékony a cső. Vastagabbra kell cserélni -ha egyébként a polimer tokozásnak nincs köze a problémához. Egyebek mellett ezzel a változtatással is lett M4-ből M4A1, és -a szóban forgó probléma legalábbis- megoldva.
Inkább sejtenék a háttérben nagy gazdasági-politikai bravúrt a HK megmentésére, mert egyébként arra szorul, elvégre a BW-meg ki mástól venne fegyvert. Lesz mondjuk 416 - ami kis amatőr tapasztalataim szerint megfelelőbb hadi karabély, mint a 36-os.

Sabaka 2015.05.20. 09:26:06

@apravetz: Nem birtam ki, hogy ne kezdjem el csipkedni a G36 uggyel nemet vamos kollegamat. eloszor persze, menekulnom kellett, de idosebb is meg kevesbe fit, szoval hamar megnyugodott. Aztan elmondta, hogy csapatproban mas fegyverek (tartosabb, jobb anyag mennyiseggel es minoseggel) vettek reszt, mint ami sorozatgyartasra es kiosztasra kerult, illetve a problemat nem most fedeztek fel, mar regota ismert, csak vaalhogy nem kaptak fel. O igy fogalmazott valahogy: az elso tarig csodalatos fegyver, aki azzal nem tud loni az fogyatekos.

Sabaka 2015.05.20. 09:31:24

Hat, olyan szenzacios nadragom mint az 5.11 Stryke pants meg nem volt. Mind munka kozben, mind turazasra,utazasra, varosi viseletre is tokeletesen bevalt. Az arat nem szeretem egyedul, de hat valamit valamiert. A BH meg az 5.11 meretezesi rendszerevel maximalisan ki vagyok bekulve: meg az en gnom alkatomra (ami jo ujjhosszban szetszakad a vallamon meg hatamon, ami meg jo vallban emg hatban, tul hosszu ujju...)is talalok teljesen jo cuccokat. Fel kell probalni es kesz.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2015.05.20. 14:42:32

@Sabaka: G36 már a megszületésekor érdekes eszköz volt, főleg a hazai Ak-hoz szokott népek számára. Bár azért valóban megmosolyogtató a tártörések száma és hasonló finomságok.

A HK körül pedig volt jó néhány balhé az elmúlt években. Tán már nincs is teljesen német tulajdonban, bár lehet keverem a Walther-al.

Az 5.11 Stryke Pants meg tényleg jóra sikerült, bár kár hogy elhagyták róla a tépőzáras zsebeket elől, meg azt a vastagabb hevedert hátulról. De erről majd részletesebben. Egyébként pont az nagyobb rám, 34/12-es létére.

apravetz 2015.05.20. 15:56:35

@Combat Gear Admin:

Egész biztos infóim vannak róla, hogy a balhék után nem sokkal - már 2 éve - árulták fű alatt a teljes céget, mivel a horribilis külső tőkebevonás nem jött össze. Az óta nem hallottam a dologról

recon71 2015.05.20. 20:35:03

@apravetz: Teljesen más a gond a G36-tal! Ugyanis az elég gáz,hogy a cső kiolvad a műanyag tokból. Sokkal kevesebb lövésszámnál,mint szabadna.

recon71 2015.05.20. 20:41:19

@apravetz: Nekem nem az szokott lenni a gondom a nagy nevű gyártókkal,hogy rossz minőségben gyártanak,hanem,hogy szart gyártanak jó minőségben.
Pl. az elég gáz,hogy még a horvát málhamellény is sokkal kényelmesebbnek bizonyult éles súlyra pakolva,mint az agyonreklámozott nagy nevű gyártók sok terméke.

Az,hogy kiállták az idők próbáját,csak annak köszönhető,hogy a használók eddig csak rosszabbakkal találkoztak és azokhoz képest lehet tényleg jobbak,de akkor is messze vannak a legjobbaktól.

apravetz 2015.05.21. 08:47:04

@gyula0910:

Konkrét példákat kérnék azokról a nagynevű gyártóktól. Chest-rigek 15 kilóra pakolva nem érdekelnek, az azt minősíti, aki összeállítja magának..
Merthogy legjobb tudomásom szerint mezei MH-s berkekben a legutóbbi időket leszámítva még a fehér hollónál is ritkább volt bármilyen high-end cucc, nagyobb részben az ára, kisebb részben meg az ...információhiány miatt - csak hogy pol.korrekten fogalmazzak.

Legjobbak? Hadd találjam ki! Tíz tárat, két kulacsot és 5 kiló egyebet mindenkinek! Azaz Ephod, PLCE, Smersh?

recon71 2015.05.21. 21:17:29

@apravetz: Megnéztem az oldalukat azoknak amiket említettél és siralmas a véleményem. Nem emlékszem olyan felszerelésre amin ne találtam volna katonai szempontból hatalmas hibákat.
Mutasd meg azt ami szerinted jó és megmondom mi vele a bajom!

Az a gond,hogy még a legkisebb súlyra pakolt chest rig is jobban ugrál,nehezebben fel-le vehető,jobban zavar kúszásban,mászásban,futásban,mint sok olyan felszerelés ami nem csak előre pakolható.
Emlékszem mit mondtam? Gondolom most már nem vitatod,hogy teljesen el fognak tűnni,hisz már keresni is alig lehet őket úgy elfogytak?

recon71 2015.05.21. 23:39:59

@apravetz: A nagy nevű gyártóiddal főleg az a bajom,hogy leginkább parasztvakítanak.
Elsősorban arra törekednek,hogy a cuccaik jól nézzenek ki és mindenféle új dologgal elámítsák a tapasztalatlanokat. És ez be is jön,én is beszoptam ezeket huszonévesen.
Ők is majd csak a gyakorlatban szembesülnek,hogy életveszélyes hátrányok is vannak.
Egyébként szerintem is vannak előremutató fejlesztéseik,de sajna hatalmas hibáik is vannak,amiknek köszönhetően egyáltalán nem ájulok el tőlük.

Sabaka 2015.05.22. 12:04:06

@gyula0910: Gyula, nem tudom mennyire van ralatasod arra vilagre ahol ezeket a ruhakat, felszereleseket hivatasbol fakadoan hasznaljak. Egy biztos, irtozatos penz van jelen, eleg csak a nemzetkozi szinten is kiemelt szinvonalu fizetesekre, a felszereles es egyebek koltsegeire gondolni. Ott az hogy egy szaros nadrag 15 vagy 30 ezer forint, egy taktikai melleny 17 ezer vagy 50 ezer foring, tobbnyire meg az egyeni felhasznalot sem erdekli, nem hogy a kozbeszerzot. Es az amerikai, a nemet, meg aki megteheti, nem azert fogja a fancy equipmentet megvenni mert az fancy hanem mert bevalt es jo. Ok azok akik pont leszarjak a markat, nevet es azt veszik ami kenyelmes es alkalmas a feladat ellatasara.

apravetz 2015.05.22. 15:08:23

@gyula0910:

Az igazi, nagy nevű, tervezéssel is komoly szinten foglalkozó, hadi beszállítók oldalán csak a civil forgalomba kerülő cuccaikról találsz infót, ami a ténylegesen hadi megrendelésre gyártottakkal vagy köszönő viszonyban sincs, vagy max több-kevesebb átfedés van csak köztük. A már kifutott típusokról meg max néhány fanatikus oldalon, pedig ott aztán szintén van néhány igazán figyelemreméltó jelenség..

OFF

Viszont Te öregem mindig csak a "szart gyártanak jó minőségben" illetve a "használók eddig csak rosszabbakkal találkoztak és azokhoz képest lehet tényleg jobbak,de akkor is messze vannak a legjobbaktól" általános frázisokkal vagdalkozol évek óta, nulla konkrétummal típusokról, hibákról, max amit éppen fényképekről annak vélsz. Ami azért kicsit beszédes annak tükrében, hogy bármilyen házi barkácsról van pár tucat fotód meg videóanyagod az elmúlt évtizedekből.
A parasztvakításról ennyit.
Illetve szintén elmondható, hogy gyak. bármilyen felszerelést sikerül a saját igényeidhez mérni, ami nyilván lefedi a gyalogsági hadviselés teljes spektrumát a gépesített lövésztől az eszkimó-nindzsáig.
Tehát bizonyára az MH teljes költségvetéséből gazdálkodó nagy nyugati elitegységek (akik ezeknél a cégeknél a folyamatos innovációs igényt fenntartják), a tagok egyenként néhány évtizedes katonai és harctéri múltjával, a direkt az igényeiknek szerint tervezett szarokkal (Pl vajh' miért székel az LBT épp Virginia Beach-en?), akik akármit megvehetnek és a gyártók versengenek a kegyeikért gyak. csillivilli, imperialista cukormázzal leöntött textilipari hulladékokat használnak. Amiből képen is csak 5-10%-ot láttál. Oké.

ON

recon71 2015.05.22. 19:05:53

@apravetz: Nulla konkrétumokkal???
Eddig mindig elmondtam,hogy mi miért jó vagy rossz,most is elmondanám,ha mutatnál 1 olyat amitől el kéne ájulnom!!!

recon71 2015.05.22. 19:15:10

@apravetz: Had kérdezzem már meg,ha ezen nagy nevű gyártók termékei a gyakorlatban úgy beváltak,akkor miért csak pár évet használják őket és teljesen eltűnnek???
Elárulom azért,mert ennyi idő kell,hogy a reklámok hatására elterjedjenek és az összes használónak legyen annyi gyakorlati tapasztalata velük,hogy másikat szerezzenek be.

Visszakérdezek!
Te próbáltad ugyan azon dolgokkal megpakolva az eredeti Ephod A11-et,SADF vest-et,tarzan-t,stb-t?
És ki mered jelenteni,hogy ezeknél a Te nagy nevű holmiid jobbak?
Én is el voltam anno olvadva a nagy nevektől,de a gyakorlatban sajna teljesen mások bizonyultak jónak.

recon71 2015.05.22. 21:31:03

@Combat Gear Admin: "A másik különbség ami feltűnt a korábbi ITW csatokhoz képest, az az éles zaj ami becsatolásnál halható. Persze kicsi az esélye, hogy a gyakorlatban ez hatalmas hátrányt okozna."

Valós probléma ez esetenként,mert némely csat tényleg elég hangos.
Erre megoldás,hogy az anya csat 2 vájatába kell belefogni az újjal és utána tolni be az apa csatot. Így az ujjaink nem engedik hangosan záródni.

recon71 2015.05.22. 23:12:05

@apravetz: Sőt,inkább így kérdezem!
Te az általad ajnározott nagy nevű termékeket kipróbáltad terepen hosszú időn keresztül?
Ha nem,akkor,hogy mered kijelenteni,hogy jók?

Te az általam jobbnak tartott termékek közül hányat próbáltál ki terepen hosszú időn keresztül?
És ezeket össze is hasonlítottad egymással?
Ha nem,akkor,hogy mered kijelenteni,hogy a nagy nevűek jobbak?

Egyáltalán,ha Te sem próbáltad a nagy nevűdet eredetiben,akkor,hogy mered kijelenteni,hogy jó?

Én több megoldást kipróbáltam eredetiben,amit meg nem eredetiben,azt meg utánzattal.
És mivel a szabályok mindig igazak,így merek véleményt mondani.
Szabály,hogy ha valami csak másolat,de ugyan úgy van kialakítva mint az eredeti,ugyanúgy viselkedik használat közben. Ugyan úgy húz,ugyan úgy vág,ugyan úgy ugrál,ugyan úgy zavar vagy segít. A különbség csak az,hogy a jobb minőségű hosszabb élettartamú.
Ez minden eredeti és utánzat összehasonlításánál igaznak bizonyult.
Úgyhogy ezért merem leszarozni a szarokat.

apravetz 2015.05.23. 09:31:29

Attól mert megszakértetted az FLC-t még igen erős kijelentéseket teszel általánosságban olyan gyártókra, akiknek a többszázas termékpalettájának is csak töredékét láttad, és zéró szinten használtad (akár kópiában is). Hány MBAV, JPC, 6094 kópiát teszteltél?! Vagy bármit igazából ezektől a cégektől? - hogy csak a jéghegy csúcsánál maradjunk
Ha tudnál -amit itt páran igen- arról a mennyiségű felszerelésről, ami nálam megfordult, akkor nyugodtabb lehetnél, illetve ha nem is százezer órákat hordtam őket egyesével, azért sikerült kiismernem egytől egyig bármelyiket.
Viszont van egy különbség kettőnk között:
"Te próbáltad ugyan azon dolgokkal megpakolva az eredeti Ephod A11-et,SADF vest-et,tarzan-t,stb-t?
És ki mered jelenteni,hogy ezeknél a Te nagy nevű holmiid jobbak?"
Kiveséztük, az A11 zsír, a SADF M83 sose érdekelt, ahogy a tarzan se. Első kettő ugye tök jó járőrfelszerelés. Tudja pár nyugati is, ne aggódjál.
Viszont melyik kis kedvencedet osztottam ilyen vehemenciával, azt áruld már el?

"Had kérdezzem már meg,ha ezen nagy nevű gyártók termékei a gyakorlatban úgy beváltak,akkor miért csak pár évet használják őket és teljesen eltűnnek???
Elárulom azért,mert ennyi idő kell,hogy a reklámok hatására elterjedjenek és az összes használónak legyen annyi gyakorlati tapasztalata velük,hogy másikat szerezzenek be."

Mik is tűnnek el, konkrétan, amik nem a megváltozott igényeknek esnek áldozatul?
Nyugaton egyébként van egy úgynevezett piaci verseny, így aki újabbat és jobbat csinál, az fennmarad és sok pénzt csinál. Aki újít, és szart csinál, az egy körből kimarad, ha többször is, akkor kiesik a játékból. Aki nem újít, hanem másol, az sose lesz nagypályás.
Olyan -komcsi tervgazdasági nosztalgia, csak más okokkal- néhány kivételes esetben van, hogy valami akkora slágercucc, hogy évtizedekig gyártják (EIPC/MBAV, AIIIP, 6094, DGLCS/MLCS/SFLCS H-Harness, gyak a komplett MOLLE II -
mondjuk az FLC TAP-ra cserélése egy igen szép pédája annak, hogy egy majdnem jó cuccot hogy cseréljünk egy fából vaskarikai kategóriájúra).

Szóval nyugodtan szarozd a szarokat, de ha általánosságban teszed, ráadásul épp ezekkel, akkor vedd úgy, hogy nagyjából 5 millió aktív kollégád nézne rád bután és röhögne ki így a nyugati féltekéről.

recon71 2015.05.23. 15:15:29

@apravetz: 1. "mondjuk az FLC TAP-ra cserélése egy igen szép pédája annak, hogy egy majdnem jó cuccot hogy cseréljünk egy fából vaskarikai kategóriájúra"

Köszönöm,ezzel el is mondtál mindent! Szóval ennyire kell elolvadni a nagy nevek dolgaitól!

2. "Szóval nyugodtan szarozd a szarokat, de ha általánosságban teszed, ráadásul épp ezekkel, akkor vedd úgy, hogy nagyjából 5 millió aktív kollégád nézne rád bután és röhögne ki így a nyugati féltekéről."

Nem röhögnek,Te nem hallasz róla,hogy mennyit panaszkodnak,hogy mennyit szidják a felszereléseiket? Szerinted sokan azért hordanak ALICE hátizsákot és más egyebeket,mert a kiosztott nagy nevű terméke jobb volt?

3. Valami nem azért slágercucc,mert "komcsi tervgazdasági nosztalgi",hanem azért mert bevált. A németek sem azért használnak még mostanában is 30 éves P83-at,mert rosszabb,mint a kiosztott. Vagy szerinted miért?
De ez az ami TGY is szerinted azért van P83-ban,mert a kiosztott jobb volt?

www.kepfeltoltes.hu/140106/usmc10_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

4. Hogy mik is tűntek el konkrétan? Pl. a rengeteg RAV,FLC 1,SPC 1. Szerinted most is annyit látni,mint rég?
Most soroljam fel az összes eltűntet,lecseréltet? Most komolyan,az amik hányadszor változtatnak már pár év alatt a védőmellény és egyebeiken?
És milyen igények változtak meg ahhoz,hogy pl. áttegyék az SPC vállcsatját előre? Egyszerűen ott szar helyen volt,ez minden hátizsákhordó megmondhatja és most áttették 1 még szarabb helyre.

5. Én azért osztom amiket osztok,mert nem akarom,hogy sokan belefussanak abba a hibába,hogy vagyonokat költsenek szarokra (mint én is) amik megkeserítik az életüket,vagy esetleg a propagandaszövegnek bedőlve a mi kis Honvédségünk is szarokat rendszeresítsen.

Meg ez a blog is arról szól,hogy mindenki elmondja a véleményét,tapasztalatait! Nem?

Nem a Te cuccaidat szidom,hanem amiket én szarnak találtam. Mit vársz tőlem,hogy azért mert a te kedvenceid,már hazudjak,vagy ne mondjam el a véleményem???

recon71 2015.05.23. 15:34:07

@apravetz: Bocs,de reagálni akarok mindenre!

6. "M83 sose érdekelt, ahogy a tarzan se"

Akkor,hogy mered kijelenteni összehasonlítás nélkül,hogy ezek a rosszabbak?

7. Hogy konkrétan is írjak!
Ha te gyakorlatban terepen is hordasz ilyesmiket éles súlyra pakolva,akkor tudsz olyan általános szabályokat (ha csak nem vagy te is tök analfabéta,mint sokan,hogy a jót is képesek szarul hordani és annyi eszük sincs,hogy segíthetnek magukon,hogy valamin állítsanak),mint PL. hogy minden málha és védő mellénynek jót tesz ha után lehet állítani menet közben is. Ez ugye jót tesz a teljesítménynek? Nem csak a futásra gondolok. Gondolom akkor te is tudod,hogy ez választhat el attól valakit,hogy meg tud e csinálni valamit vagy sem? Mivel a sokkal fárasztóbb 1 rosszul beállított felszerelés,mint 1 jól.
De aki sokat van terepen,az azt is tudja,hogy van,hogy át kell öltözni,ezt 1 hangos tépőzáras felszereléssel,hogy valósítod meg?
Akkor,hogy lehet az,hogy az MABV,JPC,6094-en még nem jutottak el erre szintre sem?
Nézd meg az angolokat,az US Army-t,az ausztrálokat,az övék sem ilyen volt,de ők reagáltak és fejlődtek. Ezek meg leragadtak azon a szinten,ami mindenki életét megkeseríti,hogy nem lehet terepen levétel nélkül állítani. Sőt alá sem lehet öltözni,mert a hangos tépőzár miatt nem veheted le a mellényed.
Na ezért nem vagyok elájulva a nagy nevűidtől,ezeket minimum illene tudniuk,mert rohadt fontosak!

apravetz 2015.05.24. 18:02:41

@gyula0910:

1.
""mondjuk az FLC TAP-ra cserélése egy igen szép pédája annak, hogy egy majdnem jó cuccot hogy cseréljünk egy fából vaskarikai kategóriájúra"

Köszönöm,ezzel el is mondtál mindent! Szóval ennyire kell elolvadni a nagy nevek dolgaitól!""

Vagy neked sikerült egy mondat egyetlen példájából megint mindenható következtetést levonni. Gratulálok! :D

2.
Bla-bla..

3.
Azzal a csávóval (valami POG) nem példálóznék, aki azokba a hegyekbe dzsungeltornacipőben megy, pedig 6millió pár danner meg matterhorn (ami még nem egy normális trekking, de mégis) baki kallódott még akkoriban is a raktárakban..

4.
SPC/FLC-1 - kijavították 2-esre, az egyes meg mind ment inkurrenciába. Azok a szaros RAV-ok meg elég jól elvoltak az SAS-nél meg a deltánál 10-15 évig. Palate carrierek váltották, mert mint említettem high speed, low drag az új és a legújabb Isten.
Amúgy elárulok egy nagy titkot: nincs a világon az a katonai védőmellény és 30 liter feletti hátizsák kombináció, ami tökéletesen megfér egymással. A Föld kering a Nap körül, az ég kék, a védőmellények meg utálják a hátizsákokat és fordítva. Ez van. :(

5.
"Én azért osztom amiket osztok,mert nem akarom,hogy sokan belefussanak abba a hibába,hogy vagyonokat költsenek szarokra (mint én is) amik megkeserítik az életüket,vagy esetleg a propagandaszövegnek bedőlve a mi kis Honvédségünk is szarokat rendszeresítsen."

Az MH és a 99% baka még a legszarabb nyugati cuccoktól is 1000 fényévre van, ha rendszeresít, akkor meg úgyis szarabbat bármellik legszarabb nyugati szarnál.

"Meg ez a blog is arról szól,hogy mindenki elmondja a véleményét,tapasztalatait! Nem?"

Valóban arra vannak a bejegyzések és a HOZZÁJUK KAPCSOLÓDÓ kommentek. Te viszont ezredszer is egyhez lyukadtál ki, 5 univerzálisan mindenre tökéletes típusra, azon kívül pedig általánosságban mindent SZARnak tituláltál - 99%-ban képek alapján, a fenti cégek munkáinak egyébként meg egy halovány kis szeletkéjét ismerve akár csak virtuálisan is.
Kakatéma lezárva..
Másrészt párszor sikerül keverned a véleményt a tapasztalattal, és előbbit is utóbbiként prezentálva ;)

6.
"Akkor,hogy mered kijelenteni összehasonlítás nélkül,hogy ezek a rosszabbak?"

Had válaszoljak először: Soha nem tettem.
Had idézzem magam pár hsz-szel feljebbről:
""Te próbáltad ugyan azon dolgokkal megpakolva az eredeti Ephod A11-et,SADF vest-et,tarzan-t,stb-t?
És ki mered jelenteni,hogy ezeknél a Te nagy nevű holmiid jobbak?"
Kiveséztük, az A11 zsír, a SADF M83 sose érdekelt, ahogy a tarzan se. Első kettő ugye tök jó járőrfelszerelés. Tudja pár nyugati is, ne aggódjál.
Viszont melyik kis kedvencedet osztottam ilyen vehemenciával, azt áruld már el?""

7.

Nem, a felszereléseimet kizárólag sznikersszel, energiaitallal és biobébével pakolom meg, ettől 20 kiló a JPC-m. 10 évesen hülyén hordtam az ALICE- málhát is, de azóta a cipőmet is egyedül kötöm és a szerelvényt is magamra tudom igazítani. Tök egyedül, becLéphetünk.

apravetz 2015.05.24. 18:02:42

@gyula0910:

1.
""mondjuk az FLC TAP-ra cserélése egy igen szép pédája annak, hogy egy majdnem jó cuccot hogy cseréljünk egy fából vaskarikai kategóriájúra"

Köszönöm,ezzel el is mondtál mindent! Szóval ennyire kell elolvadni a nagy nevek dolgaitól!""

Vagy neked sikerült egy mondat egyetlen példájából megint mindenható következtetést levonni. Gratulálok! :D

2.
Bla-bla..

3.
Azzal a csávóval (valami POG) nem példálóznék, aki azokba a hegyekbe dzsungeltornacipőben megy, pedig 6millió pár danner meg matterhorn (ami még nem egy normális trekking, de mégis) baki kallódott még akkoriban is a raktárakban..

4.
SPC/FLC-1 - kijavították 2-esre, az egyes meg mind ment inkurrenciába. Azok a szaros RAV-ok meg elég jól elvoltak az SAS-nél meg a deltánál 10-15 évig. Palate carrierek váltották, mert mint említettem high speed, low drag az új és a legújabb Isten.
Amúgy elárulok egy nagy titkot: nincs a világon az a katonai védőmellény és 30 liter feletti hátizsák kombináció, ami tökéletesen megfér egymással. A Föld kering a Nap körül, az ég kék, a védőmellények meg utálják a hátizsákokat és fordítva. Ez van. :(

5.
"Én azért osztom amiket osztok,mert nem akarom,hogy sokan belefussanak abba a hibába,hogy vagyonokat költsenek szarokra (mint én is) amik megkeserítik az életüket,vagy esetleg a propagandaszövegnek bedőlve a mi kis Honvédségünk is szarokat rendszeresítsen."

Az MH és a 99% baka még a legszarabb nyugati cuccoktól is 1000 fényévre van, ha rendszeresít, akkor meg úgyis szarabbat bármellik legszarabb nyugati szarnál.

"Meg ez a blog is arról szól,hogy mindenki elmondja a véleményét,tapasztalatait! Nem?"

Valóban arra vannak a bejegyzések és a HOZZÁJUK KAPCSOLÓDÓ kommentek. Te viszont ezredszer is egyhez lyukadtál ki, 5 univerzálisan mindenre tökéletes típusra, azon kívül pedig általánosságban mindent SZARnak tituláltál - 99%-ban képek alapján, a fenti cégek munkáinak egyébként meg egy halovány kis szeletkéjét ismerve akár csak virtuálisan is.
Kakatéma lezárva..
Másrészt párszor sikerül keverned a véleményt a tapasztalattal, és előbbit is utóbbiként prezentálva ;)

6.
"Akkor,hogy mered kijelenteni összehasonlítás nélkül,hogy ezek a rosszabbak?"

Had válaszoljak először: Soha nem tettem.
Had idézzem magam pár hsz-szel feljebbről:
""Te próbáltad ugyan azon dolgokkal megpakolva az eredeti Ephod A11-et,SADF vest-et,tarzan-t,stb-t?
És ki mered jelenteni,hogy ezeknél a Te nagy nevű holmiid jobbak?"
Kiveséztük, az A11 zsír, a SADF M83 sose érdekelt, ahogy a tarzan se. Első kettő ugye tök jó járőrfelszerelés. Tudja pár nyugati is, ne aggódjál.
Viszont melyik kis kedvencedet osztottam ilyen vehemenciával, azt áruld már el?""

7.

Nem, a felszereléseimet kizárólag sznikersszel, energiaitallal és biobébével pakolom meg, ettől 20 kiló a JPC-m. 10 évesen hülyén hordtam az ALICE- málhát is, de azóta a cipőmet is egyedül kötöm és a szerelvényt is magamra tudom igazítani. Tök egyedül, becLéphetünk.

apravetz 2015.05.24. 18:23:32

...s szó.
Folyt.:
"De aki sokat van terepen,az azt is tudja,hogy van,hogy át kell öltözni,ezt 1 hangos tépőzáras felszereléssel,hogy valósítod meg?
Akkor,hogy lehet az,hogy az MABV,JPC,6094-en még nem jutottak el erre szintre sem?"

Állítólag katona voltál, tudtommal ott ilyen dolgokra is van egy olyan kategória, hogy amit a taktikai helyzet megkíván. Meg hát adott parancs szerint eszel és rádiózol, mikor épp járőrben pihenő van, aztán látóhatáron belül -de ilyen zajok határán túl-, feláll pár biztosító. Állítólag pro helyeken van ilyesmi..
Ha akkora para a tépőzár hangja, mint pl lesállás kirobbantása előtt, akkor amúgy sem fog senki öltözni/vetkőzni..

És lehet, hogy nem szereted pl a "nagynevűimtől" a First speart, de ők úgy tűnik szeretnek téged :)

www.first-spear.com/product.php?productid=17823&cat=314&page=1

valakik meg már csinálják AustriAlpine csatokkal is a cummerbundot :)

Végül 5perces gyűjtés után pár kép a "kihalófélben lévő chest rigekre" abszolut balekok prezentációjában, ill. a másik kedvencedre, buta SAS-esekkel hadi waist coat-tal, amit csak Falklandtól az ezredforduló utánig használtak..
indafoto.hu/apra/gyulanak

@CGA: kéretik fentről a +1 hsz-t törölni.

recon71 2015.05.24. 21:38:04

@apravetz: 1. Szerinted nem jó a példád? Ha ebben a példádban ennyire hülyék voltak,akkor miből gondolod,hogy máskor nem hülyék? Aki hülye,az ritkán lesz utána zseni!

2. Ne menjünk már óvodás szintre! Szerinted azzal,hogy "Bla-bla.." most jól megcáfoltál?

3. Nem tudom a csávó miért abban a cipőben van,de nem lehet azért mert jobban kedveli? Vagy könnyebb? Vagy a másik szétment és csak ehhez jutott hozzá? Te nem hallottál a TGY-k ellátási panaszairól abban az időben? Valaki hetekig szakadt nadrágokról írt terepen,mert nem volt csere!
Abból levonni negatív következtetést,hogy neked nem tetsző cipőt használ eléggé gáz!

4. A hátizsákos példáddal egyetértek,a védőmellény és a hátizsák utálják egymást,de kérdem én,az SAS mi a fenéért dobta az agyonreklámozott RAV-okat az ezer éves PLCE-kért és továbbfejlesztéseikért,mert azokban még látni őket,de RAV-okban már nemigen?
Szóval nem a PC-re áttérés miatt tűntek el a RAV-ok!

5. "Az MH és a 99% baka még a legszarabb nyugati cuccoktól is 1000 fényévre van, ha rendszeresít, akkor meg úgyis szarabbat bármellik legszarabb nyugati szarnál."

Ebben igazad van,de ha lehet akkor miért ne tökéleteset rendszeresíttessünk? Miért ne hívjuk fel a hibákra a figyelmet?
És hidd el nem lesz bagatell hiba annak a magyar katonának,aki nem tudja éjjel levenni október végén a szétázott jéghideg ruháját,mert valami barom olyan védőmellényt rendszeresített,hogy a hangos tépőzártól nem tud ruhát cserélni,de még esővédőt sem tud felvenni,ha elered!

recon71 2015.05.24. 21:52:22

@apravetz: "Másrészt párszor sikerül keverned a véleményt a tapasztalattal, és előbbit is utóbbiként prezentálva"

Hol és mikor? Mutasd meg!

És igen,ezredszer is arra lyukadok ki,mert ezeket a súlyos hibákat tapasztaltam,mint katonaként,mint már civilben is rengeteget túrázóként.
Ha egynek felrovom ezeket a hibákat,akkor a amelyiknél szintén igaz,ott is fel fogom.
Mit vársz tőlem,hogy az egyiknél minősítsek valamit hibának,a másiknál meg ugyanezt előnynek?

6. Még mindig azt mondom,hogy ne magasztalj semmit az egekig,amíg nem próbáltál ki mást!
A RAV pl. nem védőmellény. Én nem merném addig így isteníteni,NEM HARCOLNÉK ÉRTE FOGGAL KÖRÖMMEL,amíg nem próbáltam ki azokat,amiket más sokkal jobbnak tart!

7. Akkor így kérdem meg!
Ha sokat vagy ilyen cuccokban terepen,akkor ezt tudnod kell!
Szerinted nem javít a kényelmen marha sokat,főleg 1 20 kg körüli-feletti védő vagy málhaszerelésnél,ha menet közben után lehet állítani??? Főleg,ha futni is kell?
Szerinted nem kell utánállítani,hogy mindig tökéletes legyen?
Szerinted nem gond az,ha valaki nem tud aláöltözni vagy vetkőzni a terepen,mert a recsegő tépőzára miatt elárulhatja a helyzetét vagy az egész raj,szakasz,század helyzetét?

recon71 2015.05.24. 22:13:33

@apravetz: Most látom van még.

Voltam katona,de Te csak elméletben!
Nagyon sokszor van az,hogy elered kis hazánk területén az eső,vagy lehül az idő,amikor teljes csend az utasítás,mert soha nem tudhatod hol az ellen. Hiába vagy pl. hosszúmegállóban,hiába figyel mindenki,nem tudhatod,hogy tőled pár 10 méterre a bokrok mögött van e valaki és ez éjjel fokozottan érvényes.
Nálunk volt olyan,hogy az ellenerőtől talán 10 méterre volt a hosszúmegállónk széle és sem ők sem mi nem vettük őket észre. Ha valaki tépőzárat recsegtetett volna nálunk,akkor lebuktatja az egész egységet és az ellenerő "kinyír" minket és lehet elbuktuk a vizsgát.

Aki volt katona az tudja,hogy az esővédő ici pici tépőzára is milyen problémát tud okozni pláne éjjel. Akkor azt a hangot hasonlítsd össze 1 SPC nagyságú tépőzárral! Főleg,ha egyszerre 1 egész raj,szakasz öltözik át.
Akkor megismétlem.
"És hidd el nem lesz bagatell hiba annak a magyar katonának,aki nem tudja éjjel levenni október végén a szétázott jéghideg ruháját,mert valami barom olyan védőmellényt rendszeresített,hogy a hangos tépőzártól nem tud ruhát cserélni,de még esővédőt sem tud felvenni,ha elered!"

apravetz 2015.05.24. 22:21:48

@gyula0910:

1.
A.:mondjuk az FLC TAP-ra cserélése egy igen szép pédája annak, hogy egy majdnem jó cuccot hogy cseréljünk egy fából vaskarikai kategóriájúra"

Gy.:Köszönöm,ezzel el is mondtál mindent! Szóval ennyire kell elolvadni a nagy nevek dolgaitól!

A.:Vagy neked sikerült egy mondat egyetlen példájából megint mindenható következtetést levonni. Gratulálok! :D

Gy.:Szerinted nem jó a példád? Ha ebben a példádban ennyire hülyék voltak,akkor miből gondolod,hogy máskor nem hülyék? Aki hülye,az ritkán lesz utána zseni!

Erről kérdezz már meg légyszíves mást is, mert B+ én nem bírom tovább! :D

2.
X

3.
"Vagy a másik szétment és csak ehhez jutott hozzá?"
Ja, ez lehet a fóliából előrángatott, makulátlan PX-es kínyai P83-assal is.

4.
RAV->PLCE??? Aztán hogyan vált ki egy védőmellényt egy málha?
Üssünk két legyet egy csapásra: Paraclete RAV a'la SAS lmgtfy.com/?q=paraclete+rav+task+force+black

A herefordi pajtik meg egy árva PLCE-t nem hordanak, miután megkapták a barettet és a szárnyas tőrt, mivel ugyan az a sztájlisztjuk, mint a többi hasonszőrű ninnyának, aki főleg ezektől a divattervezőktől válogat: Crye, EI, LBT, Firstspear, Tyr, BlueForce, Velocity, Emdom, Mayflower, HighGround stb

5.
Mivel nálunk addigra lesz általánosan rendszeresített PC, mire a bangladesi népfelkelők is energiapajzzsal védik nyeszlett testüket, ezért maradjunk a jelenlegi problémáknál: nyugtass meg, hogy egy poncsót csak magukra tudnak senderíteni a srácok egyedül is!
Amúgy nem rémlik, hogy a TV7711-ről szóló diskurzus alatt nagyon ekézted volna a belevarrt 1,5 m2 tépőzárat, mert abban a retekben aztán van! Ezért is adtam el sokakhoz hasonlóan fénysebességgel :)

Meg azért, mert annyi a minősége, mint bármelyik 600d poliészter kínyai reteknek.
Ez pedig, akár mennyire is sért téged, 100%-ig gyakorlati probléma, mondjuk mikor a nulla anyagminőség és varrás miatt a harcban veszed észre, hogy komplett célzsebeket hagytál el, munícióstól, IFAK-ostól, rádióstól, vagy neadjisten, mikor a sebeszültvonszolóról egyszer élesben derül ki, hogy csak a fogasra akasztásra szánták... Gyakorlatilag végtelen mennyiségű példa van rá, hogy az ilyen hulladékok, amik MH tempóval kibírnak azért pár napot gyakorlaton is, élesben órák vagy percek alatt hullanak darabjaikra..

recon71 2015.05.24. 22:35:51

@apravetz: És igen,mint már annyiszor írtam,használták a chest rig-eket az SAS-nél és még sok helyen,mert divat volt,én is használtam. Idő kell az embernek,hogy szenvedjen tőlük annyit,hogy teljesen meggyőzze magát,hogy nem ő vele van a baj,hanem szar a cucc és végleg lecserélje.

EZT PERSZE CSAK AKKOR TUDJA MEGTENNI,HA VAN VISZONYÍTÁSI ALAPJA,MERT ELŐTTE HASZNÁLT JOBB FELSZERELÉSEKET IS!

Most hány chest rig-es angolt,amit látsz a korábbi rengetegből? Vajon miért cserélték le őket PLCE-ekre,azok továbbfejlesztéseire,elcseszett FLC-kre,TAP-okra? Miért nem chest rig-et vitték tovább,ha úgy bevált? Mert még ezek az elcseszettek is jobbnak bizonyultak.

Köszönöm a linkeket! Szerinted miért cserélték ezeken le végre a hangos tépőzárakat,mert nem számít,hogy hangos volt?
Még a levétel nélküli állíthatósággal is el vannak maradva.
De végre nem hangos!

Egyébként próbáltál ilyen zárású zsebekkel megrakott védőmellényt sötétben zárni?

A csatos verziót még nem láttam,de ha könnyen állítható,az akár tényleg lehet a világ legjobbja is.

recon71 2015.05.24. 22:52:37

@apravetz: 1. Szerinted nem igaz az,hogy ha valaki szart rendszersít,akkor az azt jelenti,hogy nem ért hozzá és valószínűleg később sem fog nagyon sokat érteni hozzá?

2. Óvodás szint!

3. Szerinted úgy talált P83-at a hegyekben? Szerinted nincs nagyobb esély rá ezerszer,hogy úgy vitte magával?

4. MOST LÁTOM IGAZAD VAN! BELEKEVEREDTEM A BETŰNEVEKBE. RAV-OT ÍRTAM RRV HELYETT.
Az chest rig-eket cserélték vissza mindenhol málhaszerelésekre.

5. Keressük már vissza a TV7711-es hozzászólásomat valahogy. Szerintem ott is megemlítettem,de máshol már többször,hogy szerintem hiba,hogy az izraeliek tépőzár mániája.

recon71 2015.05.24. 22:57:52

@apravetz: Ez most komoly? Szerinted jobb megoldás a poncsó,mint 1 rendes esővédő?
Aki katona az tudja,hogy még télen is sokszor elég a zubbony,ha pörgés van,de megállásokkor,mondjuk hosszúmegálláskor este jó e az a védőmellény ami miatt nem tud meleg ruhát felvenni? Ha pedig abban van,nem tudja levenni?
2 napos szimulált gyakorlaton,2 napig nem változtathat az öltözetén semmit?

apravetz 2015.05.24. 23:01:14

7.
"Másrészt párszor sikerül keverned a véleményt a tapasztalattal, és előbbit is utóbbiként prezentálva"

Hol és mikor? Mutasd meg!

(TUDOD, "A SZAR NAGYNEVŰEK" ÚGY ÁM BLOKK ÉVEK ÓTA, A PALETTA 10%-RÓL VIRTUÁLIS, 0,1%-RÓL EMPÍRIKUS TAPASZTALATTAL)
Előfordulási hely: minden 5-10 hsz-ed.

De, jó ha lehet menet közben állítani. Természetesen a "nagynevűim" hamarosan nekiállnak megoldani ezt a problémát, mert végre többen is találkoztak a létracsattal.

7. A RAV védőmellény. Az RRV chest rig. Doktori disszertációnyit tárgyaltuk. Vannak a képeken hollandok, lövészpáncélosban töltik a fél életüket. Szerinted mennyire örülnének neki, ha mindezt Smersh, P83-ban, stb kellett volna lenyomni?
Überninnyák meg mind kretének és nem azért hordják, mert DA-ra nekik optimális. Csak Te látsz mindent a saját szempontrendszered szemüvegen át, de ezt se monda még itt a közösség 100-200-nál többször neked...

"Szerinted nem kell utánállítani,hogy mindig tökéletes legyen?
Szerinted nem gond az,ha valaki nem tud aláöltözni vagy vetkőzni a terepen,mert a recsegő tépőzára miatt elárulhatja a helyzetét vagy az egész raj,szakasz,század helyzetét?"

Ha ezt (az egység zajának hallótávolságára figyelők állításával) nem tudják megoldani (főleg szakasz, század szinten), akkor esetleg érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy legalább a tiszteknél és a tiszthelyetteseknél meg kéne követelni egy 8-éves szellemi szintjét.
De semmi pánik, hadi FLIR-ekkel 2-3 km-ről éjjel is összeszámolják, hány fő, hány támogatófegyver és hány rádiós van az alegységben. Drónokról meg ne beszéljünk. Szal ha segíteni akarsz az MH-nak, akkor lényegesebb a tépőzárnál az éjszakai harc képességének modern eszközökkel való megvívásának mind technikai, mind módszertani szinten teljes hiányára való sűrű mutogatás! Az 0,1-1%-nak jutó - akik talán kiképzést is kaptak - inkurrenciából kapott (szavidő végén) PVS-ek, ill. a csövek felezési idejének lejártának 10. és 20. jubilálását is megélő szovjet technológia sztem nem képesség..

apravetz 2015.05.24. 23:09:55

@gyula0910:

POncsó? Sokszor jobb, mint az esővédő (amennyiben az full vízálló, akkor egyvalamire jó: a 2 napig szakadó esőben ÜLNI, mert amint elkezdesz verejtékezni belerohadsz). A gore-ba is, csak kevésbé és később..

"...a védőmellény ami miatt nem tud meleg ruhát felvenni? Ha pedig abban van,nem tudja levenni?
2 napos szimulált gyakorlaton,2 napig nem változtathat az öltözetén semmit?"
Ez most komoly?
2napig nem ad ki zajt magából egy x létszámú alegység (le sem merem írni, hogy század)? Némasági fogadalom, visszafojtott légszomj, vákuumban tárazás, PKM rakasz bubifóliás belső kibélelése, rádiózás helyett tömörített adatforgalom a rettentőenjó kongsberrádión, babkonzerv kiszelektálása a fejadagból a hangos szelek megelőzésére?
A katona parancsara eszik, iszik, alszik, öltözik.
Fárasszál mást a tépőzáraddal!

recon71 2015.05.24. 23:16:43

@apravetz:
7. Ismétlem,nem fogok elájulni 1 nagy névtől sem amíg csak súlyos hibákat tartalmazókat látok tőlük!
Ha én azt mondom,hogy a magyar fejlesztés a világ legjobbja,de te még nem láttad a tökéletes cuccaikat,csak a szarokat,el fogod hinni?

Hidd el 1 lövész inkább üldögél a lövészpáncélosban 1 kicsit kényelmetlenebbül,mert kevésbé nyírja ki,mint terepen 1 chest rig!

Velem csak 3 ember szokott ellenkezni a P83 és egyebeim dícséretében és most kiderült,hogy az ebből az egyik nem is próbálta!

Megint látszik,hogy nem voltál katona. Nézz utána,hogy működik 1 erdőben mondjuk 1 rajnál a hossszúmegálló,ahol engedélyezik mondjuk az átöltözést,de ezt akár menet közben is van,hogy engedélyezik mondjuk 1 erdőben lopakodás közben,ahol a látótávolság bőven kisebb a tépőzár recsegés hangjánál! Akkor gondolj arra,hogy éjjel mekkora a látótávolság és mekkora a hallótávolság!

Ki mondta,hogy nem elavult és szar nálunk szinte minden? Most komolyan azért mert a legtöbb mindenünk szar,még az se legyen tökéletes ami lehetne???
Egyébként nem mindenkinek és mindenhol vannak drónok és mindenféle hiper kütyük.
Az ISIS ellen is sokat használnak pl. ilyeneket,meg is látszik,hogy mennyire mindenhatók.

recon71 2015.05.24. 23:21:55

@apravetz: Akkor te hordj poncsót. Most komolyan poncsót akarsz a katonáinknak adni az esővédő helyett??????? Ezt el ne mond senkinek!

Menj el 1 katonai gyakorlatra,mondjuk menj el 1 könnyülövész tanfolyamra és meglátod,hogy mennyire zöröghetsz!!!!!!
Főleg a 2 napos záróvizsga alatt,ahol tudod,hogy ellenrők vadásznak rátok,hogy megbuktassanak a vizsgán! Megnézném,hogy te vennél e fel meleg ruhát éjjel,mert rohadt hideg van!

recon71 2015.05.25. 00:00:14

@apravetz: Hogy legyek konkrét,mivel hiányoltad.
1 hosszú,de keskeny erdőrészen lopakodtunk már lövészként éjjel. Az első embernél volt éjjellátó. Valószínűsítettük,hogy az ellenerő is gondolja,hogy erre megyünk majd,nem a nyílt mezőn,ezért itt próbál elcsípni. A szívünk megállt mikor időnként pár méterre valami reccsent,nem tudhattuk,hogy valami vad e vagy az ellenerő. Néma csendben lopakodtunk a rajjal mikor eleredt az eső. Tudtuk,ha most szétázunk,akkor holnap estig megfagyunk,így engedélyezték síri csendben az esővédő felvételét. Hidd el 1 esővédő icipici tépőzár is hihetetlen hangosnak tűnik ilyen stresszes helyzetben. Nagyon be voltunk szarva,hogy vajon ez nem e buktatott le minket. Rohadtul nem akartuk megint végigcsinálni ezt a 2 hetet.

Ha gondolod írhatok más konkrét eseteket is,mert volt bőven?

Úgyhogy amiket problémának említek,azok tényleg problémák is,mert bőven megtapasztaltam őket! Pedig még az életünk sem volt a tét.


süti beállítások módosítása