Translate

Utolsó kommentek

  • delta81: Nini, itt a hozzá való "hátizsák" (bár ez a holmi nem érdemli meg ezt a nevet...): legiosmilitary... (2024.04.08. 12:16) 87M málhamellény
  • recon71: @recon71: Fel úszott a cookie elfogadása kérés, rá böktem, erre elküldte a félig megírt hozzászólá... (2024.04.01. 03:25) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • recon71: Vajon több méretben is készül? Azért mert 170 magas és 85 kg körül vagyok, de nekem a váll párna r... (2024.04.01. 03:19) Tasmanian Tiger Chest Rig MKII
  • Tom Sinner: @LuckyDevil: Nézegesd szorgosan a FB-os katonai adok-veszek csoportokat, gyakori vendégek a különb... (2023.12.21. 10:10) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • fjoni: @LuckyDevil: Az "erdei" ruhában az újítás pont az alapanyag - 50% pamut 50% poliamid - volt, tehát... (2023.11.02. 10:01) 90M "Erdei" módosított gyakorló zubbony
  • Utolsó 20

Bemutatkozás

A Combat Gear Blog célja bemutatni milyen kiegészítőkből tevődik össze egy modern hadsereg katonáinak személyi felszerelése, továbbá szeretne a laikusok, érdeklődők, hivatásosok és szerződésesek, milsimesek, airsoftosok, paintballosok és természetjárók számára egy érdekes oldalt összeállítani leírásokkal és fotókkal.

Ne felejtsd el elmenteni az oldalt a kedvenceid közé! (CTRL+D)

Kapcsolat

combatgearbloghu [kukac] gmail.com

Hazai

HONVÉDSÉG


2000M gyakorló ruha
2003M (2004M) sivatagi gyakorló nadrág
2003M (2004M) sivatagi gyakorló zubbony
2003M (2004M) sivatagi kalap
2007M esővédő
2008M esővédő
2008M Moduláris Málhamellény
2008M Moduláris Málhamellény (módosított)
2008M polár pulóver (kabát bélés)
2010M Gyakorló ruházat
2015M Gyakorló kalap
2015M Gyakorló nadrág
2015M Gyakorló sapka
2015M Gyakorló zubbony
90M gyakorló ruházat
90M gyakorló sapka
90M gyalogsági mikádó
93M esővédő kabát
93M gázálarc
93M pulóver
93 M ejtőernyős téli zubbony
Alto málhamellény
Alto vesezsák
Gyakorló póló
Gefechtshelm Schuberth
Haix Nepal Pro
Haix P6
Honvédségi málha öv
Horvát málhamellény
KECS (1.rész)
KECS (2.rész)
Mit rejt a felderítő mellénye
Mit rejt a felderítő mellénye 2.rész
Mit rejt egy magyar katona mellénye
Rabintex A10
RBR MACH 3
Rs 4/4
"Technikai póló"
TMK "drop pouch"
TMK Ak tártartó zseb
TMK felkarvédő
TMK M4/M16 tártartó zseb
TMK repeszmellény
TMK sörét tartó zseb

1949 M Esőgallér
1951 M Álcázó kezeslábas
1951 M Álcázó kezeslábas (őszi)
1951 M Álcázó kezeslábas (téli)
1965 M ejtőernyős bakancs
1982 M repülő-szerelő esővédő öltöny
82M kezeslábas
82M összhaderőnemi védőkészlet
87M harci gyakorló ruházat
1987M ejtőernyős hátizsák
Egységes sebkötöző csomag
Határőr/munkásőr kezeslábas
Honvédségi egyenruha tervezet
Hurrikán bocskai
Hurrikán trópusi öltözék
PA 63 bőr fegyvertok
Pakisztáni bocskai
Rába mintás sisakhuzat
Tártáska
Terepszínű málhamellény
Zöld sisakhuzat

RENDŐRSÉG


10M ERGY bakancs
10M ERGY gyakorló nadrág
10M ERGY gyakorló zubbony
10M ERGY téli kabát
12M e r taktikai öv készlet
2006-os rendőrségi bevetési bakancs
2015M ERGY bakancs
Acélbetétes tonfa
Police Medic Vizsga
Blackhawk H harness
CPE Protektoros kesztyű
CPE Riot Equipment in front testpáncélok
CPE TAC SF Omega
Gyakorló poló
Készenléti rendőrség köznapi és ünnepi teniszing
Könnyített bevetési bakancs
Nowar P9RC szolgálati fegyvertok és tártartó
Nowar testpáncél
Mag-lite
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak (modernizált változat)
MSA Gallet MO 5001 bevetési sisak
MSA sisak gázálarc
Rendőrjárőr felszerelése
Rendőrségi bevetésis sisak 2006-ból
PA 63 tok
Pilotka
Police Medic
Schelli kft. zsanéros bilincs
Tonfák a készenléti rendőrségnél
Tűztámogatók

TŰZOLTÓSÁG

AGA spiromatic 316 légző
Budavári Tűzoltó Őrs
Bristol bevetési kabát
Bristol bevetési nadrág
Drager PSS 100, Panorama Nova
Gallet F1SA
Haix Fire Flash
Haix Florian Pro
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentő gépjármű (1)
Mercedes 1113 nehéz műszaki mentőgépjármű (2)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (1)
Mercedes 1124 Gépjármű fecskendő (2)
Streamlight survivor és survivor led
Tűzoltó balta
Vektor 10 tűzoltó bevetési ruházat

ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT

Crafter sztori
Moduláris mentéstechnikai ruházat
Tömeges Baleseti Egység

NAV

Egyéni elsősegély zseb
Egyénile összeállított Medic zsák
Fényvisszaverő mellény
Gyakorló ruházat
HK P30
Taktikai öv
Téli kabát

Címkék

0.45 acp (1) 100 as (1) 10m (1) 1124 (1) 14 (1) 15m (5) 18+ (4) 1940 (1) 1l (1) 1pn58 (1) 2 (2) 200 (1) 2000m (2) 2003m (1) 2004m (1) 2007 (1) 2007m (1) 2008m (4) 2008M (2) 200rds (1) 2010m (1) 2013 (3) 2014 (5) 2015 (6) 2015M (7) 2016 (3) 2017 (2) 2018 (1) 3 day pack (2) 40mm (4) 5.11 (5) 511 (1) 550st (1) 68w (1) 6b5 (2) 74 (1) 90 (1) 90m (3) 93m (3) 93m gázálarc (1) 95m (1) 96M (1) 9mm (1) 9x19 (1) accident (1) ach (6) acs (1) acu (23) adapter (1) adidas (1) afgán (2) afganisztán (18) afgansiztán (1) afghanistan (33) afrika (2) ag 36 (1) air (2) airborne (8) airsoft (1) air assault (1) ak (5) ak74 (1) ak 74 (2) aláöltöző (2) álcázás (3) alice (6) aljazeera (1) ambulance (3) ambush (2) amerika (4) amerikai (14) ammo (3) amputáció (1) ana (5) angol (15) anp (2) arcfesték (1) arfat (1) armadillo (1) armored (2) armored vest (3) armour (2) army (84) armybox (16) assault (6) assault pack (10) átmeneti (1) atom (1) austria (3) ausztria (2) az egyenlőség nevében (1) a stan (1) backpack (19) bajonett (1) bakancs (26) baleset (2) ballistic (2) ballistic vest (1) ballisztikus (1) bandoleer (2) barett (1) bates (3) baton (1) battle (2) bayonet (1) bdu (5) bear (1) belga (3) belleville (1) belt (13) berezka (2) bergen (3) berghaus (3) betét (2) bevetési (2) bianchi (1) bijan (1) bilincs (1) biológiai (1) biritish (1) black (5) blackhawk (10) blackwater (2) boci (11) bocskai (4) body (1) bodycam (1) body armour (4) bolgár (2) bonnie (1) bonnie hat (2) boonie (2) boots (23) borulás (1) box (1) box magazine (1) brit (28) british (25) brown (9) budapest (1) buffalo (1) bulgária (1) bulgaria (2) bulgarian (1) bullet (4) bulletproof (8) bulletproof vest (4) bullet proof (1) bullet proof vest (2) bundesheer (1) butt (1) bw (3) BW (1) caiman (1) camelback (8) camelbak (8) camo (6) camouflage (4) canteen (4) canteen pouch (1) cap (7) caracal (1) carrier (4) cartel (1) casaulty (1) cat (2) ccct (1) cce (4) cfp (2) cfp 90 (2) checna (1) chemical (6) chest (2) chestrig (12) china (1) chinese (1) cimic (1) ciras (2) civilians (1) coldweather (5) combat (5) combat belt (2) combat gear (2) combat pants (4) combat shirt (12) cops (1) corcoran (1) cordura (11) corps (1) corpsman (1) cougar (1) cover (5) coyote (18) coyote brown (34) coyote tan (7) cqb (3) crafter (1) croat (2) croatia (3) Crye (2) crye (1) csat (2) csecsenföld (3) csehszlovákia (3) csernobil (5) csizma (1) csősál (2) cummerbund (1) custom (1) dach (1) dalmácia (1) dán (2) danish (2) danner (3) daps (1) darktac (9) dcu (5) ddpm (2) defense (1) dél (1) dél afrika (2) democratic (1) derékzsák (1) desert (21) desert dpm (2) desert marpat (2) digital (8) digitális (5) dimanodback (1) docu (3) documentum (2) dokum (1) dokumentumfilm (5) dominator (1) domonkos (1) dpm (19) dprk (1) draeger (1) drager (2) dragic (1) dress (1) drog (1) drog háború (1) drop (3) drug war (1) durashock (1) dzsungel (2) eagle (5) eagle industries (7) eberlestock (1) ecw (1) ecwcs (9) egyenlőség (2) egyenruha (34) egyeruha (1) éjjellátó (3) ejtőernyő (2) ejtőernyős (6) ellátás (2) első (1) elsősegély (3) elsősegély zseb (2) embasy (1) emlékek (1) enabler (1) engine (1) english (1) entrenchment tool (1) eotv (1) erők (2) esk (1) esőkabát (3) esővédő (10) ess (4) észak (2) étel (1) ételcsomag (5) eureka (1) exoskeleton (1) e tool (1) f1 (1) f1s2 (1) face (1) fail (2) fallschirmjager (1) fast (3) fdbp (1) fejada (1) fejadag (15) fekete (1) felcser (3) felderítő (4) felkarvédő (1) felső (1) felszerelés (10) felvarró (2) female (1) field (1) FILBE (3) filbe (3) fire (3) firedepartment (4) firefighters (7) fire engine (2) fire force (1) first aid kit (2) first ait (2) flak (3) flame retardant (2) flc (5) fleece (6) flora (7) fmj (1) fn (2) fob (1) foliage (4) force (2) forces (2) frag grenade (1) francia (12) french (10) frog (4) frontline gear (1) (1) fulcrum (2) future (1) g3 (1) galco (1) gallet (1) gangs (1) garment (2) gasmask (5) gas mask (6) gáz (2) gázálarc (10) gázmaszk (1) gear (9) gen (1) gen3 (1) gendarmerie (1) gen 2 (1) gen 3 (1) georgia (1) georgian (2) georgians (1) gépjárműfecskendő (2) géppuskás (4) german (7) glock (3) gloves (4) golyóálló (5) golyóálló mellény (5) google (1) googles (4) gore (2) gore-tex (8) goretex (3) gore tex (9) gorka (5) gorod (1) görög (3) gránát (8) greek (2) green (8) grenade (7) grenade pouch (2) grúz (3) grúzia (1) gun (2) gurkha (4) gyakorló (13) gyalásó (1) gyalogsági ásó (1) hadisír (1) haditengerészet (1) hadsereg (33) haix (5) handcuff (1) handgrenade (1) harci (6) harci fejadag (10) harcjármű (4) hard armor (1) harness (2) háromnapos (1) hassienda (1) hat (6) határ (1) hátiernyő (1) hau (2) házi teszt (1) hdf (23) HDF (3) headset (2) heckler (1) heer (1) hegy (1) helikontex (3) hellas (1) helmet (29) helmetcam (1) heveder (3) hk (2) HM (1) hm (88) (1) hol (1) hölgy (1) holster (4) honvedelem (14) honvedseg (15) honvédség (62) horvát (5) horvátország (2) hrvatska (1) hsg (1) HSGI (3) hugnarian defense forces (1) hugnary (2) huncam (1) hungarian (19) hungary (14) hurrikán (1) huzat (3) hvg (1) hyper (1) i. kerület (1) iba (3) ice (1) idf (2) ied (3) ifak (11) ii (1) ILBE (1) ilbe (3) imposztor (1) incidens (1) Individualnovo (2) Individualnovo Ratsiona Pitanee (2) industries (3) infra (1) iotv (1) ipc (1) ir (2) irak (3) irányzék (1) iraq (8) ironclad (2) isaf (2) israel (1) issued (2) its (1) itw (6) izrael (3) jacket (22) jármű (1) járőr (1) javító (1) jna (1) jövő (1) jsgpm (1) jslist (4) jump (1) jungle (1) kabát (22) kalap (2) kamera (1) kamuflázs (1) karrimor (1) kartell (2) katona (2) katonai (1) katonája (1) katonák (1) katonaság (1) kenyérzsák (1) kérdések (1) kerület (1) kés (2) kesztyű (4) kevlar (2) kevlár (3) kevlár sisak (2) kezeslábas (2) kézigránát (3) kfor (2) khaki (4) kiegészítő védelem (1) kiképzés (2) kína (2) klmk (2) knee (1) knee pad (1) knfie (1) knife (3) kockh (1) kokain (1) konténer város (1) korea (3) korengal (1) körkupola (1) kötött (1) kötszer (2) közbeszerzés (2) krím (1) kulacs (5) kulacs zseb (2) különleges (3) kzs (1) kzsm (2) k pot (2) l109a1 (1) lámpa (6) lángálló (1) lb2 (1) LBT (3) lbt (6) lc2 (4) lc 2 (3) légzőpalack (2) lengyel (5) lengyelország (2) les (2) líbai (1) light (2) liter (1) litván (2) litvánia (1) london bridge tactical (4) london bridge trading company (3) lőtér (1) lövedékálló (4) lövedékálló mellény (4) lövészpáncélos (1) Lowa (1) lwh (3) l 17a1 (1) l 85 (1) m16 (9) m1916 (1) m1942 (1) m1c (1) m2 (1) m203 (1) m22 (1) m249 (3) m320 (1) m4 (11) m40 (2) m40a1 (1) m60 (1) m79 (1) m87 (1) m952 (1) m97 (1) made in (3) magazine (6) magazine pouch (6) magyar (51) magyarország (1) mag pouch (2) main (2) mainpack (5) main pack (2) málha (10) málhafelszerelés (13) málhamellény (19) málhaöv (1) málhazsák (4) málha mellény (1) marine (23) marines (6) marine corps (9) marjah (2) márkos (1) marpat (24) maszk (1) matv (1) mav (3) maxxpro (1) mbss (1) mccuu (4) mcu (1) meal ready to eat (3) medevac (1) medic (20) medical (8) medic pac (2) medininka (1) melény (1) mellény (57) mentés (3) mentők (5) mercedes (2) mesterl (1) mesterlövész (1) mexico (1) mexikó (2) MH (1) mh (93) mh 25/88 (1) mh 34 (1) mh 86 (1) mich (4) mikádó (2) miles (1) military (1) milsim (2) minimi (1) miox (1) misszió (1) mjk (1) mk6 (1) mmr (2) mn (3) modox (2) modular (1) modular system (1) molle (37) molle ii (5) monaghan (1) mopp (2) mount (1) mountain (2) mout (1) mrap (3) mre (15) MSA (1) msa (1) ms 2000 (1) mtp (19) múltból (1) multicam (24) multi terrain (2) multi terrain pattern (3) multotool (1) műszaki mentő (1) művégtag (1) műveleti (1) myster ranch (2) m 249 (3) nadrág (41) nagykövetség (1) national georpahic (1) nato (1) nav (6) NAV (2) navy (1) nbc (1) ndk (1) neckband (2) német (10) népviselet (1) nevében (1) new (2) new zealand (1) nexus (3) night (2) night vision googles (1) norvégia (2) norvegian (2) november47 (1) nukleáris (1) nvg (5) oakley (1) octopus (1) od (26) OD (3) oef (2) oef fr acu (1) of (1) oif (1) oldschool (1) olvasói levél (1) omon (1) omsz (4) on the spot (2) on the spot afganisztán (1) operation (2) operation enduring freedom (1) operation shanjar (1) operation strike of the sword (1) opfor (3) ops core (4) őrjárat (2) orosz (75) orosz mre (2) őrs (1) orvosi (9) orvosi táska (5) orvosi zsák (7) osprey (7) osztrák (6) öte (1) öv (14) P9R (1) pack (39) pact (1) pad (1) pakistan (1) pakisztáni (1) pakol (1) páncélos (2) páncélozott (1) pantac (1) pants (2) para (1) parachute (1) paratrooper (3) parka (3) pasgt (3) patrol (6) patrol pack (7) pattern (1) pattern 83 (2) peckham (2) pentagon (1) peoples (1) phantom (1) piece (1) pilotka (1) pistol (6) pisztoly (9) pisztolytár (1) pisztolytok (5) Pitanee (2) pj (1) plate (7) platecarrier (9) plate carrier (23) plce (2) PLCE (1) pmc (1) poland (3) polár (5) polar (4) polartec (1) polic (1) police (51) polish (4) polish army (1) ponch (1) poncho (2) poncsó (3) pot (1) pouch (29) predator (1) proof (4) protection (5) protective (1) protector (2) protetcion (1) protézis (1) prt (2) ptsd (1) pullover (3) pullóver (1) pulover (2) pulóver (5) pump action (1) puska (5) pvs (1) rába (3) rába terepszín (2) rabintex (1) radar (1) rádió (3) radio pouch (3) rádió zseb (2) rain (2) raincoat (3) rainjacket (1) rain gear (5) rakasz (4) rakasz zseb (2) ranger (2) ratio (4) Ratsiona (2) realisztikus (2) recon (4) régi iskola (1) remington (1) remington 870 (1) rend (1) rendőrsé (1) rendőrség (55) rendszer (1) rendszeresített (1) repeszmellény (2) republic (1) rescue (2) restrepo (2) revision (1) rg31 (1) rg33 (1) rhino (1) rhodesian (1) ricas (1) rifle (5) rifleman pouch (2) rifle grenade (1) rig (1) rijavi (1) rip (1) rip stop (1) ris (1) robbantás (1) rohamlövész (2) rohamlövészek (1) rollover (2) román (3) rs4/4 (1) rs 4 (1) ruck (1) rucksack (12) ruha (3) ruházat (4) russia (12) russian (50) russian mre (2) sadf (2) salomon (1) sandstorm (1) sapi (1) sapka (11) sátor (1) sátorlap (5) saw pouch (4) sa 80 (1) scalable plate carrier (1) sds (19) serbian (2) sérült (5) sf (5) shawn (1) shirt (8) sight (1) sig sauer (2) sisak (29) sisakálca (1) sisakhuzat (4) sivatagi (24) sling (1) slocam (1) slovak (1) slovenia (2) smersh (5) smock (2) softshell (4) soft armor (1) soldier (1) soldiers (1) sordin (2) sörétes (1) source (2) spanyol (1) spc (3) spear (1) spec (1) special (3) specnaz (6) specter gear (1) spec ops (2) splav (5) splittschutzeweste (1) sport (2) sportruházat (2) sposn (10) stanag (1) steel (1) stop (1) strobe (1) suicide (1) suit (2) sumrak (1) surefire (3) svájc (2) svd (1) svéd (6) sweden (4) system (2) szavazás (1) szemüveg (5) szénszűrő (3) szerb (2) szíj (1) szimatszatyor (2) szír (6) szlovák (4) szlovén (2) szlovénia (2) szovjet (2) tab (1) tac (1) tactical (11) tactical belt (1) tactical taylor (1) tailor (1) taktikai (4) taktikai málhafelszerelés készlet (1) taktikai öv (2) tálib (1) taliban (3) talibanistan (1) tan (18) tap (2) tár (4) tártartó (6) tarzan (1) táska (9) tasmanian tiger (1) taylor (2) tél (1) téli (2) temető (1) temperate (1) tengerészgyalogos (4) tengerészgyalogság (16) tengerészgyaogság (1) térdvédő (1) terepminta (3) terepszín (2) test (1) teszt (1) tex (1) three point sling (2) tiger stripe (1) tiszthelyettes (1) tmk (6) tok (4) tomahawk (1) tonfa (1) torch (2) training (2) triple (1) tri color desert (1) trópusi (1) trousers (30) tru (1) tullahoma (1) tűzálló (1) tűzálló ruházat (1) tűzharc (1) tűzoltó (6) tűzoltók (2) tűzoltóság (16) two (1) ubacs (4) ucp (3) UF pro (1) új (7) új magyar egyenruha (9) ukrán (3) und (1) uniform (39) urban (1) us (11) usa (13) usmc (48) USMC (5) usp (1) us marines (1) utility (2) v1 (1) varsói szerződés (1) védőmellény (15) védőszemüveg (1) vegyi (1) vegyvédelmi (3) vegyvédelmi kesztyű (2) vegyvédelmi ruha (3) vehicle (1) vesezsák (1) vest (65) veterán (1) vibram (1) victorinox (1) video (6) vision (2) vityaz (1) víztisztító (2) vog (1) vsz (3) vz (1) waist (1) waist pack (1) war (1) warbelt (6) warfare (1) warrior (9) warsaw (1) warsaw pact (1) war belt (1) water (4) web (1) webbing (3) web gear (1) wl (1) woman (2) woodland (26) wounded (1) wounded platoon (1) wp (2) yoke (1) zászlós (1) zsák (44) zseb (20) zubbony (8) Címkefelhő

Gurkha Hungarian Army Uniform (nadrág)

2012.12.17. 08:00 :: Combat Gear Admin

kl_CGB-3892.jpgElőször is amit tisztázni kell, hogy a Gurkha HAU az nem a 2010M magyar gyakorló ruha. A Gurkha egy szolnoki székhelyű, Reintex, magyar cég amely taktikai ruházatot gyárt, és legjobb tudomásom szerint nem áll szerződésben a HM-el, bár mintha a szolnoki alakulatok az utóbbi években nagyobb mennyiségben vásároltak volna tőlük különféle felszerelési tárgyakat.

A KMZ tagjain feltűnt Gurkha HAU egyenruha nagy valószínűséggel saját beszerzés, az MH pecsét pedig az utóbbi években elterjedt gyakorlat folytatása. Bár a személyes észrevételem az az, hogy a Gurkha által használt Multicam sokkal fényesebb és világít az eredeti Multicam-hez képest. Egyébként bárminemű egyezés a megboldogult 2010M gyakorlóruhával csak a véletlen műve.

A HAU nadrág Rip-Stop anyagú, ennek okán könnyű és szellős. Eddig nem sikerült elszakítani, tehát ez nem a magyar Rip-Stop. Gombos, bár a megszokottal ellentétben csak három gomb található rajta és én folyton keresem a negyediket. A nadrágtartó a nagyobb méretű két inches öv számára készült.
kl_CGB-3893.jpgOldalt comb zseb található, bár a méretét tekintve kisebb az általam megszokottaknál, de ezt egyáltalán nem éreztem hibának, sőt. A zseb fedő részének elülső felét levarrták, akárcsak a MCCUU-nál. Ez egy kifejezetten jó megoldás. A comb zsebet ferdén varrták föl, így elméletileg könnyebb hozzáférni ülő testhelyzetben is, illetve a mérete és kialakítása miatt nem lehet túl pakolni és nem válik kényelmetlenné mint a hagyományos oldal zsebek.
kl_CGB-3894.jpgA nadrág hátul ülep erősítést kapott, továbbá két fedőrész nélküli, tépőzáras farzseb is található rajta. Nekem tetszik ez a félig rejtett megoldás, lévén szinte soha nem használtam a hátsó zsebeket.

kl_CGB-3895.jpgAmik viszont nem tetszenek, azok az elöl található “kéz melegítő”, félig nyitott zsebek. Ezeket ugyanis nem ferdére, hanem nagyjából vízszintesre készítették el, így elég kényelmetlen hozzájuk férni.
kl_CGB-3896.jpgTovábbi probléma, hogy noha a nadrágon használt varrások nagy részével még nem lenne baj, de a comb zsebeken található erős tépőzárakat csapnivaló módon varrták fel. Eleve elég erősek és nehéz nyitni a zsebet, viszont pár alkalom után egyszerűen sikerült letépni a tépőzárat.
kl_CGB-3897.jpgA HAU térdrészénél Cordura koptató réteg került fel. Elméletileg nyáron ez csak azért kellemetlenebb, mert könnyebben bele lehet izzadni. Én ezt nem tapasztaltam. A koptató rétegek alján tépőzár található, így plusz polifoam réteg helyezhető be.
kl_CGB-3898.jpgA nadrágra felkerült még két zseb a lábszárra is. A tépőzáras zsebek külső részén gumi gyűrűk találhatók. Ide elméletileg lightstickeket lehet rögzíteni, de mivel az átlag halandó nem készül HAHO ugrásra, ezért ennek a hétköznapokban nincs jelentősége.

A nadrág szabása okán a szárai elvékonyodnak, kifejezetten bakanccsal való viseléshez tervezték. A szárak egyébként megkötősek, de mintha a szalagokat belevarrták volna, ugyanis nem sikerült kiszedni őket.

A tépőzárakat és a vízszintes zsebet leszámítva nem tudok túl sok rossz dolgot elmondani a HAU-ról. Egyáltalán nem egy rossz nadrág, a többi “taktikai” nadrággal összehasonlítva pedig körülbelül azonos árfekvésben mozog.



138 komment

Címkék: nadrág gurkha hau

A bejegyzés trackback címe:

https://combatgear.blog.hu/api/trackback/id/tr344964972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ozseb 2012.12.19. 21:26:37

@rtx:

"a zubbony felkar zsebeibe így kerültek morfium tartó gumiszallagok"
És Csáth Gézát olvasnak lefekvés előtt :)

A disznóvágási jelmez tájanként változik, van, ahol ez a No. 1. www.jofogas.hu/csongrad/Irha_sapka__55_os__6758541.htm

estván 2012.12.19. 23:08:22

@joni firpo: Feltételezem, nem mint KMZ keresték meg, hanem mint Jóska, Pista meg Béla, akik amúgy a KMZ-nél dolgoznak.
Talán valahogy úgy, ahogyan "egy ismerősöm" boci mintás ACU-t csináltatott ;)

@ozseb: Ez a Besenyő Pista bácsi sapka :)

dudi01 2012.12.19. 23:52:29

Már nem morfiumot hanem fentanilt adnak,morfiumot csak orvos ad.

Barnigear 2012.12.21. 00:58:05

apravetznek:

Azt kérdezed miért nem értelmes anyagokat, értelmes mintázatot és színkiosztást használnak? Én is, + még a design sem állja meg a helyét. Valaki a forrását firtatta, hát meg kell nézni a militarymorons oldalon, ott tűntek fel először a gurkha gatyák és zubbonyok megoldásai, a helikon is onnan pislantotta nagyban az okosságot.
Másrészt én pl. designt és mintázatot, meg optimalizált színkiosztást is tudnék csinálni (gondolom nem vagyok teljesen egyedül ezzel), próbálkoztam is, érdeklődtem is (tudom hogy tudják akiknek ez a dolguk), kb. le se szarnak. Se a reintex, se a KMZ (akármi legyen is az) nem "tervez", mert a "nagy testvérek" mint a helikon sem ezt teszik. Megy az ollózás netről, a mellébeszélés, hülyítés és a végén a meglévő anyagi eszközökből előáll az amit a kínaiak jó kedvükben adni akarnak. (még olyan is volt aki jól lebaszott, de ő magánban és jókedvéből, ezért az még üdítő is volt). Közben mindenki okos, a bakától az üzletkötőn és a varroda vezetőjén át a tábornokig, mind jobban ért anyaghoz, mintához, színekhez, funkcióhoz. Ez aztán világosan látszik is a végül meghozott "döntéseken".
Csak meg kell nézni milyen az a gatya a fotókon, mennyi felesleges és elbaltázott "megoldás" van rajta. Persze ez is előrelépés bizonyos értelemben a korábbi állapotokhoz képest (és így értékelendő), de hát a kérdés itt ugye nem ez a "relatív viszonylagosság" lenne, hanem hogy miért kell pl. a szlovének cuccát elérhetetlen magasságnak érzékelni.
Hát röviden ennyi.

dudi01 2012.12.21. 10:35:17

@Barnigear:

Különleges Művelet Zászlóalj lánykori nevén KMZ.

Barnigear 2012.12.21. 18:09:40

Ah so, gondolom ők is mind szakértők.
---
Nyilván azért nincs ebből botrány, mert már a felháborodáshoz sincs elég forrás...

dudi01 2012.12.21. 18:14:07

@Barnigear:

Nem ruhaipari szakmunkások vagy végeztek textilipari főiskolát ellenben el tudják dönteni,hogy mi az ami nekik(és csak nekik hisz ők csak maguknak rendeltek a saját igényeik és az adott műveleti terület és feladatok igényei szerint minden másra való tekintet nélkül)kell és hasznos.Még akkor is ha ez egy átlag lövész katonának nem is felel meg.

Barnigear 2012.12.22. 09:52:01

@dudi01:

Tudom, ismerem a szitut amikor a megrendelő okosabb a szakembernél. Az eredményeken ez mindig meg is látszik. Most sincs ez másképp.

Másrészt a "designer": nem ruhaipari szakmunkás, vagy textilipari főiskolát végezett egyén, a fejlesztés folyamata meg nem a parancsnoki láncolat érvényesülése vagy megkerülése, és még csak nem is ezekkel párhuzamos valóság.

dudi01 2012.12.22. 18:12:40

@Barnigear:

Mi a problémád ezzel a nadrággal?

dudi01 2012.12.22. 18:18:18

RTX

Én nem tartom szerencsésnek ezt az oldalzsebet nálam az etalon az MCCUU-n lévő azaz behúzógumi nincs csak gumírozott és gombos tépőzár helyett.
Ami még nagyon jó lenne az az angol gyakorló oldalzsebe ha rejtett lenen a gombolás és két gomb lenne rajta nem egy.

Barnigear 2012.12.23. 14:14:20

@dudi01:

Semmi; varrok magamnak jobbat, a többi meg nem az én dolgom.
---
"Ami még nagyon jó lenne az az angol gyakorló oldalzsebe ha rejtett lenne a gombolás és két gomb lenne rajta nem egy." - nekem volt nadrágom ilyen zsebbel még valamikor a '90-es évek közepén, túl bonyolult. Nem véletlen hogy a DPM-eken maradt az eredeti verzió, és csak a gombokat cserélték le szalagosra.

dudi01 2012.12.23. 15:22:00

@Barnigear:

"Semmi; varrok magamnak jobbat, a többi meg nem az én dolgom."

No offens de ez így bullshit.Elmondod,hogy egy raklap fos az egész és amikor kifejthetnéd,hogy mi a baj vele akkor meg nem írsz semmit csak azt,hogy nem a te dolgod.

dudi01 2012.12.23. 15:23:40

@dudi01:

A használhatóságot tekintve volt bonyolult vagy megvarrni?

Barnigear 2012.12.23. 21:24:39

@dudi01:

A kifejtés az, hogy megvarrom azt, ami szerintem jobb.
---
Használni, de varrni is bonyolultabb lenne. Azt egyébként nem én varrtam. Mondjuk a BDU és a DPM szárzsebek zsebek közül a DPM-et bonyolultabb megvarrni, hiába áll a BDU több műveletből. Ez (az említett) mindegyiknél bonyolultabb és több műveletből is áll.

dudi01 2012.12.23. 23:17:02

@Barnigear:

engem csak a használhatóság érdekel nem vagyok szabó vagy varrónő.Viszont két gombbal lehetne félig nyitott a zseb ha csak az egyik van begombolva így erre nincs esély.

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2012.12.24. 11:31:02

@StPeter: Elméletileg Gurkha az is, és fog is szerepelni.

Csak amúgy 15 másik, oldalról hasonlónak kinéző Softshell kabátról tudok, szóval nem lehet egyértelműen rámondani.

Barnigear 2012.12.24. 22:23:49

@dudi01:
Szerény véleményem szerint turbónak elég a DPM zsebre a dupla gomb rejtés nélkül.
Még annyi felrémlett azzal a zsebbel kapcsolatban, hogy csak az oldalai voltak hozzá varrva a patnihoz, az eleje nem. Vagyis nem szűkült le a keresztmetszete a szájánál, mint a DPM szárzsebnek; ezért volt körülményes a nyitása/zárása. Viszont ehhez meg azért ragaszkodott a 'tervező', mert a zseben volt egy csatornába varrt kötő is, hogy szűkíteni lehessen. (...)
Mellesleg a DPM zseb záródásának lényege (szerintem) az, hogy akkor se essenek ki belőle túl könnyen a dolgok, ha nincs begombolva. Az újabbaknál szalagos gomb helyett tépőzár van; hogy a zseb ott is túllóg-e, azt nem tudom.
A "nem zárom be rendesem, mert úgy is turkálni fogok benne" - zseb az szerintem inkább a BDU (szimmetrikusan elhelyezett gombokkal, patni levarrása nélkül).
A DPM szárzseb az inkább olyan "kell ami benne van, de nem akarom hogy mozgás közben nagyon zavarjon" zseb.
---
"engem csak a használhatóság érdekel" - engem meg az, hogy ez a pragmatikus távolságtartás miként és hogyan vált át hozzáértésbe :).
(no offens, természetesen)

dudi01 2012.12.25. 07:54:08

@Barnigear:

Soha nem írtam,hogy érték hozzá. :)
Az,hogy nem tudsz valamit elkészíteni nem azt jelenti,hogy nem is tudod használni vagy megítélni a használhatóságát.

dudi01 2012.12.25. 18:40:00

Valaki meg tudja mondani,hogy az Gen III ECWCS rendszer elemei(level I-től level IIV-ig)milyen civil ruházatnak felelnek meg?

joni firpo 2012.12.25. 20:42:39

@dudi01: Szerintem ezt az alapanyag-adatok alapján kb. ki tudod számolni, ha egy kis időt fordítasz rá. Tehát pl. megnézed az alsóruhát és keresel egy hozzá hasonló anyagból készült civil terméket stb. A goretex-parkának értelemszerűen a civil goretex-kabátok felelnek meg, a windshirt-nek egy softshell felső stb.
Igazából én civilben egyedül a Level VII. szürke parkának megfelelő kabátot nem láttam egyedül. Azon az szerepel, hogy az anyaga "plain weave nylon", bármit is jelentsen ez.

dudi01 2012.12.25. 20:59:36

@joni firpo:

A problémám pont ez nem minden esetben tudom,hogy mi minek felel meg.Pl a windshirt=softshell-t sem tudtam.Elvileg ez a ECWCS Gen III öltözetcsalád www.adsinc.com/company/solutions/clothing-programs/gen-iii-ecwcs// .
Amit ebből nem tudok,hogy pontosan mi az a Level II,IV és IIV.Ezen a felsoroláson a Level I egy sima aláöltözet a Level V a Soft Shell és a Level VI pedig a GORE-TEX alsó és felső.

joni firpo 2012.12.27. 04:22:35

@dudi01: A "Level II"-t "középsúlyú" aláöltözetnek írja, szerintem ez felel meg a vastagabb téli alsónak, csak modernebb, vagyis könnyebb kiadásban. Elméletileg már a MH-nél is kétféle téli (illetve a vékonyabb lehet "őszi-tavaszi" is) alsóruházat létezik, egy vékonyabb és egy vastagabb, ezeket természetesen kombináltan is lehet viselni, extrém hidegben.

A "Level IV." a windjacket, ami egy vékonyka dzseki (nadrág nincs is belőle), ami szélálló és gondolom valamennyire vízálló is. A szélállóságáról annyit, hogy egy polárbélés fölé húzva télikabátként is simán működik. Az anyaga "civilben" szerintem valami soft-shell-féleségnek felel meg, de szinte alig susog.

A Level VII. pedig az "extrém" parka és nadrág. Ennek még nem láttam civil megfelelőjét, legalábbis a hazai túraboltokban. Rendkívül könnyű és nagyon meleg, mint írtam korábban, gyakorlatilag egy "lájtos" dzseki súlyában kapsz egy párka-képességű kabátot. Azt nem tudom, hogy a viszonylag vékony(nak tűnő) nylon külső rész hadi körülmények között mennyire bírja a strapát, de civil télikabátként egyszerűen szuper! (OFF: Van ebből egy eladó fölös XXL-es példányom, ami nekem túl nagy.)További előnye, hogy egyszínű, így nem nézik benne az embert okvetlenül Rambo-nak ... :-)

Barnigear 2013.01.04. 08:03:28

@dudi01:
" Soha nem írtam,hogy érték hozzá. :)
Az,hogy nem tudsz valamit elkészíteni nem azt jelenti,hogy nem is tudod használni vagy megítélni a használhatóságát. "

Mivel én is autodidakta vagyok, ezzel azért tudnék vitatkozni (nem fogok). Viszont fontosabbnak tartom azt megemlíteni, hogy ilyen diskurzusok (mint a miénk) a ruhák pályáztatásánál sz.tem nem igen szoktak lenni, és ez az "eredményeken" pontosan látható is. Inkább jön a felismerés, hogy felhasználói tapasztalata (tulajdonképpen) bárkinek lehet, de hatásköre vagy pénzügyi lehetőségei már nem. Na ezért spórolják ki a tényleges tervezőt (a tervezést) abból a folyamatból, ami így már nem is tervezés.

dudi01 2013.01.04. 09:19:09

@Barnigear:

Ebben igazad van(azt nem tudom,hogy hogyan működik ez a dolog TÉNYLEGESEN a Honvédségben vagy ebben a konkrét esetben).

joni firpo 2013.01.04. 12:07:44

@dudi01: A tervezési folyamatok során - elvileg - a potenciális felhasználókat is bevonják, így történt ez a 2010 M egyenruha esetében is (mint ahogyan azt olvashattuk, ameddig olvashattuk ...). Modern gondolkodású hadseregek esetében ennek csak így van értelme, hiszen ma már nem évtizedekre terveznek egy egyenruhát, hanem legfeljebb néhány évre.
A tervezési folyamatokon túl a potenciális felhasználók elmondhatják a véleményüket a csapatpróba során is. Ennek egyik "szép" példája volt pl. az 1951 M egyenruha bevezetése előtt végrehajtott csapatpróba, melynek során a csapatpróbán részt vevő alakulatok katonái, csapatorvosai szabadon elmondhatták véleményüket a szovjet típusú egyenruháról. Az már más kérdés, hogy a HM elvtárs ezeket a véleményeket lesöpörte az asztalról, mert őt csak az érdekelte, hogy minél jobban hasonlítsanak a katonái a Nagy Testvér harcosaira.
Tapasztalataim szerint ma ez kicsit másképp zajlik. A nélkül, hogy összeesküvés-elméletek gyártására adnám a fejem (bár egyik kedvenc blogom a Combatgear-on kívül a konteo.blogrepublik.eu/ - ez itt a reklám helye!), azt gondolom, ma leginkább a gyártók diktálnak. Magyarul a tervezési folyamat a következőképpen zajlik: a szakértők, leendő felhasználók, tervezők, Nyuszi, Nyuszi rokonai, barátai és üzletfelei összeülnek és megalkotják a terméket - elméletben. Ilyenkor a termék még "tökéletes", hiszen mindenki tudása legjavát adja a projektbe (kivéve esetleg Nyuszi üzletfeleit, akiket már a tervezés során is csak a költségminimalizálás foglalkoztat). Ezután következik az az elborzasztó folyamat, melynek során a gömbölyű, zamatos, édes, elváló héjú, mag nélküli, ragyogó narancsszínű gyümölcsből létrejön a kicsi, sárga, savanyú és citromszerű termék.
Hogy ennek mi lehet az oka, azt mindenki fogalmazza meg a maga számára, ha gondolja. Ha nem, akkor örüljön annak, hogy kicsi, sárga, de a miénk ...

joni firpo 2013.01.04. 12:13:00

Amit kihagytam: Talán ma már nem is annyira egyenruházati (vagy bármilyen más) rendszerek kidolgozása a cél, hanem - tervezői szinten - a trendek felvázolása, kivitelezői szinten pedig a folyamatos termékfejlesztés. Ezt azonban egy olyan hadsereg mint a miénk, nem engedheti meg magának, sem anyagi, sem pedig gondolkodásmódbeli okokból kifolyólag.

recon71 2013.01.04. 19:11:30

@joni firpo: Én tudom,hogy működik! Ismertem a tervezőket. Civil ruhaiparit végzett emberkék katonai ruhákat terveznek,mindenféle katonai tapasztalat,ismeret nélkül. Akik még tanácsot sem fogadnak el a hozzáértőbbektől,szerintem attól félhetnek,hogy ha kiderül a hozzánemértésük,elveszthetik a nyugis,zsíros állásukat. Ennek érdekében minden ármányra,csalásra,aljasságra képesek.
2009-ben úgy volt,hogy lesz új fejlesztő csoport is,mert már tudják a régi semmire sem való. Én is oda készültem,de a válság miatt visszavonták a költségvetését. Fejleszteni csak olyan emberekkel lehetne akiket fanatikusan érdekel a téma,mint akik itt hozzászólnak,mert többet tudnak,több megoldást ismernek,próbáltak,mint bárki más. Én biztos bevontam volna mindenkit innen! És ez nem pénz kérdés,én sem pénzért csináltam!

dudi01 2013.01.04. 20:48:16

@joni firpo:
Azt tudom,hogy elvben,hogy kéne működnie...
Nem véletlen írtam nagy betűvel azt,hogy ténylegesen.

OFF

A Hobbitot nézzétek meg mert jó!

joni firpo 2013.01.04. 22:46:29

@dudi01: Ténylegesen ld. magyar narancs ... OFF: jó a Hobbit, bár szvsz néha kilóg a lóláb, hogy egy száz-akárhány oldalas könyvből talán túlzás filmtrilógiát forgatni...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.01.05. 01:40:30

Off: Hobbiton majdnem elaludtam, és többször azon kaptam magam, hogy teljesen más dologra figyelek. A törpék valami iszonyat idegesítőek, és megérdemelték a sorsukat. Viszont a Dredd meg jó lett :)

dudi01 2013.01.05. 07:34:13

@Combat Gear Admin:

Örökre száműzlek az oldalról! :D

Valóban fura karakterek a törpök(kb mint a Transformers robotjai azoktól sem azt a stílust vártuk).Ami az unalmasságot illeti annak az az oka,hogy még lesz két része a könyv meg csak 100 oldal amiről csinálták,bár ez még mindig jobb mit ha egy több száz oldalas regényből készülne egy rövid film(volt már rá példa).

Barnigear 2013.01.06. 10:51:51

joni firpo:

"...azt gondolom, ma leginkább a gyártók diktálnak." -hát igen, úgy tűnik. Mindenesetre ha a gyártó kiegyezik a döntéshozóval, akkor oda "tudós" má' biztos nem kell. Nem konkrétan gondolom, ez amolyan irányelv lehet.
A fontos a nyereség, meg hogy hogyan lehet uralni az egész processzust (megalapozni a további nyereséget); a többi lényegtelen. Tehát akik beleszólással bírnak, azok így vagy úgy inkompetensek.
Lehetne vigasztalódni és megnyugvást találni a nagyobb, mérvadó seregek balfaszkodásán (UCP, MC, MTP körüli botladozások), de hát a "kicsik" (olaszok, szlovének, finnek, luxmburg, stb.) érdekes módon ügyesen kikerülték ezt a csapdát; a méret úgy látszik nem mérvadó, ahogy Apravetz is említette már...

gyula0910:

"Civil ruhaiparit végzett emberkék katonai ruhákat terveznek" - a ruha az ruha, ez lehet az ő végső igazságuk. A tiszté, aki meg a supervisor, gondolom az, hogy így ő tartja a kezében a dolgokat :).

"És ez nem pénz kérdés, én sem pénzért csináltam!" - bár szívem szerint egyet értek veled, ez a legnagyobb hiba amit ilyenkor valaki elkövethet. Annyira más emberekről van szó, hogy ha ezt nyilvánvalóvá teszed, onnantól egyszerűen nem vesznek komolyan.

---

A hobbitnak már a plakátjától is rosszul lettem.

joni firpo 2013.01.06. 13:53:47

@Combat Gear Admin: OFF-OFF ... Naaaaa! Mi bajod a törpökkel?

joni firpo 2013.01.06. 14:01:15

@Barnigear: "pénzkérdés" - az biztos, hogy furcsán néznek az emberre, amikor kiderül, hogy NEM anyagi haszonért próbál tanácsokat adni, tudása javát produkálni, hanem "hazaszeretetből" (bármennyire pátoszosan hangozzék is ez). De vannak néha pozitív tapasztalatok hivatalos személyekkel és gyártókkal is, hogy igenis respektálják az "önkéntes" munkát. Az persze már más kérdés, hogy a végleges döntéseknél a jó szándékú önkéntes szakértőket könnyűszerrel lesöprik az asztalról, éppen azért, mert súlytalanok. De azt hiszem, hogy aki egy kicsit is komolyan veszi magát, az mindig feláll a padlóról és elkezdi újra-meg-újra. Az meg a mi korosztályunkat úgysem fenyegeti, hogy elegünk lesz egyszer csak az egészből és elmegyünk nyugdíjba. Höhöhö ... értitek ... nyugdíjba?! Unokáink már azt sem fogják tudni, hogy mi az ...

recon71 2013.01.06. 22:12:11

@Barnigear: "A ruha,az ruha!" Ez nagyon nem igaz!!! 1 civil tervező soha az életben nem tudja milyen 1 jó málhamellény vagy hátizsák! is. Nézd meg a tervezéseiket!!!
Katonának terepre teljesen más ruhát kell tervezni,mint 1 civilnek utcára. Azzal kezdték mikor odakerültem,hogy soroljam el az akkor még nem kiadott boci ruházat,mellény,hátizsák hibáit. 1 idő után mondták,hogy elég,pedig még nagyon nem végeztem! Pár dologban szerencsére azért hallgattak rám. A főtervező kb. 165 cm és bőven 100 feletti kiló. Az ilyen mit tud a terepen való mozgásról,vagy bármilyen mozgáskultúráról. Én mindig mondtam,csak egyszer vegye fel terepen amiket tervezett a katonákkal együtt és utána 1 valamilyen jó külföldit és meglátja a különbséget. Erre a válsz mindig,hogy ők a végzettségükkel nem fognak ilyet csinálni.

recon71 2013.01.06. 22:20:09

@Barnigear: Én a HM-től voltam,hogy segítsek,mert ott elég meggyőző kritikákat fogalmaztam meg az új felszerelésekkel kapcsolatban. Én"terepre való" ember vagyok,1 esetleg tesztelő,nem irodai,vagy gyártási munkára,amit felajánlottak,szerintem azért,hogy elhallgattassanak. Mivel engem nem tudtak áthelyeztetni,mint azokat,akik örültek a segítségemnek,vagy csak utána akartak nézni az állításaimnak.

Barnigear 2013.01.07. 09:02:55

gyula0910

"A ruha,az ruha!" - nincs vita köztünk, pont úgy értettem, hogy nekik ez a funkcióbeli különbségtétel nem létezik (nem KELL tudomást venniük róla).
Amit a 2013.01.06. 22:20:09-ben mondasz, arra azt válaszolom, hogy nekem mint civilnek úgy tűnik, hogy ahogy a HM küldött oda, úgy a tervező irodát is az bízta meg, az adta a leírásokat vagy kritériumokat a megrendelt cuccok terveihez. Tehát ha tényleg változtatni akartak volna, akkor az szerintem nem rajtad múlik; nem azon, hogy valakit odaküldenek (gondolom megfelelő hatáskör nélkül) a hibák sorolására.
A "főtervező" nyilván azért lehet a posztján, mert pontosan tisztában van vele hogy (a helyi viszonyoknak megfelelően) a hozzáértés és a lojalitás milyen arányú keverékét kell produkálnia.

Barnigear 2013.01.07. 09:05:07

kiegészítés:...hogy nekik ez a funkcióbeli különbségtétel amiről mi itt beszélünk...

recon71 2013.01.07. 16:35:01

@Barnigear: 1 tervező aki azt mondja,hogy nem baj,hogy lepatentolódnak és elvesznek a tárak a málhamellényről és,hogy a katona belerohad. Azt,hogy a NATO övek lyukai szellőzésre szolgálhatnak. Aki olyan védőmellényt tervez,hogy csak segítséggel lehet felvenni,ezért bemutatókon mindig már felvéve mutatják be,amiben nem lehet hasalva sisakban célozni!!! Szerintem nem odavaló! Aki ilyen színű gyakorlót rendszeresíttet,pedig még a rendszeresítés előtt tudta minden katona,hogy ez nem rejtő szín. Aki úgy fogadtatja el a terveit,hogy a csapatpróbára a saját felszerelései helyett,a világ legjobb külföldi felszereléseit küldi és azok kíváló értékelését a sajátjára írja és ezzel rendszeresítteti,az nem katonai tervező. Sok éven át volt közöm hozzájuk,egész nap tudnám sorolni!

recon71 2013.01.07. 21:16:17

@Barnigear: @gyula0910: Ami civileknek jó,az katonai használatra még nagyon nem! 1 civil ruhaiparis tervezőnek nem,de 1 katonainak tudni kéne,hogy a felszereléselemekben kúszni,mászni,lőni,futni is kell. 1 ftörm-t lefokoztak,mert Koszovóban nem a magyar kalap volt a fején,aminek a lehajló karimája alól nem tudta fedezni a társát. (Mi ezt házilagosan drótozással orvosoltuk.)Mi felderítők levágtuk a Bocskai sapka elejét,hogy ne lógjon be a képbe és ne zavarjon célzásnál is. A kiálló árulkodó tetejét lebiztostűztük. A málhamellényt átszabattuk,kivettük belőle a bélést,stb. Sorolhatnám oldalakon át! Ezekre mind nem lett volna szükség,ha a csak civil ruhaiparis végzettség elég volna!!!

joni firpo 2013.01.08. 11:42:42

@gyula0910: Egy kicsit hadd árnyaljam a képet. Jóllehet egy divattervező valószínűleg valóban nem tud jó málhamellényt tervezni, "stílus" kérdésekben lehetnek olyan meglátásai, melyek egy szakembernek sosem jutnának eszébe. Nekem személy szerint volt már ilyen élményem. Vagyis a szerencsés az lenne, ha felhasználó, katonai szakember, civil divattervező EGYÜTT alkotnának. Persze tudom, hogy ez már az esti mese kategória...

recon71 2013.01.08. 18:51:17

@joni firpo: Egyetértek! A célszerű az volna,ha a tervező és a tesztelő együtt dolgoznánk,de a legjobb ha a 2 ugyan az,ha saját magán tapasztal. Ha a tervezőnek is kellene hordania,biztos,hogy tényleg törekedne arra,hogy a legjobb legyen,már csak azért is,hogy minél kevesebbet kelljen szenvednie tőle.
A mi fejlesztőink azokat az érveket,hogy a katonáink lesérülhetnek(gerincsérv,stb.),belehalhatnak ha nem változtatnak a hibáikon(pld.a lepatentolódás miatt elvesző lőszer miatt is),Komolyan mondom,lesz.rták,gúnyosan néztek rám és megkérdezték,hogy mit érdekel ez engem,hisz én sem vagyok most háborúban!!!

apravetz 2013.01.09. 10:00:46

Itthon nincs verseny és nincs számonkérhetőség, személyi felelősség.

Persze pénz se túl sok, de ennél a színvonalnál azért sokkal többre is telhetne belőle

Amíg ezek hiányoznak nem kell csodálkozni semmin.

Kb az itteni gárda a kínai parlament módszerével egy nap alatt megtervezné a teljes személyi ruházatot és felszerelést az alapkoncepció tisztázásától kezdődően a gyakorlótól a plate carrieren át az assault/main packig csak a felhalmozott saját elméleti és gyakorlati tudásnak a birtokában, a világ létező megoldásait alapul véve, abból ollózva minőségi anyagokra és használható álcamintára építve, a hazai igényeknek megfelelően.
Nem mellesleg állítom, hogy beleférnénk a jelenlegi költségvetés kereteibe, természetesen a fent említett ún. "Nyuszi + családja és üzletfelei" mellőzésével. Na innentől kezd igazán utópiának számítani, de a többit nem azért írtam, mert olyan kedves ember vagyok és most szeretnék mindenkinél egy piros pontot szerezni, hanem mert biztos vagyok benne, hogy megvan hozzá az elméleti és gyakorlati ismeret/tapasztalat és mert nem kell hozzá Fehér Mágusnak lenni, csak MH berkekben sok troll vackolt be ebbe az iparágba...

Barnigear 2013.01.09. 13:17:32

gyula0910

Ha teljes tervezői gárdáról van szó, akkor abban ruha ipari szakembernek, designernek (nem feltétlenül divattervezőnek), és tapasztalt felhasználónak is kell lennie. Ez nem is kérdés. Az sem, hogy a tervezés folyamatában a felhasználó (felhasználók) tapasztalatait és igényeit folyamatosan vissza kell csatolni, különben értelmetlen az egész.
Még azt tenném hozzá, hogy egy tervező hivatal (vagy mi) nem csak akkor tervezhet, ha arra megbízása van; a meglévő holmikat folyamatosan lehetne fejleszteni és lesni az alkalmat mikor lehet az új eredményeket gyártásba küldeni. A MilitaryMorons oldalon ez követhető nyomon... Ha ilyesmi lenne, akkor 93M-ből, meg a Rábás cuccokból is el lehetett volna jutni korszerű felszerelésekig :/.

apravetz

Amit írtál abból azzal vitatkoznék, hogy 1 nap alatt további lényeges változtatást nem igénylő komplett koncepció készülhetne. Ennyi idő egy embernek mondjuk elég lenne hogy amit jónak tart azt felvázolja, de az nem feltétlen optimális minden szempontból; mások személyes véleményére is ez lehet igaz.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy az ilyesmihez (ha tényleg komolyan van véve) időből kell a legtöbb még akkor is, ha semmi eredendően újat nem kell kitalálni. Azt akarom mondani, hogy a meglévő dolgok és megoldások - fogások adaptációja sem megy ripsz-ropsz (A cikkben szereplő nadrág is egy inkább elkapkodott menet eredménye). Persze a fejlesztés (mert ez így már valami olyasmi lenne) nem nélkülözheti a vitákat, tehát egymás meggyőzéséhez is idő kellene.
Egy jól kooperáló team ugyanakkor sokat tud gyorsítani a folyamat egészén.

Viszont ha az adaptációnál tényleg nem több a cél, akkor az (elméletileg) megoldható lenne valódi fejlesztőcsapat nélkül, egy ruhaipari szakember és az annak a rendelkezésére álló szervezeti - ipari háttér birtokában is. Feltéve persze hogy kellően elkötelezett a témának, és akkor gyula0911-et sem pattintja le, sőt inkább keresi az ilyen embereket, mivel segíthetnek neki.
Ezt azért joggal lehetne elvárni a hazai feltételek mellett is, mert csak 1 (vagy 2) emberen múlik.
(Nyusziéknak persze nem kell segítség, nem kellenek sem felhasználói tapasztalatok, vagy a semmiből valamit kitaláló emberek, meg olyan demokratizmus sem, amivel mi itt erről vitatkozunk :/.)

joni firpo 2013.01.09. 18:10:11

@Barnigear: Na emberek! Látom összejött itt egy frankó kis tervezőcsapat. Most már csak az kellene, hogy valamelyikőtök elfoglalja Magyarország apostoli trónját (persze abszolút uralkodóként, Nyuszit és üzletfeleit kizárva a bizniszből). Onnantól menne minden, mint a karikacsapás ...

recon71 2013.01.09. 21:45:39

@apravetz: Tökéletesen igazad van!
Én nagyon meglepődtem,mikor erre a blogra akadtam,nem hittem volna,hogy ennyi ismeret lehet emberekben!!!
Főleg,mert a"fejlesztés szakemberi"semmilyen hadsereg,semmilyen felszerelését nem ismerték és nem is érdekelte őket.Arra nem voltak képesek,hogy a kiállított ALICE felszerelésű bábujukra ránézzenek,hogy meglássák,hogy valami be van akasztva a málhaöv lyukába,az nem szellőző. Ez nem is pénz kérdés,csak azokat a költségkimutatásokat amik bizonyították,hogy a világ legjobb felszereléseit sokkal kevesebből lehet legyártani,az aktákból eltüntették.

@Barnigear:Ez nem is idő kérdése! Nem kell túl sok idő 1 felszerelési elem kipróbáláshoz. 1 varrónő 2 fajta komplett gyakorlót 1 nap alatt megvarrt. Már csak tesztelni kellett.
A mai MOLLE rendszerű védő és málha mellényeket,meg elég jól lehet akár percek alatt átépíteni ha bármivel nem vagyunk megelégedve,és már lehet is folytatni a tesztelést. Én most a RAV védőmellényem alakítottam gerinckímélővé pár hevederrel és csattal.
Ha kényelmes menet,futás és akadálypályán,már mehet is gyártásba kisebb darabszámban és ha már ott is beválik nagyobb darabszámban.

recon71 2013.01.09. 21:57:30

@joni firpo: Nem írtál hülyeséget! Ha az az új fejlesztő osztály beindulna és tényleg bent leszek,biztos,hogy úgy fogok segítséget kérni,mert az én tudásom csak az ergonómiára hagyatkozik. Az anyagokról pld. nulla. Aztán végre a világ élvonalában leszünk,ahol már 20 éve lehetnénk. :D

Barnigear 2013.01.09. 23:42:31

gyula0910

Nézd, ez nem capture the flag, nem kell tökig nyomni a gázpedált, más különben elsuhansz a lényeg mellett.
"1 varrónő 2 fajta komplett gyakorlót 1 nap alatt megvarrt." - igen, én is láttam hogy a gyakorlott varrónők milyen gyorsan dolgoznak (le a kalappal), meg azt is, hogy semmin se gondolkodnak el, mert így nincs rá idejük.
A cuccokon EZ IS meglátszik - már megbocsáss.
(pl. hogyan van egy magyar gyakorló megvarrva, vagy akár az issue Ami, meg milyen a Leo Köhler copyrighted Commando Hose)
---
Vagy elfogadod, hogy van aki nálad ezekhez a dolgokhoz valszin jobban ért, vagy maradnak nyusziék, akik készségesen körberöhögnek bármikor.

Barnigear 2013.01.09. 23:56:30

joni firpo

Na de mennyivel elegánsabb lenne ez a happy end, ha nyusziék térnének meg; nem?

recon71 2013.01.10. 00:07:00

@Barnigear: Az 1 varrónőt én csak a fejlesztéshez írtam elégnek. Én az ergonómiához értek! Ahhoz bőven elég! Felvarrta a combzsebet,kipróbáltuk futás közben.Odébb varrta,másmilyet varrt fel,kipróbáltuk,stb. Ez gyorsan megy.Mellesleg nekem a magyar gyakorló varrásával semmi bajom nem volt,de a szabásával és a színével nagyon.
DE,tökig kell nyomni a gázpedált,amennyire le vagyunk maradva, Minden nappal nő a gerincsérves,térdizületes katonák száma. Bármelyik pillanatban meghalhat valaki kint a rossz felszerelések miatt.

joni firpo 2013.01.10. 10:47:45

@Barnigear: Ezt a labdát muszáj visszadobnom, bár sok értelme nincs: találkoztál te már Nyuszival, rokonaival, barátaival és üzletfeleivel? No hát, a megtérésükre kb. annyi az esély, mint ... nem is tudok erre hasonlatot hozni.

Barnigear 2013.01.10. 10:51:25

gyula0910

Persze hogy értesz az ergonómiához, a szakaszban a században vagy a dandárnál, de az egész sereget tekintve már lehet hogy találnánk olyat aki ezt tanulta is. Aztán még ott van a nagyvilág...
(én pl. már vagy úgy 10 éve megoldottam a szárzseb problémát -a magam számára- de ez nem capture the flag, mint már mondtam) Egyébként egy varrónő bőven elég, pláne ha gyors, és van mindene ami kell.
---
A gerincsérves,térdizületes katonák tekintetében meg azt mondanám (ha ez ennyire égető) hogy túl vannak terhelve, ettől sérülnek és ezt csak részben okozhatja a rosszul tervezett felszerelés. De ami a cuccot illeti, sebtében kell szerezni valahonnan olyat, ami kiváltja a meglévőt a tervezés idejére, ami így lehet alapos és végiggondolt. Aztán bizonyítani kell a meglévő felszerelés hibáit, csatolva az orvosi leleteket, szakvéleményeket, ennek birtokában tán ki lehet hisztizni a jobb cuccot, ami közben terveződik.
---
E mellett (látatlanban) lefogadom, hogy az állomány egészségtelen ételeket eszik, meg füstöl mint a gyárkémény, nehogy abban is lemaradjon. Az ilyen eredetű gondok többnyire lassan jönnek elő, de azért ennek sem ártana utána nézni...

recon71 2013.01.10. 19:15:20

@Barnigear: Az ergonómiát a leglényegesebb,legsúlyosabb elemeknél nagyon tanulni nem lehet,mert ami logikusnak tűnik,arra a gyakorlat rácáfol. Itt csak a tapasztalat ér valamit. Rengeteg megoldás kipróbálása után lehet eldönteni mi a legjobb.
Gerincsérves ismerőseim szerint a súlyos és kényelmetlen málha és a védőmellényre az okozó. Ez kihat a térdre is,de ott a fő hibás a bakancs.

@Combat Gear Admin: A Gurkha nadrágról annyit,hogy mi is próbálkoztunk hasonlóan ferde combzsebekkel. Mozgásnál tényleg jobb és ülve is nehezebben esik ki belőle,ha nincs lezárva. Viszont fekve,hasalásnál,jobban kieshet. Csípőnél ránézésre elég szűk,ez bizonyos mozgásoknál kevésbé előnyös.

Barnigear 2013.01.10. 21:13:43

gyula0910

Ha úgy érzed hogy önmagában már a tapasztalat is "tudóssá" tesz, az a te dolgod ;).

Combat Gear Admin

A ferde állású / vágású szárzsebek (inkább) a szemnek készültek, ahogy a pixellált mintázatok is. A katona parancsba kapja hogy új generációs ruhát fog hordani, és azt láthassa is mindenki már csak a zsebek merész ferde állásából is.
Ettől még jó is lehet persze, de én úgy érzem a mítoszteremtés viszi a prímet.

recon71 2013.01.10. 21:20:45

@joni firpo: Én találkoztam Nyusziékkal és az üzletfeleikkel. Az üzletfelek magunk közt elmondták,hogy hiába is próbálkozunk,akkor is az ő termékük marad,mert nekik az az érdekük,hogy a lehető legkevesebb változtatással,minél tovább tudják gyártani a jelenlegi termékeiket. Ha nem kell változtatniuk,akkor nem nőnek a kiadásaik,és ezt ők meg is hálálják a döntéshozóknak.Lehet,1 új terméket meg már elfogadtatni sem tudnának ilyen áron. Azért,hogy senki ne kerüljön a zsírosbödönük közelébe és azt veszélybe ne sodorja,mindent elkövetnek.

Mokker 2013.01.10. 21:22:28

@gyula0910: Ezért varrták le a BDU-nál a combzsebeket

recon71 2013.01.10. 21:29:54

@Barnigear: Nem tesz tudóssá,de 23 év tesztelés után már elég sok tapasztalatom van. A katonák túlterhelése a főleg rossz kialakítású védő és málha mellények miatt van. Ma megint 25 km-t gyalogoltam. Először előírás szerint összeállított RAV amerikai mellény koppintásban,úgy 30 kg ősszsúllyal.De úgy 10 km után már megint kezdtem átépítgetni,mert kezdtem érezni a hátam és eléggé lefárasztott,elment a kedvem az egésztől. Utána már sokkal vidámabban tettem meg a maradék távot.

recon71 2013.01.10. 21:38:04

@Mokker: Igazad van,de az ilyen hosszúkás zsebtípusnál ha levarrjuk az egyik felén a fedelet,már nehezebb pakolni.

recon71 2013.01.10. 21:56:27

@Mokker: Én a hosszúkás zsebet a magyar gyakorló zsebére értettem,mert mi azon is próbáltuk,mert a méretét szabványnak mondták,nem erre a Gurkhára. Ezen,mivel szélesebb,jó lehet.

dudi01 2013.01.10. 22:02:58

A sok gerincbajhoz az is hozzátartozik,hogy senki nem foglalkozik azzal,hogy célzottan erősítse a törzs környéki izomzatát ami azért felelős,hogy tartsa a gerincet.Azoknak a katonáknak aki rendesen tervszerűen gyúrnak semmi bajuk nem volt a nehéz mellénnyel(bár nekik az edzés nem merült ki a bicepszezésben meg a mellezésben...)

recon71 2013.01.10. 22:11:46

@dudi01: Ez is igaz,de bármennyit is edzük a gerinctartó izmokat,ha minden nap kell 20 kg feletti terhet cipelni csak a vállon,biztos,hogy 1 idő után a súly győz. Én 3 év tesztelés után jártam így. Azóta külön a gerinctartókat is edzem sportorvosi tanácsra. Azóta normális felszerelésben nincs gondom. De ha a rossz cumó miatt mégis kezd rosszalkodni,akkor is nekem a legutoljára.

dudi01 2013.01.10. 22:54:20

@gyula0910:

Persze a rossz cucc az nem jó de itthon nem csak ezzel van a baj.

recon71 2013.01.11. 00:28:11

@dudi01: Mikor elöljárót várt a laktanya,felsorakozva, 1 katonatársam döbbenten valami olyasmit állapított meg,hogy "én még ennyi mikulást nem láttam!" És tényleg,ennyi pocakos,szakállas ember a világon nincs,mint nálunk :D.

joni firpo 2013.01.11. 08:43:54

uniform.extra.hu/modules/myalbum/photo.php?lid=979&cid=24

A régi jelszó újra aktuális: MAGYAR EGYENRUHÁT HONVÉDEINKNEK! :-)

Kár, hogy ebből aztán sose lesz semmi, gondolom már a nyomóhengereket is régen bezúzták, aligha lehet föltámasztani a "jó öreg" háromszínnyomásút ...

joni firpo 2013.01.11. 08:49:49

@Barnigear: A divat alól a katonaruha sem vonhatja ki magát. Ha csak a derékrészt nézzük, a mai gyakorlónadrágok jóval "csípőbbek", mint a 70-es évekig hordott "tüdőnadrágok", a mai ember egyszerűen már a csípőnadrághoz szocializálódott.

Barnigear 2013.01.11. 20:10:08

gyula0910

Nyusziékra: ...a sereg meg úgy tesz mint a fél lábú ólomkatona, akit csak nyusziék tudnak megbüfiztetni. Próbálnának csak meg nyusziék engem szobára vinni, ha én elkötelezett vagyok...
Mégis mennyi lehet a mellény, ha a gore 80k???
---
Biztos hogy valamilyen mértékben a felszerelés is felelős lehet -ezt nem akarom kétségbe vonni; nekem az a furcsa, hogy neked kell érdemben foglalkoznod ezzel, mármint a típusos sérülésekkel.
Amúgy már az is megéri ha csak magadnak oldod meg a problémát, sőt ha csak simán jobban érzed magad mert foglalkozol vele az is.
Aztán nyilván az az előnye is meglehet, hogy rá tudsz világítani a fejlesztések útjában álló akadályokra (szükséges is), de nem kell ezt a szakértelemre és tudásra vonatkozó eltúlzott és megalapozatlan kijelentésekkel fűszerezni, mert az kb. nyusziék útja.

joni firpo

Nem, tudtommal (így halottam) még lehetne gyártani, de újra lehet csinálni sz'tem anyagminta alapján is. Ha ilyesmi történne úgy bátorkodnék javasolni az eredeti hibáinak kijavítását/fejlesztését a stílus megtartásával. Egyébként ilyen szerintem nem lesz, mert nem tudnak használható aktuális "üzenetet" rávarrni egy ilyen "arculatra".
---
csípőnadrág: én most Sten vagyok S.Parkból, grimaszolok, összeszorítom a szemem és azt mondom: "baszki, ez nem lehet igaz!"

dudi01 2013.01.11. 21:06:48

@Barnigear:

A RÁBA mintára azért lehetne rendes arculatot szabni mert mostanában divat lett a koronaőrség, Ludovika stb a RÁBA minta pedig már az I.vh. idején használt minta evolúciója.

recon71 2013.01.11. 21:27:30

@Barnigear: Nem elég ha csak magamnak oldom meg a problémát. Ha olyan felszerelést kapunk amit nem lehet,és esetleg nem is engednek,hogy átalakítsunk,mert kincstári? 1 főtörzsöt lefokoztak,mert variált.
Ha csak 1 emberem a rossz felszerelése miatt lefárad,lassítja az egész rajt. De ha ki is készül,akkor lehet még cipelni is kell. Voltam már ilyen helyzetben párszor. És ha ez Afganisztánban történik,lehet az életünk az ára.
A felszerelés súlyos elemei a legmeghatározóbbak. Gyakorlatokon,mikor már mindenki ki volt készülve és még vigyorogtam (ezt sokat emlegették is),és ez nem csak a kondi miatt volt. Más ájultan aludt el,én még tele voltam energiával. Én még tudtam volna harcolni,ők már biztos,hogy nem!

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.01.13. 20:36:38

Persze, szerb cucc. Mile Dragic Tactical one.

Barnigear 2013.01.28. 09:16:00

"Erről a nadrágról tud valaki valamit?"

-Csinos pizsi; nagyon feszíti őket a bizonyítási kényszer.

---

joni firpo:

Azért egy gyakorlónak nem az az elsődleges feladata hogy minél hamarabb levegyék...

joni firpo 2013.01.30. 08:50:43

Némi hezitálás után beszereztem egy Multicam Gurkha HAU-t, és bár tudom, hogy nincs olyan ruha. ami mindenkinek egyformán tetszene, de CGA-hoz csatlakozva, hadd kritizáljam némiképp a nadrág első zsebeit, a hagyományos dőlésszögű és mélységű zsebek nekem jobban tetszenek és kényelmesebbek. Ilyesmi zsebek az osztrák nadrágokon vannak, de ott sem tetszettek már. Visszatérő problémám a hosszméret, értem én, hogy a jelenlegi kereslet mellett nem tudnak különféle hosszméreteket gyártani, de a 183 cm-es magasságomhoz az L-es nadrághossz éppen csak jó, így persze a dereka már bő. A derékrész amúgy is kicsit túl "csípőnadrág" szabású, tudom, hogy ez a mai divat, a "tüdőnadrágok" kora lejárt, a mai ember már a csípőnadrághoz szokott, de azért katonai felhasználásra néha célszerűbb egy kicsit magasabb derék.
A zubbony bal mellzsebéhez varrt belső "fül" mire való? Tolltartó vagy valami spéci cucc jön bele? A dupla karzseb nekem kicsit túlzásnak tűnik, de nem kétlem, hogy lehet rá valós megrendelői igény.
Nagyon tetszik a mindenféle "extrákkal" (hátsó zseb, oldalsó velcro-panelek stb.) szerelt sisakhuzat.
Én még két "extrát" mellékelnék a ruhához (bár tudom, hogy ezek sem érik meg a jelenlegi kereslet mellett), az egyik az amerikai FRACU-nál látott javítókészlet, ami multicam-színű ragasztható anyagdarab (úgy látszik az átlag GI-tól már nem várják el a varrni tudást :-), a másik Multicam-felületű velcro-horgos panelek lennének a karzsebeken lévő bolyhos velcro-panelek takarására "harchelyzetben".
Összességében mindazonáltal le a kalappal RTX-ék előtt, ők legalább letettek valamit az asztalra ...

recon71 2013.01.30. 20:04:03

@joni firpo: Hogy miért csípőnadrág? Talán azért,mert így a málhaöv,vagy a legtöbb mellény alja,még felette végetérhet és a felszerelés súlya nem passzírozza bele a bőrünkbe a nadrág övét,bújtatóit,derekát? A magyar gyakorlónál ez kényelmetlen volt. Az is kellemetlen szokott lenni futásnál,mikor nyáron,vékony felső ruhában,becsípődik a mellény és a nadrág öv közt lévő bőr. Azt hiszem az csípőnadrágnál is előfordult.

joni firpo 2013.01.31. 11:42:47

@gyula0910: Értem. ettől függetlenül nekem kicsit fura.

Barnigear 2013.02.05. 08:06:06

Csípőnadrág:
- Első lehetséges ok, hogy a fődarabokhoz kisebb anyag kell egyben (több nadrág jön ki ugyanannyi anyagból). A fődarabok részekre bontása is inkább mintha ezt célozná.
- Második lehetséges ok, hogy több a pocakos katona, őket zavarja a magas (tulajdonképpen normális) csípőjű nadrág, mert a pocak alá tolt derékkal az ülep is lejjebb kerül, ezért a lábak között a nadrág szűké válik.
- Harmadik lehetséges ok, az ami a nőknél is számít: hogyan néz ki benne a viselő feneke (nem röhög). A rossz fenekű-csípőjű-derekú nőknél sokat segít, ha a nadrág teteje keresztben "elszeli" a látványt, mert így nem látszik tisztán az előnytelen csípő-derék arány. Olyan trükk, mint a vízszites-függőleges csíkozású ruha.
- Negyedik lehetséges ok: mert az amerikaiak is így csinálják. Egyébként a Military Morons oldalon lévő értékelésben is (ha jól emlékszem) szóvá tették a nehezen hozzáférhető elülső zsebeket és az alacsony derekat (szóval ez globális probléma).
---
A mellény/platecarrier és a nadrág együttes hordása:
Ha ez számítana, akkor már is lehetnének. Másrészt ha a nadrágot nadrágtartóval rögzítik, akkor sem derékszorító, sem öv nem kell hozzá, és a nadrágtartót is meg lehet oldani gombok és csatok nélkül. Jobb, ha nadrág teteje jóval a mellény alja fölé ér, már csak a lehetséges becsípődés miatt is.

Összességében nem értem hogy ez a szabás, a hagyományos BDU nadrágot a térvédő zsebet leszámítva miben múlja felül...
---
zubbony bal mellzsebéhez varrt belső "fül": síp :).

Barnigear 2013.02.05. 08:08:19

javítom magam:

"...a ez számítana, akkor már alméretek is lehetnének."

joni firpo 2013.02.05. 08:55:36

@Barnigear: síp? de ugyanilyen "fülek" vannak a karzsebek külső oldalán is ... gondolom három sípot nem visz magával a katona? ... szvsz. a BDU-szabásnál kényelmesebbet még nem alkottak, persze ez is lehet személyfüggő ...

recon71 2013.02.05. 15:30:18

@joni firpo: Én a BDU-t nagyon nem szeretem. 170 vagyok,174 voltam 22 éve.Méretemben a combzseb nagyon alacsonyra került és az egész visszafogja a mozgást. A francia nadrágot a túl magas dereka miatt érzem kényelmetlennek.
Van pár régi holland és angol gyakorlóm,azokban a legjobb a mozgás. Azoknál 1 nagy gondom,hogy nincs térderősítés,amibe bele lehetne aplikálni valami polifoamot és műanyagot a térdvédő használata helyett.
@Barnigear: Nadrágtartó nagyon nem jött be,viszont az overal nagyon.
Tényleg jobb ha a mellény rálóg a nadrágra,de futás közben a legtöbb mellény így is fölé kerül.

joni firpo 2013.02.05. 16:18:47

@gyula0910: Az biztos, hogy nincs "tökéletes", "mindenkinekjó" ruha. Nekem 186 cm-hez a BDU-k Long hosszban nagyon kényelmesek voltak. Azon mondjuk csodálkozom, hogy az alacsonyabbakra való méreteknél nem hozták följebb (vagy kisebbítették meg arányosan?) a combzsebeket? Mert annál valóban nincs rosszabb, ha a combzseb a térd alá lóg. Számtalan - egyébként jól kinéző - civil oldalzsebes nadrágot tettem már vissza a polcra emiatt...

recon71 2013.02.05. 17:35:01

@joni firpo: Én szintúgy!
Az angol és holland nadrágaim csípő környékén valahogy bővebbek,szabadabb bennük a mozgás. Főleg akadálypályán éreztem a különbséget és leguggolásokkor. Lehet az anyaguk is hozzájárult ehhez.
Küzdősportozni,rúgni BDU-ban nagyon rossz a másikakhoz képest!

Barnigear 2013.02.06. 09:21:29

A DPM nadrágok fő darabjai máshogy vannak szabva, nekem is az volt a benyomásom hogy azok átalakítás nélkül is kényelmesebbek.
Aztán lett olyan BDU-m, aminél a szárzsebet se kellett feljebb tennem, és a mérete is pont jó volt (nem volt bő sem az ülep sem a szár).
Lehet hogy te még nem találtál magadnak megfelelő méretűt.
---
A BDU fő és al méretkategóriákkal készül, a DPM-nél a fő méretek vannak megadva számszerűleg, mindenféle variációkkal. Másrészt szerintem a DPM-et gyártják kis termetű és sovány népekre is (ghurkák) az amerikaiak meg inkább nagyok és pocakosak. Az S,M,L,Xl stb. éppen ezért nem sokat jelent...

Barnigear 2013.02.06. 09:23:46

joni firpo:

hát tudod, ne csak egy lehetősége legyen a sípot installálni, meg aztán hátha van neki több is amihez ragaszkodik munka közben ;).

recon71 2013.02.06. 21:26:40

@Barnigear: Számolgatok! Ez emberfüggő is lehet,de nekem eddig 5-6 BDU-m van,volt. Több méretben is,mert próbálgattam hátha az majd jobb lesz,de a DPM-hez képest egy sincs sehol.

Barnigear 2013.02.07. 21:48:56

gyula0910

Nekem is volt/van jópár, addig én sem hittem hogy lesz pont jó, amig az egyik az lett: egy centit nem kellett rajta varrnom. A tréfa az, hogy ez nem issue, hanem utángyártás (!).
---
Milyen méretű BDU-id vannak?

recon71 2013.02.07. 22:11:55

@Barnigear: Nem vagyok a BDU-im közelében,de a legnagyobbaknál (ami maximálisan behúzott deréknál is bő) is érzem,hogy visszafognak. Főleg küzdősportban,rúgásnál,futásnál. Míg a DPM fel sem tűnik,hogy rajtam van.
Szeretem a fekete combzsebes erős nadrágokat,ezért ezután is ezeket fogom hordani,de a véleményem a fenti.

Barnigear 2013.02.13. 23:50:07

"Ez már a Gurkha HAU?"
Azt nem tudom, viszont én azt kérdezném, hogy annak a combat shirtnek miért olyan világos a középső része, mert így tök felesleges az MC ujj.
A beépített térvédőt már nincs is kedvem kérdezni...

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2013.02.14. 07:24:55

Ha jól emlékszem ezek még nem Gurkha gyakorlók. T-72 írta valahol.

Továbbá a Gurkha-nak nincs combat shirt-je még, ahogy ezt rtx írta a korábbi hozzászólásában: "HAU termékek (H6cc): nadrág, zubbony, boonie, esővédő öltöny, MOLLE mellény. Combat shirt februárban. "

apravetz 2013.02.14. 10:08:35

Ránázásre tru-spec vagy hasonló wannabe cucc

estván 2013.02.20. 20:58:39

Azt csipogják a madarak, hogy nyárra a készenléti rendőrség kap másik gyakorlót. A másik fülembe egy másik madár meg azt csipogta, hogy Gurkha lesz...

Reich 2021.10.09. 16:42:49

Ezt a nadrágot gyártja még a reintex vagy már kifutó termékük?

krisss93 2021.10.09. 22:35:03

Én úgy tudom nem gyártják már.

estván 2021.10.10. 12:23:03

@Reich: Beírtam neked a keresőbe ;)
https://reintex.hu/shop_search.php?search=gurkha+hau+nadrág

Boltokban itt-ott más méret még talán előfordulhat, ha régebben elhozták és náluk még nem fogyott el.

Reich 2021.10.10. 12:48:33

Kösz srácok. Bár most két nadrágot néztem ki. Az egyik az Invader Gear TDU nadrágja. A másik a pentagon ranger 2.0 nadrágja. Ranger green szín érdekel és ezt a kettőt találtam. Valakinek van véleménye melyik a jobb minőség a kettő közül?


süti beállítások módosítása