Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgaria (2) bulgária (1) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) hm (88) HM (1) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) NAV (2) nav (6) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polar (4) polár (5) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullóver (1) pullover (3) pulóver (5) pulover (2) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

A Magyar Honvédség Afganisztánban alkalmazott ruházati felszerelése

2013.09.13. 14:15 :: Combat Gear Admin

IMG_6746.jpg
Jelenleg a Magyar Honvédség afganisztáni missziói véget értek, vagy a végükhöz közelednek. Tehát a sivatagi ruházattal kapcsolatos fejlesztések valószínűleg egy időre a háttérbe szorulnak.

Azonban az eddigi ruházati és felszerelési tárgyak már egy jó része szerepelet itt, úgy hogy nézzünk meg egy áttekintést arról, mik is kerültek rendszerbe az utóbbi években, és mit használnak még napjainkban is.
IMG_6744.jpgSzinte a kezedetektől sivatagi álcázó színnel ellátott harci gyakorló ruházatot kaptak az Irakba illetve Afganisztánba készülő katonák. Eleinte még az amerikai három színű sivatagi mintát alkalmazták, majd később tértek át a hazai mintára.
IMG_6771.jpgA gyakorló nadrág szabása a megszokotthoz képest új volt, bár az alapokat az amerikai BDU gyakorló adta, egy kicsit kiegészítve a hazai szabású egyenruhákon már alkalmazott gumis szárral, nagy méretű öv tartóval és húzó szárral amivel a derék méretet lehet beállítani.
IMG_6745.jpgFejfedőként átvették a "kaland kalapot", amit szintén a hazai terepszínben készítik el. Emellett védősisakot, vagy "sisak sapka" álnéven emlegetett, könnyű polár sapkát viselnek.
120_2007M_kabát_01.jpgNoha sivatagi környezet, de ez nem jelenti a konstans hőséget, sőt sokszor kellett hóban-fagyban tevékenykedni. Erre szánták a gore-tex, francia alapokkal bíró, esővédő kabátot.
IMG_6763.jpgA kabáthoz új típusú polár pulóvert is készítettek, amit belső bélésként is lehet hordani hozzá. Ennek jelenleg már van egy újabb változata, bár egyik sem terjedt el a hadsereg egészét illetően.

229_bw_sisak_01.jpgJó darabig a hagyományos fém rohamsisakot hordták, amihez készült sivatagi sisak huzat is, de szerencsére ezt a német kevlár sisak váltotta föl, ami kényelmesebb és nagyobb védelmet is biztosít.
369_rbr_mach_3_01.jpgA különleges erők katonái egy könnyebb és kisebb védősisakot viselnek, ami a feladatkörükhöz jobban illeszkedik. Ezt nem csak missziós, hanem hazai környezetben is látni lehet rajtuk.
IMG_6728.jpgAz iraki és afganisztáni missziók idején kezdett el a honvédség új típusú bakancsot is rendszeresíteni, ezért a külszolgálatban lévők kezdetben Altama sivatagi bakancsokat viseltek, majd a PRT-hez már a sivatagi Haix bakancsok kerültek.
288_tmk_mellény_01.jpgVédőmellények tekintetében egészen két évvel ezelöttig, egy a 90-es években rendszeresített eszközt viseltek, majd áttértek a szintén hazai tervezésű Taktikai Málhafelszerelés Készlet védőmellényére.
390_komplettírozott_élelmiszercsomag_01.jpgVégezetül pedig, az utóbbi év egyik fő változtatása, ami legjobb tudomásom szerint a légi mentor csoportot érintette a leginkább, az a KECS megjelenése. Bár nem tudom ők mennyire örültek neki.  



272 komment

Címkék: hm mh

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr525510905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recon71 2013.09.24. 22:11:06

@gyula0910: combatgear.blog.hu/2013/09/04/igy_szuletik_a_voros_baret
A lényeg,hogy az oroszoknál is az elitek egyik jele a vörös.

recon71 2013.09.24. 22:20:59

@dudi01: De te megint félreértesz! Én nem értek az orosz elit alakulatokhoz és nem is érdekelnek,de,hogy a vörös barett az elit egyik jele jobb helyeken,az biztos!

dudi01 2013.09.24. 22:27:08

@gyula0910:

Nem jobb helyseken hanem ott ahol ez alakult ki szokásként.

A VDV SOHA NEM HORDOTT ÉS SOHA NEM IS FOG VÖRÖS BARETTET HORDANI!

dudi01 2013.09.24. 22:31:18

Ha nem értesz hozzá akkor ne írj semmit tényként mert nem értesz hozzá!

recon71 2013.09.24. 22:36:56

@dudi01: Akkor ezt rosszul tudtam. 1 Tv műsorban hallottam,hogy azért álltak át 1 időben a kékről a vörösre,mert ez a legelterjedtebb és,mert békefentartóknak nézték az elitjüket. De ehhez nem értek,lehet rosszul mondták és nem is érdekel! De ettől még mindig igazam van,hogy a vörös barett jobb helyeken az elit jele. Vagy nem??? Melyik normális hadseregben használ még a nem elit vörös barettet?

recon71 2013.09.24. 22:43:20

@dudi01: A franciáknál is vörös barett van a ejtőernyősöknél és nem zöld,kivéve a légió ejtőernyőseit. Te se írj olyat amit nem tudsz! ;)

recon71 2013.09.24. 22:45:12

@dudi01: És az orosz hadseregben nem csak a kék az elit jele! Te se írj olyat amit nem tudsz!

recon71 2013.09.25. 00:42:36

@dudi01: Ki mondta,hogy az orosz tengerészgyalogosok nem feketében nyomják? Én csak annyit állítottam,hogy a vörös jobb helyeken az elit jele. És 1 szóval sem állítottam,hogy nincs más elitet jelző barett szín,csak azt,hogy a vörös is az!
Van még zöld,barna,fekete és az izraelieknél még vannak érdekes színek,de tudtommal a vörös csak nálunk nem az elitet jelzi. A zöld,kék és fekete színű barett nem ennyire egyértelmű,mert azt nem elit alakulatok is hordják.

I_Isti 2013.09.25. 08:50:50

Most tényleg arról vitatkoztok, hogy milyen színűnek kellene lennie a tüzérek barettjének? :)
A hipermodern, kb 1955-ben készült ágyúikhoz képest nem mindegy, hogy milyen színű a sapkájuk?
(amiből ráadásul van kb. 12 darab összesen ?)

recon71 2013.09.25. 20:23:30

@I_Isti: Azért nem mindegy. Büszke voltam a felderítő fegyvernememre a NATO delegáció előtt,míg be nem battyogott a képbe 2 vörös barettes pocakmatyi. A NATO delegáció azt hitte,hogy azok nálunk is még elitebbek a vörös barett miatt. Látszott a delegáción,hogy az jár a fejükben,hogy ha 2 pocakmatyi is bekerülhet nálunk az elitbe,akkor felderítő már biztos,hogy minden nyomorék is lehet. Utána már minket is lenéztek.

vad05 2013.09.25. 20:52:50

@gyula0910: Nem emlékszem, hogy olyat mondtam volna, hogy a logisztikusokat, meg a tüzéreket kell feltétlenül megkérdezni az álcázásról. Arra szerettem volna utalni, hogy az egyenruha rejtőképességének őket is védenie kell. Ráadásul a harctámogató és harckiszolgáló támogató katonák mindig is többen voltak, mint a "a bokrokban bújdosó" társaik és az ellenség behatásának ők is bőven ki vannak téve, még ha ez első olvasatra nem is lenne Számodra egyértelmű!

Más, ami már kezd nagyon OFF lenni: A tüzérek piros barettet viselnek, míg az Általad "elitnek" kategorizált - főként eje. csapatok sok helyen bordót. (Ezt szokták vörösnek is mondani, de attól még bordó marad.) A NATO küldöttségről elmondott történet számomra nem igazán hihető, mert a NATO nem két katona után ítéln meg egy hadsereget. Jómagam ismerek nem egy elhízott katonát fegyvernemtől függetlenül. És ennek megint nem sok köze van a rejtőszínekhez és mintázatokhoz, de még csak ahhoz sem, hogy ők mennyire értenek esetleg a témához! :)

vad05 2013.09.25. 20:56:41

@gyula0910:

Ja igen! Azt tudod-e, hogy az álcázás melyik fegyvernem extra feladata? (Minden fegyvernemnek tisztában kell lennie vele, de van, amelyiknek tényleg külön feladatként fogalmazzák meg!) Lehet, hogy ők sem értenek hozzá csak azért, mert alapvetően nem erdőkben "bujkálnak"?

vad05 2013.09.25. 20:59:23

És még egy "találós kérdés" az erdőben történő mozgás "mindenhatóságához": Milyen feladatokat is kell megoldania a gyalogságnak? Ebből melyik köthető kimondottan erdőhöz?

recon71 2013.09.25. 21:25:33

@vad05: Akoris,nehogy már a hátországban ténykedők jobban tudják milyen a jó rejtőszín,mint az első vonalban lévők! Az első vonalban sokkal fontosabb az gyalogos katonák rejtőzése,mint a hátul lévő egyes katonáké!

Az is fontos,de közel sem annyira életveszélyes. Nehogy már 1 logisztikusnak több tapasztalata legyen,mint nekünk és beleszóljon abba,hogy én milyen rejtőszínt tapasztalok ki itt elől és elrontsa mert neki nem tetszik!

Egyáltalán ki mondta,hogy csak erdőkhöz kell a rejtőruha? Én csak azt mondtam,hogy a hozzászólók szerint erdőben nem jó az MC.

A vörös sapkás eset annó Veszprémben történt a lőtéren a katonai,vagy mit tudom én milyen nyílt napon.
Ott mutatta be a HK is a fegyvereinek nagy részét.

recon71 2013.09.25. 22:15:34

@StPeter: A színekkel kapcsolatban 1 a lényeg,hogy nincs akkora különbség a barettek színei között,hogy ne gondolják a tüzérekét is valami elitnek. Mint ahogy Veszprémben is történt.

recon71 2013.09.25. 23:59:30

@vad05: Ismétlem én csak fél évig voltam a lövészeknél,de,ha gyalogosan kellett bármilyen feladatot végrehajtani,biztos,hogy ahol lehetőség volt fedetten tettük. Ha valahol nincs rá lehetőség,akkor persze,hogy nem. De még mindig nem értem mi a baj azzal,hogy én főleg a bokros,erdős terephez igazítanám a terepszínt? Mivel azokat a gyalogos feladatokat amiket rejtve kellett végrehajtani,azokat ott hajtottuk végre az estek 99%-ában.

A mostani terepruhánk szerinted azért ilyen,mert a felderítők,lövészek szerint ez a jó szín? Elárulom,hogy azért IS,mert olyanokat is megkérdeztek róla akiket nem kellett volna,akik nem annyira értenek hozzá. Szerelők,irodisták,stb.. Ha 10 embert megkérdeztek és abból csak 2 volt a lövész vagy felderítő,az a 2 reklamált is,de a másik nyolc hozzá annyira nem értőnek meg tetszett. Így az eredmény 2 nem,8 igen. Így hát rendszeresítették. Nem kéne ugyanezt a hibát megint elkövetni!!!

apravetz 2013.09.26. 11:42:30

@gyula0910:

Vagy - ahogy lenni szokott az ilyesmi - már rég folyamatban volt a beszerzés meg a gyártás, mikor - alibiből - megkérdeztek pár embert, akik tudták, hogy mit kell válaszolni...

recon71 2013.09.26. 14:42:15

@apravetz: Igazad van,biztos,hogy így is volt.
Az irodában üldögéltem a Fejlesztésnél és a főember mutogatta az új holmijaikat,a Bocit is és én mondtam,hogy nem jó. Erre ő,márpedig hogyne volna jó,mert ez is 4 színből áll és olyasmik a mintái,mint az amiké. Ha nekik jó,akkor nekünk is. Én mondtam,hogy nem is ezzel van a baj,hanem a színekkel és az arányokkal. Erre bejött hozzánk 1 másik részleg irodistája és a Bocit meglátva azonnal kérni kezdte,hogy neki soronkívül szerezzenek majd ilyet. "Látja,hogy mennyire tetszik a katonáknak",mondta a főember és lezártnak tekintette az ügyet. Ezért sem vonnék be nem hozzáértőket a szín kiválasztásába.

apravetz 2013.09.26. 15:34:23

Hülyéknek minden sz@rt el lehet adni, főleg ha új..
Ez a fajta embertípus az egyik legfontosabb tartópillére a fogyasztói társadalmaknak (ill. azok gazdaságának)!
;]

StPeter 2013.09.26. 19:13:25

@gyula0910: Tiszteletem! Volt egy kép a hozzászólásomban :-)

dudi01 2013.09.26. 21:16:53

@gyula0910:

Vörös barettes(légiszállítású)katonákkal példálóztál hát én is azt tettem amikor acsak a kék barettet említettem az oroszoknál..

recon71 2013.09.26. 21:28:22

@StPeter: Ja,az komoly kérdés volt? Nem kétséges,hogy az MC ilyen füves területen elég jó,nem a képen lévő rikító,hanem a már fakóbb fajtái. Szerintem ebben senki sem kételkedett. Csak több hozzászóló szerint itthon mégsem jó,mert az erdeinkben világít,annyira világos.

De értsétek már meg,hogy nekem az egyik kedvencem az MC,de nem hagyom figyelmen kívül azt,hogy itt a blogon már többen leírták,hogy itthon az erdeinkben túl világos.

Szerintem füves területre ez jobb lenne.: eurorushomepage.files.wordpress.com/2008/08/115350730.jpg

recon71 2013.09.26. 21:35:16

@dudi01: Ha már visszatértünk erre! Valaki aki ért ehhez a témához,hozzászólhatna,hogy hülyeség volt amit a TV narrátora mondott anno a Vörös téren felvonuló vörös barettesek láttán? Soha nem volt olyan az elmúlt huszonakárhány évben,hogy megkülönböztetésül a békefenntartóktól,akár időlegesen is,vörös barettet használtak volna?
Ha nem,akkor engem is megvezettek.

dudi01 2013.09.26. 22:07:04

@gyula0910:

A kék barett csak a poszt szovjet térségben akadály mert ott a kék szín egyértelműen a VDV-t jelöli ezért pl a kék sisakra is sárgával és nem fehérrel van ráírva a felírat.A dél-szláv válság idején pl ugyan úgy kék barettben voltak a VDV katonái mint egyébként csak a sapkarózsát cserélték ki békefenntartóra a VDV sapkarózsa helyett.

recon71 2013.09.26. 22:23:42

@vad05: Csak pár példa,hogy nem mindenhol bordó az elit színe és nincs akkora különbség a magyar piros és sok elit vörösnek nevezett,de szintén pirosa között.:
www.nato.int/pictures/2003/031120b/b031120br.jpg
media.commercialappeal.com/media/img/photos/2010/03/15/Indonesia_US_t607.JPG
ih0.redbubble.net/image.11868138.3556/poster,375x360,ffffff.jpg

recon71 2013.09.26. 22:28:51

@dudi01: Azokban a volt szovjet tagköztársaságokban ahol békefenntartók is ügyködnek,tényleg okozna kavarodást az ugyanolyan színű barettjük.

recon71 2013.09.26. 22:46:41

@dudi01: A lényeget nem érted!!! @vad05 azt írta,hogy más színű az elitet jelző vörös és a mi tüzér barettünk. Én erre küldtem pár példát,ahol látszik,hogy nincs nagy különbség és nem mindenhol bordó amit vörösnek hívnak.

recon71 2013.09.27. 14:19:57

@joni firpo: Ha már barettekről volt szó és téged érdekel ez az öltözködési téma! A 90-es években 1 laktanyalátogatáson-rég volt,de szerintem Szombathelyen-azt láttam,hogy a mélységisek nem a megszokott barettben flangáltak,hanem kisebb,a németekéhez hasonlóban. Ráadásul a német zöldben és 1 világosabb,a határőrökéhez hasonló színűben is. Mivel a világosabb zöld barettesek teljesen külön csoportokban voltak mint a sötétek,valószínűleg más század,szakasz lehettek. Gondolom ez csak 1 egyéni és rövid életű kezdeményezés lehetett max zászlóalj szinten,de lefújhatták,mert soha többet nem találkoztam vele.

Kullancs1983 2013.09.27. 15:45:46

@gyula0910: Zichermann István orosz ejtőernyősökről szóló könyvében én mintha olyasmit olvastam volna, hogy az orosz békefenntartók a poszt-szovjet térségben (Grúzia? Tadzsikisztán?) sárga sapkában voltak, hogy ne nézzék őket ejtőernyősnek.

dudi01 2013.09.27. 17:26:43

@Kullancs1983:

Én is hallottam a sárga sapkás dolgot de soha nem találtam róla képet vagy valami hasonlót.De az biztos,hogy a posztszovjet térségben kék sisakon sárga felirattal lófrálnak a békefenntartók

joni firpo 2013.09.27. 19:26:20

@Kullancs1983: Nem csak az oroszok, hanem pl. az EBESZ-misszió keretében ott szolgált magyar katonák is sárga barettsapkát viseltek, de ennek szerintem nem volt köze a kék légideszantos sapkához, egyszerűen az volt a misszió választott színe (mint a narancsvörös az MFO-nál). Sajnos ilyen sapkát a mai napig nem sikerült begyűjteni, pedig egyszer volt egy a kezemben, de sajnos a tulajdonosa visszakérte.
Az EBESZ-misszión kívül tudtommal csak a zimbabwei és a spanyol hadsereg hord sárga barettsapkát. Úgyhogy igazán bevezethetnék a Honvédségnél is...:-)

Kullancs1983 2013.09.27. 19:28:59

@joni firpo: Ja, de arrafelé (mármint ex-szovjet államok) a kék a légideszant színe...

joni firpo 2013.09.27. 19:29:26

@gyula0910: Nagy divat volt egy időben (főleg amikor még a három részből varrt magyar baretteket adták csak hivatalosan)a military-shopokból beszerzett német barettek viselése, akár "tömegesen" is. Vannak ma is érdekes dolgok a barettekkel kapcsolatban, erről talán HungaryHonvéd kolléga tudna mesélni :-)

joni firpo 2013.09.27. 19:30:55

@Kullancs1983: Az OK, csak azt mondom, hogy a sárga EBESZ-barett szerintem nem az orosz légideszantosok miatt lett sárga.

Kullancs1983 2013.09.28. 17:25:28

@joni firpo: hanem a szovjet emlékek miatt, Zichermann szerint. Én nem beszéltem ott senkivel, de hajlamos vagyok elhinni. :)

vad05 2013.09.29. 22:15:43

@gyula0910:
Öreg hiba azt hinni, hogy csak az létezik, amit "én" megéltem! :)

vad05 2013.09.29. 22:21:53

@gyula0910:

Akkor még egyszer, mert látom, hogy kissé nehezen érted meg: Nem azt állítom, hogy az irodistákat (!!) kell megkérdezni, de amikor a MH egészének rejtőszínét és mintázatát állítják össze, akkor a nem harcoló alakulatok feladatrendszerére is gondolni kell! A valódi szakértőknek kell ezt megtennie, nem a lövészeknek, felderítőknek, stb.
Ez egy szakma, sőt akár tudománynak is nevezhetjük. Olyan szakértőkről van szó, akik meg is kérdezik az alkalmazókat és ki is próbálják azt, amit rendszeresíteni akarnak és nem gondolják csalhatatlannak magukat. Jó példa erre a már említett Schick professzor, aki sem nem lövész, sem nem felderítő volt, Inkább egy "irodista" de a valódi szakértő fajtából! Ezért nem volt hülyeség az, amiket az általa vezetett intézet kifejlesztett!

vad05 2013.09.29. 22:27:10

@dudi01: Egyről beszélünk. :)

vad05 2013.09.29. 22:30:21

@joni firpo: A német mellett sok eje kolléga az egészen kicsinek tűnő és világosabb árnyalatú zöld barettet részesíti előnyben.

vad05 2013.09.29. 22:40:38

www.honvedelem.hu/files/9/40244/pakozd_03.jpg

A képen is szépen össze lehet vetni, hogy egyes mintázhatok miként érvényesülnek napsütéses nyílt terepen. Természetesen erdőben és bokros területen megint más a helyzet. Egy átlagos katona háborúban a statisztikák szerint - bármennyire is fáj ez Gyulának - aktív (!!) tevékenységének túlnyomó többségét (!!) nyílt terepen hajtja végre. Ha ezt elfogadjuk, akkor az már alap lehet arra, hogy mire is akarjunk jó mintázatot kitalálni. Mert az nem nagyon fog menni, hogy erdőre is tökéletes legyen, meg nyílt terepre is, minden évszakban, időjárási és napszakban!

recon71 2013.09.29. 23:20:55

@vad05: "aktív (!!) tevékenységének túlnyomó többségét (!!) nyílt terepen hajtja végre "

Ez igaz is Afganisztánban,Irakban ahol nincsenek fedett területek,sőt sokszor még bokrok sem.

De itthon,ahol bőven vannak már fedett területek már nagyon más a helyzet. Tény,hogy én is a legtöbbet szabad ég alatt töltöttem,de az esetek 99%-ában akkor aztán semmilyen szükség nem volt a rejtőzésre,álcázásra. De,ha harcfeladatokat szimuláltunk itthon,ahol sok a fedett terület,akkor azt mindig ki is használtuk. Ha rejtőznünk kellett,mindig bokros,fás területen tettük,eszünk ágában sem volt nyílt terepen ilyesmire.

Abban igazat adok,hogy azért vannak olyan hátsó vonal beli fegyvernemek is,akiknek még lehet fogalma az álcázásról,pld. tüzérek,bár ők is inkább a nagyobb méretű eszközeik álcázásával teljesen más módon álcáznak,mint az egyes gyalogos lövészek,felderítők az első vonalban. Náluk jóval kisebb a veszély arra,hogy a földről kilövik az egyes embereket,mint az élen haladóknál. Viszont az általad említett logisztikusok,csak elrontanák az egészet.

Én felderítő voltam és az általad linkelt képet nézve nagyon hadakoznék az MC ellen. Mert a fák,bokrok között,ami a háttér,tényleg túl világos lenne. Nagyon sokszor kellett fedetten eljutnunk valahova,vagy erdők szélén haladva,a környező terepet felderíteni,figyelni és ott sokkal feltűnőbbek lennénk,mint 1 sötétebben,mint pld. a hátul látható MARPAT-ban,de még az elöl lévő DPM is jobban beválna nekünk.

recon71 2013.09.29. 23:27:53

@vad05: A szakértőket ne vegyük 1 kalap alá semmilyen irodában üldögélővel,az teljesen más eset.

Az álcázás egyik alapszabálya,hogy kerüljük a napsütéses,nyílt terepeket,legalábbis én ezt tanultam még,de ezzel egyet is értek,és ha ezt be is tartjuk,akkor már az ilyen terepekre készült álcaruhák,máris előnytelenebbek lesznek.

dudi01 2013.09.29. 23:33:58

@gyula0910:

A gépesített gyalogság fedett területen közel sem képes olyan hatékony lenni(a gépeivel alig-alig tud mozogni)mint nyílt területen.A könnyű gyalogság az ami képes fedett területen eredményesen küzdeni.De egy hadsereg(már az ami értelmes)nem állhat fel gépesített gyalogság nélkül.

recon71 2013.09.30. 00:05:43

@dudi01: A gépesített gyalogságot a gépei fogják felfedni,ha álcázni kell és nem a huszadakkora felületű egyes katonái. A gépesített álcázás teljesen más,nekünk is BMP,BTR-ünk volt. Azzal már tényleg komplikáltabb volt a fedetten közlekedés,de akkor már a harcjármű okán nem is volt szükség az egyének álcázására,mivel a hatalmas gép sokkal feltűnőbb.

recon71 2013.09.30. 00:15:58

@vad05: Az ellenség felfedezésének a legjobban az első vonalbeli katonák vannak kitéve,ők vannak a legnagyobb veszélyben. Ők vannak a legközelebb az ellenség fegyvereinek,ők a vizuálisan legkönnyebben felfedezhetők. Százszorosa ez a veszély rájuk nézve,mint bármelyik hátrébb lévőnél,ezért a személyi álcázással őket százszor jobban kell figyelembe venni,mint a hátsókat.
Ha már harcjárművekkel vannak,már sokkal kisebb a felületük a harcjárművekénél,ezért ott már a jól álcázott harcjármű is előbb felfedezhető,mint a valamivel rosszabbul álcázott,de huszad-századakkora felületű katona.

Beat it! 2013.09.30. 09:21:08

@vad05:
Beszéljünk kicsit arról mit látunk a mellékelt pákozdi képen! Különösen a 2 hátsó katona ruházata érdekel. A bal oldalin (nem a mikrofonos!) van a Huncam? És mit visel a jobb szélen, enyhén háttérben álló?
Korábban arról írt itt valaki, hogy a "boci" mintázat némi ráncfelvarráson fog átesni - ez lenne az? Laikusként hirtelen erre tudtam gondolni, amikor megláttam.

Beat it! 2013.09.30. 10:40:20

@Combat Gear Admin:
Köszi. Tényleg, láttam is ilyet az "Így születik a vörös barett" Specnaz cikkben. Csak ott jobban látszódott. Tetszetős minta.

vad05 2013.10.08. 02:37:03

@gyula0910:

Akkor még egyszer utoljára, hátha végre megérted (!?): A gyalogos (!!) katona a harctevékenységnek csak töredékében rejtőzködik. Azt senki sem tagadja, hogy lehetőleg kerülni kell a nyílt terepet és fedett terepen kell rejtőzni, de ez egyszerűen csak nem adatik meg az esetek túlnyomó többségében objektív okok miatt. Ergo - az álcázó mintának alapvetően a nyílt terepre kell készülnie, de lehetőleg fedett terepen se "világítson". És azt is utoljára ismétlem meg, hogy a haderőkben a gyalogos katona a teljes állománynak csak töredékét alkotja és éppen ezért a többi katona - főként nyílt terepen végrehajtott feladatai - igényeinek is meg kell hogy feleljen az általános egyenruha rejtő képessége. A gyalogosnak meg legyen a nyílt terepen is jól álcázó általános egyenruhája mellé spec esetekre (ilyen a fedett területen végrehajtott járőrözés, lesállás, stb.) álcaruhája. Nekem legalábbis ezt mondatja az egy "kicsit" a Tiednél régebbi gyalogos múltam, ami persze nem "Szentírás". :)

vad05 2013.10.08. 02:39:21

@Beat it!: Valóban, a jobb szélső ruha egy orosz "partizan(ka)", aminek mintázata erősen hajaz a WSS egykori egyik mintázatára.

recon71 2013.10.08. 04:38:43

@vad05: Mégis az éghajlatunkon a terepruhák erdős,bokros terepre készültek és nem mezőkre. Még Izrael is a kevés bokraihoz színezte inkább a gyakorlóit,mint a homokhoz!!!
De feladom. Te sem tudsz engem meggyőzni,de látom én sem téged.
Utánajártam,az MC tényleg világít az erdeinkben most,hogy még mindig minden zöld.
oi35.tinypic.com/28jcwgw.jpg

Beat it! 2013.10.09. 11:53:39

A sivatagi "boci" színről és mintáról mi a véleményetek?

Unio 2013.10.09. 12:36:22

@Beat it!:

Nekem tetszik, jobban eltaláltak a színek mint az erdei bocinké. Szomszédságunkban a szlovénoknak van még hasonló sivatagi ruhájuk.
camopedia.org/index.php?title=File:Slovenia2.jpg

Beat it! 2013.10.09. 18:01:39

@Unio:
Nekem is ez a véleményem. Vajon a kint szolgált katonák szerint is jó?
A szlovén tényleg hasonló, de szerintem a magyar jobb a pöttyös színhatárok miatt.

StPeter 2013.10.09. 19:46:11

@vad05: Hülyecivil kérdés : egy haderőben nem minden katona elsősorban Katona?Nagyobb hadseregekben elkülönül ennyire a dolog teszem azt egy Amcsi seregben a VKF nem azt hordja mint egy újonc?

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.10.09. 19:56:43

Mi az hogy katona ?:) És mi az hogy mint egy újonc ?:)

StPeter 2013.10.09. 20:16:48

@Combat Gear Admin: kb azt akartam kérdezni (feltébe hogy nem értelmeztem rosszul amitvad05 írt(hogy kell-e megkülönböztetni a gyalogos katonát a többitől? Mint egy újonc: ha belép valaki az US armyba pl az alapkiképzésen nem ACU-t kap?

vad05 2013.10.10. 00:58:44

@StPeter: Én azt vallom, hogy az általános egyenruha kapcsán nem szabad különbséget tenni.

vad05 2013.10.10. 01:00:54

@StPeter: Nem hülye kérdés. Elvileg mindenkinek alapjában rendelkeznie kéne gyalogos képesítéssel. Nálunk ez még nem "divat". :(

vad05 2013.10.10. 01:06:40

@gyula0910: Nem fogadom el, hogy az MC világítana a zöld erdőben. Talán a "Jicsinyi kerek erdő fekete mélyén", de nem a magyar erdők zömében. Én legalábbis ezt nem tapasztaltam, pedig elég sok dolgom volt MC-vel. Aztán ott vannak a szlovének is, akik megint biztos totál "hozzá nem értő" módon rendszeresítenek meglehetősen zöld erdőkkel tarkított országukban MC-hez nagyon hasonlatos mintázatot!? Az MC erdőben és nyílt terepen is - évszaktól függően - jó és kiváló módon rejt. De talán a többiek is nyilatkozzanak, mert mindig rájuk hivatkozol, csak én tapasztaltam ezt a nagy egységet az MC ellen?

vad05 2013.10.10. 01:09:13

@Beat it!: Ott, ahol a magyar katonák általában használják, egészen jó. De például Kelet-Afganisztánban a KMZ katonái nem véletlenül tértek át a zöldesebb MC-re.

vad05 2013.10.10. 01:13:36

@gyula0910: Nem hiszem, hogy ezek a méretes páfrányok lennének jellemzők a magyar erdőkre. Most (októberben) meg főleg nem dominál ez a szín!
Csináljak én is pár fényképet, ahol erdőben nagyon jól álcáz? Minden csak beállítás kérdése! :)

recon71 2013.10.10. 01:24:09

@vad05: Nem fogok mindent végigolvasni,de már ezen az oldalon 5 percen belül találtam hármat is!:

"A MC oda jó ahova tervezték. Sárgás agyagházak, homok és kősivatag némi gyér növényzettel. Idehaza a nyárközép és véget leszámítva nem ezek a viszonyok vannak."

"A MC ugyanúgy világít egy őszi vagy téli erdőben a fatörzsek között, vagy eső után az avarban mint egy harsogóan zöld vegetációban.
(ezek is személyes tapasztalatok, téli erdőben a mozdulatlan MTP/MC-t szúrtunk ki egy másik hegygerincről, kb 400m-ről"

"MC-től egyáltalán nem vagyok elájulva, de ezt már megírtam egy párszor. Nem kell félni az eltávolodástól "

recon71 2013.10.10. 01:25:20

@vad05: Heti 3 teljes napot erdőben töltök,totál zöld az egész.

recon71 2013.10.10. 01:48:33

@vad05: Én azt olvastam valakitől itt a blogon,hogy a szlovén 1 sötétített MC verzió.
1 olyannal nekem sem lenne gondom.

Mellesleg,mikor az amik elfogadták az UCP-t,1 csomó ország kijött a saját hasonlójával. Az,hogy 1 terepszínt sok ország rendszeresít,nem jelent semmit,mert általában csak utánozzák a nagyokat.

És tévedsz! Én nagy MC fan vagyok! Afganisztánba pld. a legtökéletesebb,de itthon a szikkadt mezőkön kívül világosnak tartom.

Beat it! 2013.10.10. 10:08:32

@vad05:
"Ott, ahol a magyar katonák általában használják, egészen jó." - ezzel megfogalmaztad a lényeget. Ott legyen jó az álcázás, ahol használják. Ha Kelet-Afganisztánba küldik a katonákat, kapjanak oda illő ruhát. Idehaza pedig olyat, ami a magyar táj nagy átlagának megfelel.

StPeter 2013.10.10. 19:28:06

Ha bele akr valaki olvadni a tájba nem egyszerűbb meghemperegni a porban? :-)

Beat it! 2013.10.11. 09:53:26

Az MH Műveleti Tanácsadó Csoport (MH MTCS) második váltásának felkészülése:
www.honvedelem.hu/cikk/40456_felkeszultek_a_kulszolgalatra

és egy video:
www.dehir.hu/videogaleria/afganisztani-veszelyes-helyzeteket-gyakroltak-a-dandar-katonai/

Ami érdekes: boci színű TMK repeszálló mellény, egy-két modernizált gépkarabély, régi terepruhák az opfor-on, Camelback a vállon (!?), MILES rendszer a gyakorlaton.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.10.11. 09:59:49

Vannak ott egyéb megoldások is, saját beszerzések. Az viszont fixen nem TMK mellény, hanem a régi boci színű.

Beat it! 2013.10.11. 10:21:15

@Combat Gear Admin:
A régi mellényről nem sokat tudok, van itt róla cikk?
Itt egy még jobb galéria:
www.haon.hu/ujfajta-feladat-var-rajuk-balkban/2382854
Hozzáértők írhatnának ide bővebb elemzést.
Takácson milyen kabát van?

dudi01 2013.10.11. 11:04:44

@Beat it!:

A MILES rendszer egyáltalán nem ritka.Semmi meglepő nincs a használatában.

Beat it! 2013.10.11. 11:37:57

@dudi01:
Nem is azért írtam, mert meglepő lenne. Inkább örömteli. De kezdetben ha jól tudom, csak a várpalotai központi kiképző bázison használták.

Unio 2013.10.11. 11:57:05

2-3 hete beszéltem egy Debrecenben szolgáló katonával, és mondott pár érdekes dolgot, legalább is nekem.

Az ő egysége is fel van szerelve a Lebák féle mellényekkel. Nekik a legolcsóbb van, nem dicsérte, de 100x többre becsüli mint az őskövület honvédségi mellényeket. Mondta, hogy a drágábbak persze jobbak, de szerinte borsosak az árak.

A Szép mesterlövész puskákból ők pl tavaly kaptak, pedig én is úgy tudtam, hogy már jó pár éve rendszerbe van. Egyébként ő dicsérte, szerinte pontos fegyver.
A Gepárd Hiúzzal talán nem is találkoztak.

A modernizált AK-tól ő se esett hanyatt, ugyanazokat mondta mint amiket már itt is leírtak páran. Orrnehéz ha gránátvetővel van felszerelve, a mellső markolat túl nagy és így ha a tár felé rakja, akkor a tárat nem lehet kivenni, meg valamit mondott még a célzás-szétszereléssel kapcsolatban, plusz szerinte is mutyizás ment a tenderen.

Összegezve nagyon szomorúan festette le a dolgokat. Szinte semmit se kapnak a seregtől, ha pedig igen, az általában sz*r. Persze ezt itt a CG-n mindenki tudja, de gondoltam leírom a külsősöknek/ új olvasóknak, akik pl nem bakák :).
Remélem nem lesz belőle gond, hogy leírtam amiket tőle hallottam :S

dudi01 2013.10.11. 12:24:51

@Unio:

Egy mesterlövész puskához képest nem pontos a Szép puska.

Unio 2013.10.11. 13:00:40

@dudi01: Én nem értek pontosan hozzá, hogy a mesterlövész fegyvereken belül mennyire jó vagy sem. De talán a Dragonovtól jobb, igaz az meg nem mesterlövész fegyver, jól tudom?

dudi01 2013.10.11. 13:35:34

@Unio:

10-es skálán 3-as...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.10.11. 14:48:04

@Beat it!: Mikádónak nézem.

A régi mellény alatt a 95M-et értem, tán 95M, nem volt még róla cikk, és belátható időn belül nem lesz. De egyszer úgyis lencse végre kapjuk.

Érdekesség lehet az a pár TMK zseb ami felbukkant.

@Unio: Szerintem ő nem arra a lebák féle mellényre gondol. De majd felrakunk ide egyet, és kiderül.

A szép féle meg. Hát, lőni jó poén vele, de hogy valóban kezelni és használni milyen az már más kérdés. Eleve a kaliberrel vannak problémák, mivel az 308.-as win.

Unio 2013.10.12. 12:48:47

@dudi01: @Combat Gear Admin:

Javítom magamat, nem jobb a Dragonovtól, legalábbis a neten terjedő infók szerint. Szóval akkor ez így egyet előre, kettőt hátra lépés megint :).
Kaliberekben nem vagyok otthon, azt olvastam, hogy nem rossz a 308-as de persze mihez képest.

Azt mondta, hogy több fajta lebák féle mellény van. Gondolom, hogy Lebák úr is kifejlesztett pár verziót, de csak azt tudom írni, amit ő mondott. Lehet, hogy ő is tévedett, kitudja.

dudi01 2013.10.12. 14:17:47

@Unio:

Nem lehet összehasonlítani a Dragunovval mert az nem mesterlövész puska a Szép puska viszont az.Amúgy sokkal pontosabb a Dragunovnál és a jobb távcső miatt messzebbre is lehet vele lőni.Nem nevezném visszalépésnek mert amíg nem rendszeresítették addig nem volt rendszerben mesterlövész puska a Honvédségben.

A .208-as egy nagy raklap fos ahhoz képest amik vannak a piacon.

dudi01 2013.10.12. 14:18:51

Természetesen .308-ast akartam írni.

vad05 2013.10.13. 06:43:33

@gyula0910: Nem csak hárman írnak és olvasnak itt! :)

vad05 2013.10.13. 06:45:29

@gyula0910: A szlovén összhatása valóban kissé sötétebb. Talán az sem véletlen, hogy a Reintex által gyártott "magyar" változat is sötétebbre sikerült, mint az eredeti. Ezzel egyet is tudok érteni. A mi témánkból is érdekes képsorozat a MH FB oldaláról:
www.facebook.com/photo.php?fbid=403068989820380&set=a.403057833154829.1073741847.144797192314229&type=3&theater

vad05 2013.10.13. 06:53:55

@gyula0910: Te mindig csak fenyőerdőben (örökzöld) jársz? ;) De hogy az elmúlt hetekben nem sokat jártál lombos erdőben, az egy ilyen kijelentés után biztos! :)

vad05 2013.10.13. 06:57:57

@Unio: A "Szép" Debrecenben már évek óta használatos. A Hiúz max csapatpróba szintjén jelenhetett meg a csapatoknál, nem csoda, ha nem mindenki találkozott vele.

Unio 2013.10.13. 11:34:53

@vad05:

Az ő egysége, tavaly kapott belőle, ezt mondta. Én nem látok bele ennyire a csapatok felszerelésébe.

vad05 2013.10.13. 12:39:06

@Unio: Az egység dandárt jelent. Ezért a javítás. Ezek szerint alegységről van szó (zászlóalj, század, szakasz).

recon71 2013.10.13. 15:32:59

@vad05: Ismétlem,nem olvastam végig mindent,de 5 percen belül csak ezen az 1 oldalon találtam 3 olyat aki szerint túl világos. És már korábban is voltak ilyen hozzászólások. Most te keress olyat 5 percen belül,aki szerint itthon az MC tökéletes!

Gondoltam,hogy azt fogod írni,hogy fenyőerdőkben járok csak,ezért csináltam pár képet. Mifelénk ilyenek még az erdők.
www.kepfeltoltes.hu/view/131013/SDC10108_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.kepfeltoltes.hu/view/131013/SDC10111_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
www.kepfeltoltes.hu/view/131013/SN859132_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sajnos az eredeti színeket nem tökéletesen adta vissza egyik kép sem,de azért az így is látszik,hogy a táj sötétsége közelebb áll a Woodland zubbonyomhoz és a DPM nadrágomhoz. A másik géppel is csináltam képeket,más erdőrészekben,majd arról is töltök fel este.

Unio 2013.10.13. 16:03:17

@vad05: Sorry, ezeket keverem, kösz a helyesbítést. Igen, akkor valószínűleg az általad felsoroltakra gondolt.

vad05 2013.10.13. 18:24:00

@gyula0910: Ne keresgess Gyula! Mert még én sem írtam olyat, hogy "tökéletes". Csupán azt mertem megjegyezni, hogy a magyar erdők zömében - évszaktól függően - nem "világít" a MC. Még csak olyat sem állítottam, hogy erdőben ne lenne jobb! Meg azt állítottam - ami viszont alapvető eltérés a nézetünkben - hogy a harcosok harctevékenységük zömében nem erdőkben és cserjésekben "bújkálnakŰ", noha az roppant célszerű lenne, csak éppen objekttív okoknál fogva nem tehetik meg. Nyílt terepen (világos) pedig - megint csak évszaktól függően! - a MC jó és kiváló szinten rejt. Ennyi.

vad05 2013.10.13. 18:37:11

@gyula0910: Én meg erdő szélén lakok és bizony az erdők már szeptember közepe óta sárgulnak! Most meg már vörösödnek és barnulnak. Valószínűleg nem ugyanott lakunk! :) Tavaly - szárazság miatt -. még korábban kezdődött az "ősz".

recon71 2013.10.13. 19:55:43

@vad05: Én max 500 méterre lakom megint az erdőtől,bár a képeken 1 jóval távolabbi látható,de abban egyetértünk,hogy a nyílt terepek nagy részén a kevésbé élénk színű MC-k tényleg nagyon jók.

recon71 2013.10.13. 20:07:06

Érdekesség képp megemlítem,hogy láttam nagyon rég valami videón és nagyon megmaradt bennem,hogy a köpeny (vagy mi a neve annak a lepedő szerűségnek amit a nyakukba kötve hordtak)a II. világháborúban,milyen jól elrejtette az orosz katonákat nyílt tereken hasalva.
1 orosz afganisztáni filmben pedig az afgánok gyorsan magukra terítették és tökéletes kerek szikláknak tűntek.

kondor istván 2015.07.05. 19:59:18

@Peppone Botazzi: a dechatlonban lehet kapni 3000 ft-ér vadászpolárt.

Tom Sinner 2015.07.05. 20:51:18

@kondor istván: Én ennek hordom a régebbi verzióját.
www.decathlon.co.hu/taiga300-vadasz-polar-fekete-id_8281238.html
Abszolút minőségi darab, és máig hibátlan. Téli teljesítménytúrákon főleg ez volt rajtam (alatta technikai pólót viseltem). Az izzadtságot remekül kivezeti, így a teljes távon, ha nem ért csapadék, száraznak éreztem magam.


süti beállítások módosítása